ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

یک نماینده مجلس به #کرونا مبتلا شد. کدخدایی ابتلای #جنتی به کرونا را تکذیب کرد

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) سید موسی موسوی، نماینده لامرد و مهر در مجلس شورای اسلامی به بیماری کووید‌ـ‌۱۹ مبتلا شد. بر این اساس او در قرنطینه است. تعداد نمایندگان مجلس دهم شورای اسلامی که به کووید- ۱۹ مبتلا شده بودند، دو رقمی بود. علی لاریجانی، رئیس سابق مجلس دو بار در بیمارستان تحت درمان قرار گرفت. روز گذشته در برخی رسانه‌های داخلی و در شبکه‌های اجتماعی شایعاتی مبنی بر ابتلای علی جنتی، دبیر شورای نگهبان به کووید‌ـ‌۱۹ منتشر شده بود. عباسعلی کدخدایی، سخنگوی شورای نگهبان اما جمعه ۱۴ شهریور با انتشار پیامی در توییتر این خبر را تکذیب کرد.

یک بسیجی در استان کردستان در اثر انفجار #مین جان خود را از دست داد

به گزارش خبرگزاری تسنیم، روابط عمومی قرارگاه حمزه سیدالشهدا نیروی زمینی سپاه از کشته شدن یک تن از نیروهای بسیجی سپاه استان کردستان به نام هوشیار اردلان بر اثر انفجار مین خبر داد. این حادثه چهارشنبه ۱۲ شهریور در اطراف یکی از پایگاه‌های عملیاتی شهرستان مریوان، حین اقدامات پاک‌سازی مین‌های به‌جا مانده از دوران جنگ ایران و عراق اتفاق افتاد. حدود ۴۲ هزار کیلومتر مربع از اراضی ایران آلوده به مین‌های به جا مانده و عمل نکرده از جنگ ایران و عراق است. در جریان درگیری‌های سال‌های دهه ۱۳۶۰ در استان کردستان ایران بسیاری از اراضی این منطقه مین‌گذاری شدند. یکی از موثرترین کنوانسیون‌های بین‌المللی در زمینه مین‌زدایی و همین‌طور موظف کردن دولت‌ها در عدم استفاده از مین‌های جنگی، کنوانسیون بین‌المللی اتاوا است که جمهوری اسلامی ایران همچنان از پیوستن به آن خودداری می‌کند.

پس از ۱۴ سال، هنوز مطالبات ۱۳۰۰ #کارگر_بازنشسته مخابرات راه دور #شیراز پرداخت نشده است

کارگران بازنشسته مخابرات راه دور شیراز از دهه ۸۰ شمسی تا کنون مطالبات معوقه‌ای دارند که شامل دستمزدهای پرداخت‌نشده ماهیانه و حق سنوات می‌شود. هرچند کاظم موسوی، رئیس کل دادگستری استان فارس آخرین روز تیر سال جاری از پرداخت یک سوم معوقات ظرف ۴۰ روز خبر داده بود، رئیس کانون کارگران بازنشسته مخابرات از راه دور جمعه ۱۴ شهریور در گفت‌و‌گو با خبرگزاری دولتی کار ایران (ایلنا) این خبر را تکذیب کرد. هاشم شمشیری گفت: «در جلسه‌ای که روز گذشته میان اینجانب و نماینده دستگاه قضا برگزار شد، مشخص شد که خبر واریز یک سوم مطالبات کارگران بازنشسته این شرکت کذب است و سهام‌دار شرکت پولی بابت مطالبات کارگران بازنشسته به حساب دستگاه قضایی واریز نکرده است.» به گفته شمشیری، یک هزار و ۳۰۰ کارگر بازنشسته چشم‌انتظار دریافت معوقات خود هستند و «با سختی زندگی خود را می‌گذارنند». میزان مطالبات این کارگران به ۴۰ میلیارد تومان می‌رسد. روز گذشته نیز رئیس هیأت مدیره کانون بازنشستگان تأمین اجتماعی استان فارس اعلام کرد که ۷۰ درصد از بازنشستگان زیر خط فقر قرار دارند. بازنشستگان در سرتاسر ایران با مشکلات معیشتی رویارو هستند و در سال‌های اخیر بارها دست به اعتراض زده‌اند.

سفیر ایران در مسکو: تولید مشترک #واکسن ضد #کرونا در دستور کار ایران و روسیه است

کاظم جلالی، سفیر جمهوری اسلامی ایران در مسکو اعلام کرد در پی مذاکره با رییس صندوق سرمایه‌گذاری مستقیم روسیه برای تولید مشترک واکسن کرونا، تولید انبوه و مشترک واکسن کرونا به‌زودی در دستور کار قرار می‌گیرد. جلالی در گفت‌وگو با کیریل دیمیتریف با اشاره به نتایج دو نشست کار گروه واکسن و دارو میان انستیتو پاستور و مرکز ملی گامالی روسیه ابراز امیدواری کرد هرچه سریع‌تر فرایند تولید مشترک واکسن ضد کرونا با همکاری صندوق سرمایه‌گذاری مستقیم روسیه آغاز شود. روسیه اواسط مرداد سال جاری اعلام کرد اولین کشوری است که واکسن ضد کرونای ساخت خود را پس از «آزمایش موفق» به ثبت رسانده است. این واکسن جزو شش واکسن سازمان جهانی بهداشت که به آزمایش بالینی گسترده رسیده‌اند نیست. سازمان جهانی بهداشت تأکید کرده که تحقیقات در مورد یک واکسن باید در هر مرحله از توسعه آن، متناسب با دستورالعمل‌های اثبات شده علمی باشد تا بتوان اطمینان یافت که این واکسن مؤثر و قابل اطمینان است.

وزیر خارجه آمریکا: #صنعت_نفت ایران هزینه فعالیت‌های مخرب ایران در خاورمیانه را تامین می‌کند

وزارت خزانه‌داری آمریکا شامگاه پنجشنبه ۳ سپتامبر/ ۱۳ شهریور با انتشار بیانیه‌ای از تحریم چندین شرکت و نهاد به دلیل خرید و انتقال نفت از ایران خبر داد. شرکت پتروشیمی زاگرس در ایران، پتروتک اف‌زی‌ای در امارات متحده عربی، شرکت انرژی تریو در امارات متحده عربی، شرکت فناوری ژینگو در چین، شرکت چینی انرژی دایناپکس و شرکت چینی دینرین در هنگ‌کنگ در فهرست تحریم‌های وزارت خزانه‌داری آمریکا قرار گرفتند. شرکت پالایش آبادان در ایران، شرکت کشتیرانی ژیهانگ در چین، شرکت نیو فار لجیستیکز با مسئولیت محدود، شرکت کشتیرانی انرژی سینو، و شرکت معاملات پتروشیمی کمترانس در امارات متحده عربی، و سه تن از مدیران ارشد این نهادها هم توسط وزارت خارجه آمریکا تحریم شده‌اند. مایک پمپئو، وزیر خارجه آمریکا در پیامی در توییتر نوشت: ایران باید به «سواستفاده از منابع طبیعی خود برای تامین مالی تروریسم و تخریب در منطقه» خاتمه دهد.