ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

#زنگنه: ماهی ۲۰۰ میلیون دلار گاز به #عراق صادر می‌کنیم اما پولش را نمی‌دهند

در نشست خبری صبح سه‌شنبه ۱۶ بهمن وزیر نفت جمهوری اسلامی در پاسخ به خبرنگاران گفت بعد از تحریم نفت ایران، از جمع کشورهای اروپایی فقط ترکیه از ایران نفت می‌خرد. به گفته بیژن نامدار زنگنه دو کشور دیگر اروپایی که از تحریم‌ نفت ایران معاف شده‌اند، حتی پاسخ وزارت نفت جمهوری اسلامی را نمی‌دهند. وزیر نفت در بخش دیگری از این نشست خبری با اشاره به اینکه ایران هر ماه بیش از ۲۰۰ میلیون دلار گاز به عراق صادر می‌کند، گفت دولت عراق از پرداخت پول گاز به ایران خودداری می‌کند و ایران ۲ میلیارد دلار هم بابت صادرات گاز و برق از این کشور طلب دارد. زنگنه گفت: «هیچ کشوری برای ما فداکاری نمی‌کند و ما هم توقعی نداریم. عراق راه‌های خیلی سهل‌الوصولی برای کمک به ایران دارد و همه را به عراقی‌ها پیشنهاد دادم ولی آنها نپذیرفتند.» وزیر نفت با تأکید بر آنکه «مشکل آمریکاست» در ادامه سخنانش گفت «عراق مخالف صادرات نفت از بصره، سوآپ نفت از کرکوک یا حتی انجام مطالعات است.»

#عربستان_سعودی برای مبارزه با «فساد مالی» دفتر تازه‌ای گشود

عربستان سعودی دفتر جدیدی را برای نظارت بر هزینه‌های دولتی راه‌اندازی کرده و گفته است که پس از پایان سرکوب ۱۵ ماهه، مبارزه علیه فساد را ادامه خواهد داد. سعود الموجب، دادستان عمومی عربستان سعودی اعلام کرد که دفتر گزارشگری مالی بخشی از دفتر حسابرسی عمومی دولت است که بر اختلافات مالی نظارت می‌کند. او گفت: «فساد به یک شرکت خاص یا بخش دولتی محدود نمی‌شود و مقامات مربوطه نیز شامل نظارت می‌شوند.» الموجب افزود دادستان‌ها تحقیقات در این زمینه را اداره خواهند کرد. محمد بن سلمان، ولیعهد سعودی هفته گذشته اعلام کرد که سرکوب‌های نوامبر سال ۲۰۱۷ که شمار زیادی از مقامات بلندپایه اقتصادی و سیاسی را در بر گرفت به اهداف خود دست یافت. دادگاه سلطنتی نیز اعلام کرد که در این عملیات بیش از ۱۰۶ میلیارد دلار از طریق شهرک‌سازی با حساب تعداد زیادی از شاهزادگان ارشد، وزیران و بازرگانان جمع‌آوری شده است. ملک سلمان، پادشاه سعودی پیش از این وعده داده بود که دولت تلاش‌های خود را برای مبارزه با فساد و حمایت از بودجه‌های عمومی ادامه خواهد داد. به‌گفته دادگاه سلطنتی ۵۶ نفر که در جریان کارزار مبارزه با فساد احضار شده‌اند، همچنان با اتهاماتی مواجه هستند.

یکی از #ایرانیان_مخالف حکومت در #برلین مورد حمله افراد ناشناس قرار گرفت

به گزارش رویترز یک ایرانی در برلین که این خبرگزاری او را «مخالف» حکومت ایران خوانده و نامی از او نبرده، مورد حمله سه مرد دیگر قرار گرفته است. این شخص در مراجعه به پلیس آلمان گزارش داده که این سه نفر او را به نامش صدا زده و پس از تهدید به زبان فارسی، مورد ضرب و شتم قرار داده‌اند. بنا به گزارش رویترز این حمله یک روز قبل از اعلام ایجاد اینستکس، کانالی که کشورهای آلمان، بریتانیا و فرانسه برای مبادلات غیرپولی با ایران گشوده‌اند انجام شده است. هنوز هویت ضاربین مشخص نیست. اتحادیه اروپا به‌تازگی وزارت اطلاعات ایران را تحریم کرده است. ایران متهم است که برای قتل مخالفان خود در اروپا برنامه‌ریزی می‌کند. ارتباط احتمالی افراد ضارب با دستگاه‌های امنیتی ایران، می‌تواند آسیب بیشتری بر رابطه ایران و اتحادیه اروپا وارد کند.

پاسخ #وزارت_خارجه_ایران به بیانیه #اتحادیه_اروپا: در مورد مسائل منطقه‌ای و امنیتی واقع‌بین باشید

اتحادیه اروپا شامگاه دوشنبه ۵ فوریه/ ۱۶ بهمن با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که از فعالیت‌های موشکی ایران به طور جدی نگران است. اتحادیه به فعالیت‌های تروریستی جمهوری اسلامی و نقض حقوق بشر در ایران هم اشاره کرده بود. وزارت خارجه ایران با انتشار بیانیه‌ای درباره نفوذ منطقه‌ای ایران و فعالیت موشکی سپاه اتحادیه اروپا را به وافع‌بینی دعوت کرد و یک بار دیگر اعلام کرد که درباره برنامه موشکی مذاکره نمی‌کند: «موضوع فعالیت‌های دفاعی ایران صرفاً دفاعی و بومی است و این موضوع هرگز در دستور کار مذاکره ما با دیگر کشورها نبوده و نخواهد بود. اعتقاد راسخ داریم طرح اینگونه موضوعات در شرایط فعلی منطقه‌ای و تهدیدات آشکار علیه امنیت ملی جمهوری اسلامی ایران سازنده، کارساز و مفید نبوده و همسو با امنیت منطقه و منافع واقعی اروپا نیست.» وزارت خارجه ایران درباره نقض حقوق بشر نیز به پاسخ‌های از پیش آماده شده بسنده کرد: استفاده ابزاری اروپا از حقوق بشر. درباره فعالیت‌های تروریستی هم مواضع پیشین را تکرار کرد: تلاش دشمنان جمهوری اسلامی برای کارشکنی در برجام. وزارت خارجه ایران اما ایجاد کانال مالی را به عنوان یک گام مثبت ارزیابی کرد.

#محمود_میرلوحی و #ناهید_خداکرمی، دو عضو #شورای_شهر_تهران به دادسرا احضار شدند

دو عضو شورای شهر تهران به دادسرا احضار شدند. محمود میرلوحی به دلیل شکایت محمدباقر قالیباف، شهردار سابق تهران صبح سه‌شنبه ۱۶ بهمن در دادسرا حاضر شد. ناهید خداکرمی نیز در پی شکایت ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان اصفهان امروز به دادسرای رسانه می‌رود. ناهید خداکرمی به خبرگزاری ایرنا گفته بود به خاطر توئیت‌هایی درباره حجاب و نطق‌های مربوط به یک ماه پیش به دادگاه احضار شده است. خداکرمی در توئیتر خود نوشته بود: «انسان اراده، اختیار و شعور دارد. افرادی که اجبارى نبودن حجاب را با کاربرد این حجم از کلمات ناشایست معادل برهنگی می‌دانند، حجاب افکار و زبان‌شان کجاست؟ این ترس و وحشت از موى سر و در مقابل بی‌تفاوتی به فساد اقتصادی، خشونت و آزار نوجوانان و‌ جوانان از کجا می‌آید؟»

#سازمان_هواپیمایی: نمایش بلیت هواپیما به صورت #چارتری در سایت‌های فروش بلیت ممنوع است

رضا جعفرزاده، مدیر روابط عمومی سازمان هواپیمایی کشوری اعلام کرد که عرضه بلیت‌های چارتری (ارزان) در سایت‌های فروش بلیت هواپیما ممنوع است با سه استثناء: «در راستای سیاست‌های اعلامی از سوی وزیر راه و هماهنگی با شرکت‌های هواپیمایی در مورد عدم فروش پروازها به صورت چارتری به جز مسیرهای کیش، قشم و مناطق نفت‌خیز و همچنین با توجه به سیاست‌های کلی این سازمان مبنی بر عدم ارائه پروازهای چارتری هر گونه ارائه و نمایش بلیت‌ها به صورت چارتری در سایت‌های فروش بلیت تخلف محسوب می‌شود.»

#وزیر_نفت: #برجام برای ما مثبت بود، اما آن را به هم زدید. مراقب باشید از رهبری جلو نزنید

در نشست خبری صبح سه‌شنبه ۱۶ بهمن وزیر نفت جمهوری اسلامی، کیهان، رسانه ولی‌فقیه به مدیریت حسین شریعتمداری از بیژن نامدار زنگنه پرسید: بعد از سه سال از اجرای برجام قرار بود به نفت در برابر غذا برسیم؟ زنگنه پاسخ داد: «شما برجام را به هم زدید. برجام که آمد من تولید نفت را در چهار ماه یک میلیون بشکه اضافه کردم و پولش را هم به خزانه دادم. برجام برای ما مثبت بود. صحبت‌های رهبری را بخوانید بعد حرف بزنید. عطش خدمت من از آقای شریعتمداری بیشتر نیست. کیهان هم دولتی است اما از قواعد دولتی پیروی نمی‌کند. شریعتمداری مدیر دولتی است مدیر ملتی نیست. مواظب باشید از رهبری جلو نزنید.

رهبر جمهوری اسلامی با برداشت یک ‌و نیم میلیارد دلار از #صندوق_توسعه_ملی برای هزینه‌های نظامی موافقت کرد

محمود نگهبان سلامی، عضو کمیسیون تلفیق لایحه بودجه سال ۹۸ در گفت‌وگو با خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) از موافقت علی خامنه‌ای رهبر جمهوری اسلامی با برداشت یک‌ونیم میلیارد دلار از صندوق توسعه ملی برای «تقویت بنیه دفاعی» خبر داد. صندوق توسعه ملی نقش صندوق ذخیره ارزی دولت ایران را دارد. این صندوق در سال ۱۳۷۹ توسط دولت محمد خاتمی، با هدف ذخیره درآمد نفت مازاد از آن‌چه در بودجه دولت تعریف شده‌است راه‌اندازی شد. در سال ۹۵ مجلس شورای اسلامی تصویب کرد که ۲۰ درصد از درآمد ارزی ایران به این صندوق واریز شود. وزارت دفاع آمریکا با انتشار گزارشی اعلام کرده که تحریم نفتی و بانکی ایران تأثیر محسوسی در فعالیت جمهوری اسلامی در سوریه نگذاشته است. گفته می‌شود ایران دست‌کم ۱۶ میلیارد دلار در جنگ سوریه هزینه کرده است.

۸ کشته و ۳۰ مجروح در آتش‌سوزی در یک مجتمع مسکونی در محله شانزدهم #پاریس

در آتش‌سوزی در یک مجتمع مسکونی در محله شانزدهم پاریس از محله‌های مرفه‌نشین این شهر، دست‌کم هشت نفر کشته و ۳۰ نفر مجروح شدند. این آتش‌سوزی شامگاه گذشته اتفاق افتاد. پلیس فرانسه سه‌شنبه ۵ فوریه/ ۱۶ بهمن اعلام کرد که اتش‌سوزی احتمالاً عمدی بوده و یک زن هم در ارتباط با این واقعه بازداشت شده است. آتش‌سوزی ابتدا در طبقات فوقانی آغاز شد و سپس به طبقات دیگر سرایت کرد. آنه ایدالگو شهردار پاریس با انتشار پیامی در توییتر نوشت که پاریس عزادار است. کمتر از یک ماه پیش در آتش‌سوزی در یک نانوایی در مرکز شهر پاریس هم عده‌ای کشته و مجروح شدند.

#ظريف: در مورد FATF اروپایی‌ها شرط مطرح نکردند

محمدجواد ظریف، وزیر خارجه ایران شامگاه دوشنبه ۱۶ بهمن پس از جلسه کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی در جمع خبرنگاران گفت: «در FATF اروپایی‌ها شرط مطرح نکردند، توصیه از طرف‌های تجاری ما این است که اگر FATF و شرایط آن انجام شده باشد امکان تبادلات خارجی و بانکی ما نیز فراهم‌تر است. پیش از اینکه این سازو کار برای ما مهم باشد برای اروپایی‌ها مهم است تا به دنیا نشان دهند تا حدی استقلال دارند و می‌تواند منافع خود را پیگیری کنند. ما منتظر هستیم ببینیم اروپاییان چه کاری می‌کنند این به این معنی نیست که ما در ۹ ماه گذشته هیچ اقدامی انجام نداده‌ایم ما با روسیه، چین، هند، ترکیه، عراق و سایر کشور‌ها روابطمان را داشتیم و ادامه می‌دهیم و منتظر اروپا نمی‌نشینیم، اگر اروپا بخواهد ثابت کند که شریک قابل اعتماد است باید اقدام کند.» پیش از این سید حسین نقوی، عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی و صادق لاریجانی گفته بودند اروپا برای راه‌اندازی کانال مالی با ایران دو شرط گذاشته است: یکی پذیرش FATF و دوم مذاکره درباره برنامه موشکی سپاه.