ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

ائتلاف جهانی ضد #داعش عملیات نظامی خود را به منظور «تمرکز برای حفاظت کامل از پایگاه‌ها و نیروهای ائتلاف در عراق» تعلیق کرد

به گزارش خبرگزاری فرانسه ائتلاف جهانی ضد داعش، به رهبری ایالات متحده آمریکا یک‌شنبه ۵ ژانویه/۱۵ دی، اعلام کرد: این ائتلاف عملیات نظامی علیه شبه‌نظامیان داعش در خاک عراق و آموزش نظامیان عراقی را به منظور تقویت حفاظت و امنیت پایگاه‌های خود در خاک عراق به حال تعلیق درآورده است. دلیل این اقدام «تمرکز برای محافظت کامل از پایگاه‌ها و نیروهای ائتلاف در عراق» عنوان شده است. در ماه‌های گذشته پایگاه‌های ایالات متحده در عراق بارها هدف حملات موشکی قرار گرفتند. عراق صحنه تنش میان تهران و واشنگتن بوده که با حمله به کاروان حامل قاسم سلیمانی، فرمانده ارشد سپاه قدس به بالاترین حد خود رسید. وزارت امور خارجه عراق نیز یکشنبه در بیانیه‌ای از احضار ماتیو تولر، سفیر آمریکا در عراق خبر داد و «عملیات نظامی غیرمشروع ایالات متحده آمریکا» را به‌عنوان عامل افزایش تنش‌ها و «نقض حاکمیت» عراق محکوم کرد. پارلمان عراق نیز یکشنبه در غیاب نمایندگان احزاب کرد و سنی‌مذهب این کشور، طرح اخراج سربازان ایالات متحده را به تصویب رساند.

جسد #خدیجه_خدیر، کوهنورد و فعال محیط زیست مهابادی، پیدا شد_پلیس می‌گوید: قاتل را دستگیر کرده است

جسد خدیجه خدیر، کوهنورد و فعال محیط زیست در مهاباد پیدا شد. او چند روز پیش پس از خروج از منزل ناپدید شده بود. فرمانده نیروی انتظامی مهاباد می‌گوید: قاتل این کوهنورد شناسایی و دستگیر شده است. دیاکو افسردل، رئیس هیئت کوهنوردی مهاباد گفت که که خدیجه خدیر توسط یک فرد به قصد سرقت اموال به قتل رسیده و جسد او حد فاصل مهاباد و بوکان دفن شده است.فرمانده نیروی انتظامی مهاباد هم پیدا شدن جسد خدیر را تایید کرد و گفت که قاتل او دستگیر شده و به زودی در باره جزییات این پرونده اطلاع رسانی خواهد شد.چهارشنبه هفته گذشته خدیجه خدیر کوهنورد مهابادی ساعت ۹ صبح از منزل خارج شد و پس از آن به خانه بازنگشت.

سید حسن نصرالله، رهبر حزب‌الله لبنان ارتش آمریکا را به «قصاص» و انتقام تهدید کرد

سید حسن نصرالله، دبیرکل حزب‌الله لبنان یکشنبه ۵ ژانویه/۱۵ دی در سخنرانی خود در واکنش به کشته‌شدن قاسم سلیمانی، فرمانده سپاه قدس توسط ایالات متحده آمریکا، گفت: «روزی که این اتفاق افتاد آغاز تاریخی جدیدی است؛ نه برای ایران بلکه برای کل منطقه و ما در استانه مرحله‌ای کاملا جدید هستیم». نصرالله در جمع هوادارانش به رای‌گیری طرح پارلمان عراق برای اخراج سربازان ایالات متحده از این کشور اشاره کرد و گفت: آمریکا برای جبران شکست در سیاست‌های خارجی خود در منطقه، از جمله در عراق و برای «متزلزل کردن حشد شعبی» قاسم سلیمانی را ترور کرده است. دبیرکل حزب‌الله لبنان ارتش آمریکا را به انتقام تهدید کرد و گفت: «پایگاه‌های نظامی و کشتی‌های جنگی و کل سربازهای آمریکا در منطقه معادل قصاص عادلانه است. وقتی تابوت افسران و سربازان آمریکایی که عمودی آمده‌اند به منطقه و افقی بازگردند ترامپ خواهد فهمید چه کرده». او اضافه کرد متحدان جمهوری اسلامی باید درمورد این‌که چگونه می‌خواهند انتقام بگیرند تصمیم گیری کنند: « ایران از دوستان و متحدان و از کسانی که در کنار آنها ایستاد و از آنان در چهل سال گذشته حمایت کرده، چیزی نخواسته است. ایران می‌داند که چطور پاسخ دهد اما این مسئولیت ما را کم نمی‌کند؛ امروز اعلام می‌کنم که ایران چیزی از شما گروههای مقاومت نمی‌خواهد و نمی‌گوید چه کنید یا چه نکنید. اراده مسئولانش مشخص است، گروههای مقاومت باید تصمیم بگیرند که با این حادثه چطور برخورد خواهند کرد، هر کس تصمیم بگیرد که چطور انتقام بگیرد».

نماینده مردم جیرفت و عنبرآباد از نایاب شدن سیلندرهای گاز در این شهرستان‌ها انتقاد کرد

یحیی کمالی پور، نماینده مردم جیرفت و عنبرآباد یکشنبه ۱۵ دی از از نایاب شدن سیلندرهای گاز در شهرستان های حوزه انتخابیه خود خبر داد. کمالی پور در تذکری به وزیر نفت گفت: «آقای وزیر شهرستان های ما فاقد جایگاه های سوخت CNG بوده و امروز سیلندرهای گاز هم نایاب شده اند و مردم با مشکل روبه رو هستند که در این عرصه باید اقدام عاجلی صورت گیرد». پس از افزایش سه برابری قیمت بنزین گزارش‌های مختلفی در روزهای گذشته از روی‌آوردن مردم به استفاده از کپسول‌های گاز مایع برای تامین سوخت گاز خودروها منتشر شده است. مسئولان محلی نسبت به خطرات استفاده از گاز مایع سیلندری به عنوان سوخت خودرو هشدار می‌دهند و آن را غیرقانونی خوانده‌اند.

رئیس سیاست خارجی اتحادیه اروپا از محمدجواد ظریف دعوت کرد برای «تنش‌زدایی» از منطقه به بروکسل سفر کند

به‌دنبال بالاگرفتن تنش‌های ناشی از ترور قاسم سلیمانی، فرمانده ارشد سپاه قدس توسط ایالات متحده آمریکا، محمدجواد ظریف، وزیرخارجه جمهوری اسلامی به بروکسل دعوت شد. به نوشته خبرگزاری فارس جوزف بورل، رئیس سیاست خارجی اروپا در گفتگوی تلفنی روز شنبه با ظریف از او دعوت کرده تا درجهت «تنش‌زدایی» از خلیج فارس و منطقه به مقر اتحادیه اروپا سفر کند. جوزف بورل شنبه در صفحه توییتر خود به گفتگوی تلفنی با ظریف اشاره کرد و نوشت: «درگفت‌و‌گو با محمدجواد ظریف درباره تحولات اخیر، عدم تشدید تنش‌ها‌، خویشتنداری و اجتناب از تنش بیشتر تأکید کردم. همچنین با وزیر خارجه ایران درباره اهمیت حفظ برجام که برای امنیت جهانی مهم است، رایزنی کردم.»

#حوادث_کاری در خراسان جنوبی: حوادث کاری ۲۰ درصد کاهش داشت، فوت ناشی از حادثه کار ۵۰ درصد افزایش یافت

غلامرضا اشرفی، سرپرست اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان جنوبی، یکشنبه ۱۵ دی گفت: در ۹ ماه نخست امسال ۳۲ حادثه کاری در استان به ثبت رسیده که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۲۰ درصد کاهش داشته است. به گفته او در ۹ ماه نخست سال قبل ۴۰ مورد حادثه کاری در خراسان جنوبی به ثبت رسیده بود. با وجود کاهش شمار حوادث کاری، آمار فوت شدگان ناشی از حوادث کار اما نسبت به یک سال قبل افزایش یافته است. به گفته اشرفی در ۹ ماه نخست امسال تعداد افراد فوت شده بر اثر حوادث ناشی از کار ۶ مورد بوده که به نسبت مشابه سال قبل که ۴ مورد بود، ۵۰ درصد افزایش داشته است.

سخنگوی هیئت دولت: دوشنبه ۱۶ دی در تهران و سه‌شنبه ۱۷ دی در کرمان تعطیل عمومی است

علی ربیعی، سخنگوی هیئت دولت ایران یکشنبه ۱۵ تیر گفت که دوشنبه ۱۶ دی در تهران تمامی دستگاه‌های دولتی تعطیل خواهند بود. علت این تصمیم مراسم تشییع جنازه قاسم سلیمانی، فرمانده سپاه قدس است که بامداد جمعه ۱۳ دی در عراق «ترور»شد. پیکر او و همراهانش صبح امروز در خوزستان تشییع شد و پس از آن به مشهد و قم و تهران منتقل می‌شود تا سرانجام سه‌شنبه ۱۷ دی در کرمان به خاک سپرده شود. به گفته ربیعی، ۱۷ دی هم در کرمان تعطیلی عمومی خواهد بود.

#محمدنعیم_امینی‌فرد، نماینده #ایرانشهر در مجلس شورای اسلامی براثر تصادف رانندگی فوت کرد

محمدنعیم امینی‌فرد نماینده ایرانشهر در مجلس شورای اسلامی درگذشت.به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) امینی‌فرد ظهر یکشنبه ۱۵ دی براثر حادثه رانندگی در منطقه جون‌آباد خاش واقع در استان سیستان و بلوچستان جان خود را از دست داد. به گفته رئیس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان در جریان این حادثه سرنشینان هر دو خودرو کشته شدند. علی نوبخت رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس هم فوت نماینده ایرانهشر در مجلس را تایید کرده است. امینی‌فرد آبان ۱۲ آبان امسال در صحن علنی مجلس شورای اسلامی وضعیت جاده‌های استان سیستان و بلوچستان را اسفناک توصیف کرده بود.

علی لاریجانی: «به آمریکایی‌ها توصیه می‌کنیم بهتر است قبل از هر چیز کلاهتان را بردارید و از منطقه فرار کنید»

علی لاریجانی، رئیس مجلس شورای اسلامی یکشنبه ۱۵ دی در نطق پیش از دستور جلسه علنی گفت: آمریکا در مقابل ایران در «باتلاقی که چندین برابر قاره اروپاست، گرفتار شده است» و «به آمریکایی‌ها توصیه می‌کنیم که بهتر است قبل از هر چیز کلاهتان را بردارید و از منطقه فرار کنید». رئیس مجلس خطاب به دونالد ترامپ، رئیس جمهوری ایالات متحده آمریکا گفت: «بدانید این ماجراجویی نتایج دردآوری برای شما خواهد داشت. ملت ایران را تهدید نکنید. وزیر خارجه بی ادب شما با اطلاعات غلطی که به شما داده است، شما را در این باتلاق بی‌سرانجام انداخته است. ملت ایران شما را نمی بخشد. شما با این کار امنیت منطقه را به مخاطره انداختید و باید پاسخگو باشید». لاریجانی ادعا کرد پاسخ به اقدام ایالات متحده خواست مردم است و گفت: مردم یکصدا از مسئولان پاسخ درخور و کوبنده می‌طلبند و مسئولان نیز این «دستور خاص» را روی چشم می‌نهند. دونالد ترامپ در پیامی که شامگاه سوم ژانویه /۱۵ دی در توئیتر منتشر کرد ایران را خطاب قرار داد و گفت که اگر ایران برای تلافی کشته‌شدن قاسم سلیمانی به منافع و دارایی‌های آمریکا صدمه‌ای بزند، او دستور داده که ۵۲ هدف ایرانی – که به گفته ترامپ برای «ایران» و «فرهنگ ایرانی» اهمیت دارند و «سطح بالا» هستند - مورد حمله قرار بگیرند.

فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی در واکنش به تهدید رئیس جمهوری ایالات متحده گفت: «بعید می‌دانم آمریکا جرات درگیری داشته باشد»

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) امیر سرلشکر عبدالرحیم موسوی، فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی یکشنبه ۱۵ دی در واکنش به تهدید دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری ایالات متحده به هدف قرار دادن ۵۲ نقطه از ایران گفت: «در یک درگیری احتمالی در آینده که بعید می دانم جرات انجام این کار را داشته باشند، آنجا مشخص خواهد شد که این اعداد ۵ و ۲ به کجا تعلق خواهد داشت». فرمانده کل ارتش کشتن قاسم سلیمانی را «کار زشت و غیرقابل توجیه از نظر افکار بین‌المللی» خواند و اضافه کرد: «آن‌ها برای حفظ وجهه خودشان در برابر این کار، اینگونه سخنان را مطرح می‌کنند. اقدام آنها یک اقدام بسیار زشت و غیرقابل قبول در همه جای دنیا است به همین دلیل اینگونه سخنان را مطرح می‌کنند تا بتوانند این اقدام غیرانسانی را تحت الشعاع قرار دهند». دونالد ترامپ، رئیس جمهوری ایالات متحده آمریکا در پیامی که شامگاه چهارم ژانویه /۱۴ دی در توئیتر منتشر کرد ایران را خطاب قرار داد و گفت که اگر ایران برای تلافی کشته‌شدن قاسم سلیمانی به منافع و دارایی‌های آمریکا صدمه‌ای بزند، او دستور داده که ۵۲ هدف ایرانی – که به گفته ترامپ برای «ایران» و «فرهنگ ایرانی» اهمیت دارند و «سطح بالا» هستند - مورد حمله قرار بگیرند. او توضیح داده که عدد ۵۲ را به عنوان نمادی برای ۵۲ آمریکایی که در تصرف سفارت آمریکا در ایران در سال ۱۳۵۸ گروگان گرفته شدند، انتخاب کرده است.

وزیر دفاع ایران: آمریکا و کشورهایی که از «ترور» #قاسم_سلیمانی حمایت کردند «تقاص پس خواهند داد»

امیر سرتیپ امیر حاتمی، وزیر دفاع جمهوری اسلامی ایران صبح یکشنبه پانزدهم دی «ترور» قاسم سلیمانی، فرمانده سپاه قدس در عراق را «یک حرکت بسیار احمقانه» از سوی «دشمنان» نظام جمهوری اسلامی دانست که از سر «استیصال» انجام شده است و گفت: «باید آمریکایی‌ها و دیگران بدانند اگر با این کار متکبرانه و جنایتکارانه در خور و حق خودش برخورد نکنند، این دشمن متکبر تکرار خواهد کرد». او همچنین کشورهایی که به گفته‌اش «با این کار تائید آمیز صحبت می‌کنند»، را در آنچه که «جنایت تاریخی» عنوان کرد، سهیم دانست و مدعی شد که قاسم سلیمانی داعش را «ریشه‌کن کرد». وزیر دفاع ایران در بخش دیگری از اظهاراتش، کشورهایی که در مقابل ترور قاسم سلیمانی و همراهانش در بامداد جمعه سیزدهم دی «سکوت کردند» و یا آن‌هایی که به گفته او «به گونه‌ای تائیدآمیز در این باره صحبت می‌کنند» را به «تقاص پس دادن» تهدید کرد و گفت: «در عرصه‌های مختلف بین‌الملل و منطقه و در جای‌جایی که امروز نیروهای مقاومت هستند باید منتظر این تقاص باشند».

#آنیشا_اسداللهی بازداشت و به زندان منتقل شده است

به گزارش سندیکای کارگران شرکت اتوبوسرانی تهران آنیشا اسداللهی شنبه چهاردهم دی به شعبه اجرای اجکام زندان اوین احضار و در آنجا بازداشت و به زندان منتقل شده است. خانم اسداللهی اردیبهشت امسال، همزمان با روز جهانی کارگر در تهران بازداشت و پس از چند روز به صورت موقت آزاد شد. او یکبار دیگر خرداد همان سال به دست ماموران امنیتی بازداشت و مرداد ماه با سپردن وثیقه آزاد شد. شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب تهران خانم اسداللهی را به یکسال حبس و ۷۴ ضربه شلاق محکوم کرده است که شش ماه از یکسال حبس او به حالت تعلیق درآمده است. علاوه بر این خانم اسداللهی به رونویسی از کتاب‌های تعیین شده از سوی دادگاه و دو ماه «خدمت به جانبازان جنگی» محکوم شده است. ندا ناجی از بازداشت شدگان روز کارگر در تهران همچنان در زندان نگهداری می‌شود. مرضیه امیری، عاطفه رنگریز و حسن سعیدی هم به حبس محکوم شده‌اند.