ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

دیده‌بان حقوق بشر سوریه می‌گوید در حملات هوایی #اسرائیل به #سوریه ۱۴ نظامی ایرانی و عراقی کشته شده‌اند

در پی حملات هواپیماهای اسرائیل به استان حلب، دیده‌بان حقوق بشر سوریه اعلام کرد که در این حملات دست‌کم ۱۴ نظامی ایرانی و عراقی کشته شده‌اند. این سازمان مستقر در لندن گفته است که هواپیماهای اسرائیلی انبار مهمات نیروهای نظامی ایران و شبه‌نظامیان وابسته به آن در حلب را در کنار مرکز تحقیقات دفاعی ارتش سوریه بمباران کرده‌اند. ارتش سوریه در بیانیه‌ای اعلام کرد که اسرائیل به یک پادگان‌ نظامی در السفیره در حومه شرقی حلب حمله کرد. پیش از این، تلویزیون دولتی سوریه گفته بود که یک مرکز تحقیقاتی مورد اصابت قرار گرفته است. این حملات دوشنبه شب ۱۵ اردیبهشت / ۴ مه صورت گرفت و ارتش سوریه گفت آن‌ها را خنثی کرده است.

یک نماینده مجلس از مردم خواست اموالشان را برای سرمایه‌گذاری در #بورس نفروشند

به‌دنبال صعود بی‌سابقه شاخص بورس تهران و تلاش‌ها برای هدایت سرمایه‌های مردم به سمت بازار بورس، مصطفی کواکبیان، نماینده مجلس شورای اسلامی سه‌شنبه ۱۶ اردیبهشت از مردم خواست اموالشان را برای سرمایه‌گذاری در بورس نفروشند چرا که «ممکن است حباب باشد و زیان کنند». به نوشته خبرگزاری خانه ملت، کواکبیان در جلسه سه‌شنبه مجلس در یک تذکر شفاهی گفت: «صدا و سیما و رسانه ها به مردم توصیه نکنند که اموالشان را برای سرمایه گذاری در بورس بفروشند. اگر کسی درآمد اضافی دارد وارد بورس کند نه اینکه اموال را به فروش برساند. چون ممکن است بورس دچار حباب شده و مردم ضرر کنند. عده ای معتقدند با انقلاب اقتصادی مواجه ایم و عده ای دیگر آن را حباب می دانند. به هر حال توصیه ام این است که مردم اموالشان را نفروشند». کواکبیان درباره سهام عدالت به دولت تذکر داد و گفت: «دولت برای تخصیص سهام عدالت به خصوص کارگران فصلی تدبیری بیندیشد. قرار بود سهام عدالت برای طبقات ضعیف جامعه باشد نه اینکه خیلی از مدیران و افرادی که دست‌شان به دهانشان می‌رسد سهام عدالت داشته باشند و افراد ضعیف جامعه سهام عدالت نگرفته‌اند». مرکز پژوهش‌های مجلس نیز پیشتر به نحوه واگذاری سهام شرکت‌های دولتی اعتراض کرده بود. در شرایطی که اقتصاد ایران متاثر از آسیب‌های ناشی از فساد سازمان‌یافته، تحریم‌های ایالات متحده آمریکا و شیوع ویروس کروناست، بسیاری از کارشناسان رشد بازار بورس را «کاذب» می‌دانند و معتقدند حراج سهام عدالت از سوی دولت حباب این بازار را بزرگتر می‌کند.

آمار جدید #وزارت_بهداشت از #کرونا در ایران: درگذشتگان ۶۳۴۰ نفر، مبتلایان ۹۹۹۷۰ نفر

وزارت بهداشت جمهوری اسلامی ظهر سه‌شنبه ۱۶ اردیبهشت آخرین آمار رسمی در مورد شیوع ویروس جدید کرونا در ایران را اعلام کرد. بر این اساس در ۲۴ ساعت گذشته، با جان باختن ۶۳ نفر از بیماران مبتلا به کرونا، مجموع درگذشتگان بر اثر این بیماری به ۶۳۴۰ نفر رسید. همچنین از ظهر دیروز (دوشنبه) تا ظهر امروز (سه‌شنبه)، ۱۳۲۳ مورد جدید ابتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد و شمار مبتلایان به این بیماری در کشور به ۹۹۹۷۰ نفر افزایش یافت. وزارت بهداشت گفته است که تاکنون ۸۰۴۷۵ نفر از بیماران کووید۱۹ در کشور بهبود یافته‌اند. ۲۶۸۵ نفر از بیماران در وضعیت شدید این بیماری قرار دارند.

جایزه #پولیتزر روزنامه‌نگاری بین‌المللی به گزارش‌های #نیویورک_تایمز درباره مداخله #روسیه در کشورهای مختلف رسید

روزنامه نیویورک تایمز به‌خاطر مجموعه گزارشی که در مورد دخالت روسیه در کشورهای مختلف منتشر کرد، برنده جایزه معتبر پولیتزر شد. هیئت داوران جایزه پولیتزر در نیویورک اعلام کرد که این روزنامه با ماجراهایی که منتشر کرد رفتار خشونت‌بار ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه را آشکار کرد. سفارت روسیه در آمریکا اعطای جایزه پولیتزر ۲۰۲۰ در زمینه روزنامه‌نگاری بین‌المللی به روزنامه نیویورک تایمز را محکوم کرد و در صفحه فیسبوک خود مقاله‌های آن را «ساختگی و روس‌هراسانه» خواند و گفت این مقاله‌ها به وجهه نیویورک تایمز آسیب می‌زنند. جایزه پولیتزر در مجموع در ۲۱ بخش اهدا می‌شود. خبرگزاری‌های رویترز و آسوشیتدپرس نیز به‌خاطر پوشش تصویری خود از اعتراضات هنگ‌کنگ و بحران در منطقه کشمیر جوایزی دریافت کردند.

#علی_مطهری #وزیر_کشور را مسئول رویدادهای #آبان‌‌_۹۸ دانست: #لاریجانی نگذاشت استیضاحش کنیم

علی مطهری، نماینده تهران در مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی سه‌شنبه ۱۶ اردیبهشت مجلس در نطق‌ میان‌دستور خود به رویدادهای آبان‌ماه ۱۳۹۸ اشاره کرد و گفت: «وزیر کشور مقصر اصلی در حوادث آبان‌ماه بود که منجر به کشته شدن تعدادی از هم‌وطنان‌مان شد، اما بنده و تعدادی از نمایندگان مجلس درخواست استیضاح وزیر کشور را داشتیم و این موضوع را هم تا آخر پیگیری کردیم، حتی این موضوع از حدنصاب هم نیفتاد.» مطهری افزود: «از لاریجانی انتقاد می‌کنم، هر چند که داماد ما است، اما او (لاریجانی) اجازه نداد استیضاح وزیر کشور دنبال شود و در نهایت هم به ما گفتند که هم‌اکنون شرایط مناسب نیست و بعد از انتخابات این استیضاح را دنبال کنید، الآن هم می‌گویند موضوع کروناست؛ هنوز هم دیر نیست و می‌توان هفته دیگر این استیضاح در دستورکار مجلس قرار گیرد.» اعتراضات سراسری آبان ۱۳۹۸ پس از آن آغاز شد که حکومت شبانه نرخ بنزین را افزایش داد. این اعتراضات به سرعت به تظاهرات علیه حکومت ایران تبدیل شد و در جریان آن بر اساس گزارش سازمان عفو بین‌الملل دست‌کم ۳۰۴ نفر، از جمله حداقل ۲۳ کودک، کشته شدند. خبرگزاری رویترز اما به‌نقل از منابع امنیتی جمهوری اسلامی شمار کشته‌شدگان را ۱۵۰۰ نفر اعلام کرد. بر اساس گزارش‌ها همچنین دست‌کم هفت هزار نفر در جریان این اعتراضات بازداشت و زندانی شدند. عبدالرضا رحمانی ‌فضلی، وزیر کشور ۲ اردیبهشت در گردهمایی سراسری فرماندهان، معاونان، رئیسان و مدیران نیروی انتظامی به اعتراضات آبان ۹۸ اشاره کرده و از سرکوب آن دفاع کرده بود.

سردار #قاسم_رضایی جانشین فرمانده #نیروی_انتظامی شد

به پیشنهاد سرتیپ پاسدار حسین اشتری، فرمانده نیروی انتظامی و تأیید علی خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی، سرتیپ پاسدار قاسم رضایی به سمت جانشین فرمانده نیروی انتظامی منصوب شد. قاسم رضایی از سال ۱۳۹۳ به‌عنوان فرمانده مرزبانی نیروی انتظامی جمهوری اسلامی معرفی شده بود. فرماندهی مرزبانی یکی از نیروهای نظامی ایران و زیرمجموعه نیروی انتظامی ستاد کل نیروهای مسلح است که در زمینه کنترل مرزهای زمینی و دریایی کشور، حفظ و نگهداری میل‌های مرزی و سازماندهی امور مرزنشینان فعال است.

فرمانده عملیات مدیریت #کرونا در #تهران: تهران هنوز در تب و تاب اپیدمی #کروناست

علیرضا زالی، فرمانده عملیات مدیریت کرونا در تهران گفت: «بالاترین آمار، مراجعین، بستری در بخش عادی، بستری در بخش مراقبت ویژه و میزان ارائه خدمات در حوزه بهداشت و درمان متعلق به استان تهران بود.» زالی از نزدیک شدن آمار ابتلا به کووید-۱۹ در تهران به حالت کفه‌ای خبر داد و گفت: «البته هنوز تعداد قابل توجهی بیمار در بخش‌های عادی و ویژه بستری هستند. همچنین تعداد مراجعین هم در بخش درمان و هم بهداشت، عدد قابل توجهی در روز را نشان می‌دهد و هنوز در تهران شرایط متفاوت‌تر از استان‌های دیگر است.» به گفته او، تهران هنوز در تب و تاب اپیدمی است و ممکن است شرایط متفاوتی در روزهای آینده در استان حاکم شود.