ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

ثبت طلاق از شهرستان‌های مجاور در #کردکوی و ثبت ازدواج کردکویی‌ها در گرگان، آمار طلاق و ازدواج در این شهرستان را جابجا کرد

بر اساس آمار از هر ازدواجی که در شهرستان کردکوی در غرب استان گلستان ثبت می‌شود، یک ازدواج به طلاق می‌انجامد. ابراهیم قدمنان، فرماندار کردکوی پنجشنبه ۱۱ مهر در گفت‌وگو با خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) گفت برخی از ساکنین شهرستان‌های اطراف از جمله بندرگز، گرگان، بندرترکمن و گمیشان، برای اینکه شناخته نشوند، برای ثبت طلاق خود به کردکوی مراجعه می‌کنند. از طرف دیگر، به گفته فرماندار برخی از زنان و مردان ساکن کردکوی که قصد ازدواج دارند، ازدواج خود را در محضرهای گرگان ثبت می‌کنند. این دو موضوع در کنار هم آمارهای ازدواج و طلاق شهرستان کردکوی را جابجا کرده است.

#محسن_رضایی: #انتخابات_مجلس پاسخ مهمی به تحریم‌کنندگان جمهوری اسلامی است

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام جمهوری اسلامی در همایش خانه احزاب پنج‌شنبه ۱۱ مهر ابراز امیدواری کرد که انتخابات مجلس یازدهم پرشورتر از دوره‌های پیشین خواهد شد. #محسن_رضایی علاوه بر آن طرح استانی شدن انتخابات را عجولانه دانست و به ضرورت مشارکت حداکثری مردم در انتخابات مجلس یازدهم اشاره کرد. رضایی در این باره گفت: «برگزاری انتخابات پرشور مجلس یازدهم جواب محکمی به کسانی است که ملت ایران را ظالمانه و غیرقانونی با تحریم‌های سخت مواجه کردند. این انتخابات تکلیف شرعی برای ادامه نهضت مقاومت، انقلاب و حفظ میراث شهدا و همچنین پاسخ مهمی برای کسانی است که امسال شدیدترین تحریم‌ها را علیه ملت ایران اعمال کردند.» درحالی‌که دبیر مجمع تشخیص نسبت به شرکت پرشور شهروندان ایرانی در انتخابات آتی امیدوار است، اکثریتی نزدیک به ۸۸ درصد در نخستین نظرسنجی «زمانه» درباره انتخابات آتی مجلس از عدم شرکت در انتخابات خبر دادند.

تولید #بیت_کوین با تصمیم هیأت وزیران مجاز شد

مدیر عامل شرکت برق استان تهران اعلام کرد بر اساس تصمیم هیئت وزیران استخراج بیت کوین در ایران از این پس قانونی است. حاجی رضا تیموری پنجشنبه ۱۱ مهر به خبرگزاری فارس گفت: «سرمایه‌گذاران در صورت دریافت مجوز از اداره صنعت معدن و تجارت می‌توانند به ادارات برق شهرستان‌های تابعه در هر استان مراجعه و با خرید برق دائم صنعتی به صورت مجاز از شبکه‌های برق استفاده کنند.» تنها در استان تهران ۱۲۶ مزرعه تولید بیت کوین که به طور غیرقانونی از برق صنعتی یا کشاورزی استفاده می‌کردند، کشف شده است. مدیر عامل شرکت برق استان تهران گفت صاحبان این دستگاه‌ها ما به تفاوت بهای برقی مصرفی خود را پرداخت کرده‌اند. تعرفه برق مصرفی مراکز تولید ارز دیجیتال با قیمت متوسط ریالی برق صادراتی با نرخ تسعیر سامانه نیما محاسبه و دریافت می‌شود.

سفر نخست‌وزیر #مالزی به ایران به تعویق افتاد

محمد جواد ظریف، وزیر خارجه ایران از سفر نخست‌وزیر مالزی به ایران خبر داده بود. خبرگزاری فارس اما پنجشنبه ۱۱ مهر اعلام کرد سفر ماهاتیر محمد به ایران به تعویق افتاده است. قرار بود بعد از سفر ظریف به مالزی، در سطح وزیران خارجه دو کشور کمیته عالی روابط دوجانبه برای همکاری‌های سیاسی، اقتصادی و امنیتی تشکیل شود. ‌

تشکیل جلسه کمیسیون بهداشت مجلس با مسئولان مربوطه درباره تاثیر پارازیت‌های مختل‌کننده امواج تلویزیون‌های ماهواره‌ای بر سلامت مردم

ابوالفضل سروش، عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی پنجشنبه ۱۱ مهر اعلام کرد که تا دو هفته آینده کمیسیون بهداشت و درمان با حضور نمایندگان شورای عالی امنیت ملی، وزیر ارتباطات، سازمان محیط‌زیست، وزارت بهداشت و درمان، سازمان انرژی اتمی و اعضای فراکسیون شفاف‌سازی موضوع پارازیت‌ها و تأثیر آن بر سلامت مردم را بررسی می‌کند. سروش گفت: «همه درباره موضوع پارازیت‌ها به طور جدی ورود خواهیم کرد تا بالاخره مشخص شود پارازیت‌ها بر سلامت مردم تاثیر منفی دارد و آسیب‌رسان است یا خیر.»

وزارت خارجه ایران: مردم سفر به #عراق را تا آرام شدن اوضاع به تأخیر بیندازند

وزارت خارجه ایران پنجشنبه ۱۱ مهر با انتشار بیانیه‌ای از مردم خواست با توجه به بالا گرفتن اعتراضات در عراق سفر خود به این کشور را به تأخیر بیندازند. وزارت خارجه ایران در این بیانیه نوشته است: « دولت و ملت عراق با همکاری همه گروه‌ها، احزاب و شخصیت‌ها به ویژه مراجع عظام تقلید و دیگر رهبران دینی، مذهبی و سیاسی برای آرام کردن فضای ملتهب کنونی وارد عمل شده و اجازه تداوم برخی تحرکات را که به ضرر ملت عراق بوده و باعث سوءاستفاده بیگانگان خواهد شد ندهد.» اعتراضات اخیر در چند شهر عراق علیه بیکاری، فساد دولتی، ضعف خدمات عمومی و قطعی مکرر برق است. بیشتر معترضان را جوانان فارغ‌التحصیل از دانشگاه‌ها تشکیل می‌دهند که با مشکل بیکاری مواجه‌اند. فرمانده مرزبانی نیروی انتظامی روز پنج‌شنبه اعلام کرد که در پی ناآرامی‌های عراق و به دلیل مسائل امنیتی مرزهای خسروی و چذابه از شب گذشته بسته شدند. همزمان حجت‌الاسلام‌ نجف نجفی، مسئول دفتر نمایندگی رهبر جمهوری اسلامی در امور زائران در عراق، پنج‌شنبه ۱۱ مهر از زائران ایرانی خواست بیشتر از یک‌ شب در کربلا نمانند.

رئیس پارلمان #عراق از نمایندگان معترضان دعوت کرد خواسته‌های خود را در پارلمان مطرح کنند

محمد الحلبوسی، رئیس پارلمان عراق از نمایندگان معترضان دعوت کرد که به پارلمان بیایند و خواسته‌های خود را با نمایندگان در میان بگذارند. پنجشنبه ۱۱ مهر به رغم اعلام قانون منع رفت و آمد اعتراضات در بغداد ادامه پیدا کرد و مأموران امنیتی با استفاده از گاز اشک‌آور و گلوله جنگی تلاش کردند معترضان را پراکنده کنند. تعداد کشته‌شدگان اعتراضات سه روز گذشته در عراق به ۱۹ نفر رسیده است. اعتراضات اخیر در چند شهر عراق علیه بیکاری، فساد دولتی، ضعف خدمات عمومی و قطعی مکرر برق است. بیشتر معترضان را جوانان فارغ‌التحصیل از دانشگاه‌ها تشکیل می‌دهند که با مشکل بیکاری مواجه‌اند.

وزارت خارجه #عراق #سفیر_ایران را احضار کرد

وزارت خارجه عراق پنجشنبه ۱۱ مهر با انتشار بیانیه‌ای از احضار ایرج مسجدی، سفیر ایران در بغداد به ساختمان وزارت خارجه این کشور خبر داد. مسجدی در مصاحبه‌ با شبکه تلویزیونی دجله گفته بود اگر آمریکا به ایران حمله کند، ایران به این حمله از همه جا، حتی از خاک عراق پاسخ می‌دهد. در بیانیه وزارت خارجه عراق گفته شده که عبدالکریم هاشم مصطفی، معاون وزیر خارجه عراق به سفیر ایران گفته است سربازان آمریکایی به درخواست دولت عراق در این کشور حضور دارند و بغداد اجازه نمی‌دهد به میدانی برای درگیری‌ بین کشورهای منطقه‌ای یا فرامنطقه‌ای تبدیل شود.

یک عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس می‌گوید #حذف_۴_صفر از #پول_ملی فقط مردم را سرگرم می‌کند

محمد خدابخشی، عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی گفت: «حذف ۴ صفر زمانی خوب و کارآمد است که اقتصاد کلان کشور ثبات داشته باشد. اما در حال حاضر ما در شرایطی نیستیم که اقتصادمان ثبات داشته باشد» بنابر این «در حاضر و شرایط فعلی حذف ۴ صفر باعث سرگرم کردن مردم و بخش‌هایی از دولت می‌شود.» به‌گفته خدابخشی، اگر اقتصاد ثبات نداشته باشد و ۴ صفر پول ملی حذف شود، «به دلیل مشکلاتی که به‌وجود خواهد آمد دوباره این کار را انجام خواهیم داد». براساس طرح حذف چهار صفر از پول ملی، ریال همچنان به‌عنوان واحد پول خُرد در کنار تومان می‌ماند اما به جای هر ۱۰ ریال، هر ۱۰۰ ریال معادل یک تومان خواهد بود، یعنی هر ۱۰ هزار ریال فعلی معادل هزار تومان فعلی، به یک تومان جدید تبدیل خواهد شد. دولت حسن روحانی کلیات لایححه حذف ۴ صفر از پول ملی را تصویب کرده اما این لایحه همچنان مخالفانی دارد.

#جانسون می‌خواهد دوباره #پارلمان_بریتانیا را تعطیل کند

بوریس جانسون، نخست‌وزیر بریتانیا می‌خواهد از سه‌شنبه آینده بار دیگر پارلمان را تعطیل کند. دفتر نخست‌وزیر بریتانیا اعلام کرد که جانسون از ملکه الیزابت دوم درخواست خواهد کرد تا پارلمان این کشور را از سه‌شنبه ۱۶ مهر (۸ اکتبر) تا دوشنبه ۲۲ مهر (۱۴ اکتبر) تعطیل کند. هفته گذشته دیوان عالی بریتانیا طی حکمی تصمیم قبلی بوریس جانسون برای تعلیق ۵ هفته‌ای فعالیت پارلمان را غیرقانونی اعلام کرد. این اقدامات در حالی صورت می‌گیرد که کمتر از یک ماه به زمان تعیین شده برای خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا باقی مانده است و دستیابی به توافق برگزیت دشوارتر می‌شود. بریتانیا تا ۹ آبان / ۳۱ اکتبر مهلت دارد تا درباره چگونگی خروج از اتحادیه اروپا به توافق رسیده یا بدون توافق این اتحادیه را ترک کند. پارلمان بریتانیا تاکنون سه بار طرح پیشنهادی دولت درباره نحوه اجرای برگزیت را رد کرده است. نخست‌وزیر بریتانیا طرح جدیدی را پیشنهاد کرده که امیدوار است پیش از برگزاری اجلاس سران اتحادیه اروپا رضایت آن‌ها را کسب کند. جانسون در صورت کسب موافقت اروپا بایستی این طرح را به تأیید پارلمان بریتانیا هم برساند تا به قانون تبدیل و اجرا شود. روندی که ناظران بعید می‌دانند در فرصت باقیمانده تا مهلت برگزیت عملی باشد. بوریس جانسون اواخر ماه ژوئیه با وعده عملی کردن برگزیت به قدرت رسید.

#آمریکا بر محصولات #اتحادیه_اروپا مالیات بیشتری می‌بندد: #شراب_فرانسوی و پنیر ایتالیایی ۲۵ درصد گران‌تر می‌شوند

دولت آمریکا به دلیل یارانه اتحادیه اروپا به شرکت هواپیماسازی ایرباس، تعرفه‌های مجازاتی میلیاردی بر واردات محصولات اتحادیه اروپا اعمال خواهد کرد. یک سخنگوی نمایندگی تجاری آمریکا در این‌باره گفت از ۲۶ مهر / ۱۸ اکتبر ، واردات هواپیما ۱۰ درصد مالیات بیشتر را متحمل می‌شود و بسیاری از محصولات دیگر مجازات تعرفه‌ای ۲۵ درصدی خواهند داشت. مالیات‌های بیشتر از جمله شامل شراب فرانسوی، پنیر ایتالیایی، ویسکی اسکاتلندی و قهوه آلمانی می‌شود. سازمان تجارت جهانی در ژنو اعلام کرده بود که آمریکا می‌تواند بر ۷,۵ میلیارد دلار از صادرات اروپا تعرفه اعمال کند زیرا اتحادیه اروپا سال‌ها به‌طور غیرقانونی کمک یارانه‌ای به ایرباس کرده است. دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا از تصمیم سازمان تجارت جهانی به‌عنوان یک پیروزی بزرگ برای ایالات متحده استقبال کرد. روز گذشته وزارت خارجه فرانسه به آمریکا هشدار داد که هرگونه اقدام این کشور در اعمال مالیات بیشتر بر واردات اتحادیه اروپا با اقدامی تلافی‌جویانه پاسخ داده خواهد شد.

رئیس سازمان اطلاعات #سپاه: طرح ترور #قاسم_سلیمانی در کرمان شکست خورد و تیم ترور بازداشت شدند

حجت‌الاسلام حسین طائب، رئیس سازمان اطلاعات سپاه پاسداران از «شکست طرح ترور» قاسم سلیمانی، فرمانده نیروی قدس سپاه و دستگیری افراد تیم ترور توسط سازمان اطلاعات سپاه پاسداران خبر داد. او این اقدام را کار «سرویس‌های عبری-عربی» دانست و در توضیح آن گفت: «در این طراحی قرار بود تیم تروریستی وابسته و اجیر شده با ورود به کشور در ایام فاطمیه، محلی در جوار حسینیه مرحوم پدر سردار سلیمانی را خریداری کرده و با استقرار در آن ۳۵۰ تا ۵۰۰ کیلو مواد منفجره را تهیه و از طریق ایجاد کانال در زیر حسینیه قرار دهند تا زمانی که این سردار عزیز به رسم همه ساله در ایام تاسوعا و عاشورا در این حسینیه و در جمع عزاداران حسینی حضور می‌یابند، آن را منفجر کنند». طائب می‌گوید آن‌ها با این اقدام قصد داشتند «یک جنگ مذهبی راه‌اندازی کنند و بگویند مسئله انتقام داخلی بوده است». رئیس سازمان اطلاعات سپاه گفت: «اعضای این تیم پس از دستگیری گفتند می‌خواستیم عملیات ایام فاطمیه را به ایام محرم و تاسوعا و عاشورا بیاوریم تا با ترور سردار سلیمانی اتفاق بزرگی را برای بر هم زدن اوضاع داخلی و افکار عمومی رقم زنیم». حسین طائب از شمار افراد دستگیر شده چیزی نگفت.

#ائتلاف_آمریکا در #عراق وقوع چند انفجار در محله سبز #بغداد را تأیید کرد، به دستور وزیر دفاع عراق نیروهای مسلح به حالت آماده‌باش درآمدند

سخنگوی ائتلاف آمریکا در عراق وقوع چند انفجار در محله سبز بغداد را تأیید کرد. به گفته این مقام نظامی، نیروهای مسلح عراق در حال بررسی منشأ انفجارها هستند. سخنگوی ائتلاف آمریکا گفت: «نیروهای ائتلاف حق دفاع را برای خود محفوظ می‌دانند.» از صبح پنجشنبه به دستور عادل عبدالمهدی منع رفت و آمد در بغداد برقرار شده است. به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس خیابان‌های بغداد از رفت و آمد خالی است. صبح امروز عده‌ای در میدان التحریر بغداد تجمع کردند که با شلیک گاز اشک‌آور توسط مأموران امنیتی پراکنده شدند. به دستور نجاح الشمری، وزیر دفاع برای «حفظ حاکمیت کشور»،‌ تامین امنیت تاسیسات دولتی، تاسیسات حساس، سفارتخانه‌ها و هیئت‌های دیپلماتیک» تمام واحدهای نظامی عراق به حالت آماده‌باش درآمده‌اند. نیروهای امنیتی تمام ورودی‌های منطقه الخضراء در مرکز بغداد را مسدود کرده‌اند. نیروهای واکنش سریع در خیابان‌های بغداد به ویژه خیابان ابونواس در نزدیکی میدان التحریر مستقر شده‌اند. روز گذشته دامنه اعتراضات معیشتی در عراق گسترش یافت و از بغداد به نجف و کربلا سرایت کرد. مهم‌ترین خواسته معترضان که اغلب از فارغ‌التحصیلان دانشگاهی‌اند، ایجاد اشتغال است. در دومین روز اعتراضات در درگیری با مأموران امنیتی دست‌کم ۱۱۵ نفر مجروح و سه نفر کشته شدند.

#عبدالمهدی در #بغداد منع رفت و آمد اعلام کرد

در پی بالا گرفتن اعتراض‌ها در دو روز گذشته در بغداد و سایر شهرهای این کشور، عادل عبدالمهدی، نخست‌وزیر عراق، در بیانیه‌ای مقررات منع رفت‌ و آمد در بغداد را اعلام کرد: «تردد همه وسایل نقلیه و افراد از ساعت پنج صبح امروز [پنج‌شنبه] کاملا ممنوع است.» بر اساس بیانیه نخست‌وزیر عراق، تردد مسافران به فرودگاه بغداد، آمبولانس‌ها، کارمندان دولت در بیمارستان‌ها، سازمان‌های برق و آب و زائران مشمول این مقررات نمی‌شوند. روز گذشته دامنه اعتراضات معیشتی در عراق گسترش یافت و از بغداد به نجف و کربلا سرایت کرد. مهم‌ترین خواسته معترضان که اغلب از فارغ‌التحصیلان دانشگاهی‌اند، ایجاد اشتغال است. در دومین روز اعتراضات در درگیری با مأموران امنیتی دست‌کم ۱۱۵ نفر مجروح و سه نفر کشته شدند. سفارت آمریکا در عراق و همچنین سازمان ملل خواهان مدارای دولت عبدالمهدی با معترضان شدند.

وزیر خارجه آمریکا از #ایتالیا خواست پرواز پروازهای «#ماهان‌ایر» به این کشور را متوقف کنند

مایک پمپئو، وزیر خارجه آمریکا که در بحبوحه اختلافات با کنگره آمریکا بر سر ارائه توضیحات درباره مکالمه تلفنی رئیس جمهوری آمریکا با رئیس جمهوری اوکراین،در ایتالیا به سر می‌برد از مقام‌های این کشور خواست پروازهای شرکت ایرانی «ماهان‌ایر» به ایتالیا را متوقف کنند. هواپیمایی ماهان در سال ۱۳۷۱ به عنوان اولین شرکت هواپیمایی خصوصی در کرمان تاسیس شد. آمریکا از سال ۱۳۹۰ شرکت ماهان ایر را به دلیل «ارتباط با نیروی قدس سپاه پاسداران» و «جابه‌جایی نیرو و سلاح» در فهرست تحریم‌های خود قرار داده‌است. آلمان و فرانسه پرواز هواپیمایی ماهان در حریم هوایی خود را ممنوع کرده‌اند.