ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

#خامنه‌ای: زرنگ‌بازی سیاسی #ترامپ مسئولان جمهوری اسلامی و مردم را فریب ندهد، قدم آمریکایی‌ها نامبارک است

علی خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی در سخنانی که سه‌شنبه ۱۴ خرداد به مناسبت سی‌امین سالگرد درگذشت آیت‌الله خمینی، بنیانگذار جمهوری اسلامی ایراد کرد، درباره تنش ایران با آمریکا گفت: «ما فعلاً بحث نبرد را نمی‌کنیم، بحث مقاومت است. مقاومت نقطه مقابل کسانی که می‌گویند فایده ندارد، طرف گردن کلفت و قوی است. خطای بزرگ این است که کسی تصور کند در برابر گردن کلفت‌های عالم نمی‌شود ایستاد. افول سیاسی آمریکا اگر یک دلیل داشته باشد انتخاب فردی با مختصات آقای دونالد ترامپ است. زرنگ‌بازی سیاسی آقای ترامپ بر ایران تاثیر ندارد.» چهارشنبه هفته گذشته (۸ خرداد) خامنه‌ای گفته بود برنامه هسته‌ای و موشکی جمهوری اسلامی یک مسأله ناموسی است و ایران با آمریکا درباره «مسائل ناموسی انقلاب» مذاکره نمی‌کند. مایک پمپئو، وزیر خارجه آمریکا در سفرش به سوئیس شرط‌های دوارده‌گانه برای گفت‌وگو با ایران را پس گرفت. وزارت خارجه ایران و حسن روحانی، رئیس جمهوری اسلامی هم در پاسخ شرط گذاشتند که آمریکا ابتدا باید تحریم‌ها علیه ایران را لغو کند، سپس ممکن است مذاکره میسر باشد. خامنه‌ای در سخنان سه‌شنبه ۱۴ خرداد خود هشدار داد: «زرنگ‌بازی سیاسی ترامپ مسئولان جمهوری اسلامی را فریب ندهد. ملت را هم فریب ندهد. باید آمریکایی‌ها نزدیک نشوند. هرجا آمریکایی‌ها پا گذاشتند یا جنگ شد، یا برادر‌کشی شد، یا فتنه شد.»

#امیرعبداللهیان : حاکمان #سعودی منتظر تصمیم شوک‌آور ایران باشند

حسین امیرعبداللهیان، مدیرکل امور بین‌الملل مجلس شورای اسلامی نسبت به همراهی عربستان سعودی با آمریکا علیه جمهوری اسلامی ایران هشدار داد و در صفحه توئیتر خود نوشت: «حاکمان عربستان اگر همراهی و نوکری خود برای آمریکا در جنگ اقتصادی علیه جمهوری اسلامی ایران را متوقف نکنند، باید منتظر تصمیم جدید و شوک آور تهران باشند». او همچنین افزود: «زمان برای تداوم سیاست‌های کثیف عربستان سعودی، امارات متحده عربی و اسرائیل به سرعت رو به پایان است». حسین امیرعبداللهیان توضیحی درباره تصمیم شوک‌آور ایران نداده است. هفته گذشته، شورای همکاری خلیج فارس و اتحادیه عرب، در نشست‌های جداگانه‌ای در مکه عربستان سعودی، ایران را عامل «بی‌ثباتی در منطقه» دانسته و حملات اخیر به خطوط نفتی عربستان‌سعودی و چهار کشتی نفتکش در بندر فجیره امارات‌متحده‌عربی را محکوم کرده بودند.

حضور #سعد_الحریری در مراسم #عید_فطر پادشاه #عربستان_سعودی

سلمان بن عبدالعزیز آل سعود، پادشاه عربستان سعودی سه‌شنبه ۱۴ خرداد / ۴ ژوئن در پیامی در توئیتر عید فطر مسلمانان را به‌ویژه به کشورهای عربی تبریک گفت. او ابتدا در مسجد بزرگ مکه به نیایش پرداخت. در این مراسم گروهی از شاهزاده‌ها و وزیران و شخصیت‌های ارشد، از جمله محمد بن سلمان، ولیعهد سعودی و شاهزاده خالد الفیصل، فرماندار استان مکه و همچنین سعد الحریری، نخست‌وزیر لبنان شرکت داشتند. پادشاه سعودی پس از نماز، در کاخ الصفا در مکه با سعد الحریری و برخی دیگر از شخصیت‌ها دیدار کرد و عید فطر را به آن‌ها تبریک گفت.

وزارت خارجه #ایران نسبت به «دخالت قدرت‌های بیگانه» در #سودان هشدار داد

عباس موسوی سخنگوی وزارت امور خارجه ایران سه‌شنبه ۱۴ خرداد در واکنش به رویدادهای اخیر در سودان گفت: «عمیقاً نگران منازعه قدرت در سودان و تبدیل این کشور به صحنه منازعه محورهای خارجی هستیم». موسوی ضمن تأکید بر «لزوم توجه به مطالبات و خواسته‌های مردم و اهمیت واگذاری سریع امور به غیرنظامیان» و خواهان پرهیز تمامی طرف‌های داخلی درگیر در این بحران «از رویکردهای اتهامی و تعمیق نفرت داخلی و بی اعتمادی گروه‌ها به یکدیگر» شد. سخنگوی وزارت امور خارجه ایران همچنین خواستار «هشیاری مردم سودان در قبال دخالت طرف‌های دارای سابقه در خشونت‌آفرینی، افراط‌گرایی و تربیت و ترویج تروریسم در امور داخلی سودان» شد. ژنرال عبدالفتاح برهان، رئیس شورای انتقالی نظامی سودان سه‌شنبه، یک روز بعد از کشتار معترضان در مقابل وزارت دفاع در خارطوم، معترضان را مسئول کشتار جلوه داد. او در بیانیه‌ای اعلام کرد که شورای نظامیان دولت انتقالی را بدون مشارکت معترضان و جامعه مدنی تشکیل می‌دهد با این هدف که زمینه‌ها و شرایط برگزاری انتخابات آزاد (و بنا به ادعای او) تحت نظارت نهادهای بین‌المللی را فراهم کند.