نوروزتان پیروز

ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

یک زلزله پنج ریشتری کویت را لرزاند

وزارت اطلاعات کویت روز شنبه در توئیتی اعلام کرد زلزله‌ای به بزرگی ۵ ریشتر این کشور را لرزانده است. این وزارتخانه گفت: «شبکه لرزه‌نگاری ملی کویت زمین لرزه‌ای به بزرگی پنج ریشتر در جنوب غربی منطقه الاحمدی را ثبت کرد که دقیقاً در ساعت ۴:۲۸ بامداد به وقت کویت در عمق پنج کیلومتری رخ داده است.» نیروی آتش نشانی کویت نیز اعلام کرد که این زمین لرزه خسارتی نداشته است.

حمله به امام جمعه اصفهان: حمله‌کننده بازداشت شده است

ظهر جمعه ۱۳ خرداد و پس از نماز جمعه، سید یوسف طباطبایی‌نژاد، امام جمعه اصفهان در حالی که قصد خروج از محل نماز را داشت، هدف حمله قرار گرفت. این فرد بازداشت شده است و امام جمعه اصفهان در سلامت کامل محل نماز جمعه را ترک کرده است. رسانه‌های ایران مدعی شده‌اند که این فرد تعادل روحی و روانی نداشته است. طباطبایی نژاد در گفت‌وگویی درباره جزئیات این حمله گفته: «جوانی حمله کرد که کاری نتوانست انجام بدهد و ضربه‌ای به گردن من وارد شد که اکنون بازداشت است و انگیزه وی از این اقدام در حال بررسی است.» رئیس دفتر امام جمعه اصفهان هم گفته فرد مهاجم، جوانی ۲۴ ساله بوده که پس از خروج طباطبایی‌نژاد از سالن مصلی و پیش از سوار شدن ایشان در ماشین، «با اهدافی که هنوز مشخص نیست» به بهانه دادن یک نامه به او نزدیک شده و با یک شی، یکی دو خراش سطحی به ناحیه گردن او وارد کرده است. سید حسین هاشمی با اعلام خبر بهبودی و سلامت فعلی طباطبایی‌نژاد، گفته که او،به‌صورت سرپایی درمان شده و حال عمومی‌اش نیز مطلوب است. رئیس دفتر امام جمع اصفهان گفته: «این مساله ارتباطی به محتوای نماز جمعه اصفهان نداشته، بلکه این فرد در تاریخ ۲۵ اردیبهشت نیز به دفتر ایشان مراجعه کرده و با من ملاقات داشت، او همان زمان نیز به دنبال نزدیک شدن به امام‌جمعه بود، اما موفق نشد.»