ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

سازمان #عفو_بین‌الملل خواستار لغو حکم #اعدام #ارسلان_خودکام شد

سازمان عفو بین‌الملل در نامه‌ای به ابراهیم رئیسی، رئیس قوه قضاییه جمهوری اسلامی از او خواسته است تا حکم اعدام صادر شده علیه ارسلان خودکام، از شهروندان کرد ساکن استان آذربایجان غربی و عضو سابق سپاه پاسداران را لغو کند. این سازمان در نامه خود، دادگاه این زندانی سیاسی را «غیرعادلانه» توصیف کرده و نوشته که او پس از محاکمه‌ای ۳۰ دقیقه‌ای به اتهام «جاسوسی» به اعدام محکوم شده است. ارسلان خودکام، شهروند ساکن مهاباد، قبلا عضو سپاه پاسداران بوده و در اردیبهشت ۹۷ بازداشت شده است. این زندانی سیاسی پیش‌تر در دادسرای نظامی ارومیه بابت اتهام «اقدام علیه امنیت ملی از طریق جاسوسی برای حزب دموکرات کردستان» به اعدام محکوم شده بود که این حکم به ‌تازگی در دیوان عالی کشور نیز تأیید شده است. او پس از دستگیری در پایگاه نظامی المهدی در ارومیه نگهداری شده و ۳۶ روز، بدون دسترسی به خانواده و وکیل در سلول انفرادی به سر برده است. عفو بین‌الملل اما در نامه اعلام کرده که خودکام، «تحت شکنجه» وادار به اعتراف علیه خود شده و در طول بازداشت از دسترسی به وکیل محروم بوده است. طبق این نامه، این زندانی سیاسی یکی از مصادیق شکنجه‌ها را «شلاق‌ و مشت و لگد مکرر» به پشت و کمر جراحی شده‌اش خوانده و گفته که بر اثر ضربات وارده، چند بار بی‌هوش شده است. منابع حقوق بشری اما در ماه‌های گذشته اعلام کرده بودند بازجویان سپاه پاسداران برای وادار کردن خودکام به اعتراف علیه خود، او را از طریق پخش صدای گریه همسرش در یکی از اتاق‌های بازجویی تحت فشار گذاشته‌اند. همچنین یکی از بستگان این زندانی سیاسی گفته بود او در ملاقات به خانواده‌اش گفته برای نجات جان همسرش مجبور شده هرچه بازجویان از او خواسته‌اند، بپذیرد.

آتش‌سوزی گسترده در شهرک صنعتی #جاجرود: وسعت سوله‌های شعله‌ور بیش از دو هزار و ۵۰۰ متر است

سخنگوی سازمان آتش نشانی از حریق گسترده در یک شهرک صنعتی در جاجرود خبر داد. این حادثه حدود ساعت هفت صبح سه‌شنبه ۱۴ مرداد اتفاق افتاد. جلال ملکی اعلام کرد سه ایستگاه آتش‌نشانی به همراه خودروهای پشتیبانی به محل حادثه اعزام شده‌اند. آتش نشانی پردیس، رودهن، بومهن و شهرک‌های اطراف نیز در محل حادثه حضور دارند. سخنگوی سازمان آتش نشانی درباره ابعاد حادثه گفت: «محل آتش‌سوزی یک شهرک صنعتی با تعداد زیادی سوله صنعتی با کاربری‌های مختلف بود. دو الی سه سوله با کاربری مختلف در مجاورت یکدیگر دچار حریق شده بودند و آتش به صورت گسترده‌ای در حال سرایت بود و آتش از زیر سقف‌ها در حال زبانه کشیدن بود.» به گفته ملکی «بیش از دو هزار و ۵۰۰ متر، وسعت سوله‌های شعله‌ور بود. یک ساختمان دو طبقه نیز دچار حریق شده‌ بود. کاربری این سوله‌ها برای نگهداری چرم بود و همچنین محل نگهداری چوب و‌ام دی اف برای تولید کابینت بود که کاملا شعله‌ور بود.» آتش‌نشانان همچنان مشغول اطفای حریق‌اند. ظاهراً تاکنون کسی در این حادثه مصدوم نشده و تلفات جانی نیز گزارش نشده است.

وزیر بهداشت: #کنکور در تاریخ مقرر برگزار می‌شود

سعید نمکی، وزیر بهداشت اعلام کرد کنکور در تاریخ ۳۱ مرداد برگزار خواهد شد. به گفته وزیر بهداشت این تصمیم در گفت‌وگو با وزیر علوم، گروهی از نمایندگان مجلس و نیز رئیس سازمان سنجش به دست آمد. بر این اساس قرار است پروتکل‌ها ظاهرا با سختگیری بیشتری نسبت به آزمون دکتری تدوین شوند، فاصله‌گذاری دو متری رعایت شود، ماسک برای داوطلبان تامین شود و تنها از ۲۰ درصد فضای مکان‌های برگزاری آزمون استفاده شود. همچنین مقرر شده است که بسیجی‌ها بر برگزاری کنکور نظارت داشته باشند. برگزاری کنکور در شرایطی که همه‌گیری ویروس کرونا در ایران بالا گرفته است سبب انتقاداتی شده از جمله عده‌ای گمان می‌برند به خاطر هزینه‌هایی که در طی یک سال انجام شده عده‌ای درپی آن‌اند که به هرترتیب فارغ از سلامت داوطلبان کنکور را برگزار کنند.