ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

تولید همه خودروها در بهمن ماه به کمتر از نصف مدت مشابه در سال گذشته رسید

به‌گفته وزارت صنعت، معدن و تجارت، تولید همه خودروها در بهمن ۱۳۹۷ نسبت به مدت مشابه سال گذشته کاهشی ۵۹,۶ درصدی داشته است. تولید خودرو در بهمن ۹۶، ۱۴۶ هزار و ۴۲۴ دستگاه بوده که در بهمن جاری به کمتر از نصف یعنی ۵۹ هزار و ۸۲ دستگاه رسیده است. به تفکیک انواع خودرو، تولید اتوبوس ۸۹ درصد، انواع کامیون، کامیونت و کشنده ۸۶,۳، انواع ون ۷۳,۷، انواع مینی‌بوس و میدل‌باس ۷۳ درصد و انواع سواری ۶۰,۴ درصد کاهش داشته‌اند. تولید وانت اما با ۲۷,۱ درصد، کمترین کاهش را داشته است. طبق اعلام این وزارت‌خانه در نگاه کلی تولید انواع خودرو در ۱۱ ماه نخست سال جاری نیز با کاهش ۳۷,۸ درصدی روبه‌رو بوده و از یک میلیون و ۴۰۴ هزار و ۱۰۰ دستگاه در ۱۱ ماه نخست سال گذشته به ۸۷۳ هزار و ۲۴۳ دستگاه رسیده است. تشدید مشکلات اقتصادی و تحریم‌های آمریکا علیه ایران صنعت خودروسازی را با بحران جدی روبه‌رو کرده است.

#بهرام_قاسمی، سخنگویی وزارت خارجه را ترک می‌کند و سفیر ایران در فرانسه می‌شود

بهرام قاسمی اعلام کرد که سخنگویی وزارت خارجه ایران را ترک می‌کند. به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران، قاسمی به زودی بعد از طی مراحل تشریفاتی و انجام پروتکل‌های رایج اداری به عنوان سفیر جمهوری اسلامی ایران عازم پاریس خواهد شد و مسئولیت سفارت ایران در فرانسه را به عهده خواهد گرفت.

دستور رئیس جمهور #ازبکستان به پلیس و کارکنان وزارت دفاع: وزن کم کنید

شوکت میرضیایف رئیس جمهور ازبکستان به پرسنل پلیس و ارتش دستور داد وزن خود را کاهش دهند. به گزارش وبسایت محلی «داریو» او در بازدید از نمنگان، دومین شهر بزرگ ازبکستان دستور داد مامورین پلیس و کارکنان وزارت دفاع که اضافه وزن دارند هرچه سریعتر وزن کم کنند. او گفت: «ما به افسر یا مامور پلیسی که اضافه‌وزن دارد احتیاج نداریم. چطور همچین شخصی با این شرایط می‌تواند یک خلافکار را گیر بیندازد»؟ او به کارکنان فربه توصیه کرد از ورزش کردن برای وزن کم کردن استفاده کنند و گفت: «به شما ۳ تا ۶ ماه فرصت می‌دهم». با این‌حال رئیس جمهور ازبکستان در مورد اینکه چه عواقبی متوجه افرادی خواهد بود که اضافه وزن دارند و موفق نشده‌اند در این مدت وزن خود را کاهش دهند،‌ توضیحی نداده است. بسیاری از کابران ازبکستانی در شبکه‌های اجتماعی به این خبر واکنش نشان دادند. برخی می‌گویند: «آن‌ها حاضرند استعفا بدهند اما وزن خود را کم نکنند». بر اساس اعلام خبرگزاری‌های داخلی ازبکستان بیش از نیمی از جمعیت این کشور به دلیل کم‌تحرکی و تغذیه نادرست با مشکل اضافه‌وزن روبه‌رو هستند. به گزارش بی‌بی‌سی نگرانی در مورد اضافه وزن کارکنان دولت در ترکمنستان نیز وجود دارد و رئیس جمهور این کشور وزرا را ملزم کرده تا در جلسات آمادگی بدنی شرکت کنند.

دستیار وزیر خارجه ایران برای رایزنی درباره تحولات #ونزوئلا وارد مسکو شد

به گزارش خبرگزاری جمهوری اسلامی، محسن بهاروند دستیار وزیر و مدیر کل آمریکای وزارت خارجه ایران برای هماهنگی مواضع ایران و روسیه در قبال ونزوئلا صبح سه‌شنبه ۵ مارس/ ۱۴ اسفند در رأس هیأتی وارد مسکو شد. در این سفر قرار است بهاروند با مقامات مختلف فدراسیون روسیه دیدار و در خصوص چگونگی هم‌افزایی در سطح بین‌المللی و در بحران اخیر ونزوئلا بحث و تبادل‌نظر کند. آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل شامگاه دوشنبه ۴ مارس/ ۱۳ اسفند یک بار دیگر هشدار داد برای حل بحران سیاسی در ونزوئلا ضرورت دارد که دولت مادورو و خوان گوایدو، رهبر اپوزیسیون با یکدیگر وارد گفت وگو شوند. گوایدو پس از شرکت در نشست «گروه لیما» روز گذشته به ونزوئلا بازگشت. شنبه هفته آینده نیز تظاهرات سراسری بزرگی در حمایت از او برگزار خواهد شد. حسن روحانی، رئیس جمهوری اسلامی شنبه همین هفته هنگام دریافت استوارنامه کارلوس آنتونیو آلکا لاکوردونس سفیر جدید جمهوری بولیواری ونزوئلا، حمایت ایران از دولت مادورو را اعلام کرد. یک روز بعد هم یک دیپلمات‌ بلندپایه ونروئلایی برای رایزنی و گفت‌وگو با مقامات جمهوری اسلامی به تهران سفر کرد.

موافقت مشروط مسئولان #زندان_اوین با اعزام #نرگس_محمدی به بیمارستانی خارج از #زندان

وکیل مدافع #نرگس_محمدی، نایب رییس کانون مدافعان #حقوق_بشر که دوران محکومیت خود را در #زندان_اوین می‌گذراند، از موافقت مسئولان زندان برای اعزام موکلش به بیمارستان خبر داده است. موافقت مسئولان این زندان با اعزام نرگس محمدی اما مشروط به اعزام او در روزی است که همه پزشکان متخصص در بیمارستان ایرانمهر حضور داشته باشند و در یک روز تمامی معاینات انجام شود. #محمود بهزادی‌راد گفته است درخواست اعطای مرخصی استعلاجی نیز به منظور تصمیم‌گیری به دادستان تهران ارائه شده اما دادستان هنوز نظر خود را اعلام نکرده است. بهزادی‌راد روز سه‌شنبه ۱۴ اسفند به خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) گفته است: «قرار بود موکلم روز یک‌شنبه هفته جاری برای معاینه و معالجه توسط پزشک متخصص، از زندان به بیمارستان ایرانمهر اعزام شود اما این کار صورت نگرفت. علت اعزام نشدن موکل را از مسئولان زندان پیگیری کردیم که موافقت خود را با اعزام خانم محمدی به بیمارستان برای پیگیری‌های درمانی اعلام کردند اما گفتند زمان اعزام به بیمارستان را طوری باشد که همه پزشکان متخصص حضور داشته باشند تا در یک روز تمام معاینه‌ها و کارهای درمانی انجام شود.» به گفته بهزادی‌راد قرار است تا پیش از پایان سال زمان جدیدی برای اعزام نرگس محمدی به بیمارستان گرفته و به زندان اعلام شود. نرگس محمدی، نایب رئیس کانون مدافعان حقوق بشر ایران که از ۱۵ اردیبهشت سال۹۴ در زندان است، برای سه اتهام به ۱۶ سال زندان محکوم شده است: پنج سال برای «اجتماع و تبانی علیه نظام»، یک سال برای «برای تبلیغ علیه نظام» و ۱۰ سال برای تاسیس و همکاری با انجمن لگام، انجمنی برای لغو مجازات اعدام، مطالبه‌ای که از سوی حکومت در ایران تحمل نمی‌شود بنا بر ماده ۱۳۴ قانون مجازات اسلامی و با در نظر داشت «مجازات اشد»، نرگس محمدی باید ۱۰ سال زندان را تحمل کند.

عضو شورای شهر تهران: با وقوع #زلزله در #تهران بیش از یک و نیم میلیون نفر در خطر مرگ قرار خواهند گرفت

مجید فراهانی، رئیس کمیته بودجه و نظارت مالی شورای شهر تهران در گفت‌وگو با رسانه‌های داخلی هشدار داد که با وقوع زلزله در تهران، بیش از یک و نیم میلیون نفر در خطر مرگ قرار خواهند گرفت. فراهانی که از مخالفان افزایش بودجه فرهنگی تهران است، گفت: «علی‌رغم وظایف ذاتی شهرداری و داشتن دیون بالا به پیمانکارها و بانک‌ها، متأسفانه پول‌های مردم جاهایی هزینه شده که به هیچ عنوان مطالبه آنها نیست. امروز مطالبه مردم رفع آلودگی هوا، توسعه حمل و نقل عمومی، کاهش فاصله شمال و جنوب و همچنین هزینه برای نوسازی بافت فرسوده است. امروزه اگر زلزله‌ای در تهران بیاید یک و نیم میلیون نفر در خطر مرگ خواهند بود و تهران جایگاه زیست نیست .» رئیس کمیته بودجه و نظارت مالی شورای شهر تهران در این گفت‌وگو همچنین اعلام کرد که شهرداری تهران در بودجه مصوب حدود ۳۵۰۰ تا ۵ هزار میلیارد تومان با کسری مواجه است.

تجمع کارمندان #وزارت_جهاد_کشاورزی در اعتراض به #تبعیض_مزدی

جمع کثیری از کارکنان #وزارت_جهاد_سازندگی سه‌شنبه ۱۳ اسفند در اعتراض به پائین‌بودن حقوق‌شان نسبت به کارکنان سایر وزارتخانه‌ها مقابل مجلس تجمع کردند و خواستار رفع تبعیض شدند. تجمع‌کنندگان که خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) تعداد آن‌ها را ۳۰۰ تا ۴۰۰ تن اعلام کرده است، به عدم استفاده از مزایای قانون استخدام کشوری توسط وزیر جهاد سازندگی برای افزایش حقوق کارکنان وزارت‌خانه اعتراض کرده‌اند. ایسنا به نقل از نماینده معترضان نوشته است کم‌کاری و غفلت وزیر جهاد سازندگی سبب شده حقوق کارکنان این وزارتخانه بیش از یک میلیون کمتر از سایر وزارتخانه‌ها باشد. به نوشته ایسنا، «یک مقام مسئول» وزارتخانه ادعای معترضان را رد کرده و افزوده است استفاده از مزایای خدمات قانون خدمات کشوری خارج از حطیه اختیارات وزیر جهاد سازندگی است و باید در شورای حقوق و دستمزد تصویب شود.

حمله هوایی #ارتش_سوریه علیه بازماندگان #داعش در غرب رود فرات

به گزارش رویترز و به‌ نقل از روزنامه الوطن (روزنامه طرفدار دولت سوریه) ارتش این کشور سه‌شنبه ۱۴ اسفند شورشیان داعش را با حملات هوایی مورد هدف قرار داده و با باقی‌مانده آن‌ها در مرکز سوریه درگیر شده است. الوطن از قول یکی از مقامات ارتش نوشت: «چندین حمله هوایی داعش را در بادیه شرقی و خصوصا در جاده‌های خاکی منتهی به شهر السخنه و جنوب شرقی آن مورد هدف قرار داده است». ارتش سوریه منطقه السخنه (در حد فاصل پالمیرا و دیرالزور) را سال ۲۰۱۷ از داعش پس گرفت و شورشیان این گروه را به مرکز سوریه و امتداد بزرگراه صحرایی پالمیرا به دیرالزور عقب راند. با وجود این برخی ستیزه جویان داعش هنوز در مناطق صحرایی باقی‌مانده‌اند و حملاتی را علیه پایگاه‌ها و کاروان‌های ارتش ترتیب داده‌اند. وقوع ناگهانی درگیری در السخنه در روز دوشنبه نشان می‌دهد با وجود اینکه نیروهای ائتلاف به رهبری آمریکا آخرین بازماندگان داعش را در باغوز، شرق فرات در محاصره دارند، این گروه همچنان در غرب فرات پایگاه خود را حفظ کرده است. علی‌رغم اینکه شکست داعش در باغوز یکی از مهم‌ترین گام‌ها در مبارزه علیه این گروه به‌شمار می‌رود، پیش‌بینی می‌شود داعش دوباره در سوریه و عراق فعال شود.

نارضایتی سناتورهای #آمریکا از سکوت #کاخ_سفید در مورد پرونده قتل #خاشقجی

به گزارش الجزیره، نمایندگان کنگره آمریکا از سکوت کاخ سفید در برابر پرونده قتل جمال خاشقجی ابراز نارضایتی کرده‌ و می‌گویند کنگره باید به صورت مستقل در این پرونده وارد عمل شود. آخرین جلسه نمایندگان کنگره با مقامات دولتی آمریکا در مورد پرونده خاشقجی، روزنامه‌نگار واشنگتن پست که در کنسولگری عربستان در استانبول به قتل رسید، دوشنبه ۴ مارس پشت درهای بسته برگزار شد. در این جلسه آخرین گزارش‌ دولت آمریکا در مورد قتل خاشقجی به نمایندگان کنگره این کشور ارائه شده است. اما این نمایندگان می‌گویند این گزارش «هیچ» اطلاعات جدیدی نداشته و «وقت آن‌ها را تلف کرده» است. برخی از نمایندگان نیز از عدم حضور مقامات اطلاعاتی آمریکا در جمع گزارش‌دهندگان ابراز نارضایتی کردند و می‌گویند غیبت آن‌ها «هدفدار» بوده و دولت می‌خواهد مانع ایجاد گفت‌وگو در کنگره و تصمیم‌گیری درمورد روابط آمریکا و عربستان شود. به‌گفته مارکو روبیو یکی از نمایندگان جمهوری‌خواه، مجلس سنای آمریکا باید در مورد اعمال تحریم‌های جداگانه علیه عربستان تصمیم بگیرد. باب مندز نماینده دموکرات نیز گفته: «به‌نظر من سنا باید در این مورد وارد عمل شود مگر اینکه بخواهد مرگ یک روزنامه‌نگار ساکن آمریکا را اقدامی قابل قبول در یک رابطه وسیع‌تر ببیند. من مخالف این هستم».

#ظریف: برای میانجیگری بین #هند و #پاکستان تلاش می‌کنیم، ادامه این وضع به صلاح منطقه نیست

محمد جواد ظریف، وزیر خارجه ایران از تلاش ایران برای میانجیگری بین هند و پاکستان خبر داد. به گزارش خبرگزاری خانه ملت، ظریف سه‌شنبه ۱۴ اسفند گفت: «با وزیر خارجه پاکستان صحبت کرده‌ام و با مسئولان هندی نیز در تماس هستیم تا کاری که مقدور است را انجام دهیم.» تنش‌ها بین پاکستان و هند ۱۴ فوریه آغاز شد. در آن زمان در یک بمب‌گذاری انتحاری در منطقه تحت کنترل هند در کشمیر ۴۰ پلیس شبه نظامی هند کشته شدند. گروه جیش محمد، یک گروه شبه نظامی مستقر در پاکستان مسئولیت این حمله را بر عهده گرفت. هواپیماهای نظامی هند برای نخستین بار از سال ۱۹۷۱ به خاک پاکستان وارد شدند و مناطقی را هدف قرار دادند و نیروهای زمینی دو کشور هم با هم در مناطقی درگیر شدند. محمد جواد ظریف، وزیر خارجه با اشاره به التهابات اخیر بین پاکستان و هند گفت: «ادامه این وضعیت به صلاح منطقه نیست.»

۶۳ درصد #خانه‌های_روستایی استان #تهران در پهنه پرخطر #زلزله فرسوده‌اند

غلامرضا صالحی، مدیرکل بنیاد مسکن استان تهران سه‌شنبه ۱۴ اسفند اعلام کرد که ۶۳ درصد واحدهای مسکونی روستاهای استان تهران فرسوده هستند. غلامرضا صالحی، در گفت‌وگو با ایسنا گفته است: «طبق آخرین سرشماری که از مسکن‌های روستاها در استان تهران انجام شده، حدود ۲۲۷ هزار مسکن سرشماری شده که از این تعداد حدود ۱۴۳ هزار واحد مسکونی شامل ۶۳ درصد واحدهای مسکونی روستاها فرسوده هستند.» استان تهران در پهنه پرخطر زلزله قرار دارد.

قیمت #مرغ به هر کیلو ۱۵ هزار تومان رسید، اقلام دیگر مرغ تا کیلویی ۳۰ هزار تومان هم قیمت‌گذاری شد

ستاد تنظیم بازار قیمت هر کیلو مرغ را برای مصرف‌کننده را ۱۱ هزار و ۵۰۰ تومان تعیین کرده در بازار اما هر کیلو مرغ تازه ۱۵ هزار تومان و اقلام دیگر مرغ ۱۶ تا ۳۰ هزار تومان قیمت‌گذاری شده است. به گزارش خبرگزاری ایسنا هر کیلو مرغ تازه در بازار ۱۵ هزار تومان عرضه می‌شود. در همان حال قیمت هر کیلو سینه مرغ ۲۹ هزار و ۵۰۰ تومان، سینه بدون استخوان با کتف ۲۵ هزار تومان، ساق مرغ ۲۶ هزار تومان، بال مرغ ۱۶ هزار و ۵۰۰ تومان، کتف مرغ ۱۶ هزار و ۵۰۰ تومان، مرغ بسته‌بندی ۱۸ هزار و ۸۰۰ تومان، جگر مرغ ۴۰۰۰ تومان، دل مرغ ۸۰۰۰ تومان، پای مرغ ۵۰۰۰ تومان، سنگدان ۸۰۰۰ تومان، سینه زعفرانی ۳۳ هزار تومان، ران زعفرانی ۳۳ هزار تومان، سبزیجات ۳۳ هزار تومان، شنسل سینه ۳۳ هزار تومان، شنسل ران ۳۵ هزار تومان و شنسل فیله ۳۵ هزار تومان است.

قیمت #نان به طور غیررسمی افزایش یافت

خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) گزارش داد که برخی نانوایی‌ها با کاهش کیفیت آرد و با کمک انواع افزودنی‌ها و با کم گذاشتن از وزن چانه نان قیمت نان را افزایش داده‌اند. طبق آخرین قیمت‌های رسمی هر نان سنگک به صورت ساده به قیمت ۸۰۰ تومان، نان بربری ۶۵۰ تومان، تافتون ۴۰۰ تومان و نان لواش ۲۱۰ تومان باید به فروش برسد. به گزارش ایسنا بیشتر نانوایی‌ها در خمیر نان و در لحظه پخت، مواد اضافه‌ای همچون سبوس و کنجد اضافه می‌کنند و به این بهانه قیمت‌ها را نسبت به نرخ‌های رسمی افزایش می‌دهند. برخی از واحدهای نانوایی لواش و تافتون نیز کیفیت آرد و افزودنی‌های خود را کاهش داده‌اند که سبب نازک شدن و افزایش حجم سوختگی نان شده است. واحدهای نانوایی آزادپز اما برای آنکه درآمد بیشتری از پخت نان داشته باشند، افزایش وزن چانه و استفاده از افزودنی‌های خوراکی همچون سبوس و کنجد را در دستور کار خود قرار داده‌اند. به طور مثال هر نان ساده در برخی از واحدهای سنگکی آزادپز ۱۲۰۰ تومان، نان سنگک یک رو خاش خاش ۱۵۰۰ تومان، نان سنگک سبوس‌دار ۲۰۰۰ تومان و سنگک دو رو خاش خاش ۲۵۰۰ تومان عرضه می‌شود.

#اسفندیار_رحیم_مشایی به زندان برگشت

اسفندیار رحیم مشایی رییس دفتر دولت احمدی‌نژاد که از ۵ اسفند به مرخصی آمده بود، شب گذشته به زندان بازگشت. مشایی، ۲۶ اسفند ۹۶ در حال خروج از منزل بقایی بازداشت شده بود. ۳ و ۱۱ شهریور سال جاری اولین و دومین جلسه رسیدگی به اتهامات اسفندیار رحیم‌مشایی، رئیس دفتر رئیس‌جمهوری سابق در شعبه اول دادگاه انقلاب اسلامی تهران برگزار شد. غلامحسین اسماعیلی رئیس کل دادگستری استان تهران چهارشنبه ۲۱ شهریور ۹۷ با اعلام جزئیات حکم صادره برای مشایی از سوی شعبه اول دادگاه انقلاب گفت: در سه فقره عنوان اتهامی رحیم‌مشایی دایر بر اجتماع و تبانی برای ارتکاب جرم علیه امنیت ملی مطابق ماده ۶۱۰ قانون مجازات اسلامی به ۵ سال حبس، در رابطه با تبلیغ علیه نظام به استناد ماده ۵۰۰ قانون مجازات اسلامی به تحمل یک سال حبس و همچنین به اتهام توهین به مقامات قضائی به سبب انجام وظیفه به شش ماه حبس محکوم شد.

#قاسمی: #وزارت_خارجه در هیچ سطحی از سفر #بشار_اسد به #تهران اطلاع نداشت، این بی اطلاعی تا پایان سفر حفظ شد

بهرام قاسمی، سخنگوی وزارت خارجه اعلام کرد که از سفر بشار اسد به تهران عده محدودی اطلاع داشتند و «وزارت امور خارجه در هیچ سطحی از این سفر اطلاع نداشت و این بی‌اطلاعی تا پایان سفر حفظ شد.» قاسمی در جمع خبرنگاران گفت: «موضوع استعفای وزیر محترم یک موضوع شخصی و فردی نبوده و نیست و هدف و نیت از آن تلاشی مثبت برای ارتقاء و بازگرداندن وزارت امور خارجه و دستگاه دیپلماسی کشور به جایگاه اصلی خود بوده است.» ظریف دوشنبه شب ۶ اسفند / ۲۵ فوریه همزمان با سفر اسد به تهران از سمت خود استعفا داد. حسن روحانی بامداد چهارشنبه ۸ اسفند / ۲۷ فوریه استعفای او را «برخلاف مصالح کشور» دانست و با آن مخالفت کرد و او به سر کار خود بازگشت. وزیر خارجه ایران بعدازظهر دوشنبه ۱۳ اسفند در جمع کارکنان وزارت امور خارجه در مورد دلیل استعفای اخیر خود گفت: «استعفای بنده صرفاً برای حفظ‌ شأن و اعتبار وزارت امور خارجه به‌عنوان نماینده جمهوری اسلامی ایران در صحنه بین‌المللی بود.»