ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

#مولود_حاجی_زاده، روزنامه نگار به ۲ سال حبس و پرداخت ۴ میلیون تومان جریمه نقدی محکوم شد

دادگاه انقلاب تهران مولود حاجی زاده، روزنامه نگار را به ۲ سال حبس و پرداخت ۴ میلیون تومان جریمه نقدی محکوم کرد. مولود حاجی‌زاد که پیشتر به «تبلیغ‌ علیه نظام» و «تشویش اذهان عمومی» متهم شده بود، در حساب شخصی خود این خبر را اعلام کرد و نوشت: «یک سال و نیم از این مدت حبس به حالت تعلیق در آمده و برای مابقی آن نیز ۳ مجازات جایگزین حبس، تعیین شده است». او همچنین از قطعی شدن این حکم و ارسال آن به شعبه اجرای احکام خبر داد. مولود حاجی زاده، در سال ۹۶ در جریان تجمع اعتراضی روز جهانی زن (۸ مارس) در تهران به همراه ده‌ها شهروند دیگر بازداشت و نهایتاً در تاریخ ۲۱ اسفندماه همان سال با تودیع قرار از زندان قرچک آزاد شده بود. پس از آن اطلاعات سپاه بارها حاجی‌زاده را احضار کرد و تحت بازجویی قرار داد. او در تاریخ ۲۴ تیرماه ۹۸ نیز در حالی‌که جهت ارائه آخرین دفاعیات و تودیع قرار وثیقه به دادسرای اوین مراجعه کرده بود، بار دیگر بازداشت شد و اما فردای همان روز با تودیع وثیقه آزاد شده بود.

تجمع اعتراضی #معلولان مقابل سازمان برنامه و بودجه

گروهی از معلولان کشور سه‌شنبه ۱۲ آذر به مناسبت روز جهانی #معلولان مقابل سازمان برنامه و بودجه تجمع کردند و خواستار توجه به مشکلات خود از جمله تخصیص ردیف بودجه معلولان، و اجرای قانون حمایت از معلولان شدند. آن‌ها پارچه‌نوشته‌هایی همراه داشتند که بر روی آن از جمله نوشته شده بود: بودجه معلولان کجاست، و اجرای قانون معلولان حق مسلم ماست. خبرگزاری دولتی کار ایران (ایلنا) به نقل از یکی از تجمع‌کنندگان مقابل سازمان برنامه و بودجه نوشت: «اخیرا سازمان برنامه و بودجه از بودجه ۱۱۰۰ میلیارد تومانی اجرای قانون معلولان در سال جاری درحالی‌که بودجه مورد نیاز ۱۲، ۵۰۰ میلیارد تومان است، وعده پرداخت تنها کمتر از نیمی از آن یعنی ۵۳۳ میلیارد تومان را تا پایان سال داده است. سال گذشته نیز ۲۰۰ میلیارد تومان از بودجه پرداخت نشد. همچنین بودجه مورد نیاز برای سال بعد ۲۰ هزار میلیارد تومان است.» قانون جامع حمایت از معلولان هشتم اردیبهشت سال گذشته برای اجرا ابلاغ شد اما به دلیل عدم اختصاص بودجه لازم اجرای آن معلق مانده است. معلولان دوم شهریور با خواست‌های مشابهی مقابل دفتر ریاست‌جمهوری تجمع کرده بودند.

اردوغان: اگر طرح #ناتو «تروریست‌ها» را به رسمیت نشناسد، ترکیه آن‌را رد می‌کند

به گزارش خبرگزاری رویترز رجب طیب اردوغان، رئیس جمهوری ترکیه سه‌شنبه ۳ دسامبر/۱۲ آذر در آستانه آغاز اجلاس ناتو در لندن گفت طرح ناتو برای دفاع از کشورهای بالتیک، باید این‌که ترکیه برخی از گروه‌ها را «تروریست» می‌خواند، به‌رسمیت بشناسد و از ترکیه در مقابل آن‌ها حمایت کند. در غیر این‌صورت ترکیه با طرح دفاعی ناتو مخالفت خواهد کرد. برخی از اعضای ناتو پیشتر حملات اخیر ترکیه به کردهای ساکن شمال شرقی سوریه و به صورت مشخص یگان‌های مدافع خلق را محکوم کردند. طرح نظامی ناتو، حضور نیروهای این سازمان را در لهستان و کشورهای حوزه بالتیک شامل می‌شود. ینس استولتنبرگ دبیرکل ناتو سه‌شنبه پیش از شروع اجلاس درباره این طرح گفت از طریق حضور نیرو‌های ناتو در لهستان و کشور‌های حوزه بالتیک، پیامی بسیار محکمی را به روسیه می‌فرستیم و چنانچه حمله‌ای به لهستان با دیگر کشور‌های حوزه بالتیک انجام شود، همه کشورهای ائتلاف به آن پاسخ خواهند داد. دونالدترامپ، رئیس جمهوری ایالات متحده آمریکا و همتایانش در ائتلاف نظامی ناتو در شرایط تنش در لندن گردهم آمده‌اند تا برای اختلافات موجود بین رهبران ناتو و تقویت اعتبار این سازمان نظامی گفتگو کنند. آمریکا از ترکیه خواسته از طرح ناتو حمایت کند.

#ترامپ: ایران در حال کشتن هزاران معترض است و دنیا باید به آن توجه کند

به گزارش رویترز دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا سه‌شنبه ۱۲ آذر / ۳ دسامبر گفت ایران در حال کشتن هزاران نفربه خاطر اعتراض کردن است و از دنیا خواست تا به این مسئله «توجه» داشته باشند. ترامپ که برای شرکت در اجلاس ناتو به لندن سفر کرده است گفت: «در همین لحظه که ما صحب می‌کنیم ایران در حال کشتن احتمالاً هزاران نفر است. به همین دلیل بود که اینترنت را قطع کردند تا مردم نبینند چه اتفاقی در جریان است». او رقم کشته‌شدگان را بسیار بالا خواند و گفت این [اتفاقات] بسیار وحشتاک است و دنیا باید «نظاره‌گر» آن باشد. نیروهای انتظامی و امنیتی جمهوری اسلامی از ۲۴ آبان که اعتراضات به افزایش قیمت بنزین آغاز شد دست به سرکوب خونین معترضان زدند. سازمان عفو بین‌الملل در آخرین گزارش خود کشته‌شدن بیش از ۲۰۰ نفر را تأیید کرده است. گزارش‌ها همچنین از دستگیری‌ هزاران نفر خبر می‌دهند و سرنوشت آن‌ها همچنان مشخص نیست.

رئیس سازمان پدافند غیر عامل: ما با «جنبش بی‌سر مبتنی بر شبکه اجتماعی» روبه‌رو هستیم

غلامرضا جلالی، رئیس سازمان پدافند غیر عامل شامگاه دوشنبه ۱۱ آذر در یک برنامه تلویزیونی ادعا کرد اعتصاب رانندگان در روز اول اعتراضات به افزایش قیمت بنزین، در واقع ناشی از هدایت یک اپلیکشن جهت‌یابی «بیگانه» به سمت اتوبان‌های شلوغ بوده است. او در آستانه دومین سالگرد اعتراضات دی ۹۶ گفت: ما امروز در مفاهیم «آشوب‌»های شهری با «جنبش بی سر مبتنی بر شبکه اجتماعی» روبه‌رو هستیم که یک راهبرد جدی است که ما حداقل در دو سال گذشته درگیر آن بودیم. جلالی اینترنت را «محل حاکمیت ملی» کشورها از جمله آمریکا و کشورهای اروپایی خواند و گفت مقامات ایران در یک سال گذشته بیش از ۱۳۰ «رزمایش پایداری شبکه سایبری» انجام داده‌اند تا سطح «وابستگی» شبکه اینترنتی ایران به اینترنت جهانی مشخص کنند. غلامرضا جلالی چین و کره جنوبی را پیشگام ملی کردن شبکه سایبری خواند و اضافه کرد ایجاد شبکه ملی باید به ماموریت‌های وزارت ارتباطات اضافه شود. رئیس سازمان پدافند غیر عامل ایران گفت در شورای عالی فضای مجازی فهم مشترکی از این مسئله وجود ندارد و «سود اقتصادی» و «رویکرد پوپولیستی» مانع رسیدن به یک استراتژی واحد در زمینه اینترنت شده است. او به صورت ضمنی در مورد وزیر اطلاعات گفت: مسئولان وزارت ارتباطات ما امروز کسانی هستند که جزو بچه‌های خوب امنیتی کشور بوده‌اند و می توان گفت که امروز وزارت ارتباطات ما دارای نیروهای بافهم عمیق امنیتی است. ولی در موضع‌گیری‌های مربوط به امنیت، احساس می‌کنم اندکی دچار نگاه پوپولیستی شده‌اند. مقامات جمهوری اسلامی با شروع اعتراضات مردم نسبت به افزایش قیمت بنزین که به یک اعتراض سیاسی-اجتماعی گسترده بدل شد، دسترسی به شبکه اینترنت جهانی را برای چندین روز متوالی مسدود کرده و دست به کشتار و دستگیری‌های وسیع زدند. هنوز دست کم در استان سیستان و بلوچستان، شبکه اینترنت وصل نشده است.

#قوه_قضائیه: یکی از اتهامات #عبدالرضا_داوری ارتباط با #آمدنیوز است

غلامحسین اسماعیلی، سخنگوی قوه قضائیه خبر بازداشت عبدالرضا داوری، مشاور رسانه‌ای محمود احمدی‌نژاد، رئیس جمهوری پیشین ایران را تأیید کرد و گفت: «این فرد اتهامات متعدد دارد و طبق قاعده حقوقی معمول، با ذکر اسامی از بیان جزییات اتهامات معذور هستیم. اسماعیلی افزود: «موضوع ارتباط با این شبکه هم یکی از مواردی است که در مورد این فرد مطرح است و پرونده تحقیقات مقدماتی در حال انجام است». خبر بازداشت عبدالرضا داوری ۲۶ آبان در شبکه‌های اجتماعی منتشر شد، خبرگزاری فارس، نزدیک به نیروهای امنیتی، ۲۸ آبان اعلام کرد که داوری با دستور قضائی و به اتهام «همکاری با شبکه آمدنیوز» بازداشت شده است. مهدی مصطفی‌پور وکیل عبدالرضا داوری گفته بود از این‌که دستگیری داوری مرتبط با آمدنیوز بوده یا نه بی‌اطلاع است. سپاه پاسداران ۲۲ مهر سال جاری از بازداشت روح‌الله زم مسئول کانال آمدنیوز خبر داد. سازمان اطلاعات سپاه پاسداران مسئول پرونده آمدنیوز است. غلامحسین اسماعیلی روز سه‌شنبه گفت: «این پرونده گسترده است و انبوهی از اطلاعات در اختیار ما قرار داد».

سخنگوی #قوه_قضائیه: ۳۰۰ نفر در رابطه با #اعتراضات اخیر در تهران بازداشت شده‌اند

غلامحسین اسماعیلی سخنگوی قوه قضائیه، سه‌شنبه ۱۲ آذر در نشست خبری خود درباره اعتراضات گسترده اخیر در ایران گفت: «در تهران حدود ۳۰۰ نفر بازداشت هستند». اسماعیلی معترضان را اغتشاشگر نامید و گفت: «اعداد و ارقامی که [درباره کشته‌شدگان] توسط گروه‌های معاند اعلام‌ می‌شود، کذب محض است و آمار کمتر از ارقام ادعایی آن‌هاست». به‌گفته او مخالفان جمهوری اسلامی «کشته‌سازی» می‌کنند. سخنگوی قوه قضائیه افزود: «ما امروز به عنوان دستگاه قضا مدعی اراذل و اوباش و ضدانقلاب هستیم که تعدادی از مردم توسط آن‌ها کشته شدند و می‌خواهند پای انقلاب و نظام و مأموران نظامی و انتظامی ما بگذارند». پیش از این نیز چند تن از مسئولان حکومتی در ایران کشته شدن معترضان را به گردن مخالفان حکومت گذاشته بودند. سازمان عفو بین‌‌الملل در چهارمین و تازه‌ترین گزارش خود شمار کشته‌شدگان در اعتراضات سراسری آبان ۹۸ را دست‌کم ۲۰۸ نفر اعلام کرد. به گفته فیلیپ لوتر، مدیر تحقیقات بخش خاورمیانه و آفریقای شمالی عفو بین‌الملل ابعاد کشتار «وحشتناک» بوده است. او نیروهای امنیتی جمهوری اسلامی را مسئول این کشتار دانست.