ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

#شورای_نگهبان نتیجه #انتخابات یازدهمین دوره مجلس در ۱۷۱ حوزه انتخابیه را تایید کرد

اسماعیل موسوی، دبیر و سخنگوی ستاد انتخابات ایران از تأیید نتیجه انتخابات مجلس شورای اسلامی دوره یازدهم در ۱۷۱ حوزه انتخابیه توسط شورای نگهبان خبر داد. انتخابات مجلس دوم اسفند سال جاری در ۲۰۸ حوزه انتخابیه برگزار شد. بنا بر آمار رسمی وزارت کشور جمهوری اسلامی مشارکت در این انتخابات تنها در ۱۰ استان بالای ۵۰ درصد بود. در تهران از هر چهار واجد شرایط رای دادن، فقط یک نفر رای داده است. پیش از این نتیجه انتخابات میان‌دوره‌ای پنجمین مجلس خبرگان رهبری، در ۵ استانی که انتخابات میان‌دوره‌ای در آن انجام شد، از سوی شورای نگهبان تایید شده بود. همچنین به گزارش خبرگزاری تسنیم، نزدیک به سپاه پاسداران، عباسعلی کدخدایی، سخنگوی شورای نگهبان گفته است «انتخابات دیگر حوزه‌های انتخابیه در جلسات هفته آینده این شورا بررسی و نتایج آن اعلام می‌شود.» به گفته کدخدایی «با توجه به اعزام گروه‌های بازرسی به شماری از حوزه‌های انتخابیه، پس از دریافت گزارش‌های بازرسی درباره صحت انتخابات در این حوزه‌ها نیز اعلام نظر خواهد شد.» در روز برگزاری انتخابات خبرهای مربوط به تخلف‌های انتخاباتی از فروش رأی و دخالت مسئولان به نفع نامزدها گرفته تا سرقت صندوق رأی از استان‌های مختلف مخابره می‌شد.

هند قصد دارد با ایجاد یک آزمایشگاه سیار، از شهروندان خود در ایران آزمایش کرونا بگیرد

وزارت بهداشت هند پنجشنبه ۵ مارس/ ۱۵ اسفند اعلام کرد که این کشور به دنبال ایجاد یک آزمایشگاه سیار در ایران برای آزمایش کرونای حدود یک هزار و ۵۰۰ شهروند هندی در ایران است. بر همین اساس حدود ۵۰۰ نفر از شهروندان هند در شهر قم و یک هزار نفر در دیگر در سایر شهرهای ایران زندگی می‌کنند. وزارت بهداشت هند اعلام کرد افرادی که به بیماری کووید ۱۹ مبتلا شده‌اند نمی‌توانند به هند بازگردنند و افراد سالم نیز که از ایران برگردند باید ۱۵ روز در قرنطینه نگهداری شوند. هند تاکنون ۲۹ مورد ابتلا به کروناویروس جدید در این کشور را تایید کرده است. اکثر این افراد به یک گروه ۲۴ نفره از جهانگردان ایتالیایی تعلق دارند که ۲۱ فوریه وارد هند شدند. سایر موارد ابتلا به ویروس کرونا در هند در دهلی نو (یک مورد)، آگرا (۶ مورد) و تلانگانا (دو مورد) به ثبت رسیده است.

وزیر بهداشت برای جلوگیری از شیوع بیشتر کرونا خواهان عدم برگزاری نماز جمعه در ۳۱ استان کشور شد

سعید نمکی، وزیر بهداشت و رییس ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا، در نامه‌ای به حجت الاسلام حاج علی اکبری، رییس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه کشور برای پیشگیری از شیوع بیشتر کروناویروس جدید در ایران خواهان لغو نماز جمعه در ۳۱ استان کشور شد. به گزارش خبرگزلری دانشجویان ایران (ایسنا) نمکی پنجشنبه ۱۵ اسفند در نامه‌ای به حاج علی اکبری نوشت: «عدم برگزاری نماز جمعه در ۳۱ استان کشور ضروری است. دستور فرمایید، در همه شهرهای مراکز استان، تا اطلاع ثانوی نماز جمعه برگزار نگردد و در سایر شهرستان‌‌ها و شهرهای کوچک، کمیته‌ای متشکل از استاندار، نماینده ولی‌فقیه، امام جمعه و رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی، تشکیل و نقطه نظرات فنی رییس دانشگاه مورد عمل قرار گیرد. بدیهی است هر گونه تغییر در استمرار و یا رفع محدودیت به استحضار خواهد رسید. » هفته گذشته رییس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه کشور از لغو برگزاری نماز جمعه در ۲۳ شهر ایران خبر داده بود.

وزارت بهداشت: تعداد مبتلایان به کرونا در کشور به ۳۵۱۳ نفر رسید، ۱۰۷ نفر در اثر ابتلا به کووید ۱۹ جان خود را از دست دادند

وزارت بهداشت اعلام کرد که تعداد مبتلایان به کروناویروس جدید در ایران تا پنجشنبه ۱۵ اسفند به ۳۵۱۳ نفر افزایش یافته است. همچنین مجموع قربانیان ویروس کرونا در کشور به ۱۰۷ نفر رسید. کیانوش جهانپور، رییس مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت بهداشت درباره آخرین وضعیت شیوع کرونا در ایران گفت: «با ۵۹۱ مورد جدید تعداد مبتلایان کرونا در کشور به ۳۵۱۳ نفر و تعداد افراد فوت شده به ۱۰۷ نفر رسیده است. از این تعداد ۷۳۹ نفر از مبتلایان بهبود پیدا کرده‌اند.» جهانپور موارد ابتلای قطعی به کرونا در استان تهران را ۱۳۵۲ نفر اعلام کرد.

فرمانده کل #سپاه: #کرونا ممکن است محصول تهاجم بیولوژیکی آمریکا باشد

حسین سلامی، فرمانده کل سپاه پاسداران پنج‌شنبه ۱۵ اسفند در کرمان با اشاره به شیوع کرونا در ایران گفت: «امروز کشور درگیر یک نبرد بیولوژیک است (...) حتی در مبارزه با این ویروس که ممکن است محصول تهاجم بیولوژیکی آمریکا باشد که در ابتدا به چین و سپس به ایران و سایر نقاط دنیا شیوع پیدا کرده، پیروز خواهیم شد». فرمانده سپاه به آمریکا هشدار داد و افزود: «آمریکا بداند که اگر این کار را انجام داده به اهلش برخواهد گشت و اگر هم کار آمریکا نباشد باز این ویروس مهار خواهد شد». مقام‌های جمهوری اسلامی در حالی از مهار ویروس کرونا سخن می‌گویند که شیوع آن در ایران همچنان در حال گسترش است. کیانوش جهان‌پور، سخنگوی وزارت بهداشت، روز گذشته چهارشنبه ۱۴ اسفند اعلام کرد که کرونا ۹۲ نفر را در سراسر کشور کشته و شمار مبتلایان به این ویروس به حدود ۳۰۰۰ نفر رسیده است. این در حالی است که واشنگتن پست در گزارش تازه‌ای شیوع کروناویروس را بسیار گسترده‌تر از گزارش‌های رسمی جمهوری اسلامی اعلام کرده و نوشته است در دو روز اخیر مرگ‌ومیر ناشی از ابتلا به بیماری کووید ۱۹ در ایران ۱۷ درصد افزایش داشته است.

حملات هوایی به #ادلب و کشته‌ شدن گروهی دیگر از غیرنظامیان

به گفته دیده‌بان حقوق بشر سوریه، مستقر در بریتانیا، در حملات هوایی تازه به شمال غربی سوریه دست‌کم ۱۵ غیرنظامی کشته شدند. بنا به این گزارش، این حملات در نزدیکی شهر معره مصرین در استان ادلب صورت گرفته است. ارتش سوریه با پشتیبانی روسیه از ماه دسامبر حملات خود علیه شبه‌نظامیان اسلام‌گرا در استان ادلب را افزایش داده است. ترکیه در کنار شورشیان است. رجب طیب اردوغان، رئیس جمهوری ترکیه اردوغان و ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه امروز پنج‌شنبه ۱۵ اسفند / ۵ مارس در مسکو دیدار می‌کنند تا از جمله درباره اوضاع سوریه و تنش‌های اخیر میان دو کشور گفت‌وگو کنند.

عراق برای جلوگیری از شیوع کرونا مرزهای خود به روی کالاهای ایرانی را بست

اداره گذرگاه مرزی عراق پنجشنبه ۵ مارس/ ۱۵ اسفند اعلام کرد ترخیص کالاهای وارداتی از ایران به عراق را از یکشنبه ۸ مارس /۱۸ اسفند به مدت یک هفته تا ۱۵ مارس/۲۵ اسفند از تمامی مرزهای خسروی، سومار، مهران، چذابه و شلمچه برای پیشگیری و ضد عفونی کردن محوطه‌های گمرکی و افزایش تجهیزات و امکانات مرزی برای مقابله با کرونا متوقف می‌کند و در این مدت مرزها با ایران مسدود خواهند بود. به گزارش خبرگزلری دانشجویان ایران مقامات گمرک ایران برای باز نگه داشتن مبادی مرزی در حال رایزنی و گفت‌وگو با مقامات عراقی هستند. پیش از این ارمنستان هم مرزهای خود را به روی کالاهای ایرانی بسته بود.

#کرونا ۳۰ درصد مسافران ناوگان #تاکسیرانی تهران را کاهش داد

علیرضا قنادان مدیرعامل سازمان تاکسیرانی تهران اعلام کرد که از زمان شیوع کروناویروس ۳۰ تا ۳۵ درصد مسافران خطوط تاکسیرانی پایتخت کاهش یافته است. قنادان از کمبود دستکش و ماسک در بین رانندگان سخن گفت و افزود: «۸۰ هزار تاکسیران در تهران نیازمند دستکش و ماسک هستند». او با تأکید بر این‌که تهیه ماسک و دستکش در این ابعاد برای سازمان تاکسیرانی امکان‌پذیر نیست، اظهار امیدواری کرد که به‌زودی این اقلام محافظتی در اختیار تاکسیرانان قرار گیرد. به‌گفته قنادان اولین سری از محصولات ضدعفونی و اقلام بهداشتی از طریق ستاد مدیریت بحران شهرداری تهران دریافت شده است. علیرضا قنادان همچنین از افزایش ۲۵ درصدی نرخ کرایه تاکسی‌ها در سال آینده انتقاد کرد و گفت: «باید بیشتر از این میزان برای افزایش کرایه تاکسی‌ها در سال آینده اقدام می‌شد، درخواست ما افزایش نرخ کرایه‌ها به اندازه نرخ تورم رسمی کشور بود».

#ملیحه_جعفری، دانشجوی رشته #نمایش_عروسکی #دانشگاه_تهران به شش ماه #حبس و مجازات‌های دیگر از جمله رو‌نویسی کتاب‌های مذهبی محکوم شد

#ملیحه_جعفری، دانشجوی رشته نمایش عروسکی پردیس هنرهای زیبای #دانشگاه_تهران که آبان ماه امسال هنگام خروج از دانشگاه بازداشت شده بود، از سوی #دادگاه_انقلاب به شش ماه #حبس_تعزیری و مجازات‌های دیگر از جمله رو‌نویسی کتاب‌های مذهبی محکوم شد. به گزارش منابع حقوق بشری، شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب تهران به ریاست #ایمان_افشاری، روز سه‌شنبه ۱۳ اسفند ماه، ملیحه جعفری را به اتهام «اجتماع و تبانی برای ارتکاب جرم علیه امنیت داخلی کشور» به شش ماه #حبس_تعزیری، ارائه‌ خدمات عمومی رایگان به مدت دو ماه تحت نظر شورای فرهنگی-اجتماعی زنان و خانواده وابسته به شورای عالی انقلاب فرهنگی، پژوهش در باره #حجاب_اسلامی و آثار آن در ۹۰ صفحه‌ دست‌نویس تحت نظارت شورای فرهنگی اجتماعی زنان و خانواده و همچنین رونویسی از سه کتاب «خاطرات سفیر»، «پسرک فلافل فروش» و «سه دقیقه در قیامت» محکوم کرد. ملیحه جعفری، دانشجوی کارشناسی ورودی ۹۷ رشته نمایش عروسکی، به‌همراه #مریم_جعفری دانشجوی کارشناسی ورودی ۹۷ رشته مجسمه‌سازی پردیس هنرهای زیبای دانشگاه تهران، روز ۲۷ آبان‌ و در جریان اعتراضات سراسری، هنگام خروج از دانشگاه تهران در خیابان پورسینا توسط نیروهای امنیتی بازداشت و به #زندان_اوین منتقل شدند. شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب تهران اما در بهمن ماه سال گذشته نیز مجازات رونویسی از کتاب‌های مذهبی از جمله یکی از نوشته‌های #علی_خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی را برای #ابوالفضل_قدیانی از فعالان سیاسی اصلاح‌طلب تعیین کرده بود. دفتر حفظ و نشر کتاب‌های خامنه‌ای اما در واکنش به این حکم دادگاه انقلاب اعلام کرد که این کار بدسلیقگی و مغایر با اثربخشی و روح کار فرهنگی است.

مصطفی الکاظمی، رئیس اطلاعات عراق به عنوان نامزد نخست‌وزیری پیشنهاد شده، شبه‌نظامیان شیعه اما او را متهم به مشارکت در قتل قاسم سلیمانی کردند

محمد توفیق علاوی، نخست‌وزیر مکلف عراق شامگاه یکشنبه یکم مارس/ ۱۲ اسفند بعد از ناکامی در جلب حمایت پارلمان از وزیران پیشنهادی خود، انصرافش از نخست‌وزیری را اعلام کرد. اکنون نام مصطفی الکاظمی (رئیس دستگاه اطلاعاتی عراق) به عنوان یکی از نامزدان احراز پست نخست‌وزیری عراق در میان آمده است. شبه‌نظامیان شیعه طرفدار ایران اما می‌گویند الکاظمی در ترور قاسم سلیمانی فرمانده سپاه قدس و ابومهدی المهندس، نایب رئیس حشد الشعبی دست داشته است. گردان‌های حزب‌الله عراق شامگاه چهارشنبه ۴ مارس/ ۱۴ اسفند با انتشار بیانیه‌ای نوشت: «پیشتر در دست‌ داشتن مصطفی الکاظمی در ترور شهدای پیروزی (قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس) شک وجود داشت ولی اطلاعات به دست آمده از یک فرمانده دستگاه امنیتی (که دیروز صحبت کرده) جای شکی باقی نمی‌گذارد.» حزب‌الله عراق در ادامه این بیانیه گفته است برای اثبات این ادعا اطلاعاتی دارد که حاضر است فقط در اختیار عادل عبدالمهدی، نخست‌وزیر پیشبرد امور بگذارد. اطلاعات عراق دست داشتن مصطفی الکاظمی در ترور قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس را تکذیب کرده و گفته چنین ادعاهایی امنیت ملی عراق را به خطر می‌اندازد.