ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

در ادامه آتش‌سوزی‌های زنجیره‌ای مراتع روستای #چپانلو #شیروان هم آتش گرفت

امین رضا مرآتی فرماندار شیروان بعد از ظهر پنجشنبه ۱۵ خرداد از آتش‌سوزی در مراتع روستای چپانلو این شهرستان که در خراسان شمالی واقع شده خبر داد. به گفته فرماندار گروه‌های اطفای حریق برای مهار آتش به محل اعزام شده‌اند. مرآتی گفت: «با توجه به افزایش بارندگی‌های اخیر و پوشش گیاهی مناسب در مراتع و بالا رفتن دمای هوا خطر آتش سوزی به شدت افزایش یافته است لذا کوچک‌ترین سهل‌انگاری و بی‌توجهی می‌تواند منجر به حریق در مراتع شود.» در حادثه آتش‌سوزی مراتع روستای بلغان این شهرستان هم که اوایل هفته جاری رخ داد، یک هکتار از اراضی ملی در آتش سوخت. آتش‌سوزی در مرتع شیروان، بخشی از آتش‌سوزی‌های زنجیره‌ای در طی یک هفته در مراتع ایران است. محمد سعید الماسی، بخشدار سوسن پنجشنبه ۱۵ خرداد در مصاحبه با خبرگزاری رسمی جمهوری اسلامی (ایرنا) از آتش‌سوزی در مراتع سوسن خبر داده بود. سوسن یکی از بخش‌های سه‌گانه ایذه است که در فاصله ۴۰ کیلومتری مرکز شهر ایذه قرار دارد.

مجلس یازدهم برای «بررسی مسائل امنیتی کشور» جلسه غیرعلنی برگزار می‌کند

با گذشت نزدیک به یک هفته از آغاز به‌کار مجلس یازدهم و در شرایطی که هنوز کمیته‌های تخصصی مجلس مشخص نشده‌اند، خبرگزاری‌های حکومتی فارس و تسنیم پنج‌شنبه ۱۵ خرداد از برگزاری یک جلسه غیرعلنی در مجلس شورای اسلامی برای «بررسی مسائل امنیتی کشور» خبر دادند. جلسه فوق سه‌شنبه ۲۰ خرداد برگزار خواهد شد و جزئیات بیشتری از آن اعلام نشده است. براساس این گزارش، مجلس همچنین روز یکشنبه نیز با حضور بخشی از «تیم اقتصادی دولت» مسائل اقتصادی را در جلسه علنی خود بررسی خواهد کرد.

مرزهای زمینی ترکیه با ایران و عراق باز شد

رخسار پکجان، وزیر تجارت ترکیه در یک پیام توئیتری اعلام کرد که‌ مرزهای ترکیه با ایران و عراق از جمله گوربولاق (بازرگان) و هابور (خابور)‌ که مدتی به دلیل شیوع ویروس جدید کرونا بسته شده بود، از امروز، پنج‌شنبه ۱۵ خرداد / ۴ ژوئن باز شد. پکجان دلیل این اقدام را کاهش سرعت شیوع ویروس کووید۱۹ در جهان و تاثیرگذاری آن در ایران و عراق، عنوان کرد. رخسان پکجان افزود: «با آغاز فعالیت مجدد این گذرگاه‌های مرزی دوره "تجارت بدون تماس" با ایران و عراق دو شریک مهم تجاری ترکیه پایان خواهد یافت.» او اظهار امیدواری کرد که این تصمیم به تمامی تجار، شرکت‌های‌ حمل‌و نقل «برکت» به همراه داشته باشد.