ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

علی #خامنه‌ای رهبر جمهوری اسلامی: #سازمان_انرژی_اتمی سریعا آمادگی لازم برای رسیدن به ۱۹۰ هزار سانتریفوژ برای غنی‌سازی #اورانیوم را فراهم کند

علی خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی در سخنانی که به مناسبت بیست و نهمین سالگرد درگذشت بنیانگذار جمهوری اسلامی ایراد کرد دستور داد که سازمان انرژی اتمی «سریعا آمادگی لازم برای رسیدن به ۱۹۰ هزار سو را فعلا در چارچوب برجام فراهم کند.» ساعتی پیش از سخنان خامنه‌ای، یوکیا آمانو در نخستین نشست شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی بعد از خروج ایالات متحده آمریکا از برجام از جمهوری اسلامی خواسته بود به همکاری «به موقع و فعالانه» خود با آژانس در جهت بازرسی از تأسیسات اتمی ایران به عنوان بخشی از تعهدات این کشور در برجام ادامه دهد.

بانک مرکزی ایران صدور و تمدید #کارت_بانکی برای #مهاجران #افغانستانی را ممنوع کرد

چند تن از #مهاجران #افغانستانی در ایران گفته‌اند که بانک‌های خصوصی و دولتی برای آنها کارت بانکی صادر نمی‌کنند. یک پزشک افغانستانی در ایران گفته که بانک‌ها هر سال برای یک دوره خدمات‌دهی به افغانستانی‌ها را متوقف می‌کنند. به گفته او بانک‌ها در ایران برای صدور کارت و یا ارائه خدمات بانک آنلاین به افغانستانی‌هایی که با مجوز کار و یا کارت آمایش در ایران اقامت دارند هم مانع‌تراشی می‌کنند. یک دانشجوی افغانستانی هم گفته است که بعد از مراجعه به بانک مسئولان بانک از او خواسته‌اند که پاسپورت و کارت آمایش ارائه کند. به رغم ارائه این دو مدرک درخواستی اما باز هم بانک از صدور کارت الکترونیکی برای او خودداری کرده است. این دانشجوی افغانستانی گفته است که کارمند بانک به او گفته که بانک مرکزی صدور کارت الکترونیک و ارائه خدمات آنلاین بانکی برای افغانستانی‌ها در ایران را ممنوع کرده است. خبرگزاری آوای افغانستان اسفند سال گذشته مسدود شدن حساب بانکی افغانستانی‌ها در ایران را گزارش کرد. مقام‌های دولتی ایران وعده کرده بودند که به این مسئله رسیدگی و مشکل را برطرف کنند.

#لهستان ۲ میلیارد دلار برای ایجاد یک پایگاه دائمی نظامی #آمریکا در این کشور پرداخت می‌کند

بر اساس سندی که از وزارت دفاع #لهستان بر روی اینترنت منتشر شده دولت این کشور قصد دارد تا ۲ میلیارد دلار هزینه ایجاد یک پایگاه دائمی نظامی #آمریکا را بپردازد. این پایگاه محل استقرار واحدهای تانک خواهد بود. وزارت دفاع لهستان ضمن تأیید سند منتشرشده دلیل این اقدام را تهدید #روسیه عنوان کرده است. از سال ۲۰۱۷، نیروهای آمریکایی در چارچوب اقدام #ناتو در لهستان مستقر شده‌اند.

پلیس #فرانسه برچیدن دو اردوگاه #پناهجویان در #پاریس را آغاز کرد

دوشنبه ۴ ژوئن / ۱۴ خرداد مأموران پلیس برچیدن چادرهای دو اردوگاه بزرگ #پناهجویان در #پاریس را آغاز کردند. به‌گزارش رادیو «فرانس اَنفو» مأموران پلیس از صبح زود شروع به برچیدن چادرهای پناهجویان در کنار کانال «سن ـ مارتَن» و «پورت دو لا شاپل» کردند. در این دو منطقه حدود دو هزار پناهجو از کشورهای #سودان #سومالی و #اریتره به‌سر می‌برند. سازمان‌های امدادرسان بارها نسبت به شرایط نامساعد زندگی در چادرهای پناهجویان در این مناطق هشدار داده بودند. به‌گفته این سازمان‌ها هر هفته حدود ۵۰۰ پناهجوی جدید وارد پاریس می‌شوند.

بنیامین #نتانیاهو، نخست‌وزیر #اسرائیل در آغاز سفر خود به اروپا درباره برنامه اتمی ایران و نفوذ جمهوری اسلامی در #خاورمیانه وارد #برلین می‌شود

بنیامین نتانیاهو دوشنبه ۴ ژوئن/ ۱۴ خرداد برای دیدار و گفت‌وگو با آنگلا مرکل درباره توافق هسته‌ای با ایران و نفوذ منطقه‌ای جمهوری اسلامی به ویژه حضور نیروهای نظامی ایران در سوریه وارد برلین می‌شود. پاریس و لندن مقصد بعدی سفر چهار روزه نتانیاهو به اروپاست. نخست‌وزیر اسرائیل پیش از آغاز این سفر گفته است که این کشور ایران اتمی را تحمل نخواهد کرد. نتانیاهو همچنین گفته است که قصد دارد درباره اهداف تهاجمی ایران در سوریه نیز با رهبران آلمان و فرانسه و بریتانیا گفت‌وگو کند.

رجب طیب #اردوغان، رئیس جمهور #ترکیه در کارزار انتخاباتی‌اش در #دیاربکر: هرگز #کردها تا این حد احساس صمیمیت و نردیکی با دولت #ترکیه نکرده‌اند

در آستانه برگزاری انتخابات زودهنگام پارلمانی و ریاست جمهوری ترکیه، رجب طیب اردوغان در ادامه کارزار انتخاباتی خود به دیار بکر رفت. او در سخنانی تلاش کرد آرای کردهای ترکیه را به دست بیاورد. اردوغان گفت در چهل سال گذشته، صلح و آرامش در بخش کردنشین ترکیه بی‌نظیر است. اردوغان همچنین ادعا کرد که هرگز تا این حد شهروندان کرد در این کشور با دولت ترکیه احساس صمیمیت و نردیکی نکرده‌اند. اردوغان گفت هیچ حزبی به اندازه حزب اسلام‌گرای عدالت و توسعه برای شکوفایی اقتصادی و آبادانی دیاربکر تلاش نکرده است.

ماتئو #سالوینی، سیاستمدار دست راستی و وزیر کشور دولت جدید #ایتالیا: #پناهجویان آماده بستن چمدان‌هایشان باشند

ماتئو سالوینی، رهبر حزب راست‌گرای «لیگ» و وزیر کشور دولت جدید ایتالیا هشدار داد که اردوگاه‌های پناهجویی در جزیره سیسیل به زودی برچیده می‌شود. او که برای حمایت از نامزدهای حزب «لیگ» در انتخابات محلی به جیزره سیسیل سفر کرده بود، گفت: « اوقات خوش مهاجران غیرقانونی در ایتالیا به سر آمده. آماده بستن چمدان‌‌هایتان باشید.» جزیره سیسیل نخستین مقصد مهاجران آفریقایی‌ست که از لیبی با قایق تلاش می‌کنند خود را به اروپا برسانند. سالوینی نهادهای حقوق بشری را که تلاش می‌کنند با کشتی پناهجویان قایق شکسته در مدیترانه را نجات دهند، به همدستی با قاچاقچیان انسان متهم کرد.