نوروزتان پیروز

ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

دبیر جمعیت فداییان اسلام: اگر به مشکلات مردم رسیدگی نشود فقط ۲۰ درصد در #انتخابات_۱۴۰۰ شرکت خواهند کرد

محمدمهدی ‌عبدخدایی، دبیر تشکیلات بنیادگرای شیعی موسوم به «جمعیت فداییان اسلام» روز شنبه ۱۲ مهرماه به مسئولان دولتی در ایران هشدار داد که اگر وضعیت بهبود پیدا نکند و به مشکلات مردم رسیدگی نشود، ‌ فقط ۲۰ درصد در انتخابات ریاست‌جمهوری ۱۴۰۰ شرکت خواهند کرد. به‌نوشته پایگاه خبری اعتمادآنلاین، عبدخدایی با تأکید بر اینکه دست‌اندرکاران نظام اسلامی نباید اقدام‌هایی خارج از چارچوب «ادب و اخلاق» انجام دهند، گفت: «متاسفانه فضای سیاسی و مدیریتی نسبت به قبل بدتر شده و افراد به خاطر منافع شخصی و خودخواهی به راحتی منفعت ملی را نادیده می‌گیرند و فقط غرایز شخصی را مد نظر قرار می‌دهند.» به‌گفته او مردم ایران در شرایط بدی زندگی می‌کنند و به طور جدی نگران دخل و خرج‌شان هستند. این گرفتاری‌ها اوضاع جامعه را طوری به هم ریخته که «مردم در انتخابات اسفند ۹۸ با صندوق رأی قهر کردند.» انتخابات مجلس یازدهم که در اوایل اسفندماه ۹۸ برگزار شد، رکورد کمترین میزان مشارکت مردم در ۴۱ سال گذشته را به نام خود ثبت کرد. این در حالی بود که علی خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی دو روز پس از برگزاری انتخابات، بدون اشاره به سطح پایین مشارکت، از «درخشش مطلوب ملت ایران در امتحان بزرگ انتخابات» سخن گفت و انتقادهای مطرح شده درباره میزان پایین مشارکت در انتخابات را «فضاسازی منفی و پرحجم دستگاه‌های تبلیغاتی بیگانه» قلمداد کرد. محمد مهدی عبدخدایی اما در گفته‌های امروز خود اما با اشاره به تجربه انتخابات مجلس یازدهم، گفت: «به نظر من بعضی از افراد حاضر در درون حاکمیت در جریان مشکلات و گرفتاری‌ها هستند و به همین دلیل به جای اینکه تقصیر را به گردن این و آن بیندازند و صرفاً ناظر باشند، باید به فکر باشند تا به طریقی راهی برای عبور از این شرایط بحرانی پیدا کنند.»

#آرمان_اسماعیلی، فعال کارگری در گیلان بازداشت شد

آرمان اسماعیلی، فعال کارگری و پژوهش‌گر موسیقی ساکن شهرستان لاهیجان در استان گیلان بازداشت شد. یک منبع مطلع درباره نحوه بازداشت این فعال کارگری به زمانه می‌گوید روز پنج شنبه، ۱۰ مهرماه، مأموران امنیتی پس از یورش به منزل پدری آرمان و بازداشت او، کلیه‌ لوازم شخصی، لپ‌تاپ و کتاب‌های او و خانواده‌اش را هم ضبط کرده و با خود برده‌اند. به‌گفته این منبع مطلع، مأموران امنیتی نه تنها در هنگام بازداشت این فعال کارگری حکم قضایی ارائه نداده‌اند، بلکه پس از گذشت دو روز همچنان از اعلام محل نگه‌داری از آرمان خودداری می‌کنند. برپایه اعلام خانواده آرمان اسماعیلی، او در حال حاضر بیمار است و نیاز مبرم به رسیدگی تخصصی پزشکی دارد

بحران #کرونا در #استان_مرکزی: بازگشت تعطیلی‌ها و محدودیت‌ها

استاندار استان مرکزی گفته با توجه به شرایط نامناسب استان مرکزی در زمینه بیماری کرونا، تا اطلاع ثانوی هرگونه تجمع در پارک‌های استان ممنوع است. سیدعلی آقازاده گفته بر اساس آمارها وضعیت شیوع بیماری کرونا در استان مرکزی از میانگین کشوری بالاتر است، به همین دلیل از امروز مدارس به مدت یک هفته تعطیل خواهند بود، همچنین ادارات با دوسوم ظرفیت فعال خواهند بود. وی با بیان اینکه مدیران ادارات اولویت دورکاری یک سوم پرسنل را به زنان به‌ویژه زنان دارای فرزند کوچک اختصاص دهند، گفته: «مجموعه مدیریتی استان با تعطیلی روزبازارها موافق نیست چراکه با از بین رفتن کسب و کار مخالف است.» آقازاده گفته راهپیمایی اربعین برگزار نمی‌شود و با ارزیابی وضعیت شهرهای استان با ستاد سیاستگذاری ائمه جمعه هماهنگی صورت می‌گیرد تا از هفته آینده شهرهای قرمز نمازجمعه برگزار نکنند. آموزشگاه‌ها و مهدهای کودک این استان هم این هفته تعطیل خواهند بود، اما آموزشگاه‌های خصوصی با رعایت ضوابط بهداشتی می‌توانند فعال باشند. باشگاه‌ها و سالن‌های ورزشی نیز در هفته جاری تعطیل اعلام شده‌اند. به گفته استاندار استان مرکزی اصناف این استان از نظر بی‌توجهی به پروتکل‌های بهداشتی شرایط اسفباری دارند.

امام جمعه بجنورد: ناجا زندگی بدحجابان را ناامن کند

ابوالقاسم یعقوبی، نماینده علی خامنه‌ای و امام جمعه بجنورد در خطبه‌های نماز جمعه روز گذشته این شهر گفته: «بدحجابی یک ویروس خطرناک است و باید ناجا زندگی بدحجابان را ناامن کند.» امام جمعه بجنورد با بیان اینکه «مبادا ویروس کرونا ما را از سایر ویروس‌ها غافل کند»، گفته: «بدحجابان درصدد این هستند که جامعه دینی ما را ناامن کنند. ما نمی‌توانیم در برابر این گونه مسائل کنار بیاییم و در مقابل جریان‌های فسادزا حساس نباشیم.» یوسف طباطبایی‌نژاد، امام جمعه اصفهان نیز روز گذشته گفته بود باید فضای جامعه را برای کسانی که کشف حجاب می‌کنند «ناامن» کرد. محمد جواد باقری، امام جمعه اسالم گیلان هم پیش از این ادعا کرده بود خیابان‌های شهرهای ایران به دلیل عدم رعایت حجاب اسلامی پر از جنیفر لوپز شده است. در واکنش به این اظهارات تعداد زیادی از کاربران شبکه‌های اجتماعی با اشاره به ناامنی فضاهای عمومی برای زنان، هشدار داده‌اند که چنین گفته‌هایی می‌تواند باعث بروز رفتارهای خودسرانه نظیر اسیدپاشی‌های اصفهان شود.

فرمانده عملیات مدیریت بیماری #کرونا در تهران خواستار تعطیلی یک هفته‌ای برخی مشاغل در این شهر شد

علیرضا زالی، فرمانده عملیات مدیریت بیماری کرونا در تهران، طی نامه‌ای به انوشیروان محسنی بندپی استاندار تهران خواستار تصمیم‌گیری قاطع مبنی بر اعمال محدودیت و تعطیلی یک هفته‌ای در سطح استان تهران برای قطع زنجیره انتقال بیماری کرونا شده است. تعطیلی یا اعمال محدودیت در دانشگاه‌ها، مدارس، مدارس شبانه روزی، حوزه های علمیه، عدم برگزاری نمازجمعه، آموزشگاه‌های فنی و حرفه ای، زبانسراها و سایر آموزشگاه‌ها و کتابخانه‌ها، مساجد و مصلی‌ها، سینما، تئاتر و مراکر مشابه و موزه و باغ موزه‌ها از جمله این اماکن است. زالی همچنین خواهان تعطیلی آرایشگاه‌های زنانه و سالن‌های زیبایی، عدم برگزاری هر گونه مراسم اجتماعی، فرهنگی، مذهبی و همایش‌ها، تعطیلی باشگاه‌های ورزشی و خصوصا ورزش‌های پربرخورد از جمله کشتی، کاراته، جودو و موارد مشابه شده است. کافه، قهوه‌خانه و چایخانه‌ها، باغ وحش و شهربازی‌ها، مراکز تفریحی آبی، استخرهای سرپوشیده و باشگاه‌های بدنسازی از دیگر مکان‌هایی است که فرمانده عملیات مدیریت بیماری کرونا در کلان شهر تهران، خواستار تعطیلی یک هفته‌ای آن شده است.

#ناصر_خلوصی، فعال مدنی اهل تبریز به #زندان و جریمه نقدی محکوم شد

ناصر خلوصی، شهروند اهل تبریز در احکامی از سوی دادگاه انقلاب تبریز و شعبه ۱۱۲ دادگاه کیفری این شهرستان به تحمل شش ماه حبس تعزیری و پرداخت جریمه نقدی محکوم شد. دادگاه این فعال مدنی تُرک روز دوشنبه ۱۷ شهریور ماه ۱۳۹۹ در شعبه یک دادگاه انقلاب تبریز به اتهام‌های «عضویت در گروه طیف مستقل آذربایجان» و «فعالیت تبلیغی علیه نظام» برگزار شد. جلسه دادرسی بخش دوم این پرونده هم چند روز بعد (دوشنبه ۲۴ شهریور) برای بررسی اتهام «نشر اکاذیب» در شعبه ۱۱۲ دادگاه کیفری دو تبریز به ریاست قاضی محمدعلی پیری برگزار شد. شعبه اول دادگاه انقلاب تبریز اما خلوصی را از اتهام « عضویت در گروه طیف مستقل آذربایجان » تبرئه کرده است. بر اساس رأی صادر شده از سوی شعبه ۱۱۲ دادگاه کیفری تبریز، ناصر خلوصی بابت اتهام «نشر اکاذیب» به پرداخت ۲۰ میلیون ریال جریمه نقدی محکوم شده است. این محکومیت در حالی‌ست که اتهام وارد شده به این فعال مدنی مربوط به پرونده چهار سال پیش او بوده و حتی بعد از تشکیل جلسه دادگاه تبرئه شده بود. ناصر خلوصی ۲۳ آذر ۹۸ همزمان با دستگیری‌های گسترده فعالان آذربایجانی هنگام رانندگی در شهر تبریز بازداشت و ۷هفت اسفند ۹۸ به طور موقت و تا پایان مراحل دادرسی از زندان مرکزی تبریز آزاد شد. این شهروند اهل تبریز پیشتر در تیر ماه ۹۶ از سوی شعبه دوم دادسرای ارومیه بابت اتهام «تبلیغ علیه نظام و بر هم زدن امنیت ملی» به شش سال حبس تعزیری محکوم شده بود. خلوصی آبان‌ ماه ٩۶ برای اجرای این حکم در خانه پدرش در تبریز بازداشت و به زندان منتقل و پس از حدود چهار ماه زندان، روز پنج‌شنبه ٢۶ بهمن ۹۶، از زندان مرکزی تبریز آزاد شده بود.