نوروزتان پیروز

ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

پرونده #نسرین_ستوده به شعبه ۳۶ دادگاه تجدیدنظر ارجاع شد

پرونده #نسرین_ستوده وکیل دادگستری و فعال حقوق بشر، زندانی در بند زنان زندان اوین، برای رسیدگی در مرحله تجدیدنظر به شعبه ۳۶ دادگاه تجدید نظر استان تهران ارجاع شد. محمود بهزادی راد، وکیل مدافع نسرین ستوده به خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) گفت: «موکلم دو پرونده مطرح رسیدگی دارد که در پرونده نخست شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب به ریاست قاضی مقیسه او را به اتهام “اجتماعی و تبانی علیه امنیت کشور” به پنج سال حبس محکوم کرده بود که در وهله اول نسبت به این حکم درخواست واخواهی دادیم اما دادگاه مجدداً حکم صادره را تأیید کرد. پس از تأیید این حکم در شعبه بدوی نسبت به آن اعتراض کردیم که پرونده موکلم برای رسیدگی به اعتراض او به شعبه ۳۶ دادگاه تجدید نظر استان تهران ارجاع شد.» به‌گفته او پرونده دوم نسرین ستوده نیز شامل شکایت‌های متعدد از ناحیه مدعی‌العموم است که در این ارتباط چند وقت پیش شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب زمان رسیدگی تعیین کرد اما جلسه دادگاه برگزار نشد و به زمان دیگری موکل شد و هنوز تاریخ دقیق رسیدگی مشخص نشده است. نسرین ستوده ۲۳ خردادماه در منزل خود بازداشت و روانه زندان شد. او شهریورماه سال ۸۹ نیز بازداشت و به ۱۱ سال حبس، ۲۰ سال محرومیت از وکالت و ۲۰ سال ممنوعیت خروج از کشور محکوم شده بود که این حکم در دادگاه تجدیدنظر به ۶ سال حبس و ۱۰ سال محرومیت از وکالت کاهش یافت. این وکیل دادگستری از ۱۳ شهریور ۱۳۸۹ تا ۲۷ شهریور ۱۳۹۲ به اتهام «اقدام علیه امنیت ملی»، در زندان اوین به سر برد. پس از آزادی، بنابر دستور دادگاه انتظامی وکلا، مجوز وکالت وی از تاریخ مهر ۱۳۹۳، به مدت ۳ سال، باطل شد.

در #حمله_تروریستی گروه اسلامگرای #الشباب به #موگادیشو بیش از ۲۰ نفر کشته و مجروح شدند

پلیس #سومالی دوشنبه ۴ فوریه / ۱۵ بهمن اعلام کرد که انفجار یک خودرو بمب‌گذاری‌شده در #موگادیشو، پایتخت این کشور، ۱۱ کشته و ۱۰ مجروح بر جای گذاشت. پلیس عامل این حمله را گروه تندرو و اسلامگرای #الشباب دانست. انفجار در محله‌ای که مغازه‌ها و رستوران‌های بسیاری در آن وجود دارد رخ داده است. الشباب همچنین روز دوشنبه مسئولیت قتل پل آنتونی فورموسا، مسئول شرکت حمل و نقل دریایی «P&O» که متعلق به امارات متحده عربی است را برعهده گرفت. این شرکت بندر بوساسو را مدیریت می‌کند. این اقدام تروریستی در منطقه خودمختار پانتلاند در سومالی انجام شد و خبر آن را ابتدا مقامات محلی اعلام کردند.

محسن_رفیقدوست: #قذافی ۱۰ موشک داد به این شرط که یکی از آن‌ها را به سمت #عربستان شلیک کنیم

محسن رفیقدوست، وزیر سپاه در دولت اول و دوم میر حسین موسوی دوشنبه ۱۵ بهمن در گفت‌وگو با خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) درباره روابط ایران و لیبی در دوران جنگ ایران و عراق گفته است: «به همراه آقای [سید یحیی] صفوی به دیدار قذافی رفتم که او در این دیدار ۱۰ موشک به ما داد و به ما گفت که من یک شرط دارم و این شرط نیز آن است که یکی از این ۱۰ موشک را به سمت عربستان سعودی شلیک کنید که من در آن زمان نیز این شرط را پذیرفتم. بعد از آن دیدار من دو مرتبه دیگر به لیبی رفتم و در هر سری ۱۰ موشک از آنها به رایگان می‌گرفتم و در هر مرتبه نیز قول می‌دادم شرط‌شان را اجرا خواهم کرد. این در حالی بود که ما با عربستان سعودی جنگی نداشتیم و دلیلی نداشت که بی‌خودی به سمت عربستان سعودی موشکی شلیک کنیم. بعد از آن نیز از کره شمالی موشک‌های مورد نیاز خود را خریداری کردیم و سپس خودمان موشک ساختیم.» رفیقدوست در پاسخ به این پرسش که آیا همچنان بر سر قول خود با قذافی هستید، خنده‌کنان گفته است «منتظر هستیم ببینیم آنها [سعودی ها] چه می‌کنند.

عضو #اتاق_بازرگانی ایران: از #کانال_مالی_اروپا نباید انتظار معجزه داشت

عباس آرگون، یکی از اعضای اتاق بازرگانی ایران دوشنبه ۱۵ بهمن در گفت‌وگو با خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) گفت از کانال مالی اروپا با ایران نباید انتظار معجزه داشت: «آنچه که فعلاً از سوی اروپا اجرایی شده یک کانال محدود است و از این‌رو نباید از آن انتظار معجزه داشت، بلکه می‌توان با استفاده از فضای مثبت به وجود آمده تلاش کرد که تعاملات اقتصادی میان دو طرف در حوزه‌های مختلف گسترش پیدا کند.» پنجشنبه ۳۱ ژانویه کانال مالی برای تراکنش‌های مالی با ایران موسوم به «Instex» رسماً آغاز به کار کرد. عباس عراقچی، معاون وزیر خارجه ایران اعلام کرده بود که گام بعدی ایجاد ساز و کار مشابهی در داخل ایران است با این هدف که تبادلات ریالی را برای طرف ایرانی تجارت با شرکت‌های اروپایی سازماندهی کند. آلمان، فرانسه و بریتانیا با انتشار بیانیه‌ای از ایران خواسته‌اند «فوراً تمامی عناصر برنامه اقدام FATF را اجرا کند.»

#ستاد_نیروهای_مسلح: بخشش #اضافه_خدمت به فرماندهان محول شد

رئیس اداره سرمایه انسانی سرباز ستاد کل نیرو‌های مسلح اعلام کرد بخشش اضافه خدمت سربازان به فرماندهان محول شده است. سردار موسی کمالی دوشنبه ۱۵ بهمن در گفت‌وگو با خبرگزاری تسنیم درباره بخشش اضافه خدمت مشمولان غایب گفت: «بر اساس قانون افرادی که مرتکب غیبت، سه و ۶ ماه اضافه خدمت می‌شوند، در زمان اعزام و حین خدمت اگر حسن انجام‌ وظیفه، شجاعت و رشادت داشته باشند، فرماندهان می‌توانند تا دو سوم اضافه خدمت این افراد را ببخشند.» رئیس اداره سرمایه انسانی سرباز ستاد کل نیرو‌های مسلح گفت: «از سال ۹۵ عملاً بخشش اضافه خدمت به طور کلی وجود ندارد.»

وزیر خارجه #روسیه: #جنگ_سرد دیگری در جهان آغاز شد

سرگئی لاوروف، وزیر خارجه روسیه دوشنبه ۴ فوریه/ ۱۵ بهمن در گفت‌وگو با خبرگزاری خبرگزاری ریانووستی، خروج آمریکا از پیمان منع موشک‌های هسته‌ای میان‌برد (INF) را به عنوان سرآغاز «جنگ سرد دوم» در جهان دانست. لاوروف گفت: «باورکردنی نیست که دباره آغاز یک جنگ سرد دیگر صحبت می‌کنیم. دوران تازه‌ای آغاز شده است.» مایک پمپئو، وزیر خارجه آمریکا جمعه یکم فوریه/ ۱۲ بهمن اعلام کرد ایالات متحده پیمان منع موشک‌های هسته‌ای میان‌برد (INF) را از شنبه ۲ فوریه به تعلیق درمی‌آورد و چنانچه روسیه به تعهداتش در این پیمان عمل نکند، بر اساس مفاد این پیمان شش ماه آینده از آن خارج می‌شود. ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه نیز در واکنش به این اقدام شنبه ۲ فوریه پیمان INFرا به تعلیق آورد. وزیران خارجه اتحادیه اروپا جمعه گذشته در اجلاس بخارست اعلام کرده بودند که مایل نیستند خاک اروپا مجدداً به صحنه‌ای برای رقابت هسته‌ای دو قدرت بزرگ جهان بدل شود.

#برهم_صالح: #ترامپ از #عراق اجازه‌ نگرفته که نیروهای آمریکایی در خاک این کشور مراقب #ایران باشند

برهم صالح، رئیس جمهوری عراق دوشنبه ۴ فوریه/ ۱۵ بهمن در حاشیه نشستی در بغداد در جمع خبرنگاران در واکنش به سخنان رئیس جمهوری آمریکا درباره استقرار نیروهای نظامی این کشور برای زیر نظر گرفتن فعالیت‌های ایران گفت: «ترامپ از عراق اجازه‌ نگرفته که نیروهای آمریکایی در خاک این کشور مراقب ایران باشند.» صالح در ادامه این سخنان گفت: «نیروهای آمریکایی در عراق بر اساس توافق نظامی دو کشور در عراق حضور دارند و مأموریت آنان مبارزه با تروریسم است.» رئیس جمهوری آمریکا در یک برنامه تلویزیونی که شامگاه یکشنبه ۳ فوریه/ ۱۴ بهمن از شبکه تلویزیونی «سی‌بی‌اس» پخش شد، گفته بود برای زیر نظر داشتن ایران، پایگاه نظامی آمریکا در خاک عراق را حفظ می‌کند: «تمام چیزی که می‌خواهم این است که بتوانم [ایران را] زیر نظر داشته باشم. ما پایگاهی غیرقابل باور و پرهزینه در عراق ساخته‌ایم. این پایگاه کاملا مناسب زیر نظر داشتن تمام بخش‌های مختلف خاورمیانه مشکل‌ساز است تا اینکه از آن خارج شویم. و این چیزی است که خیلی از مردم آن را درک نمی‌کنند».

#آمریکا ۳ هزار و ۷۵۰ سرباز دیگربه مرز #مکزیک اعزام می‌کند

ارتش #آمریکا حضور خود در مرز با #مکزیک را گسترش می‌دهد و سربازان بیشتری به این منطقه اعزام می‌کند. #وزارت_دفاع_آمریکا اعلام کرد که ۳ هزار و ۷۵۰ نفر دیگر از سربازان در مرز جنوب غربی کشور مستقر خواهند شد. این سربازان برای کمک به کارکنان مرزی و گمرکی سه ماه در این منطقه خواهند مانند. بر اساس آمار رسمی تاکنون حدود ۶۰۰ نفر از پرسنل نظامی در این منطقه حضور داشته‌اند. در پایان سال گذشته میلادی هزاران #پناهجو از کشورهای #آمریکای_مرکزی در گروه‌های بزرگ تا مرز آمریکا خود را رساندند. از هفته گذشته آمریکا متقاضیان پناهندگی را به مکزیک بازمی‌گرداند؛ جایی که آن‌ها منتظر نتایج بررسی پرونده خود خواهند بود.

#حشدالشعبی:تیراندازی به اتوبوس #زائران_ایرانی کار داعش بود

حشد الشعبی، شبه‌نظامیان شیعه عراقی دوشنبه ۱۵ بهمن اعلام کردند که در تیراندازی به اتوبوس زائران ایرانی در منطقه بلد در استان صلاح‌الدین عراق ۷ نفر زخمی شده‌اند که ۶ نفر آن‌ها ایرانی‌اند و یک نفر نیز تابعیت عراقی دارد. حشد الشعبی در این اطلاعیه اعلام کرده که گروه دولت اسلامی (داعش) این حمله را انجام داده است. غروب یکشنبه ۱۴ بهمن رسانه‌های داخلی گزارش دادند که اتوبوس زائران ایرانی در راه بازگشت از یک امامزاده هدف حمله تروریستی قرار گرفته. برخی رسانه‌ها گفته بودند یک بمب کنار جاده‌ای منفجر شده اما این خبر تأیید نشد. راننده و چهار زائر به شهر کاظمین و سایر مجروحان در شهر بلد بستری شدند.

#پاپ_فرانسیس، رهبر کاتولیک‌های جهان وارد #ابوظبی شد

پاپ فرانسیس، رهبر کاتولیک‌های جهان در نخستین سفرش به کشورهای حاشیه خلیج فارس شامگاه یکشنبه ۳ فوریه/ ۱۴ بهمن وارد ابوظبی، پایتخت امارات شد. شیخ محمد بن زاید آل نهیان از پاپ فرانسیس استقبال کرد. رهبر کاتولیک‌های جهان در آستانه سفرش به ابوظبی، در موعظه روز یکشنبه خود در برابر پیروان کاتولیک در واتیکان گفت بحران انسانی در یمن را از نزدیکی پیگیری می‌کند. پاپ از همه طرف‌های درگیری خواست توافق آتش‌بس در یمن را محترم بشمرند: «گریه کودکان یمن و والدین آنها به عرش رسیده. از طرف‌های درگیر در جنگ یمن ملتمسانه می‌خواهم امکان دهند کمک‌های انسانی، شامل دارو و غذا به یمن برسد و توزیع شود.»