ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

#لبنیات پس از افزایش قیمت ۱۰ درصدی بازهم #گران خواهد شد

رئیس اتحادیه لبنیات‌فروشان در ایران پیش‌بینی کرده که قیمت مواد لبنی در هفته‌های آینده افزایش یابد. علی رجبی گفته که ابتدای سال قیمت #مواد_لبنی ۱۰ درصد بیشتر شد اما افزایش #نرخ_دلار و به دنبال آن قیمت نهاده‌های دامی که بیشتر آن وارداتی است، #گرانی دوباره را اجتناب‌ناپذیر کرده است. دلار در روزهای گذشته در بازار ارز ایران کمیاب بوده و یا با نرخ بالاتر از نرخ رسمی ۴۲۰۰ تومان معامله شد.

#طالبان یک منطقه دیگر در شمال شرق #افغانستان را به کنترل خود در آوردند

یکی از اعضای شورای ولایتی #بدخشان گفته است که #طالبان منطقه استراتژیک مهم به نام «کوهستان» در شمال شرق #افغانستان را به تصرف خود در آورده است. به گفته مقامات امنیتی، در درگیری‌های طولانی در این منطقه دست‌کم پنج مأمور پلیس کشته شدند. از زمان پایان عملیات نظامی #ناتو در سال ۲۰۱۴، طالبان حملات خود به افغانستان را افزایش داده‌اند. این اسلامگرایان مذاکرات صلح با دولت را تا زمانی که سربازان خارجی در این کشور حضور دارند، رد می‌کنند.

#محمود_عباس بار دیگر به‌عنوان رئیس کمیته اجرایی #سازمان_آزادیبخش_فلسطین انتخاب شد

#محمود_عباس رئیس ۸۲ ساله تشکیلات خودگردان فلسطین، جمعه ۴ مه / ۱۴ اردیبهشت بار دیگر به‌عنوان رئیس کمیته اجرایی #سازمان_آزادیبخش_فلسطین انتخاب شد. این انتخابِ مجدد پس از نشست چهار روزه #شورای_ملی_فلسطین در رام‌الله انجام شد. نشست شورای ملی فلسطین به‌دعوت محمود عباس صورت گرفت تا در جریان آن راهبردی برای پاسخ به تصمیم #دونالد_ترامپ رئیس جمهور#آمریکا، مبنی بر به‌رسمیت شناختن #بیت‌_المقدس ـ #اورشلیم ـ به‌عنوان پایتخت اسرائیل و انتقال سفارت آمریکا به این شهر، در نظر گرفته شود. آخرین نشست شورای ملی فلسطین ۲۲ سال پیش برگزار شده بود. عباس روز دوشنبه در افتتاحیه این نشست گفته بود که یهودیان در اروپا نه به دلیل مذهبشان که به دلیل فعالیتشان در رباخواری و بانک‌ها تحت آزار و اذیت قرار نگرفتند. #بنیامین_نتانیاهو نخست‌وزیر #اسرائیل سخنان عباس «اظهارات ضدیهودی» عنوان کرد.

جایزه #نوبل_ادبیات در سال ۲۰۱۸ اهدا نمی‌شود

آکادمی علوم نوبل جمعه ۴ مه/ ۱۳ اردیبهشت با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد در پی بحران ناشی از سوءاستفاده جنسی همسر یکی از اعضای کمیته ادبیات که منجر به استعفای ۵ نفر از اعضای آن شده، جایزه نوبل ادبیات در سال ۲۰۱۸ اهدا نخواهد شد. آکادمی سوئد در این بیانیه اعلام کرده که در سال ۲۰۱۹ به دو نویسنده نوبل ادبی می‌دهد. نویسنده سال ۲۰۱۸ و سال ۲۰۱۹ به طور همزمان. نوامبر گذشته به دنبال اوج‌گیری کمپین «می‌تو» در سوئد، ۱۸ زن، ژان کلود آرنالت، یکی از شخصیت‌های شناخته شده فرهنگی در سوئد را به آزار جنسی متهم کردند. ژان کلود آرنالت عضو آکادمی نوبل نیست اما همسرش کاترین فروستنسون، عضو آکادمی نوبل است. او یک کلوپ ادبی مشهور دارد که زنان اعلام کرده‌اند در آن کلوپ مورد آزار و حتی تجاوز ژان کلود آرنالت قرار گرفته‌اند .۵ عضو آکادمی نوبل از جمله سارا دنیوس که رییس هیات انتخاب برنده جایزه نوبل ادبیات در آکادمی سوئد بود در واکنش به این رسوایی استعفا دادند و آکادمی نوبل را با بحران بی‌سابقه‌ای مواجه کردند.

#فایننشال‌تایمز: #اروپا و #آمریکا بر سر پیش‌نویس مکمل #برجام به توافق رسیده‌اند –درخواست #ترامپ: کاهش برد #موشک‌های_بالستیک_ایران تا ۳۰۰ کیلومتر

بازار گمانه‌زنی‌های رسانه‌ای درباره احتمال خروج آمریکا از برجام در ۱۲ مه گرم است. فایننشال‌تایمز به نقل منابع آگاه گزارش داده که مقام‌های آمریکایی و اروپایی توافق کرده‌اند که مکملی به برجام اضافه کنند که بر اساس آن چنانچه ایران موشک بالستیک قاره‌پیما بسازد، تحریم‌ها علیه این کشور مجدداً برقرار شود. یک مقام آمریکایی به فایننشال‌تایمز گفته است رئیس جمهور آمریکا می‌خواهد ایران برد زرادخانه موشک بالستیک خود را به ۳۰۰ کیلومتر یا پایین‌تر از آن محدود کند. جزئیات این طرح هنوز علی‌رغم «توافقات گسترده» میان آمریکا و سه قدرت اروپایی – بریتانیا، آلمان و فرانسه- مشخص نشده است. پنجشنبه ۱۳ اردیبهشت محمد جواد ظریف وزیر خارجه ایران گفت هزینه دفاعی ایران کمتر از هزینه دفاعی عربستان سعودی‌ست و برد موشک‌های سپاه هم از برد موشک‌های عربستان کمتر است. ظریف در این پیام ویدیویی اعلام کرد: «ما نه امنیت‌مان را به دیگران می‌سپاریم و نه مذاکره مجدد درباره توافقی که پیشتر با اعتقاد خوب بدان دست یافتیم انجام خواهیم داد و نه چیزی به آن اضافه خواهیم کرد.»

#ملک_سلمان، پادشاه #عربستان در گفت‌وگوی تلفنی با #محمد_ششم، پادشاه #مراکش اعلام کرد که از تمامیت ارضی #مراکش در برابر اقدامات خصمانه #ایران دفاع می‌کند

ملک سلمان بن عبدالعزیز، پادشاه عربستان در یک گفت‌وگوی تلفنی با محمد ششم،پادشاه مراکش گفته است عربستان «در برابر هرگونه تهدید علیه امنیت، ثبات و تمامیت ارضی مراکش در کنار این کشور می‌ایستد و از آن حمایت می‌کند.» ملک سلمان در این گفت‌وگوی تلفنی بر ضرورت یکپارچگی مواضع و هماهنگی تلاش‌ها برای مقابله با «اقدامات خصمانه ایران در منطقه» تأکید کرده است. مراکش ۱۱ اردیبهشت روابط دیپلماتیک خود با ایران را با طرح این ادعا که جمهوری اسلامی از طریق حزب‌الله لبنان برای جبهه پولیساریو سلاح ارسال می‌کند قطع کرده است. وزارت خارجه ایران و حزب‌الله لبنان این ادعا را تکذیب کرده‌اند.

ارگان #جبهه_پایداری در اشاره به کتک خوردن یک زن به دست #گشت_ارشاد: تقدیر از دو مأمور #نیروی_انتظامی باعث قوت قلب و تشویق سایر نیروها می‌شود

تقدیر اصول‌گرایان از ترفیع درجه مأموران کتک‌زننده زنان ادامه دارد. #رجانیوز، ارگان #جبهه_پایداری نوشته است: «در میان انبوهی از موج های منفی علیه #نیروی_انتظامی، خبری امیدوارکننده و قابل تقدیر از فرماندهان نیروی انتظامی کشور به گوش رسید و آن اینکه دو مامور زن نیروی انتظامی مورد تشویق قرار گرفته و ترفیع درجه گرفته اند. اقدامی درخور تحسین که باعث قوت قلب و تشویق سایر نیروهای خدوم این مجموعه در سراسر کشور خواهد شد و در مقابل قانون شکنان را منفعل خواهد کرد.»

علت مشکلات کشور پیدا شد. به گزارش خبرگزاری فارس جانشین #قرارگاه_ثارالله #سپاه تهران گفته است: ما در دو حوزه اقتصاد و فرهنگ مشکل داریم که این دو حوزه دست سپاه نبوده

همه مشکلات حل می‌شوند، اگر همه قدرت در دست سپاه باشد. به گزارش خبرگزاری فارس، سردار #محمداسماعیل_کوثری جانشین #قرارگاه_ثارالله #سپاه تهران گفته است که « ما در دو حوزه اقتصاد و فرهنگ مشکل داریم که این دو حوزه دست سپاه نبوده». او در مورد مشکلات مردم اظهار ناراحتی کرده و گفته: « مردم مشکلاتی دارند ولی از نظام حمایت می‌کنند و بارها هم این را نشان داده اند. مردم نظام را می‌خواهند ولی از برخی مسئولان قوا نارحت هستند، ما هم ناراحتیم و این را هم گفته‌ایم.»