نوروزتان پیروز

ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

#علم_‌الهدی می‌گوید جریانی به‌راه افتاده که مدارا با #بی‌_حجاب‌_ها را تبلیغ می‌کند، می‌خواهند جامعه دینی ما #استحاله شود

احمد #علم_‌الهدی امام جمعه مشهد در نماز جمعه این شهر «استحاله نظام» و «نفوذ» را دو هدف اصلی «دشمنان انقلاب» خواند و از رواج بی‌حجابی به‌عنوان «استحاله جامعه دینی» یاد کرد. او گفت: «اخیراً در فضای مجازی و حتی همایش‌ها تحت عنوان مدارا با جوانان، نمادهایی از بی‌حجابی را نشان می‌دهند و می‌گویند با بی‌حجاب‌ها مدارا کنیم.» علم‌الهدی افزود: «توطئه‌هایی در ترکیه ‌شروع شده و به ایران هم رسیده است که زنان با حجاب را عیاش نشان دهند. (...) آن‌ها سعی می‌کنند حجاب را از بین ببرد. اگر بی‌حجابی در جامعه رواج یافت، نسل جوان ما یک نسل غریزی و عیاش می‌شود که به دنیا عیش و شهوت است.» او بار دیگر نسبت به «نفوذ دشمن» هشدار داد و ابعاد آن را چنان گسترده دانست که گفت: «دشمن ممکن است در جریان‌های امثال بنده هم نفوذ کند، با توطئه‌ای تحریک کند و بنده را در مسیر زیان‌بخش انقلاب و نظام راه بیندازد.»

رئیس محیط زیست #تهران: اینکه می‌گویند منشأ بوی نامطبوع تهران #فاضلاب_پلاسکوست، عقلانی نیست

برخی رسانه‌های داخلی ادعا کرده بودند که منشأ بوی نامطبوع تهران فاضلاب پلاسکو در عمق زمین است که ۴۵ سال قبل، در زمان پهلوی مسدود و پنهان شده بود. محمد حسین بازگیر رئیس محیط زیست شهر تهران جمعه ۱۴ دی این ادعا را رد کرده و گفته است: «ما در سازمان محیط زیست این خبر را تایید نمی‌کنیم، زیرا این ادعا عقلانی نیست.» روز گذشته (پنجشنبه ۱۳ دی) مدیر واحد پیش‌بینی شرکت کنترل کیفیت هوای تهران اعلام کرد که هنوز منبع بوی نامطبوع تهران شناسایی نشده. این مقام مسئول احتمال داد که با توجه با افزایش غلظت آلاینده‌های مختلف در پایتخت از جمله دی‌اکسیدگوگرد، می‌توان نتیجه گرفت که یک منبع گوگرددار باعث افزایش شاخص آلاینده‌های تهران شده است.

#آمریکا: #نانسی_پلوسی رئیس مجلس نمایندگان- بودجه احداث #دیوار_مرزی تصویب نشد

نمایندگان حزب دموکرات که اکثریت کرسی‌های مجلس نمایندگان آمریکا را در دست دارند، طرح تخصیص بودجه‌ای را تصویب کردند که بودجه کافی را در اختیار سازمان‌های فدرال ایالات متحده برای پایان دادن به تعطیلی دولت ترامپ قرار می‌دهد. نمایندگان جمهوری‌خواه به این طرح که بودجه مورد نظر ترامپ برای ساخت دیوار مرزی در جنوب آمریکا را لحاظ نکرده بود رأی منفی دادند. انتظار می‌رود که تعطیلی دولت ترامپ که از دو هفته پیش به سبب اختلاف بر سر بودجه دیوار مرزی آغاز شده ادامه پیدا کند. نانسی پلوسی، نماینده مجلس آمریکا از ایالت کالیفرنیا و از مخالفان ترامپ شامگاه گذشته به عنوان رئیس مجلس نمایندگان آمریکا انتخاب شد. مجلس تازه با حضور بیش از ۱۰۰ نماینده زن، بیشترین حضور نمایندگان زن در کنگره را به نام خود ثبت کرده است. این دومین بار است که نانسی پلوسی بر ریاست کنگره تکیه می‌دهد.

سخنگوی #سازمان_ملل: دور جدید مذاکرات #صلح #یمن به زودی برگزار می‌شود

فرحان حق، سخنگوی سازمان ملل اعلام کرد که مارتین گریفیتس نماینده سازمان ملل در امور یمن شنبه آینده برای گفت‌وگو و رایزنی با طرف‌های درگیری در یمن و برگزاری دور جدید گفت‌وگوهای صلح ابتدا به صنعاء و سپس به ریاض سفر می‌کند. چهارمین دور مذاکرات صلح یمن ۶ دسامبر ۲۰۱۸ با حضور طرف‌های یمنی به همراه مارتین گریفیتس نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل در امور یمن در استکهلم سوئد به مدت یک هفته برگزار شده که دو طرف در آن بر سر تبادل اسرا و زندانیان و آتش‌بس در بندر استراتژیک الحدیده دست یافتند. گمانه‌زنی‌ها حاکی از آن است که دور بعدی مذاکرات طرف‌های یمنی در چارچوب تکمیل گفت‌وگوهای سوئد، زیر نظر سازمان ملل در کویت برگزار شود.

پروازهای #فرودگاه_امام #تهران که به دلیل بارش #برف مختل شده بود به حال عادی برگشت

شامگاه پنجشنبه ۱۳ دی به سبب بارش برف و باران و کاهش دید افقی به زیر یکصد متر پروازها در فرودگاه بین‌المللی امام تهران متوقف شد. بامداد جمعه اما با بهبود وضع هوا پروازها از سر گرفته شد. فاروق علیخانی، رئیس اداره برنامه‌ریزی و هماهنگی پرواز فرودگاه امام به خبرگزاری‌های داخلی گفت: «در ساعت‌های آغازین جمعه (۱۴ دی) به دلیل کاهش دید افقی انجام پروازها با تاخیر صورت گرفت اما با افزایش دید افقی نشست و برخاست پروازها به طور طبیعی از سر گرفته شد‌‌.» به گفته این مقام مسئول ۵۳ نفر از مسافران پرواز باکو - تبریز هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران (هما) که به دلیل بدی آب و هوای تبریز به فرودگاه امام تهران تغییر مسیر داده بود، به فرودگاه مهرآباد منتقل شدند تا با یک پرواز داخلی به تبریز بروند.