ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

#ظریف: اقدامات ما مثل #غنی‌_سازی_۲۰_درصدی قابل بازگشت است

محمدجواد ظریف با انتشار پیامی در توییتر از آغاز غنی‌سازی ۲۰ درصدی اورانیوم توسط جمهوری اسلامی حمایت کرد و نوشت: «طبق مصوبه مجلس ما، غنی‌سازی ۲۰ درصد را از سر گرفتیم. آژانس بین‌المللی انرژی هسته‌ای طبق رویه آگاه شده است. اقدامات ما پس از سال‌ها عدم انطباق از سوی طرف‌های دیگر شرکت‌کننده در برجام، کاملاً با بند ۳۶ توافق مطابقت دارد. اقدامات ما با رعایت "کامل" توسط "همه" طرف‌ها کاملاً برگشت‌پذیر است.» علی ربیعی، سخنگوی دولت اعلام کرد که جمهوری اسلامی صبح دوشنبه ۱۵ دی در تأسیسات هسته‌ای فردو غنی‌سازی ۲۰ درصدی اورانیوم را آغاز کرد. بر اساس طرحی که در واکنش به ترور محسن فخری‌زاده، از مسئولان برنامه هسته‌ای ایران در مجلس به تصویب رسید، چنان‌چه پس از سه ماه روابط بانکی ایران در اروپا و میزان خرید نفت آن‌ها از ایران به شرایط «عادی و رضایت‌بخش» بازنگشته باشد، دولت مکلف است اجرای داوطلبانه پروتکل الحاقی را متوقف کند. غنی‌سازی ۲۰ درصدی اورانیوم عملاً به معنای آخرین گام ایران برای خروج از توافق برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) است. اتحادیه اروپا این اقدام را «انحراف قابل ملاحظه» از تعهدات ایران در برجام خواند.

#اتحادیه_اروپا: اقدام ایران برای غنی‌سازی ۲۰ درصدی #اورانیوم به معنای انحراف قابل ملاحظه‌ از توافق هسته‌ای است

به گزارش خبرگزاری فرانسه، اتحادیه اروپا دوشنبه ۴ ژانویه/ ۱۵ دی‌ هشدار داد اقدام ایران برای آغاز غنی‌سازی ۲۰ درصدی «انحراف قابل ملاحظه» از تعهداتش در برنامه جامع اقدام مشترک موسوم به «برجام» است. پیتر استانو، سخنگوی اتحادیه اروپا گفت بروکسل قبل از اینکه به تصمیم برسد، منتظر دریافت گزارش مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی می‌ماند. خبرگزاری «رویترز» نیز به نقل از یکی از سخنگویان آژانس بین‌المللی انرژی اتمی گزارش کرد که مدیرکل آژانس در صدد است اعضای شورای حکام را در جریان جدیدترین تحولات غنی‌سازی جمهوری اسلامی ایران قرار دهد. علی ربیعی، سخنگوی دولت روحانی اعلام کرد که جمهوری اسلامی ایران صبح دوشنبه ۱۵ دی در تأسیسات هسته‌ای فردو غنی‌سازی ۲۰ درصدی اورانیوم را آغاز کرد. این امر عملا به معنای آخرین گام ایران برای خروج از برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) است.

بازپرس #کیوان_امام‌وردی را مفسد فی‌الارض شناخت

به گزارش روزنامه همشهری بازپرس دادسرای امنیت اخلاقی تهران دوشنبه ۱۵ دی کیوان امام‌وردی را که پس از افشاگری‌هایی به اتهام «تجاوز جنسی» بازداشت شده بود، به «افساد فی‌الارض» متهم کرد. مقامات قضایی ایران اعلام کرده‌‌اند که این متهم به «۳۰۰ دختر در طول ۱۰ سال تجاوز کرده است» ولی بر اساس گزارش روزنامه همشهری، کیوان امام‌وردی «در جریان تحقیقات به برقراری رابطه جنسی با حدود ۵۰ دختر» اقرار کرده است. بر همین اساس ۲۰ نفر از دخترانی که قربانی این خشونت جنسی شده‌اند از او شکایت کرده‌اند. ۱۰ نفر از این افراد با مراجعه به دادسرا و مواجهه حضوری با متهم او را شناسایی و شکایتشان را مطرح کردند و ۱۰ نفر دیگر که برخی از آنها ساکن خارج از کشور هستند از طریق تلفن ماجرا را شرح داده‌اند. کیوان امام‌وردی اما این اتهامات را رد کرده و گفته است که دختران به میل خود به خانه‌اش آمده و مشروب خورده‌اند. او همچنین مدعی شده که در نوشیدنی آنها هیچ داروی بیهوشی نریخته و برخی از آنها آنقدر مشروبات الکلی خورده بودند که به خواب رفته بودند و در این شرایط او با آنها رابطه جنسی برقرار کرده بود. بر اساس ماده ۲۸۶ قانون مجازات اسلامی اگر فردی «سبب اشاعه‌ فساد یا فحشا در حد وسیع گردد، مفسد فی‌الارض محسوب و به اعدام محکوم می‌گردد.» به گزارش همشهری در زندان، هم‌بندان امام‌وردی او را کتک زده‌اند. هیچ منبع دیگری این خبر را تایید یا تکذیب نکرده است.

نیروی دریایی #سپاه_پاسداران یک فروند کشتی باری کره جنوبی را توقیف کرد

خبرگزاری آسوشیتدپرس از توقیف یک فروند کشتی با پرچم کره جنوبی در مسیر امارات خبر داد. ساعتی بعد نیروی دریایی سپاه پاسداران با انتشار اطلاعیه‌ای با تایید این خبر اعلام کرد کشتی کره جنوبی به دلیل نقض پروتکل‌های زیست‌محیطی توقیف شده است. به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) دوشنبه ۱۵ دی سپاه پاسداران در اطلاعیه خود گفت: «شناور نفتکش کره جنوبی با نام تجاری هانکوک چیمی صبح امروز به دلیل توسط نیروی دریایی سپاه در خلیج فارس متوقف شد. این شناور از مبدا بندر الجبیل عربستان سعودی عازم بمبئی هند بود که در خلیج فارس به دلیل نقض پیاپی قوانین زیست محیطی دریایی توقیف شد.» سپاه پاسداران در ادامه این اطلاعیه نوشته است کشتی توقیف‌شده حامل ۷ هزار و ۲۰۰ تن اتانول بوده و خدمه‌های آن که در بازداشت سپاه پاسداران‌اند از ملیت‌های کره، اندونزی، ویتنام و میانمار هستند. کشتی هانکوک چیمی در بندرعباس پهلو گرفته و قرار است پرونده آن به مراجع قضایی تحویل داده شود.

کارگران کارخانه #پارس_پامچال چهار ماه است حقوق نگرفته‌اند

مدیریت کارخانه رنگ‌سازی «#پارس_پامچال» چهار ماه است #حقوق_کارگران این کارخانه را نپرداخته و #حق_بیمه هشت ماه اخیر را هم پرداخت نکرده. #کارگران در تامین غذای روزانه خود درمانده‌اند اما مدیریت مدعی است به دلیل مشکل مالی قادر به پرداخت حقوق کارگران نیست. به گفته‌ی کارگران، با این که تولیدات این شرکت از بازار مناسبی برخوردار است اما مشکل مدیریت شرکت با سازمان‌ها و ادارات دولتی سبب اختلال در تولید شده است. مدیریت شرکت در توضیح رکود تولید و نپرداختن مطالبات کارگران گفته این وضعیت ناشی از مشکلاتی است که «از یکسال پیش برخی نهاد‌ها برای این و احد به وجود آورده‌اند و فعالیت کارخانه را در زمینه صادرات مسدود کرده‌اند». مدیران کارخانه در پاسخ اعتراض کارگران گفته‌اند تا تامین منابع مالی کارخانه توان افزایش تولید و پرداخت مطالبات معوقه کارگران را ندارند. کارگران کارخانه رنگ‌سازی «پارس پامچال» واقع در شهر صنعتی قزوین بارها به مسئولان استان مراجعه کرده اما پاسخی نگرفته‌اند. خبرگزاری دولتی کار ایران (ایلنا) دوشنبه ۱۵ دی ماه به نقل از کارگران نوشت: «از مسئولان در استان و شهرستان گله‌مندیم که علارغم اطلاع از مشکلات این کارخانه؛ سکوت اختیار کرده و در پیگیری مطالباتمان هیچ واکنشی از خود نشان نمی‌دهند».

کانون نویسندگان ایران خواهان لغو بی‌قید و شرط حکم #آرش_گنجی و مختومه شدن پرونده او شد

کانون نویسندگان ایران دوشنبه ۱۵ دی با انتشار بیانیه‌ای پرونده‌سازی و صدور حکم ‎ ۱۱ سال زندان برای آرش گنجی، منشی هیئت دبیران کانون نویسندگان ایران را محکوم کرد و خواهان لغو بی‌قید و شرط حکم صادره و مختومه شدن پرونده او شد. در بیانیه کانون نویسندگان ایران آمده است: «برای کانون نویسندگان ایران که هم‌اکنون چهار تن از اعضایش، رضا خندان (مهابادی)، بکتاش آبتین، کیوان باژن و گیتی پورفاضل، به خاطر دفاع از آزادی بیان یا استفاده از حق آزادی بیان خود در زندان به سر می‌برند، پرونده‌سازی‌هایی از این دست داستانی تازه نیست. حکومت که سابقه‌ای طولانی در سرکوب آزادی بیان دارد، همچنان هر صدایی را که به اعتراض بلند می‌شود و هر اندیشه‌ای را که از چارچوب مطلوب‌اش فراتر می‌رود بی‌درنگ خفه می‌کند. ناگفته پیداست دستگاه قضایی که به بهانه‌ی ترجمه‌ی کتابی پیرامون تحولات کشوری دیگر، برای مترجم آن حکم ۱۱ سال حبس صادر می‌کند بویی از عدالت نبرده است. با این همه صدور چنین حکمی در ادامه‌ی افزایش فشار بر نویسندگان مستقل، کانون را در پیگیری راه مبارزه با سانسور و دفاع از «آزادی اندیشه و بیان بی هیچ حصر و استثنا» استوارتر می‌کند.» کانون نویسندگان ایران در بیانیه خود از نویسندگان و مدافعان آزادی بیان درخواست کرده تا از هر راه ممکن به صدور این حکم اعتراض کنند. آرش گنجی از سوی شعبه‌ی ۲۸ دادگاه انقلاب اسلامی به ریاست قاضی عموزاد دهم دی‌ماه، تنها دو روز پس از محاکمه، بابت «اجتماع و تبانی به قصد اقدام علیه امنیت ملی» به ۵ سال، بابت «تبلیغ علیه نظام» به یک سال، بابت «عضویت در گروهک معاند» به ۵ سال و جمعا به ۱۱ سال زندان محکوم شده است. رأی شعبه‌ی ۲۸ دادگاه انقلاب به وکلای او، ناصر زرافشان و راضیه زیدی، ابلاغ شد. بنا به اعلام کانون نویسندگان ایران مصداق همه‌ی اتهام‌های آرش گنجی ترجمه‌ی کتابی درباره‌ی تحولات کردستان سوریه است.