ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

در حمله #داعش به اردوگاه #حفتر در جنوب لیبی ۹ سرباز کشته شدند

۹ سرباز ارتش آزاد #لیبی تحت فرماندهی ژنرال خلیفه #حفتر در حمله #داعش کشته شدند. به گزارش خبرگزاری «رویترز»، داعش با استفاده از خلأ امنیتی به اردوگاه آموزشی ارتشِ لیبیِ شرقی در شهر سبها واقع در منطقه نفت‌خیز جنوب لیبی حمله کرد. خلأ امنیتی ناشی از این واقعیت است که حفتر نیروهایش را در شمال غرب متمرکز کرده. ارتش او از ماه گذشته برای تصرف طرابلس به نبرد با جنگجویانی رفته است که با دولت تحت حمایت سازمان ملل در غرب لیبی هم‌پیمان هستند. دولت اسلامی موسوم به داعش مسئولیت حمله به اردوگاه حفتر در سبها را پذیرفت. این گروه اعلام کرد که جنگجویانش در مجموع ۱۶ کشته و زخمی تحمیل کردند و موفق شدند زندانیان را آزاد کنند. یک منبع نظامی گفت که زندانِ داخل اردوگاه مورد هجوم واقع شده اما جزئیات بیشتری ارائه نداد. او همچنین گفت که جنگجویان چاد و دولت اسلامی مسئول حمله بوده اند. جنگجویان چاد از سوی ارتش به قبایلی اطلاق می‌شود که مخالف حفتر هستند. به خاطر خلأ قدرت و اقتدار در جنوب جمع‌آوری اخبار دقیق مشکل است.

رژیم #سوریه با حمایت #روسیه، منطقه تحت کنترل شورشیان در #ادلب را هدف حملات سنگین قرار داد

نیروهای دولت #سوریه با همراهی #روسیه منطقه تحت کنترل شورشیان در #ادلب و نواحی اطراف آن در شمال غرب سوریه را هدف حملات هوایی خود قرار دادند. به گزارش خبرگزاری «رویترز»، این پنجمین روز متوالی حملات گسترده رژیم سوریه به این مناطق است که تا کنون به کشته شدن دهها نفر و فرار اجباری هزاران نفر دیگر منجر شده است. افزایش خشونت‌ها در ادلب نقض توافق ترکیه و روسیه است که سپتامبر گذشته حاصل شد. بر اساس این توافق رژیم از حمله به این آخرین منطقه تحت کنترل شورشیان سوریه منع می‌شد. یک سخنگوی شورشیان تحت حمایت ترکیه، به رویترز گفته است که تلاش‌های رژیم سوریه برای پیشروی در قلعه المضیق دفع شده است. او گفت شورشیان نیز با شلیک خمپاره به مواضع دولت پاسخ دادند. تلویزیون دولتی سوریه درباره این حملات گزارش داد و گفت ارتش در پاسخ به نقض توافق‌ برای توقف عملیات نظامی، مواضع جهادی‌ها را در جنوب ادلب و نزدیک حماه نابود کرده است. اما رابط سازمان ملل گفت است که مدارس، مراکز بهداشتی، و مناطق مسکونی مورد اصابت قرار گرفته اند و سنگینی بمب‌های بشکه‌ای که رژیم بر سر مردم این منطقه انداخته در ۱۵ ماه اخیر بی‌سابقه بوده است.

#علی_لاریجانی:‌ طبق #برجام ایران می‌تواند #آب_سنگین تولید کند؛ اگر نمی‌خواهید، نخرید

علی لاریجانی، رییس مجلس ایران در واکنش به #لغو_معافیت_همکاری_هسته‌ای با ایران گفته: «از جمله عملیات روانی دشمنان ایران این است که می‌گویند ایران نباید آب سنگین تولید کند و کشوری حق ندارد از ایران آب خریداری کند. حال این‌که طبق برجام ایران می‌تواند آب سنگین تولید کند و اگر شماها نمی‌خواهید، خُب نخرید اما ما طبق توافق کار خلافی مرتکب نشده‌ایم.» لاریجانی همچنین گفته: «گفته‌اند که نباید به ما مواد اولیه داده شود. در این باره هم ما غنی‌سازی می‌کنیم؛ اگر می‌خواهند از ما نخرند. می‌گویند این کارها را برای افزایش فشار بر ایران انجام می‌دهند که البته چند کشور واکنش منفی نشان دادند. اینها همه یک نوع ساماندهی عملیات روانی است، چون فشار علیه ما را دنبال می‌کنند.» دولت دونالد ترامپ، معافیت کشورهایی را که در پروژه‌های هسته‌ای با تهران همکاری می‌کنند تمدید کرده ‌است. این معافیت‌‌ها شامل اتحادیه اروپا، چین و روسیه است. اما دو معافیت برای انتقال آب سنگین و مبادله اورانیوم غنی شده برای تقویت فشار بر رژیم ایران تمدید نشده است. از آنجا که دو معافیت انتقال آب سنگین مازاد به عمان و مبادله اورانیوم غنی شده با کیک زرد تمدید نشده است، همکاری در این دو مورد از روز چهار مه می‌تواند شامل تحریم‌ها شود. تمدید معافیت‌های همکاری هسته‌ای تنها شامل همکاری تحقیقاتی و غیر نظامی است و کشورهای دارای معافیت بدون هراس از تحریم‌های آمریکا می‌توانند به همکاری با ایران در اراک، بوشهر و فردو ادامه دهند.

دروازه‌بان بازداشت شده تیم فوتبال #تراکتورسازی و همسرش به قید وثیقه آزاد شدند

وکیل مدافع #محسن_فروزان، دروازه‌بان سابق تیم #تراکتورسازی و همسر او، #نسیم_نهالی از آزاد شدن موکلانش به دنبال صدور قرار #وثیقه از سوی دادگاه خبر داد. #مصطفی_سلیمانی_بابادی به خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) گفت: «پس از بازی #سپیدرود و تراکتور‌سازی اتهام‌هایی متوجه موکلان من شد که مرجع محترم قضایی در حال رسیدگی به آنهاست. موکلانم انتساب هر گونه اتهام به خود را قویا رد کرده و رجاء واثق دارند که مرجع محترم قضایی به دور از هیاهوهای غیر‌ورزشی و سهم‌خواهی‌های صورت گرفته از این واقعه، صرفا بر اساس مستندات پرونده، رسیدگی و اتخاذ تصمیم خواهد کرد.» در جریان بازی سپیدرود و تراکتورسازی از سری مسابقات لیگ برتر فوتبال ایران که با نتیجه سه بر دو به سود تیم سپیدرود به پایان رسید، فروزان روی دو گل خورده مقصر بود که پس از بازی متهم به تبانی و گل خوردن عمدی شد. کمیته اخلاق فدراسیون فوتبال هم او را برای یک ماه از حضور در میدان‌های ورزشی محروم کرد. به گفته سلیمانی بابادی اما فروزان و نهالی از این ماجرا متحمل «ضرر حیثیتی و اعتباری» شده‌اند که اقدامات مقتضی در راستای احقاق حقوق خود را انجام خواهند داد: «مطالب مندرج در فضای مجازی و رسانه‌ای عموما به دور از واقعیت‌های حقوقی پرونده بوده که موکلان حق خود را در پیگیری و تعقیب مطالب خلاف واقع، محفوظ می‌دارند.» محسن فروزان که از تیم تراکتورسازی کنار گذاشته شده است و همسر او، نسیم نهالی به تبانی و دست داشتن در #شرط‌بندی متهم شده‌اند. این دو از روز سه شنبه ۱۰ اردیبهشت ماه، به دستور دادسرای فرهنگ و رسانه در بازداشت بودند. فروزان پیش از این هم یک نوبت به مدت سه ماه از حضور در میدان‌های فوتبال محروم شده بود که دلیل آن، انتشار عکس‌های بی‌حجاب همسرش، نسیم نهالی و عکس‌های شخصی او عنوان شد.

#پلیس تهران: با مصادیق #روزه‌خواری برخورد می‌کنیم

رییس پلیس تهران در آستانه ماه رمضان از برخورد با افرادی که «تظاهر به روزه‌خواری» می‌کنند، خبر داد. حسین رحیمی گفت: «رعایت حرمت ماه مبارک رمضان از سوی تمام افراد و اقشار جامعه واجب است.» رییس پلیس تهران اعلام کرد حتی افرادی که دارای مشکل و عذر موجه برای روزه نگرفتن هستند باید یک‌سری موارد را رعایت کنند. او گفت: «هیچ‌کس نباید تظاهر به روزه خواری کند و پلیس به عنوان مجری قانون با مصادیق روزه‌خواری برخورد خواهد کرد.» رحیمی در مورد ساعت فعالیت واحدهای عرضه کننده غذا هم گفت آنها از بعد از سحر تا یک ساعت قبل از اذان مغرب اجازه فعالیت ندارند. سینماها نیز تا سحر می‌توانند فعال باشند و دیگر واحدهای صنفی نیز اگر قصد فعالیت تا سحر را دارند باید مجوز لازم را از پلیس اماکن بگیرند. رییس پلیس پایتخت درباره رستوران‌ها هم گفت واحدهایی که قصد عرضه مواد غذایی در طول روز دارند باید یک‌سری الزامات را رعایت کنند و از پلیس اماکن مجوز بگیرند. هر سال در ماه رمضان تعدادی از شهروندان به دلیل آنچه روزه‌خواری نامیده می‌شود با برخورد نیروهای انتظامی روبه‌رو می‌شوند.

#عراق آخرین سری از جنگنده‌های #اف۱۶ خود را از آمریکا تحویل گرفت

وزارت دفاع عراق اعلام کرد پنج جنگنده‌ #اف‌۱۶ را در آخرین نوبت تحویل جنگنده‌های خریداری شده، از آمریکا تحویل گرفته است. به گزارش خبرگزاری دولتی دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از روزنامه مصری «الیوم السابع»، وزارت دفاع #عراق پنج جنگنده اف۱۶ را در «پایگاه هوایی بلد» از #آمریکا تحویل گرفته است. انور حمه امین، فرمانده نیروی هوایی عراق گفته است نیروی هوایی عراق شاهد تحول بزرگ آموزشی است و جنگنده‌های اف‌۱۶ قدرتی مضاعفی برای نیروی هوایی این کشور محسوب می‌شود. این پنج جنگنده، آخرین سری از جنگنده‌هایی است که طبق قرارداد منعقد شده در سال ۲۰۱۱ بین دو کشور، تحویل داده شدند. قرارداد ۲۰۱۱، شامل خرید ۳۶ جنگنده از نوع اف۱۶ بوده است.

سرپرست مجتمع قضایی کارکنان دولت از صدور حکم پرونده #حسین_فریدون، برادر رییس‌جمهوری، خبر داد

سرپرست مجتمع قضایی کارکنان دولت در حاشیه مراسم تودیع و معارفه دادستان تهران از صادر شدن حکم دادگاه در رابطه با پرونده #حسین_فریدون، برادر #حسن_روحانی، رییس جمهوری ایران خبر داد اما جزییات این حکم را به دلیل «قطعی نبودن» آن اعلام نکرد. قاضی حمیدرضا حسینی گفت: «این فرد در حکم دادگاه در ارتباط با برخی اتهامات تبرئه و در ارتباط با بخش دیگری از اتهامات، به حبس محکوم شده که با توجه به قطعی نبودن حکم صادره از بیان جزئیات معذورم.» حسینی درباره پرونده دیگر فریدون در دادسرا هم گفت: «آن پرونده در دادسرا است و فعلاً برای ما ارسال نشده است.» ۱۹ اسفند ماه یک منبع آگاه درباره اتهام‌های حسین فریدون، به خبرگزاری فارس گفته بود برادر حسن روحانی به ارتشاء و پولشویی متهم است: «برادر رییس دولت در قبال دریافت رشوه رایزنی‌های موثری را برای سپردن مسئولیت‌هایی در بانک‌ها و دیگر بخش‌های تاثیرگذار اقتصادی به افرادی خاص انجام می‌داده است و این افراد در مقابل مبالغ هنگفتی را به وی پرداخت می‌کرده‌اند». به گفته این منبع آگاه «رد پول‌های کثیف نیز در پرونده حسین فریدون قابل مشاهده است. خبرگزاری فارس همچنین مبلغ ارتشاء را «چند ده میلیارد تومان» برآورد کرده و صدور حکم قضایی سنگین برای او را «بسیار محتمل» دانسته است. فریدون دو سال قبل به دنبال تخلف‌های بانکی و بازداشت برخی مدیران بانکی دستگیر و با قرار وثیقه آزاد شد. حسینی اما درباره آخرین وضعیت پرونده‌های #یاسین_رامین و #محمد_رویانیان نیز گفت این پرونده‌ها هنوز منتهی به صدور حکم نشده‌اند.

#رییس کمیسیون اصل ۹۰: مجلس با #افزایش_قیمت_بنزین مخالف است

رئیس کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی گفته به دلیل شرایط حساس کنونی اکثر نمایندگان با افزایش قیمت بنزین مخالفند. داوود محمدی در خصوص دو نرخی شدن قیمت بنزین گفته نمایندگان در جریان مشکلات اقتصادی مردم هستند و این ایام نیز فشار تورم و گرانی روی مردم است و مصلحت نیست قیمت بنزین هم افزایش داشته باشد. محمدی گفته: «در گذشته نمایندگان با افزایش قیمت بنزین مخالفت کرده‌اند اما دولت دو دیدگاه دارد: یکی اینکه قیمت فعلی افزایش یابد و دوم تعیین سهمیه ماهانه و دو نرخی شدن.» نماینده قزوین در مجلس گفته قرار است این موضوع هفته آینده بار دیگر در مجلس مطرح و درباره آن تصمیم‌گیری شود.