ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

دو #کارگر یک کارگاه تولید محصولات چوبی در #کهریزک بر اثر آتش‌سوزی جان باختند

به گفته پیمان صابریان،رئیس اورژانس تهران، گفت؛ صبح شنبه ۱۵ دی دو #کارگر یک کارگاه تولید‌کننده محصولات چوبی در خیابان انبار مخابرات کهریزک در جنوب تهران حین انجام کار جان باختند. او گفت که وقوع آتش‌سوزی در این کارگاه جان دو کارگر را گرفت. هویت کارگران جان‌باخته و نام کارگاه محل وقوع حادثه تا به حال فاش نشده است.

دادستان تهران از ادامه بازداشت پیمانکاران #حادثه_اتوبوس_دانشگاه_آزاد واحد #علوم_و_تحقیقات خبر داد

عباس جعفری دولت‌آبادی دادستان تهران شنبه ۱۵ دی گفت که دو فرد مسئول دانشگاه آزاد واحد علوم و تحقیقات که پس از واژگونی اتوبوس دانشجویان بازداشت شدند، همچنان در بازداشت به سر می‌برند. او اما نام این دو فرد را افشاء نکرد. پیشتر رسانه‌ها دو پیمانکار طرف قرارداد با دانشگاه آزاد را بازداشت شدگان مربوط به این حادثه معرفی کرده بودند. اتوبوس دانشجویان دانشگاه علوم و تحقیقات تهران ظهر چهارم دی واژگون شد و ۱۰ تن کشته شدند. ۱۱ تن از مصدومان این حادثه همچنان در بیمارستان بستری هستند. پس از این حادثه، دانشجویان چند روز پیاپی در محوطه دانشگاه تجمع کردند و خواستار استعفای محمد‌مهدی طهرانچی و علی‌اکبر ولایتی شدند. آنها گفتند که پیشتر در نامه‌ای به مسئولان دانشگاه نسبت به اصول ایمنی دانشگاه هشدار داده‌اند اما مسئولان به آن بی‌توجه بودند. دادستان تهران از دانشجویان خواست که «اگر در گذشته نامه و یا طوماری به سیستم دانشگاه آزاد نوشته اند، حتما در اختیار دادستانی قرار دهند». جعفری دولت‌آبادی بدون ذکر جزئیات گفت که در بررسی پرونده « به جاده، نوع اتومبیل، قرارداد پیمانکار، شیوه نظارت پیمانکار و شیوه نظارت دانشگاه توجه داریم».

#رئیس‌جمهوری_چین به ارتش دستور آماده‌باش داد

شی جین پینگ، رئیس‌جمهوری چین جمعه ۴ دسامبر / ۱۴ دی در دیدار با مقامات عالی‌رتبه این کشور گفت که نیروهای مسلح باید حس فوریت و اضطرار را در خود تقویت کنند و تا سرحد توانشان برای نبرد آماده شوند. چین در دریای چین جنوبی با کشورهای همسایه همچون فیلیپین، ویتنام، مالزی، برونئی، اندونزی و تایون منازعه دارد، و با ایالات متحده بر سر گستره‌ای از موضوعات همچون جنگ تجاری و وضعیت تایوان دچار اختلاف است. به گزارش خبرگزاری «رویترز»، این نزاع‌ها سبب شده که جمهوری خلق چین بخواهد نیروهای مسلح خود را آماده کند. شی جین پینگ به همین منظور سرکرده‌های ارتش را فراخوانده و به آنها گفته خطرات و چالش‌های پیش روی چین در حال افزایش است و نیروهای مسلح باید کار کنند تا امنیت و نیازهای کشور برای توسعه را فراهم کنند.

قانون #منع_بکارگیری_بازنشسته‌ها: حدود ۱۱۷۰ #بازنشسته فعال در دستگاه‌های اجرایی به کار خود خاتمه دادند

رئیس سازمان اداری و استخدامی ایران اعلام کرد: حدود ۱۱۷۰ بازنسشته فعال در دستگاه‌های اجرایی به کار خود خاتمه داده و برکنار شده‌اند. به گزارش روزنامه «قانون»، جمشید انصاری، رئیس سازمان اداری و استخدامی، در شبکه اجتماعی توییتر نوشته است که در رابطه با قانون منع بکارگیری بازنشسته‌ها «به همکاری ۵۲۰ نفر در دولت و دستگاه‌های خارج از دولت و همچنین ۶۵۰ نفر در نیروهای مسلح خاتمه داده شد.». مجلس شورای اسلامی قانون منع به‌کارگیری بازنشستگان را دوم مرداد تصویب کرد. این قانون از نیمه آبان ماه سال جاری لازم‌الاجرا شد. براساس آن دستگاه‌های اجرایی ملزم شدند تمامی بازنشسته‌های شاغل را در صورتی که مشمول تبصره و استثناهای این قانون نباشند، از کار برکنار کنند. بر این اساس بیش از ۱۶۹۰ نفر از مقامات بلندپایه از جمله برخی از استانداران، معاونان وزیران و سفیران می‌بایست از سمت‌های خود استعفا دهند، مگر آنکه رهبر جمهوری اسلامی ایران با ادامه کار آن‌ها موافقت کند، یا مشمول یکی از موارد ذکر شده در استثناء‌های قانون باشند. طبق اصلاحیه قانون، رؤسای سه قوا، معاونان رئیس‌جمهوری، نایب رئیسان مجلس، اعضای شورای نگهبان، وزیران و نمایندگان مجلس از قانون منع بکارگیری بازنشستگان مستثنی هستند. بکارگیری بازنشستگان نیروهای مسلح در صورت تایید رهبر ایران،‌ مجاز است. همینطور جانبازان بالای ۵۰ درصد، آزادگان بالای سه سال اسارت و فرزندان شهدا از قانون ممنوعیت بکارگیری بازنشسته‌ها مستنثی هستند.

وکیل #علی_نجاتی: وضعیت سلامت این #کارگر_زندانی روز به روز بدتر می‌شود

فرزانه زیلابی وکیل مدافع #علی_نجاتی، عضو هیئت مدیره سندیکای #کارگران #نیشکر_هفت‌تپه که هشتم آذر دستگیر شد، نسبت به وضعیت سلامت جسمانی موکلش ابراز نگرانی کرد و به «امتداد» گفت: شرایط نامساعد بند محل نگهداری موکلش، بیماری قلبی و تنفسی‌ او را تشدید کرده است. به گفته زیلابی، وضعیت جسمانی این #کارگر_زندانی که دسترسی منظم به داروهای خود را ندارد، روز به روز بدتر می‌شود. او که پیشتر درخواست اعمال ماده ۵۰۲ قانون آئین دادرسی کیفری که امکان لغو قرار بازداشت یا سپری کردن دوره محکومیت با احکام جایگزین را به متهمانی که سلامت جسمی ندارند، می‌دهد را به دستگاه قضایی ارائه کرده، گفت: در حالی که پزشک زندان نیز ارجاع موکلم – علی نجاتی- به پزشک متخصص را ضروری تشخیص داده، این درخواست با تعلل و تاخیر تاکنون به پزشکی قانونی ارجاع داده نشده است. زیلابی همچنین در باره وضعیت #غریب_حویزاوی و #کریم_سیاحی دو #کارگر زندانی #گروه_ملی_فولاد_اهواز که طی روزهای ۲۵ تا ۲۷ آذر همراه با ۴۰ کارگر دیگر دستگیر شدند، گفت: موکلانش همچنان در قرار بازداشت موقت به سر می‌برند و از دسترسی به وکیل محروم هستند.

در جریان حمله #طالبان به پاسگاه #قندهار هفت #پلیس_مرزی #افغانستان کشته و ۴ تن زخمی شدند

عزیزاحمد عزیزی، سخنگوی والی قندهار شنبه ۱۵ دی به روزنامه «اطلاعات روز» افغانستان گفت: در جریان حمله طالبان به پاسگاه پلیس مرزی در منطقه‌ی «ناوی» ولسوالی «سپین بولدک» هفت پلیس مرزی کشته و ۴ تن دیگر زخمی شدند. به گفته او، این حمله شامگاه جمعه ۱۴ دی رخ داد و برای چند ساعت ادامه داشت.عزیزی گفت که در جریان این درگیری ۱۶ جنگجوی گروه طالبان کشته و ۱۱ تن هم از آنان زخمی شدند. گروه طالبان اما شمار کشته‌شدگان پلیس را ۱۵ تن اعلام کرد و مدعی شد که یکی از فرماندهان پلیس مرزی هم در جریان این درگیری کشته شده است.

#معاون_وزیر_نفت: با وجود #تحریم‌ها مشتریان بالقوه #نفت_ایران افزایش یافت

امیر حسین زمانی‌نیا، معاون وزیر نفت در امور بین‌الملل و بازرگانی در گفتگو با شبکه اطلاع‌رسانی نفت و انرژی (شانا) گفته است که مشتریان معاف از تحریم ایران، از سقف خریدی که آمریکا تعیین کرده تخطی نمی‌کنند. به گفته او، «فشار و نفوذ مالی آمریکا به حدی است که چین، هند، ژاپن، کره جنوبی و بقیه کشورهایی که برای واردات نفت ایران از آمریکا معافیت گرفته‌اند حاضر نیستند یک بشکه بیشتر از معافیتی که گرفته‌اند از ایران نفت خریداری کنند.» با این وجود، زمانی‌نیا گفته «با وجود فشار آمریکا»، «مشتریان بالقوه» نفت ایران به خاطر «به دلیل رقابتی بودن بازار و حرص و طمع برای سودآوری بیشتر» رو به افزایش هستند. معاون وزیر نفت مشخص نکرد که میزان فروش نفت ایران چقدر است و مشتریان بالقوه نفت ایران چه کسانی هستند. تحریم‌های لغو شده آمریکا علیه ایران از دوشنبه پنجم نوامبر بار دیگر عملی شد. دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا با لغو برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) اعلام کرده بود که قصد دارد صادرات نفت ایران را به صفر برساند. اما در نهایت آمریکا با هشت کشور توافق کرد که به واردات نفت از ایران در مدت محدودی ادامه دهند. زمانی‌نیا درباره برجام گفت که این قرارداد ۱۷ ماه فرصت و حمایت جامعه جهانی را فراهم کرد اما ایران فرصت آن را از دست داد و « اگر ایران در فرصت به دست آمده به جای یک قرارداد بین‌المللی، چند قرارداد بین‌المللی را به ثمر رسانده بود آقای ترامپ بی‌شک در بازگشت تحریم‌ها با احتیاط بیشتری عمل می کرد.»

یک نماینده مجلس: امکان بررسی #شکنجه #اسماعیل_بخشی در کمیسیون قضایی مجلس وجود دارد

محمد کاظمی نایب رئیس کمیسیون حقوقی مجلس شورای اسلامی، شنبه ۱۵ دی به خبرگزاری دولتی کار ایران، ایلنا گفت: امکان دارد موضوع #شکنجه #اسماعیل_بخشی در این کمیسیون بررسی شود. به گفته او در صورت اثبات گفته‌های بخشی که ۱۴ دی با انتشار متنی گفت در دوره بازداشت تا حد مرگ شکنجه شده است، مرجع قضایی باید ورود کند و کسانی که متهم هستند، فراخوانده شوند. بخشی، #کارگر #نیشکر_هفت‌تپه یک روز قبل نوشت که در زندان او را شکنجه کردند، دنده‌هایش شکسته و هنوز به رغم استفاده از قرص‌های آرامبخش دچار حمله عصبی می‌شود. او وزیر اطلاعات را به مناظره در یک برنامه تلویزیونی خواند و از او خواست به سوال‌هایش در باره شکنجه و شنود تلفنی پاسخ بدهد.