نوروزتان پیروز

ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

#آنگلا_مرکل، صدراعظم #آلمان: آلمان در قبال حضور #ایران در #سوریه، سیاست تحمل صفر را درپیش گرفته و این کشور را تهدیدی برای #اسرائیل می‌داند

آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان که برای دیدار و گفت‌وگو با بنیامین نتانیاهو به اسرائیل سفر کرده، پنجشنبه ۴ اکتبر/ ۱۱ مهر در نشست خبری مشترک با نخست‌وزیر اسرائیل در بیت‌المقدس (اورشلیم) گفت: «ایران نباید اجازه داشتن سلاح هسته‌ای یا حضور نظامی در سوریه را داشته باشد. باید هرکاری که می‌توانیم انجام دهیم تا ایران را از رسیدن به قدرت هسته‌ای بازداریم. آلمان در قبال حضور ایران در سوریه، سیاست تحمل صفر را درپیش گرفته و این کشور را تهدیدی برای تل‌آویو می‌داند.» مرکل گفت آلمان و اسرائیل درباره اینکه ایران نباید به سلاح هسته‌ای دست پیدا کند با هم بر یک نظرند اما درباره راه‌های رسیدن به این هدف با هم اختلاف دارند. پیش برگزاری این نشست خبری، مرکل و نتانیاهو ۷۵ دقیقه پشت درهای بسته درباره گسترش همکاری‌های اقتصادی و علمی بین دو کشور با هم مذاکره کرده بودند. مرکل اعلام کرده بود که اگر اسرائیل اردوگاه خان الاحمر آوارگان فلسطینی در کرانه باختری را تخریب کند، این دیدار را لغو می‌کند. این سومین دیدار سران دو کشور در ۱۰ ماه گذشته بوده است.

#حسین_کاظم‌پور_اردبیلی، نماینده ایران در #اوپک: #عربستان و #روسیه از توافق «کاهش تولید» #نفت تخلف کرده‌اند و با این‌حال قیمت نفت افزایش پیدا کرده. آقای #ترامپ به جای عصبانیت پای میز مذاکره برگردد

نماینده ایران در اوپک با اشاره به افزایش قیمت نفت در بازارهای جهانی از رئیس جمهور آمریکا خواست در چارچوب برجام پای میز مذاکره بازگردد. حسین کاظم‌پور اردبیلی گفت: عربستان و روسیه از توافق «کاهش تولید» نفت تخلف کرده‌اند و با این‌حال قیمت نفت افزایش پیدا کرده. آقای ترامپ به جای عصبانیت پای میز مذاکره برگردد. دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا اوپک را مسئول قیمت نفت دانسته و از کشورهای عضو اوپک خواسته است که با افزایش تولید، سبب تثبیت قیمت نفت و مانع از افزایش قیمت بنزین در آستانه انتخاب میان‌دوره‌ای آمریکا در ۶ نوامبر سال جاری شوند. حسین کاظم‌پور اردبیلی افزایش تولید نفت عربستان و روسیه در اوت سال جاری نسبت به مه ۲۰۱۸ را به ترتیب ۴۱۵ و ۲۳۵ هزار بشکه در روز اعلام کرده و گفته است با وجود این‌که عربستان و روسیه تولید خود را افزایش داده‌اند و ایران کاهش تولید نداشته، اما بازار همچنان نگران کمبود عرضه نفت در ماه‌های پایانی سال میلادی است.»

۱۰۰ هزار #حاشیه‌نشین در #چابهار فاقد آب، برق، بهداشت و مدرسه هستند

عبدالغفور ایران‌نژاد نماینده #چابهار در مجلس شورای اسلامی خواستار «توجه ویژه مسئولان» به وضعیت #حاشیه‌نشینان در این شهر شد. به گفته او ۱۰۰ هزار تن در چابهار و #کنارک در مناطق #حاشیه‌نشین فاقد هرگونه امکانات بهداشتی، آب آشامیدنی و برق هستند. او گفته که در طول ۲۰ – ۳۰ سال گذشته هیچ اقدامی برای ساکنان این منطقه صورت نگرفته و قول‌های مسئولان وزارت راه و شهرسازی برای ساماندهی مناطق #حاشیه‌نشین عملی نشده است. بندر چابهار در استان سیستان و بلوچستان در حالی یکی از بزرگترین مناطق حاشیه‌نشین و سکونتگاه‌های غیررسمی به شمار می‌رود که دولت جمهوری اسلامی برای توسعه آن به عنوان منطقه آزاد تجاری سرمایه‌گذاری وسیعی کرده است.

#اعتراضات: #پزشکان شیفت شب #بیمارستان_خمینی_کرج در محل کار حاضر نشدند

در ادامه اعتراض کارکنان بیمارستان خمینی کرج، شامگاه چهارشنبه ۱۱ مهر پزشکان این بیمارستان در محل کار خود حاضر نشدند. خبرگزاری دولتی کار ایران، ایلنا، «نداشتن مواد اولیه برای رسیدگی به بیماران» را علت این اقدام گزارش کرده است. رییس این بیمارستان سه‌شنبه دهم مهر اعلام کرده بود که به دلیل نداشتن مواد اولیه مصرفی برای رسیدگی به بیماران، بیمارستان تعطیل است. دور تازه اعتراض کارکنان بیمارستان خمینی کرج از شنبه هفته جاری آغاز شده است. کارکنان و پرستاران این بیمارستان می‌گویند که طی ۱۱ ماه گذشته دستمزدشان از سوی مدیران پرداخت نشده است. قاسم طاهری نایب رئیس شورای اسلامی کار این بیمارستان عدم پرداخت دستمزد کارکنان را «تلاش مدیران برای ورشکستگی ساختگی بیمارستان به منظور واگذاری آن به بخش خصوصی» دانسته بود. عباس معینی مدیر این بیمارستان واگذاری بیمارستان را تائید کرده و گفته است که استانداری البرز قصد واگذاری بیمارستان خمینی را دارد. بیناد شهید، سازمان همیاری شهرداری‌ها و استانداری البرز مالکیت این بیمارستان را در اختیار دارند. این گروه از سال گذشته واگذاری بیمارستان را در دستور اجرا دارد و یکبار نیز پس از اعتراض کارکنان معامله را فسخ کرد. با این حال مدیر بیمارستان خمینی کرج «تنها راه پرداخت دستمزدها» را خصوصی‌سازی بیمارستان عنوان کرده است. کارکنان بیمارستان خمینی کرج از شنبه هفتم مهر با تجمع در محل کار و تظاهرات در خیابان‌ روبروی بیمارستان خواستار پاسخگویی مسئولان دولتی در قبال وضعیت مالکیت بیمارستان و همچنین توقف واگذاری آن به بخش خصوصی شده‌اند. به گفته کارکنان معترضان، «برخی مقامات آنها را به برخورد شدید در صورت ادامه اعتراض و تجمع تهدید کرده‌اند».

هفت سرباز #ترکیه بر اثر انفجار یک بمب در مناطق کردنشین این کشور کشته شدند

پنج‌شنبه ۴ اکتبر / ۱۲ مهر در جریان عملیات ارتش ترکیه در جنوب شرقی این کشور، انفجار یک بمب موجب کشته شدن دست‌کم هفت سرباز و زخمی شدن پنج سرباز دیگر شد. این انفجار در استان باتمان ترکیه رخ داد. مقامات ترکیه انفجار این بمب را به حزب کارگران کردستان (پ‌ک‌ک) نسبت دادند. پ‌ک‌ک تا لحظه تنظیم گزارش در این‌باره اظهارنظری نکرده است. پس از انفجار، ارتش ترکیه عملیات خود در این منطقه را گسترش داد. این حادثه یک روز پس از آن رخ داد که پارلمان ترکیه حضور نظامی این کشور در سوریه و عراق را تمدید کرد. از سوی دیگر ارتش ترکیه نیز اعلام کرد که در یک عملیات نظامی در شمال عراق ۱۲ نفر از اعضای پ‌ک‌ک را کشته است.

هر روز در ایران ۴۳ نفر در #سوانح_رانندگی جان خود را از دست می‌دهند و ۹۰۰ نفر هم مصدوم می‌شوند

رئیس بیمه مرکزی ایران آماری از کشته‌شدگان و مجروحان در حوادث رانندگی به دست داد: به گفته غلامرضا حسینی «روزانه در سوانح ترافیکی ۴۳ نفر جان خود را از دست می‌دهند و ۹۰۰ نفر مصدوم می‌شوند.» رئیس پلیس راهور هم در حاشیه همایش یادبود قربانیان حوادث رانندگی در جمع خبرنگاران شمار قربانیان حوادث رانندگی در ایران در سال ۹۶ را «۱۶ هزار و ۲۰۱ نفر» اعلام کرده است. به گفته تقی مهری۵۱ درصد کسانی که در سوانح رانندگی جان خود را از دست داده‌اند بین ۲۰ تا ۵۰ سال سن دارند و هشت درصد جان‌باختگان در این حوادث نیز کودکان هستند.

#آمریکا از پروتکل اختیاری معاهده #وین که سند به رسمیت شناختن دیوان بین‌المللی دادگستری #لاهه به شمار می‌آید، خارج می‌شود

ایالت متحده آمریکا اعلام کرد که از پروتکل اختیاری معاهده وین که سند به رسمیت شناختن دیوان بین‌المللی دادگستری لاهه به شمار می‌آید، خارج می‌شود. دولت ترامپ با خروج از این کنوانسیون به مصوبات دیوان بین‌المللی دادگستری پایبند نخواهد ماند. جان بولتون، مشاور امنیت ملی رئیس جمهور آمریکا شامگاه چهارشنبه ۳ اکتبر/۱۱ مهر در جمع خبرنگاران گفته است: «رییس جمهور تصمیم گرفته ایالت متحده را از پروتکل اختیاری معاهده وین درباره روابط دیپلماتیک خارج کند، اما واشنگتن همچنان عضوی از این معاهده خواهد ماند.» به گفته بولتون این اقدام در واکنش به شکایت فلسطین از دولت آمریکا به دیوان بین‌المللی دادگستری به دلیل انتقال سفارت آمریکا در اسرائیل به بیت‌المقدس (اورشلیم) انجام می‌شود. ریاض مالکی، وزیر خارجه فلسطین شنبه گذشته از طرح این شکایت در دادگاه لاهه خبر داده بود.

#اصلاح‌طلبان در آستانه #تغییر_کابینه با #روحانی دیدار و گفت‌وگو کردند. قرار شد برای برقراری رابطه مستمر کارگروهی تشکیل شود

شامگاه چهارشنبه ۱۱ مهر چند تن از سیاستمداران اصلاح‌طلب از جمله محمدرضا عارف، موسوی لاری،حسین کمالی، داوود محمدی، آذر منصوری،ژاله فرامرزیان و عباس عبدی به دیدار حسن روحانی، رئیس جمهوری اسلامی رفتند و با او گفت‌وگو کردند. اصلاح‌طلبان درباره شرایط کشور دیدگاه‌های خود را با روحانی مطرح کردند. رسانه‌‌های نزدیک به اصلاح‌طلبان گزارش داده‌اند که روحانی از بحث‌هایی که اصلاح‌طلبان پیش کشیدند استقبال کرده و خواستار تشکیل کارگروهی برای برقراری ارتباط مستمر میان جریان اصلاحات و دولت شده است. حفظ منافع ملی و انتظارات مردم از روحانی از بحث‌های مطرح شده در این اجلاس بوده است. جلسه اصلاح‌طلبان با روحانی در آستانه تغییراتی در کابینه برگزار شد. حسین کمالی، دبیرکل حزب اسلامی کار تأیید کرده که یکی از بحث‌های مطرح شده در این جلسه چشم‌انداز تغییر کابینه بوده است. اصلاح‌طلبان در ماه‌های گذشته روحانی را به خلف وعده متهم کرده بودند.

دادستان مرکز #خراسان_رضوی از دستگیری شبانه #دلالان و #دلارفروشان در #خیابان_خمینی #مشهد خبر داد

معاون سیاسی امنیتی دادستان مرکز خراسان رضوی از دستگیری شبانه دلالان و دلارفروشان در خیابان خمینی مشهد خبر داده. به گزارش روابط عمومی دادستانی مشهد، قاضی حسن حیدری گفته است: عملیات دستگیری شبانه دلالان و دلار فروشان در خیابان خمینی مشهد با همکاری کلانتری فیاض‌بخش و یگان امداد اجرا شده. خیابان خمینی مشهد مرکز تجمع دلالان است. روز گذشته خبرهای ضد و نقیضی از منع فروش ارز خارج از صرافی‌های مجاز منتشر شده بود. دولت می‌گوید ذخایر ارزی کافی وجود دارد اما کاسبان سرپایی در برابر ریزش قیمت ارز مقاومت می‌کنند.

۸ راننده #کامیون که در #اعتصاب بودند در #گرگان و #بندرگز شناسایی و بازداشت شدند. اتهام آن‌ها اخلال در نظم و امنیت جاده‌های استان اعلام شده

علی‌اکبر جاویدان، فرمانده انتظامی استان گلستان اعلام کرده که هشت نفر از رانندگان کامیون که در اعتصاب بودند در گرگان و بندرگز شناسایی و بازداشت شده‌اند. این رانندگان متهم به اخلال در نظم و امنیت جاده‌های استان متهم شده‌اند. اعتصاب رانندگان کامیون در ایراد وارد دوازدهمین روز شده است. در جریان این اعتصاب تا به حال بیش از ۱۵۰ تن از رانندگان در شهرهای مختلف دستگیر شده‌اند. صادق لاریجانی رئیس قوه قضائیه دوشنبه ۹ مهر رانندگان را به «اشد مجازات» تهدید کرد. محمدجعفر منتظری دادستان کل جمهوری اسلامی هم اتهام رانندگان بازداشت شده را «قطاع الطریق» و «اقدام علیه امنیت ملی» اعلام کرده است. رانندگان معترض خواستار افزایش نرخ کرایه حمل بار، قرار گرفتن رانندگی در فهرست مشاغل سخت و زیان‌آور، کاهش نرخ تعرفه – حق کمیسیون- شرکت‌های باربری، تامین لوازم یدکی و لاستیک با نرخ ارز مرجع، پرداخت سهم دولت حق بیمه رانندگان و برخورد با فساد و ارتشاء ماموران پلیس راه هستند. فدراسیون کارگران حمل‌‌ و نقل بین‌المللی با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرده که از واکنش مسئولان قوه قضائیه نسبت به رانندگان اعتصابی کامیون در ایران نگران است.