ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

#نصرالله_پژمانفر عضو کمیسیون فرهنگی #مجلس شورای اسلامی: کاغذهایی که با ارز ۴۲۰۰ تومانی وارد شده کجاست و به دست چه‌کسانی رسیده است؟

نصرالله پژمانفر عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی چهارشنبه ۱۳ شهریور به خبرگزاری تسنیم گفت بر اساس گزارش وزارت ارشاد اسلامی به مجلس واردات کاغذ نه تنها کفاف سال جاری را می‌دهد بلکه نیازهای کشور در سال آینده را هم برطرف می‌کند، با این‌حال دلالان در آستانه آغاز سال تحصیلی با توجه به نیاز به تولید نوشت‌افزار و با توجه به آنکه کاغذ تاریخ مصرف ندارد، این کالا را احتکار کرده‌اند که بازار را تشنه نگه دارند. پژمانفر گفت: «جالب این است که کاغذها با ارز دولتی ۴۲۰۰ تومانی وارد شده و امروز با ارز نیمایی یعنی دو برابر قیمت واردات کاغذ می‌خواهیم به دانش‌آموزان لطف کرده و دفتر و کتاب آنها را تهیه کنیم.» این نماینده مجلس با تأکید بر لزوم پاسخگویی دستگاه‌های اجرایی نسبت به واردات کاغذ، یک بار دیگر این پرسش را مطرح کرد: «کاغذهایی که با ارز ۴۲۰۰ تومانی وارد شده کجاست و به دست چه‌کسانی رسیده است؟» پژمانفر اعلام کرد که مجلس شورای اسلامی بررسی این موضوع را در دستور کار خود قرار داده است.

نیروی دریایی #سپاه در #جاسک هفت کشتی #ترال را توقیف کرد

پایگاه امامت نیروی دریایی سپاه پاسداران هفت کشتی صیادی ترال جاسک را توقیف کرد. ناو سالار یکم پاسدار تیمور پایداره چهارشنبه ۱۳ شهریور در گفت و گو با خبرگزاری فارس در جاسک گفت: «گشت شناورهای نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی هفت شناور صیادی ترال را به دلیل عدم رعایت فاصله به ساحل و تخلف صید آبزیان توقیف کرد.» پایداره در ادامه سخنانش گفت: «برای ادامه رسیدگی پرونده این شناورها تحویل مقامات قضایی شده‌اند.» به گفته فرمانده پایگاه امامت نیروی دریایی جاسک این شناور‌ها ۲۲۲ تن انواع آبزیان را صید کرده‌اند.

«کارگران به نشانه اعتراض فاضلاب را در #شهرداری_کارون تخلیه کردند»

«باشگاه خبرنگاران جوان»، وابسته به صدا و سیما چهارشنبه ۱۳ شهریور کلیپی از تخلیه فاضلاب منتشر کرده و نوشته است #کارگران_شهرداری_شهرستان_کارون واقع در نزدیکی اهواز به نشانه اعتراض به عدم پرداخت مطالبات معوقه‌شان فاضلاب را در محوطه شهرداری کارورن تخلیه کرده‌اند. کارگران شهرداری کوت‌عبدالله (کارون) همانند کارگران شهرداری‌های بسیاری از شهرها با معضل تعویق مزدها، عدم پرداخت حق بیمه و عدم امنیت شغلی روبرو هستند. این کارگران هشت ماه است حقوق نگرفته‌اند و دفترچه بیمه‌شان تمدید نشده است. آن‌ها بارها برای دریافت مطالباتشان اعتصاب و تجمع کرده‌اند. فشارهای عصبی و اقتصادی ناشی از عدم پرداخت دستمزدها و نداشتن بیمه درمانی بر کارگران شهرداری کوت عبدالله در خردادماه امسال منجر به ایست قلبی و مرگ یکی از کارگران این شهرداری شده بود.

#پنتاگون ۳,۶ میلیار دلار برای کشیدن #دیوار_در_مرز_مکزیک بودجه گذاشت

وزارت دفاع آمریکا برای ساخت دیوار مرزی با مکزیک ۳,۶ میلیارد دلار بودجه تعیین کرد. پنتاگون گفته است که با این پول هزینه ایجاد دیوار مرزی با مکزیک به طول ۲۸۰ کیلومتر تأمین خواهد شد. طول نوار مرزی آمریکا و مکزیک در مجموع سه هزار و ۲۰۰ کیلومتر است. مبلغ فوق برای کشیدن دیوار مرزی با مکزیک از بودجه پروژه‌های جدید ساخت‌وساز و نوسازی تأسیسات نظامی آمریكا در داخل و خارج از كشور تأمین می‌شود. نمایندگان بلندپایه حزب دموکرات آمریکا به این اقدام واکنش منفی نشان دادند. نانسی پلوسی، رئیس مجلس نمایندگان از این اقدام به‌عنوان تصمیمی «غیرمسئولانه» یاد کرد که حقوق بودجه پارلمان را نقض کرده و به امنیت ملی آسیب می‌رساند. چاک شومر، سناتور دموکرات نیز این تصمیم را اقدام «خودمحوربینانه» دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا و سیلی‌ای به گوش سربازان عنوان کرد. ساخت دیوار مرزی با مکزیک از جمله شعارها و وعده‌های انتخاباتی معطل مانده دونالد ترامپ است که به‌زعم او نقش مهمی در تأمین امنیت ایالات متحده ایفاء خواهد کرد.

دولت محلی هنگ‌کنگ عقب‌نشینی کرد و طرح استرداد مجرمان به چین را پس گرفت

کری لم، رئیس اجرایی دولت محلی هنگ‌کنگ اعلام کرد که طرح استرداد مجرمان به چین که اعتراضات گسترده‌ای را برانگیخت لغو کرده است. کری لم پس از نشست با اعضای مجلس مقننه و نمایندگان کنگره خلق چین این خبر را اعلام کرد. او همچنین از تشکیل کمیته‌ای برای بررسی دلایل ناآرامی‌های اخیر خبر داد. طرح استرداد مجرمان به چین، هنگ‌کنگ را با شدیدترین بحران سیاسی خود در دهه‌های اخیر روبه‌رو کرد. مخالفان این طرح از ماه مارس گذشته (فروردین) بارها در خیابان‌ها دست به تظاهرات اعتراضی زدند. آن‌ها همچنین خواهان تحقیقات مستقل در مورد خشونت پلیس و موج بازداشت‌ها شده بودند. بیش از یک هزار نفر در این اعتراضات دستگیر شده‌اند. بازگشت حاکمیت هنگ‌کنگ از بریتانیا به حاکمیت جمهوری خلق چین در سال ۱۹۹۷ در چارچوب طرح موسوم به «فرمول دو نظام سیاسی» انجام شد که براساس آن «منطقه ویژه اداری هنگ‌کنگ» از آزادی‌های سیاسی و استقلال قضایی ویژه برخوردار است.

مدیرعامل جدید #ایران_خودرو قول داد استانداردها در تولید خودرو را رعایت کند

در دیدار مدیرعامل ایران خودرو و مدیران و مسئولان صنعت خودروسازی کشور، با رئیس و مسئولان سازمان ملی استاندارد ایران، فرشاد مقیمی، مدیرعامل جدید ایران خودرو با بیان این‌که رعایت استانداردها در فرآیند تولید خودرو، ضرورتی انکارناپذیر است، گفت: «تلاش خواهیم کرد برای اجرای استانداردها، در چرخه تولید مکانیسمی طراحی کنیم و تا حد امکان و ظرفیت صنعت کشور، قول می‌دهیم حتی یک قدم از اجرای استانداردها عقب نشینی نکنیم». نیره پیروزبخت، رئیس سازمان ملی استاندارد ایران در این دیدار خواستار مشارکت همه‌جانبه در اجرای استانداردها شد و گفت: «رعایت استانداردها برای ارتقای سطح کیفی و رعایت ایمنی خودروها لازم الاجراء است». موضوع ایمنی خودرو و کاهش تلفات جانی، در کشورها و شرکت‌های مختلف خودروسازی جهان از اهمیت بالایی برخوردار است اما سطح ایمنی در خودروهای ساخت داخل چالش اصلی در صنعت خودروسازی کشور است. در ایران فضای رقابتی واقعی در بازار خودرو وجود ندارد و خودروسازها در رعایت موارد ایمنی و اعلام آن به مشتریان ملزم نیستند. ایران به‌عنوان کشوری با سطح درآمد متوسط همچنان سهم زیادی در شمار کشته‌شدگان جاده‌ای دارد

سخنگوی #وزارت_خارجه_ایران: #گام_سوم کاهش تعهدات ایران در #برجام ظرف دو سه روز آینده اعلام می‌شود

سید عباس موسوی سخنگوی وزارت خارجه ایران چهارشنبه ۱۳ شهریور اعلام کرد که جمهوری اسلامی گام سوم در کاهش تعهداتش در برجام بر اساس مصوبه شورای عالی امنیت ملی را ظرف یکی دو روز آینده اعلام خواهد کرد. به گفته موسوی سید عباس عراقچی، معاون وزیر خارجه ایران هنوز نتایج مذاکرات با مقامات فرانسوی را به تهران نیاورده است. سخنگوی وزارت خارجه ایران گفت: « بررسی‌ها خیلی فشرده است و نکات ریز و جزئیات زیادی دارد که باید درباره آن‌ها تصمیم‌گیری شود.» عراقچی صبح چهارشنبه در اسلوکی در جمع خبرنگاران با صراحت اعلام کرد که ایران مجدداً درباره برجام و مکمل‌های مورد نظر آمریکا و همچنین تجدید نظر در بند غروب برجام یا به تعبیر وزیر خارجه فرانسه « امنیت منطقه‌ای بعد از سال ۲۰۲۵» مذاکره نخواهد کرد. یکی از شرط‌های فرانسه برای تخصیص اعتبار ۱۵ میلیارد دلار به اینستکس مذاکره مجدد درباره برجام با تأکید بر این مکمل‌ها است. حسن روحانی، رئیس جمهوری اسلامی نیز روز چهارشنبه در جلسه هیأت دولت گفت: «بعید می‌دانم امروز و فردا با اروپا به نتیجه برسیم. گام سوم ایران را که باطن فوق‌العاده مهمی دارد و شتاب ویژه‌ای به فعالیت‌های سازمان انرژی اتمی خواهد داد، اعلام خواهیم کرد.» ایران بر اساس مصوبه شورای عالی امنیت ملی تاکنون در دو مرحله تعهداتش در برجام را کاهش داده است. مهلت ایران به اروپا پنجشنبه ۱۴ شهریور به پایان می‌رسد.

#روحانی: بعید می‌دانم با اروپا به نتیجه برسیم، #گام_سوم را که باطن مهمی دارد و به غنی‌سازی اورانیوم شتاب ویژه‌ای می‌دهد اعلام خواهیم کرد

حسن روحانی، رئیس جمهوری اسلامی چهارشنبه ۱۳ شهریور در جلسه هیأت دولت گفت: «بعید می‌دانم امروز و فردا با اروپا به نتیجه برسیم. گام سوم ایران را که باطن فوق‌العاده مهمی دارد و شتاب ویژه‌ای به فعالیت‌های سازمان انرژی اتمی خواهد داد، اعلام خواهیم کرد.» ایران بر اساس مصوبه شورای عالی امنیت ملی تاکنون در دو مرحله تعهداتش در برجام را کاهش داده است. مهلت ایران به اروپا پنجشنبه ۱۴ شهریور به پایان می‌رسد. روحانی در همان حال یادآوری کرد: «فرصت دو ماهه دیگری برای بازگشت به تعهدات، مذاکره و توافق پیش روی اروپاست». سید عباس عراقچی، معاون وزیر خارجه ایران صبح چهارشنبه در اسلوکی در جمع خبرنگاران با صراحت اعلام کرد که ایران مجدداً درباره برجام و مکمل‌های مورد نظر آمریکا و همچنین تجدید نظر در بند غروب برجام یا به تعبیر وزیر خارجه فرانسه « امنیت منطقه‌ای بعد از سال ۲۰۲۵» مذاکره نخواهد کرد. یکی از شرط‌های فرانسه برای تخصیص اعتبار ۱۵ میلیارد دلار به اینستکس مذاکره مجدد درباره برجام با تأکید بر این مکمل‌ها است.

فرماندار #خرم‌آباد تیراندازی به طرف عزاداران حسینی را تکذیب کرد

شامگاه سه‌شنبه ۱۲ شهریور در دومین روز ماه محرم دو نفر که سوار یک موتورسیکلت بودند در محله چال میرحسین شهر خرم‌آباد اقدام به تیراندازی کردند. در این حادثه هشت نفر مجروح شدند. در شبکه‌های اجتماعی گفته شده بود که مهاجمان به سمت عزاداران حسینی تیراندازی کرده‌اند. فرماندار خرم‌آباد صبح چهارشنبه در گفت‌وگو با خبرگزاری دانشجویان ایران شایعه تیراندازی به سمت عزاداران حسینی را رد کرد. اسد عبداللهی گفت یکی از افراد حاضر در محل موتورسوار را مسخره کرده و او هم همراه با رفیقش به محل برگشته و با اسلحه شکاری شروع به تیراندازی کرده بود. به گفته فرماندار خرم‌آباد این اشخاص شناسایی شده و تحت پیگرد قضایی قرار گرفته‌‌‌اند.

رئیس کمیته بودجه #شهرداری_ تهران با اعلام بدهی ۶۹ هزار میلیارد تومانی شهرداری تهران گفت: مدیریت شهری فعلی، در حال پاس کردن چک‌های صادره دوره مدیریت قبل است

مجید فراهانی، رئیس کمیته بودجه شهرداری تهران چهارشنبه ۱۳ شهریور در گفت‌وگو با روزنامه اعتماد اعلام کرد که بر اساس گزارش شهردار تهران جمع کل بدهی شهرداری تهران ۶۹ هزار میلیارد تومان است که از این میان شهرداری تهران حدود ۳۰ هزار میلیارد تومان به بانک‌ها و موسسات بانکی مقروض است. باقی‌مانده این مبلغ به بدهی شهرداری تهران به سازمان مالیات، تامین اجتماعی، اشخاص حقیقی و حقوقی مربوط می‌شود. فراهانی گفت: «مدیریت شهری فعلی، در حال پاس کردن چک‌های صادره دوره مدیریت قبل است. چرا که پروژه‌ها را در حالی پیش بردند که پولش را ندادند و حالا مدیریت شهری جدید باید بدهی‌ها را پرداخت کند.»

#ابوالفضل_شکوری، نماینده ادوار مجلس: ۹۸ درصد روحانیون زیر خط فقر هستند و با نماز و روزه استیجاری امرار معاش می‌کنند

ابوالفضل شکوری، نماینده ادوار مجلس در گفت‌وگو با روزنامه اعتماد گفت: « ۹۸ درصد روحانیون زیر خط فقر هستند. آن‌ها مستاجر هستند و زن و بچه‌شان را با موتوری قراضه به این‌‌طرف و آن‌طرف می‌برند و با نماز و روزه استیجاری امرارمعاش می‌کنند.» به گفته شکوری فقط حدود سه درصد از روحانیون از انقلاب منتفع شده‌اند و باقی باید با حقوق ۶۰۰ هزار تومان در ماه و با پولی که در ماه‌های محرم و رمضان از منبر درمی‌آورند زندگی خود را بگذرانند. شکوری در ادامه سخنانش در گفت‌وگو با اعتماد گفت: «مردم فقط آخوندهایی را که مثلاً قاضی هستند یا در فلان نهاد نظامی یا نظارتی حضور دارند می‌بینند و همین باعث می‌شود قضاوت غلطی از درآمد و نوع زندگی روحانیون داشته باشند.»