ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

بازداشت #افسانه_اکبرزاده، همسر یکی از بازداشت‌شدگان اعتراضات اخیر در #اردبیل و #مرضیه_جوانشیر

بازداشت شهروندان ترک در پی برگزاری تجمع‌هایی در تهران و برخی شهرهای ترک‌نشین در حمایت از جمهوری آذربایجان ادامه دارد. در آخرین دور از بازداشت‌ها افسانه اکبرزاده، همسر علی خیرجو پس از مراجعه به شعبه ۱۰ بازپرسی اردبیل بازداشت شده است. افسانه اکبرزاده روز شنبه ۱۲ مهر همراه جمعی از مادران بازداشت‌شدگان اعتراضات اخیر در اردبیل، برای پیگیری وضعیت همسر و فرزندان خود به شعبه ۱۰ بازپرسی اردبیل مراجعه کردند که با برخورد تند و هتاکی قاضی بابک نونهال، رئیس شعبه مواجه شدند. افسانه اکبرزاده به علت اعتراض به دستگیری علی خیرجو و دیگر فعالان و نحوه‌ برخورد مأموران امنیتی و رفتار توهین‌آمیز قاضی نونهال با دستور مستقیم او بازداشت شده است. علی خیرجو، فعال مدنی اردبیلی است. نیروهای امنیتی و انتظامی بعد از ظهر دهم مهر ماه ۹۹ با یورش به منزل او بدون ارائه حکم با ضرب و جرح وی و خانواده‌اش، اقدام به بازداشت این فعال مدنی آذربایجانی کردند. مرضیه جوانشیر دیگر بازداشتی تجمع «حمایت از آزادسازی قاراباغ» و اعتراض به «حمایت جمهوری اسلامی ایران و روسیه از ارمنستان» بوده است که روز گذشته به زندان اردبیل منتقل شده است. یکی از نزدیکان خانم جوانشیر با اعلام خبر انتقال او به زندان اردبیل گفته است که نهادهای امنیتی به این خانواده اجازه برقراری تماس یا دیدار با زندانی نمی‌دهند. بنابر گزارش های رسیده به زمانه در یک هفته اخیر بیش از ۱۰۰ نفر از شهروندان ایران در شهرهای تهران، اردبیل، زنجان، ارومیه، مشکین‌شهر و برخی دیگر از شهرهای ترک‌نشین ایران از سوی نیروهای امنیتی بازداشت شده‌اند. از صبح روز جمعه نیز پلیس اطلاعات و امنیت شهرهای ارومیه، تبریز، اردبیل، زنجان و مشکین‌شهر اقدام به احضار تلفنی و تهدید به بازداشت ده‌ها تن از فعالان مدنی این شهرها کرده است.

یک عضو شورای عالی سیاستگذاری اصلاح‌طلبان: مردم در #انتخابات۱۴۰۰ به نظامیان رای نمی‌دهند

محمود میرلوحی، عضو شورای سیاستگذاری اصلاح‌طلبان در رابطه با انتخابات ریاست جمهوری گفته است که ریاست جمهوری نظامیان برای امنیت ملی خطر دارد. او از دولت حسن روحانی به دلیل آنچه که «قدردانی نامناسب از رای مردم» خواند، انتقاد کرده اما در ادامه گفته است: قبول دارد که شرایط کشور خوب نیست «اما قطعاً راه حل این نیست که به سمت نظامیان برویم و مدل گفت‌وگو و کار و فعالیت و دیپلماسی را به ادبیات تند تبدیل کنیم». میرلوحی سپس با بیان اینکه جریان اصلاحات نمی‌تواند کنار باشد، افزوده است:«اما الآن متاسفانه اینطور که مشخص است، ظاهراً همه قبول کرده‌اند که باید در حاشیه بنشینند و اجازه دهند که یک نظامی بیاید و هر کاری دوست دارد انجام دهد و مانند دوره آقای احمدی نژاد ۸ سال رئیس جمهور باشد و ۸۰ سال جواب او را بدهیم و کشور در دست اندازهای متعدد بیافتد.» او در بخش دیگری از اظهاراتش گفته است: «مردم به نظامیان رأی نمی‌دهند مگر اینکه ما اکثریت را از صندوق‌ها مأیوس و خانه‌نشین کنیم و اقلیت مطمئن را ترجیح دهیم. بنابراین قصد دارند چنین مسیری را هموار کنند و جریان اصلاحات را نیز وادار به سکوت کنند». او در باره برنامه اصلاح‌طلبان و نامزدهای احتمالی این گروه هم بیان کرده است: به نظر می‌رسد جریان اصلاحات گزینه‌های متفاوت و مختلفی ندارد و ظرف دو ماه آینده به یک تصمیم مناسب خواهد رسید. انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰ خرداد سال آینده برگزار خواهد شد. جریان موسوم به اصول‌گرایان از ریاست جمهوری نظامیان دفاع می‌کند.