نوروزتان پیروز

ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

پلیس: ۲۶ #آرایشگاه در #تهران به دلیل ارائه خدمات به جنس مخالف پلمب شدند

سردار علی ذوالقدر رییس پلیس امنیت تهران پنجشنبه ۱۳ تیر در گفت‌وگو با خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) از شناسایی و پلمب ۲۶ آرایشگاه که موهای جنس مخالف را کوتاه یا آرایش می‌کردند خبر داد. پیش از این در برخی گزارش‌هایی که در رسانه‌های داخلی منتشر شده بود، گفته شده بود که برخی خانم‌ها در ایران اصولاً مایل‌اند موهایشان را به دست آرایشگر مرد بسپرند و برخی از آقایان هم ترجیح می‌دهند به آرایشگاه زنانه بروند. رئیس پلیس امنیت تهران به ایسنا گفته است متصدیان مراکزی که به جنس مخالف خدمات ارائه می‌دادند بازداشت شده و برای آنها پرونده قضایی تشکیل شده است. برخی از آرایشگران خدمات به جنس مخالف را در منزل خود ارائه می‌دهند و کم طرفدار هم ندارند.

فرمانده #سپاه در معارفه فرمانده جدید #بسیج: تغییر مسئولیت‌ها امری طبیعی است، در تلاشیم سردار #غیب‌پرور را برای یک مسئولیت بزرگ در سپاه متقاعد کنیم

آئین معارفه غلامرضا سلیمانی رئیس سازمان بسیج پنجشنبه ۱۳ تیر با حضور جمعی از مسئولان کشوری و لشگری برگزار شد. حسین سلامی، فرمانده سپاه پاسداران گفت: «تغییر در مسئولیت‌ها امری طبیعی است و ما مرگ را به دست یکدیگر می‌سپاریم. در تلاشیم سردار غیب‌پرور را برای یک مسئولیت بزرگ در سپاه متقاعد کنیم.» رهبر جمهوری اسلامی سه‌شنبه ۱۱ تیر سردار سرتیپ غلامرضا سلیمانی را به سمت رئیس سازمان بسیج مستضعفین سپاه پاسداران انقلاب اسلامی منصوب کرد. دست غلامحسین غیب‌پرور، رئیس سابق سازمان بسیج از رسیدن به یک منصب تازه کوتاه ماند. خامنه‌ای به تشکری از او بسنده کرد. در مراسم معارفه رئیس تازه بسیج، محمدرضا نقدی معاون هماهنگ‌کننده سپاه، محمدحسین سپهر جانشین سازمان بسیج مستضعفین، محمد شیرازی رئیس دفتر نظامی فرمانده کل قوا و جمع دیگری از فرماندهان ارشد سپاه پاسداران و سازمان بسیج حضور داشتند.

جمعی از #معلمان_عدالتخواه ایران خطاب به پدر و مادرها: برای تحصیل کودکان خود «یک ریال» هم #پول_ندهید

همزمان با شروع فصل ثبت‌نام در مدارس، جمعی از #معلمان_عدالتخواه ایران #والدین_دانش‌آموزان را به #نافرمانی_مدنی فرا خوانده و از والدین خواسته‌اند از پرداخت هرگونه وجه نقد به‌عنوان شهریه و یا کمک هنگام ثبت‌نام در مدارس خودداری کنند. فراخوان جمعی از معلمان عدالتخواه ایران در کانال تلگرامی کانون صنفی معلمان انتشار یافته است. بر اساس این فراخوان جمعی، تامین حق تحصیل رایگان برای تمام کودکان وظیفه بدیهی دولت و حاکمیت است. و عملکرد دولت و وزارت آموزش و پرورش مبنی بر پولی‌کردن آموزش محکوم است. هر سال هزاران کودک در سن تحصیل به دلیل فقر و عدم توان پرداخت هزینه‌های مدرسه از تحصیل باز می‌مانند. جمعی از معلمان عدالتخواه ایران در فراخوان خود در اشاره به گرانی، فقر و گرسنگی گسترده نوشته‌اند که مردم دیگر قادر نیستند اقلام ضروری زندگی خود را تهیه کنند. به نوشته انها، با توجه به این که پولی‌سازی آموزش به اشکال مختلف به سیاست حاکمیت تبدیل شده است، پیش‌بینی می‌شود در سایه تورم افسارگسیخته و فقدان توان پرداخت شهریه مدارس، کودکان بیشتری از چرخه آموزش طرد شوند. فراخوان افزوده است که تامین تحصیل رایگان وظیفه حکومت و بهره بردن از آموزش حق تک تک کودکان است و به همین خاطر، والدین دانش‌آموزان باید در برابر سیاست‌های آموزش و پرورش ایستادگی کنند و «با فعالان و تشکلهای صنفی و معلمان عدالتخواه همراه شوند و در راستای مبارزه با پولی‌سازی آموزش یک ریال هم به مدارس پرداخت ننمایند.» بیانیه از مدیران مدارس نیز خواسته «به جای اینکه دست در جیب مردم نموده و به والدین و دانش آموزان فشار بیاورند از دولت سرانه مدرسه را مطالبه کنند و به ابزار وزارتخانه برای فشار بر مردم تبدیل نشوند.»

دیپلمات جمهوری اسلامی می‌گوید بعید است #روسیه به همان شکل که تمام‌قد در کنار #سوریه و #ونزوئلا ایستاده در کنار ایران نیز بایستد

حجت‌الاسلام محمد مسجدجامعی دیپلمات جمهوری اسلامی و سفیر سابق ایران در مراکش درباره سیاست روسیه در قبال ایران گفت: «روسیه تمام‌قد در کنار سوریه و ونزوئلا ایستاد، اما بعید است به‌همان‌گونه در کنار ما بایستد». او افزود: «آن‌ها (روس‌ها) در پی منافع و مصالح خویش هستند و ضربه‌های جبران‌ناپذیری در طول دو قرن اخیر به ما وارد ساخته‌اند». او ایران را کشوری «تنها» و «متحدناپذیر» دانست و خواهان درک «دقیق و بی‌طرفانه» مسائل در هماهنگی با منافع و مصالح‌ جمهوری اسلامی شد. او سیاست چین در قبال ایران را هم این‌گونه خواند و گفت: «ایران از جهات مختلف کشوری مهم و استثنائی است و این هر دو در برنامه‌های آینده‌نگرانه‌شان مطمئناً آن را لحاظ خواهند کرد، اما بعید است که در موارد بحرانی و خطرناک در کنار ما بایستند».

زیردریایی آتش‌گرفته روسیه با #سوخت_هسته‌ای کار می‌کرد

دولت روسیه پنج‌شنبه ۱۳ تیر / ۴ ژوئیه اعلام کرد زیردریایی این کشور که سه روز پیش دچار آتش‌سوزی شد با سوخت هسته‌ای حرکت می‌کرده است. دولت روسیه همچنین افزوده است که مخزن سوخت این زیردریایی از قسمتی که آتش‌سوزی در آن رخ داده، جدا بوده است. آتش‌سوزی زیردریایی روسی دوشنبه ۱۰ تیر / یکم ژوئیه رخ داد و ۱۴ نفر از ملوانان آن کشته شدند. وزارت دفاع روسیه اعلام کرد که این آتش‌سوزی در جریان تحقیقات در اعماق آب‌های روسیه رخ داده است و قربانیان آن بر اثر تنفس دود جان خود را از دست دادند. این زیردریایی در یک پایگاه نظامی در شهر سورومورسک واقع در شمال غرب روسیه قرار دارد. ارتش روسیه پرونده‌ای در ارتباط با علل این آتش‌سوزی گشود. دولت روسیه پیش از این جزئیات این حادثه را «اسرار دولتی» دانسته و گفته بود منتشر نخواهند شد.

#پروین_محمدی، نایب‌رئیس اتحادیه آزاد کارگران ایران به دادگاه انقلاب احضار شد

#پروین_محمدی، نایب‌رئیس اتحادیه آزاد کارگران ایران به شعبه یک دادگاه انقلاب کرج احضار شد. پروین محمدی ۶ اردیبهشت به همراه ۱۱ تن از فعالان کارگری در در پارک جهان‌نما واقع در اتوبان تهران-کرج بازداشت شد. او ۲۱ اردیبهشت با قرار کفالت آزاد شد. شعبه ۲ بازپرسی دادسرای ناحیه ۱ کرج در تاریخ ۱۹ خرداد پروین محمدی و دو تن دیگر از بازداشت‌شدگان پارک جهان‌نما هاله صفری و علیرضا ثقفی را به «تبلیغ علیه نظام» متهم کرده بود. به نوشته اتحادیه آزاد کارگران ایران، #پروین_محمدی باید روز دوم شهریور در شعبه اول #دادگاه_انقلاب کرج حضور یابد. اتحادیه آزاد کارگران ایران ادامه روند قضایی برای پروین محمدی را محکوم و خواستار لغو پیگرد قضایی علیه او و دیگر کارگران زندانی شده است.

زمین‌لرزه‌ای به بزرگی ۴,۷ ریشتر #کلاته #دامغان را لرزاند

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما پنجشنبه ۱۳ تیر ساعت ۱۰ و ۵۷ دقیقه زمین‌لرزه‌ای به بزرگی ۴,۷ ریشتر کلاته دامغان را لرزاند. این زمین‌لرزه در عمق ۱۲ کیلومتری زمین روی داد. از بامداد امروز تاکنون در مجموع شش زمین‌لرزه به بزرگی ۴,۷ تا ۲,۵ ریشتر این منطقه را لرزانده است. ایرج رئیسیان، مدیر کل مدیریت بحران استانداری سمنان اعلام کرد که تاکنون گزارشی از خسارت احتمالی این زمین‌لرزه ارائه نشده است. این زمین‌لرزه‌ها که در شاهرود هم احساس شدند، سبب ترس و نگرانی مردم شده است.

#کنکور_سراسری سال ۹۸ آغاز شد

صبح پنجشنبه ۱۳ تیر کنکور سراسری سال ۹۸ در دو گروه آزمایشی علوم ریاضی و علوم انسانی آغاز شد. برای رشته‌های تحصیلی با آزمون کنکور سراسری سال ۹۸ تعداد یک میلیون و ۱۱۹ هزار و ۱۵ داوطلب ثبت نام کرده‌اند که از این تعداد ۱۶۴ هزار و ۲۴۱ نفر در گروه ریاضی و فنی، تعداد ۶۳۷ هزار و ۲۴۶ نفر در گروه علوم تجربی، تعداد ۲۸۲ هزار و ۳۰۶ نفر در گروه علوم انسانی، تعداد ۲۵ هزار و ۱۳۵ نفر در گروه هنر و تعداد ۱۰ هزار و ۸۷ نفر در گروه زبان‌های خارجی ثبت نام کردند.

#فدریکا_موگرینی رفت، #جوزپ_بورل آمد

فدریکا موگرینی رفت، جوزپ بورل آمد: جوزپ بورل، سیاستمدار ۷۲ ساله و کهنه‌کار و از سوسیالیست‌های کاتالون اسپانیاست مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا شد. بورل در دولت اسپانیا، علاوه بر وزارت خارجه، پست‌هایی چون وزیر مشاور در امور مالی (۱۹۸۴)، وزیر راه و ترابری و محیط زیست (۱۹۹۱ تا ۱۹۹۳) را در اختیار داشت و کاندیدای سوسیالیست‌ها برای نخست‌وزیری در انتخابات سال ۲۰۰۰ نیز بود. او از سال ۲۰۰۴ تا ۲۰۰۷ رئیس پارلمان اروپا بود. بورل دانش‌آموخته دانشگاه استنفورد آمریکا و از مخالفان برگزیت، استقلال کوزوو از صربستان و جدایی کاتالونیا از اسپانیاست. فدریکا موگرینی که در پانزده سالگی عضو حزب کمونیست ایتالیا بود، فوریه ۲۰۱۳ وزارت خارجه در دولت ماتئو رنتسی را به عهده گرفت و از سال ۲۰۱۴ نماینده عالی اتحادیه اروپا در سیاست خارجی و امور امنیتی شد. موگرینی به عنوان نماینده اتحادیه اروپا در مذاکرات هسته‌ای با ایران که به انعقاد تفاهم هسته‌ای لوزان و برنامه جامع اقدام مشترک میان ایران و گروه پنج به علاوه یک منجر شد، حضور داشت. سفر او به ایران و سلفی نمایندگان مجلس شورای اسلامی با او خبرساز شده بود.

درخواست نخست‌وزیر #ژاپن از رئیس جمهوری #ترکیه: میانجیگری بین #تهران و #واشنگتن

رجب‌ طیب اردوغان، رئیس جمهوری ترکیه بعد از پایان اجلاس جی ۲۰ در اوساکای ژاپن به جمهوری خلق چین سفر کرده است. هدف از این سفر تعمیق و گسترش روابط اقتصادی و سیاسی بین ترکیه و چین است. به گزارش دیلی صاباح، اردوغان در یک نشست خبری در جمع گروهی از خبرنگاران ترکیه‌ای گفت در حاشیه برگزاری اجلاس جی ۲۰ در اوساکای ژاپن، شینزو آبه، نخست‌وزیر این کشور از او خواست که بین تهران و واشنگتن میانجیگری کند. اردوغان یادآوری کرد که ژاپن هم مانند ترکیه با تحریم‌های آمریکا علیه ایران مخالف است. رئیس جمهوری ترکیه گفت: «با آبه که صحبت می‌کردیم، از من پرسید که آیا می‌توانیم در این پرونده با هم کار کنیم؟ من پاسخ دادم چرا که نه؟» اردوغان در ادامه این بخش از سخنانش گفت هیچکس در جهان به وقوع یک بحران تازه علاقه‌ای ندارد اما تلاش‌ها برای میانجیگری بین تهران و واشنگتن می‌بایست به نتایج ملموس منجر شود.