ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

وزیر کشور ایران: #تهران رتبه اول #جرم و #بزهکاری را دارد

عبدالرضا رحمانی فضلی، وزیر کشور جمهوری اسلامی می‌گوید تهران، به عنوان بزرگ‌ترین شهر ایران و محل تمرکز و انباشت منابع و سرمایه‌، رتبه اول را نیز در جرم و بزهکاری دارد. به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) رحمانی فضلی می‌گوید نرخ بالای بزهکاری در تهران ناشی از «عدم توازن و تعادل» است. او این عدم توازن و تعادل را متمرکز در توزیع منابع دانسته و گفته: «برنامه‌ریزی غلط، نظام اداری غلط، نظام مالیاتی و بانکی و پولی غلط و نظام بودجه‌ریزی غلط منجر به عدم توازن و تعادل و حاشیه نشینی شده است و اگر بخواهیم ریشه‌ها را از مبدا حل کنیم باید نظام برنامه‌ریزی، بودجه‌ریزی، مالیاتی، پولی و بانکی که دارای اشکالات بسیاری است اصلاح شود». بخشی از این عدم توازن و تعادل به فراگیرشدن فقر در ایران از جمله در حاشیه شهرها نیز برمی‌گردد که بر اساس آمارها در استان‌های مختلف تعداد بیشتری از مردم را به زیر خط فقر برده است. وزیر کشور همچنین به تراکم جمعیت در مناطق حاشیه‌نشین نیز اشاره کرده و گفته عدم توازن و تعادل در توزیع منابع و خدمات و فعالیت‌ها منجر به عدم تعادل در توزیع جمعیت نیز شده و بخشی از این عدم تعادل و توزیع جمعیت در مناطق حاشیه ای شکل گرفته است. به گفته رحمانی فضلی مهاجرت به شهرها موجب حاشیه‌نشینی شده و حاشیه‌نشینی خروجی اقداماتی است که در این کشور صورت گرفته است.

شماری از بازداشت شدگان #روز_جهانی_کارگر در تهران به صورت موقت از زندان آزاد شدند

به گزارش منابع خبری شامگاه یکشنبه ۱۵ اردیبهشت پنج تن دیگر از بازداشت شدگان تجمع روز جهانی کارگر در تهران با قرار کفالت و به صورت موقت از زندان آزاد شدند. هادی سلیمانی عضو اتحادیه آزاد کارگران ایران، وحید فریدونی، نیما ویژه، ناصر محرم‌زاده، سمیرا امیری و قاسم خالویی که ۱۱ اردیبهشت در تجمع مقابل ساختمان مجلس شورای اسلامی به همراه شمار دیگری از فعالان کارگری و دانشجویی دستگیر شده بودند، شامگاه امروز به صورت موقت از زندان آزاد شدند. شنبه ۱۴ اردیبهشت نیز ۱۴ تن دیگر از بازداشت شدگان تجمع روز جهانی کارگر به صورت موقت آزاد شده بودند. شمار دقیق بازداشت شدگان آن روز تا به حال مشخص نشده است اما منابع خبری از بازداشت ۳۵ تن از فعالان کارگری خبر داده‌اند.

در حمله انتحاری #طالبان و درگیری در ولایت #بغلان دست‌کم۷ تن کشته و ۵۵ تن زخمی شدند

به گزارش خبرگزاری رویترز یکشنبه ۱۵ اردیبهشت طالبان با انفجار یک خودروی انتحاری به یک ایستگاه پلیس در شمال افغانستان حمله کرد که به کشته شدن دست کم هفت نفر و زخمی شدن ۵۵ نفر انجامید. برخی از منابع تعداد کشته‌شدگان را تا ۱۳ نفر اعلام کرده‌اند. به گفته مقامات افغانستان پس از این انفجار میان جنگجویان طالبان و نیروهای پلیس درگیری بوجود آمده است. یکی از مقامات وزارت داخلی افغانستان در کابل اعلام کرد؛ بمبگذار طالبان یک خودروی «هاموی» انباشته از مواد منفجره را در ورودی یک مقر پلیس در ولایت بغلان شهر پل‌خمری منفجر کرده است. به گفته عبدالعلیم غفاری، معاون ایالاتی ریاست صحت عامه (وزارت بهداشت)افغانستان حداقل هفت نفر در این بمب‌گذاری کشته شده‌اند که شامل زنان و کودکان نیز می‌شود. براساس اظهارات یکی از مقامات محلی درگیری‌ها میان مردان مسلح طالبان و نیروهای امنیتی افغانستان همچنان ادامه داشته و نیروهای ولایات همسایه نیز برای پشتیبانی فراخوانده شده‌اند. طالبان که بیش از نیمی از ولایت‌های افغانستان را در کنترل دارد، از ۲۰۱۴ تاکنون نزدیک به ۴۵هزار نیروی امنیتی افغانستان را کشته است. این گروه پیشتر با خودداری از پذیرش آتش‌بس در ماه رمضان اعلام کرده بود «به‌خاطر ثواب بیشتر جهاد در این ماه» به حملات خود ادامه خواهد داد.

#کارگران نگهداری خط و ابنیه فنی #راه‌آهن تهران در اعتراض اعتصاب کردند

به گزارش کانال تلگرامی «کارگران و کارکنان نگهداری خط و ابنیه فنی راه‌آهن»، کارگران ناحیه تهران شرکت راه‌آهن جمهوری اسلامی صبح یکشنبه ۱۵ اردیبهشت دست از کار کشیدند. این کارگران در ایستگاه‌های اسلامشهر، رباط‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ کریم و فرودگاه تهران در اعتراض به دو ماه دستمزد معوق در محل کار تحصن کردند. پیش از این هم کارگران راه‌آهن در استان سمنان در اعتراض به پرداخت نشدن دستمزدهایشان اعتصاب کردند. کارگران ایستگاه شاهرود گفته‌اند که هنوز دستمزد اسفند ماه سال گذشته را دریافت نکرده‌اند و کارفرما حق بیمه دو ماه سال گذشته و دو ماه نخست امسال را واریز نکرده است. کارگران نگهداری خط و ابنیه فنی راه‌آهن تحت قرارداد شرکت پیمانکاری ایران تراورس با قراردادهای موقت اشتغال دارند.

دبیرکل #حزب_موتلفه_اسلامی: گرانی کالای اساسی زمینه‌سازی «دست‌های نفوذی‌» برای «فتنه ۹۸» است

اسدالله بادامچیان، دبیرکل حزب موتلفه اسلامی افزایش بی‌رویه قیمت‌ها در روزهای اخیر را به «دست‌های نفوذی» مربوط دانسته که برای «فتنه ۹۸» زمینه‌سازی می‌کنند. به گزارش خبرگزاری مهر بادامچیان در پایان نشست این حزب گفت: عدم نظارت و رهاسازی نرخ‌ها در بازار رشد غیرقابل تحملی را برای مردم در قیمت کالاها و اجناس مورد نیازشان پدید آورده که صدای همه «دلسوزان نظام» را «به نمایندگی از مردم فداکار و صبور کشور» در آورده است. حزب موتلفه اسلامی یکی از احزاب ثروتمند و از بانفوذترین تشکل‌های اقتصادی و همچنین سیاسی و امنیتی جمهوری اسلامی محسوب می‌شود. بادامچیان بدون اشاره به نقش تشکل‌های غیردولتی اقتصادی در بحران اقتصادی کنونی ایران گفت « روحانیت و نیروهای انقلاب» تاوان ناکارآمدی، ضعف و ناتوانی دستگاه‌های اجرایی در حل مشکلات مردم را می‌دهند و از دولت خواست «اشتباهات خود را در لغو سهمیه‌بندی بنزین» اصلاح کرده و از افزایش قیمت کالاها و خدمات جلوگیری کند. او گفت «با توجه به قدرت بازدارندگی نظامی جمهوری اسلامی»، تهدید نظامی آمریکا متنفی ست اما هشدار رهبر ایران در رابطه با «آرایش جنگی دشمن» باید در عرصه‌های اقتصادی و فرهنگی و سیاسی جدی گرفته شود و خواستار تقویت و ایجاد «قرارگاه‌های تهاجمی در حوزه‌های اقتصادی، فرهنگی و سیاسی» شد.

اعزام #دانشجویان_پزشکی ایران برای دوره‌های آموزشی بلند‌مدت به دانشگاه‌های خارجی متوقف شد

حمید اکبری، مشاور معاون آموزشی وزارت بهداشت و درمان ایران یکشنبه ۱۵ اردیبهشت به خبرگزاری دولتی دانشجویان (ایسنا) گفت: «اعزام دانشجو به خارج از کشور برای دوره‌های بلند مدت در رشته‌های تخصصی علوم پزشکی به طور کامل متوقف شده است». او «محدودیت‌های ارزی» و «راه‌اندازی تمامی رشته‌های تخصصی موجود در دانشگاه‌های دنیا در داخل کشور» را دلیل این تصمیم اعلام کرد. به گفته اکبری «اعزام به صورت کوتاه مدت با وجود محدودیت‌های ارزی همچنان ادامه دارد». او در عین حال گفت که محدودیت‌های ارزی موجب محدودیت در اعزام دانشجو در دوره‌های کوتاه مدت فرصت مطالعاتی به خارج از کشور شده و «آمار دانشجویان اعزامی روند کاهشی را داشته است». به گفته اکبری، ارز اختصاصی بانک مرکزی برای فرصت مطالعاتی دانشجویان همان ارز نیمایی (نرخ دلار بر اساس قیمت روزانه در بازار ارز) است و ارزی با قیمت پایین‌تر در اختیار دانشگاه‌ها قرار نمی‌گیرد. وزارت علوم و وزارت بهداشت ایران از زمستان ۱۳۹۶، پس از آغاز روند صعودی نرخ دلار، خواستار بازگشت دانشجویان خارج از کشور و ادامه تحصیل آن‌ها در دانشگاه‌های داخلی شدند.