نوروزتان پیروز

ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

سخنگوی #وزارت_بهداشت ایران: کمبود #دارو داریم، پزشکان #داروی_داخلی تجویز کنند

سخنگوی وزارت بهداشت و درمان ایران دوشنبه ۱۲ شهریور تائید کرد که برخی اقلام دارویی در کشور «موجود نیست». ایرج حریرچی گفت که طبق اصل اقتصاد مقاومتی وزارت بهداشت «به تامین #داروی تولید داخل مکلف شده، اما برخی از پزشکان، داروخانه‌داران و مردم انتظار دارند که #داروی_خارجی داده شود.» او با بیان اینکه «در برخی اقلام داروی خارجی ممکن است کمبود باشد»، گفت که داروخانه‌داران و پزشکان هم به بیماران می‌گویند: ممکن است که این دارو برای دفعه بعد موجود نباشد و بیماران هم از پزشکان می‌خواهند که برای شش ماه آینده نسخه بنویسند و این موجب کمبود دارویی شده است. او در باره کمبود شیرخشک و پوشک بهداشتی که طی روزهای گذشته خبرساز شده هم گفت: «قاچاق معکوس شیرخشک موجب افزایش قیمت شده، اما وزارت بهداشت و درمان موضوع را کنترل کرد و تمهیداتی در نظر می‌گیرد که به اندازه ‏شیرخشک مورد نیاز مردم و نه کمتر، در بازار وجود داشته و در دسترس باشد». به گفته او #قاچاق #شیرخشک به صورت سازمان یافته و با کانتیر در مناطق مرزی انجام می‌شود. حریرچی در باره کمبود #پوشک_بهداشتی هم «تغییر سبک زندگی خانواده‌ها» و «افزایش مصرف» را عامل این وضعیت دانست و گفت: وزارت بهداشت از تغییر قیمت‌ها اطلاع دارد و در حال پیگیری موضوع است.

#تورم در #ترکیه به بالاترین سطح خود در ۱۵ سال اخیر رسید

بر اساس گزارش مرکز آمار آنکارا، تورم در #ترکیه به بالاترین حد خود رسیده است. نرخ تورم در ماه اوت امسال در مقایسه با ماه اوت سال گذشته به ۱۷,۹ درصد رسیده است. این بالاترین نرخ تورم در ترکیه از سال ۲۰۰۳ تاکنون است. بیشترین افزایش در بخش حمل و نقل و مواد غذایی گزارش شده است. لیر ترکیه از آغاز سال جاری میلادی بیش از ۴۰ درصد ارزش خود را از دست داده است. بانک مرکزی ترکیه گفته است که از همه ابزارها برای حفظ ارزش لیر استفاده می‌کند. تا کنون، این بانک بارها در برابر افزایش نرخ بهره تصمیم گرفته است.

اعلام اعتصاب غذای ۹ #درویش_گنابادی در #زندان_فشافویه با درخواست #رفع_حصر #نورعلی_تابنده، قطب درویشان گنابادی

۹ #درویش_گنابادی در نامه‌ای از #زندان_فشافویه (تهران بزرگ) با درخواست #رفع_حصر #نورعلی_تابنده، قطب درویشان گنابادی، آزادی زنان درویش زندانی و تجمیع درویشان زندانی در زندان فشافویه #اعتصاب_غذا کرده‌اند. پیش از این سایت #مجذوبان_نور که خبرهای مربوط به #دراویش_گنابادی را پوشش می‌دهد از اعتصاب غذای #ظفرعلی_مقیمی، #محسن_عزیزی، #محمدباقر_مقیمی، #علی_جمشیدی، #حسین_فهیمی، #مصطفی_شیرازیان و #محمدعلی_کرمی، هشت درویش گنابادی در زندان تهران بزرگ خبر داده بود. در خبری دیگر درباره دراویش گنابادی، #طیبه_راجی، دختر #محمد_راجی که پدرش در جریان حوادث #گلستان_هفتم پاسداران مورد ضرب و شتم شدید نیروهای امنیتی و لباس‌شخصی قرار گرفت و پس از انتقال به #آگاهی_شاپور جان باخت، گفته است هر دو وکیل پرونده‌ قتل پدرش، #آرش_کیخسروی و #فرخ_فروزان در بازداشت هستند، بیمه پدر او را قطع کرده‌اند و به سنگ مزارش نیز تعرض ‌شده است.

واکنش رئیس سازمان میراث‌فرهنگی به اخبار ارائه خدمات جنسی به #مردان_عراقی در #مشهد: احساس منفی در اروپاییان ایجاد شده است

#علی‌اصغر_مونسان، معاون رئیس‌جمهوری و رئیس سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری در مورد شایعات مطرح شده در مورد حضور #گردشگران عراقی مشهد و #سکس‌توریسم در این شهر گفته است: «هر وقت رشد گردشگری را در کشور شاهد هستیم، عده‌ای تلاش می‌کنند این وضعیت را بر هم بزنند، متاسفانه منشأ این صحبت‌ها از یک مصاحبه‌ای بود که شخصی که این مصاحبه را انجام داده بود منکر حرف‌های خود شد و با مراجعه به فایل‌های صوتی این شخص مشخص شد ماجرا آن‌گونه که نشان داده شد، نبوده است.» مونسان گفته: «موضوعاتی مشابه هم این روزها در آستانه اربعین در کشور عراق مطرح شده است این نشان می‌دهد، حرکت‌های مذبوحانه‌ای برای برهم زدن رونق گردشگری کشور در جریان است.» بر اساس گزارش‌هایی که در ایران منتشر شده، بیش از ۵ هزار خانه‌مسافر در شهر مشهد وجود دارد و زنان این شهر به مسافران عراقی خدمات جنسی می‌دهند.

#بهنام_ابراهیم‌زاده، #فعال_کارگری همچنان در #بازداشت

#بهنام_ابراهیم زاده، #فعال_کارگری که در تاریخ ۲۶مرداد از سوی #نیروهای_امنیتی در اطراف #کرمانشاه #بازداشت و به بازداشتگاه #اطلاعات_سپاه این شهر منتقل شده، پس از گذشت ۱۷ روز کماکان در بازداشت است. یک منبع نزدیک به خانواده این #زندانی_سیاسی سابق به خبرگزاری هرانا گفته است: «آقای ابراهیم‌زاده از ۱۷ روز پیش تاکنون هیچ تماسی با خانواده خود نداشته و آنها از سرنوشت او بی‌خبر و نگرانند.» در واکنش به بازداشت بهنام ابراهیم‌زاده، مایک پالک، دبیرکل اتحادیه پست کانادا در نامه‌ای خطاب به مقامات ایرانی، دستگیری این فعال کارگری را محکوم کرده و خواستار آزادی فوری او شده است. بهنام ابراهیم‌زاده در حالی روز جمعه ۲۶مرداد در اطراف کرمانشاه بازداشت شده که مشغول کمک‌رسانی به مردم زلزله‌زده آن مناطق بوده است و خانواده وی پس از سه روز بی‌خبری، از بازداشت او مطلع شده‌اند. این فعال کارگری متولد سال ۱۳۵۶ در شهرستان اشنویه است که از سال ۸۷ تاکنون چندین بار بازداشت شده و حبس کشیده است. او اردیبهشت ماه سال گذشته با پایان دوران محکومیت هفت ساله از #زندان_رجایی‌شهر آزاد شده بود.

در #مالزی دو زن به اتهام #همجنسگرا بودن به ضربات شلاق و جریمه مالی محکوم شدند

یک دادگاه اسلامی در شمال کشور مالزی، دو زن جوان را به اتهام این‌که #همجنسگرا بودند به شش ضربه شلاق و جریمه سه هزار و ۳۰۰ رینگیتی (۶۹۰ یورویی) محکوم کرد. این دو زن که ۲۲ و ۳۲ سال سن دارند در یک خودرو در میدان عمومی شهری در ایالت ترنگانو که دولت بسیار محافظه‌کاری دارد، بازداشت شدند. آن‌ها متهم به نقض قوانین شریعت اسلامی شدند. فعالان حقوق بشری محلی می‌گویند این اولین بار است که برای زنان مالزی به‌دلیل نقض قوانین اسلامی و روابط همجنسگرایانه حکم شلاق صادر می‌شود. گون لی، مسئول محلی سازمان عفو بین‌الملل این حکم را «بی‌رحمانه و ناعادلانه» خوانده است. یک گروه بین‌المللی مدافع حقوق تراجنسیتی‌ها از مصونیت قانونی عاملان اقدامات همجنسگراستیزان در مالزی انتقاد کرده است. #مالزی ۳۲ میلیون نفر جمعیت دارد که ۶۰ درصد آن را مسلمان‌ها تشکیل می‌دهند. در مالزی که گفته می‌شود به #اسلام مداراگر پایبند است در سال‌های اخیر گرایش‌های محافظه‌کارانه اسلامی گسترش یافته است. انجمن‌های دگرباشان جنسی با افزایش فشار مواجه شده‌اند و مقامات مالزی را متهم به آزار و اذیت نمایندگان خود می‌کنند. سیستم قضائی در مالزی دوگانه است. دادگاه‌های اسلامی در زمینه تصمیم‌گیری درباره مسائل مذهبی و خانوادگی و مواردی مانند زنا قدرت دارند.

#حمید_روحانی، رئیس بنیاد تاریخ‌پژوهی انقلاب اسلامی: شعار «#استخر_فرح» به آن‌ها که از قدرت سرمست شده‌اند یادآوری کرد که از #هاشمی_رفسنجانی بالاتر نیستند

حمید روحانی، رئیس بنیاد تاریخ پژوهی انقلاب اسلامی با اشاره به شعار تجمع ۲۵ مرداد طلابه‌های مدرسه فیضیه قم که به تهدید به قتل رئیس جمهوری اسلامی تعبیر شده بود گفت: «ارزنده‌ترین شعار این تجمع اما شعار ای آنکه مذاکره شعارت، استخر فرح در انتظارت بود که به کسانی که در قدرت هستند و در برج عاج نشسته‌اند و قدرت مستشان کرده است، نهیب زد و هشداری بسیار اخلاقی و عظیم داد که حواستان باشد که شما نیز روزی از دنیا می روید. شما از مرحوم هاشمی رفسنجانی بالاتر نیستید که با آن دبدبه و کبکبه، عزرائیل جانش را در استخر گرفت. پس به خود آیید و حواستان باشد که همیشه در این جایگاه قرار ندارید.» استخر کوشک که هاشمی رفسنجانی در آن جان خودش را از دست داد، متعلق به مجمع تشخیص مصلحت نظام است و بعد از انقلاب سال ۵۷ ساخته شده، اما سعید قاسمی، از فرماندهان سپاه پاسداران و از منتقدان و مخالفان هاشمی رفسنجانی، اولین بار از این استخر با نام «استخر فرح» یاد کرد و از آن پس این نام در رسانه‌های محافظه‌کاران ایران تکرار شد. در تجمع ۲۵ مرداد طلبه‌های مدرسه فیضیه قم شعار ««آنکه مذاکره شعارت-استخر فرح درانتظارت» بعد از اعتراض ناصر مکارم شیرازی، در رسانه‌های طرفدار دولت پربازتاب شد. مکارم شیرازی که از سخنرانی حسن رحیم‌پور ازغدی درباره «اشرافیت مذهبی» و «سکولاریسم حوزوی» ناخشنود بود، این شعار را به تهدید به قتل «رئیس جمهور محترم» تعبیر کرده بود.

قاسم #شعله_سعدی به بند عمومی فشافویه منتقل شد و #آرش_کیخسروی همچنان تحت بازجویی است

ابوذر نصراللهی، وکیل مدافع #آرش_کیخسروی گفته که با مراجعه به دادسرا مطلع شده که موکلش آزاد نمی‌شود و بازجویی و تحقیقات در نهاد امنیتی از او ادامه دارد. نصراللهی گفت #قاسم_شعله_سعدی اما به بند عمومی زندان فشافویه منتقل شده است. قاسم شعله‌ سعدی و آرش کیخسروی دو وکیل دادگستری ۲۷ مرداد در جریان اعتراض به نظارت استصوابی در مقابل مجلس شورای اسلامی در تهران بازداشت شدند. شعله ‌سعدی در پیامی ویدئویی گفته بود که با «تأسی به محمد مصدق»، در اعتراض به نظارت استصوابی در مقابل مجلس حاضر می‌شود. وکیل کیخسروی می‌گوید فعلاً نسبت به قرار بازداشت موقت موکلش اعتراض کرده و این قرار را کاملاً غیرقانونی می‌داند. اتهام آرش کیخسروی «اجتماع و تبانی برای ارتکاب جرم علیه امنیت ملی» عنوان شده است. در روزهای اخیر چندین وکیل دادگستری بازداشت شده‌اند. روز جمعه ۹ شهریور نیز #پیام_درفشان و #فرخ_فروزان دو وکیل دادگستری، در خانه خانواده آرش کیخسروی، بازداشت شده‌ بودند. #هدی_عمید وکیل دادگستری و فعال حقوق زنان، فردای آن روز در خانه خود بازداشت شد. پیام درفشان وکالت آرش کیخسروی را بر عهده داشت. او و آرش کیخسروی همچنین وکالت خانواده #کاووس_سید_امامی فعال محیط زیست که در زندان جان سپرد را بر عهده دارند.

امام جمعه اصفهان: #دوچرخه‌سواری_زنان در فضای عمومی #حرام است

،یوسف طباطبایی‌نژاد، امام جمعه اصفهان گفته دوچرخه‌سواری زنان در فضای عمومی حرام است و شهرداری نباید زنان را به دوچرخه سواری در فضای عمومی تشویق کند. #امام_جمعه_اصفهان همچنین گفته مکان #دوچرخه‌سواری_زنان باید به صورت مجزا فراهم شود.

#محمد_جواد_ظریف، وزیر خارجه #ایران وارد #سوریه شد

رسانه‌های داخلی گزارش داده‌اند که محمد جواد ظریف، وزیر خارجه ایران برای گفت‌وگو و تبادل نظر با مقامات سوری وارد دمشق شد. ظریف در صدر یک هیأت سیاسی به دعوت رسمی ولید معلم وزیر خارجه سوریه با هدف گفت‌وگو و رایزنی با همتای خود و همچنین بشار اسد، رئیس‌جمهور و عماد خمیس نخست وزیر سوریه درباره آخرین تحولات این کشور و مناسبات دوجانبه تهران – دمشق به سوریه سفر کرده است. فیصل مقداد قائم مقام وزارت خارجه سوریه در فرودگاه دمشق از ظریف استقبال کرد.

آژانس پناهندگان #سازمان_ملل متحد: از هر ۱۸ #پناهجوی_آفریقایی یک نفر در #دریای_مدیترانه غرق می‌شود. #اروپا مسیرهای قانونی و امن ایجاد کند

آژانس پناهندگان سازمان ملل متحد هشدار داده که جان مهاجرانی که تلاش می‌کنند از دریای مدیترانه خود را به اروپا برسانند بیش از گذشته در خطر است. به گزارش آژانس پناهندگان سازمان ملل اگر تا پیش از این از هر ۴۲ پناهجو یک نفر جان خود را در دریای مدیترانه از دست می‌داد، اکنون در اثر نظارت و سختگیری‌های بیشتر لیبی، قاچاقیان مسیرهای پرخطرتری را انتخاب می‌کنند و به این ترتیب از هر ۱۸ پناهجو دست‌کم یک نفر در دریای مدیترانه غرق می‌شود. سازمان ملل برآورد کرده که تنها در هشت ماه گذشته حدود ۱۶۰۰ نفر از پناهجویان در دریای مدیترانه غرق شده‌اند. سازمان ملل متحد از کشورهای اروپایی خواسته است اقدامات بیشتری برای حفظ جان پناهجویان آفریقایی انجام دهد. تأمین مسیر امن و قانونی برای آنان و ایجاد تسهیلاتی برای پیوستن خانواده پناهجویان به آنان از جمله اقداماتی‌ست که سازمان ملل به کشورهای اروپایی پیشنهاد داده است.

#ویکی_لیکس ادعا می‌کند که #جان_مک‌کین، سناتور فقید آمریکایی در شکل‌گیری ائتلاف #سعودی با #اسرائیل نقش داشت

ویکی‌لیکس در توییتر از انتشار اسنادی محرمانه درباره فعالیت‌های جان مک‌کین، سیاستمدار فقید آمریکایی خبر داده است. بر اساس این اسناد، به ادعای ویکی‌لیکس، مک‌کین در شکل‌گیری ائتلاف عربستان سعودی با اسرائیل نقش ایفا کرد و علاوه بر این در جنگ عراق و سوریه و لیبی هم مؤثر بود. بنا بر ادعای ویکی‌لیکس، از این استاد ظاهراً چنین برمی‌آید که مک‌کین از عربستان سعودی یک میلیون دلار دریافت کرده است. صحت این اسناد را هنوز تأیید یا تکذیب نشده است. جان مک‌کین نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۰۸ ایالات متحده آمریکا از حزب جمهوری‌خواه بود و در انتخابات چهارم نوامبر ۲۰۰۸ با اختلاف زیادی از باراک اوباما نامزد حزب دموکرات شکست خورد. مک‌کین از مخالفان سیاست‌های دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا بود. ترامپ در مراسم تشییع او شرکت نکرد.

دو خبرنگار #رویترز در دادگاهی در #میانمار مجموعاً به ۱۴ سال حبس محکوم شدند. سردبیر رویترز گفت: امروز روز تلخی برای میانمار و #آزادی_بیان است

دادگاهی در میانمار دو خبرنگار رویترز به نام‌های وا لون، ۳۲ ساله، و کیاو سئو اوو، ۲۷ ساله را به اتهام نقض قانون حفاظت از اسرار دولتی در این کشور به هفت سال زندان محکوم کرد. مقامات امنیتی میانمار سال گذشته با اسنادی که پلیس در اختیار آن‌ها گذاشته بود بازداشت شده بودند. وا لون و کیاو سئو اوو نسل‌کشی اقلیت مسلمان روهینگیا در میانمار را که با درگیری در ایالت راخین آغاز شده بود بررسی می‌کردند. دادگاه این دو روزنامه‌نگار به ملاکی برای سنجش آزادی بیان در میانمار بدل شده بود. دو خبرنگاری که مجموعاً به ۱۴ سال زندان محکوم شده‌اند در دفاع از خود گفته‌اند که پلیس برای آن‌ها پاپوش درست کرده است. استیون ادلر، سردبیر خبرگزاری رویترز در واکنش به محکومیت این دو روزنامه‌نگار گفته است: «امروز روز تلخی برای میانمار و آزادی بیان بود.»

ژنرال اسکات میلر، فرمانده نیروهای #ناتو در #افغانستان شد

ژنرال اسکات میلر، به جای ژنرال جان نیکلسون فرماندهی نیروهای پیمان آتلانتیک شمالی در افغانستان را به عهده گرفت. نیکلسون در سخنانی گفت که شاخه‌ای از طالبان آماده مذاکره با ایالات متحده آمریکاست. فرمانده ناتو در افغانستان در شرایطی تغییر کرد که سیاست راهبردی آمریکا در مذاکرات صلح طالبان با دولت افغانستان در حال دگرگونی‌هایی‌ست. میلر در سخنانی گفت «برای موفقیت، باید بدون وقفه با شرایط محیطی و شرایطی که دشمن (تحمیل می‌کند)، سازگاری پیدا کرد.» ناتو ۱۶ هزار سرباز در افغانستان دارد، از آن میان ۱۴ هزار نفر آمریکایی هستند.

#نتانیاهو در دیدار با نماینده #آمریکا در امور #سوریه خواهان تلاش مشترک #اسرائیل و آمریکا برای مقابله با #ایران در سوریه شد

بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل، شامگاه یکشنبه ۱۱ شهریور در دیدار با جیمز جفری، نماینده ویژه آمریکا در امور سوریه یک بار دیگر مخالفت اسرائیل با حضور نظامی ایران و هم پیمانانش در سوریه را اعلام کرد. نتانیاهو در این گفت‌وگو تأکید کرد که هدف مشترک اسرائیل و آمریکا باید همچنان «تلاش مشترک برای پیشگیری از اقدامات تروریستی و خشونت‌آمیز رژیم ایران» باشد. آویگدر لیبرمن، وزیر دفاع اسرائیل چند روز قبل اعلام کرده بود فعالیت‌های موشکی سپاه در سوریه محدود شده. به گفته لیبرمن، بعد از حملات اخیر اسرائیل در سوریه، ایرانی‌ها «نه تأسیساتی در بنادر سوریه ساختند و نه فرودگاهی در این کشور ایجاد کردند، هر چند که هنوز این فکر را رها نکرده‌اند.»