نوروزتان پیروز

ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

میترا حجار با قرار وثیقه آزاد است

گرچه ساعاتی پیش مهدی کوهیان عضو کمیته پیگیری دستگیری هنرمندان از دستگیری میترا حجار بازیگر و فعال محیط زیست خبر داده بود اما به گزارش خبرگزاری‌ فارس این بازیگر شنبه ۱۲ آذر ۱۴۰۱به دادسرا احضار شده و با قرار وثیقه آزاد است. او یک ماه پیش به همراه جمع دیگری از بازیگران با اسامی الناز شاکردوست، باران کوثری، سیما تیرانداز و هنگامه قاضیانی، به‌دلیل اتهام « انتشار مطالب غیر مستند و تحریک‌آمیز»، به دادسرا احضار شده بود.

نیروهای امنیتی میترا حجار، بازیگر سینما را بازداشت کردند

میترا حجار بازیگر سینما و فعال محیط زیست، شنبه ۱۲ آذر ۱۴۰۱ توسط نیروهای امنیتی بازداشت شد. مهدی کوهیان، عضو کمیته پیگیری دستگیری هنرمندان از بازداشت میترا حجار، بازیگر سینما و فعال محیط زیست خبر داد. بر اساس گزارشی که خبرگزاری ایرنا درباره دستگیری حجار منتشر کرده است، او یک ماه پیش نیز به همراه جمع دیگری از بازیگران با اسامی الناز شاکردوست، باران کوثری، سیما تیرانداز و هنگامه قاضیانی، به‌دلیل اتهام «انتشار مطالب غیرمستند و تحریک‌آمیز»، به دادسرا احضار شده بود. تاکنون از دلایل بازداشت و محل نگهداری میترا حجار اطلاعی در دست نیست. میترا حجار در سال ۱۳۵۵ در مشهد به‌دنیا آمده است. از آغاز جنبش رهایی‌بخش زن، زندگی، آزادی، شماری از بازیگران و فیلمسازان حجاب خود را برداشتند و از جنبش حمایت کردند. حاکمیت تعدادی از آنان را دستگیر کرده است. تعدادی از آنها همچون کتایون ریاحی و هنگامه قاضیانی بازداشت و سپس با قرار وثیقه آزاد شدند.

شورای امنیت ایران: در اعتراضات جاری ۲۰۰ نفر کشته شدند

شورای امنیت کشور در ایران شمار کشته‌شدگان اعتراضات جاری را ۲۰۰ نفر اعلام کرد. گفته شده بخشی از کشته‌شدگان شامل نیروهای امنیتی هستند. در این بیانیه جانباختگان به «شهدای امنیت، شهدای مردمی در اقدامات تروریستی، افراد بی گناه قربانی پروژه کشته سازی گروهک­‌ها، مردم بی­گناهی که در شرایط بهم­ ریختگی امنیتی جان باخته‌­اند، اغتشاشگران و نیز عناصر ضدانقلاب مسلح عضو گروهک‌­های تجزیه طلب» تفکیک شده است. هرانا، ارگان کنشگران حقوق بشر ایران،پیش‌تر شمار قربانیان اعتراضات را تا ۱۱ آذر ۴۶۹ تن برآورد کرده بود. امیرعلی حاجی‌زاده، فرمانده نیروی هوافضای سپاه ایران هم قبلا تعداد کشته‌شدگان را بیش از ۳۰۰ نفر اعلام کرده‌ بود.