ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

خانواده #حاتم_مرمضی از کشته شدن این #زندانی_سیاسی در #زندان_اهواز خبر دادند

-خانواده #حاتم_مرمضی می‌گویند: از اداره #اطلاعاتاهواز با آنها تماس گرفته و گفته‌اند که برای گرفتن جسد فرزندشان به اطلاعات اهواز مراجعه کنند. حاتم مرمضی،۲۰ ساله، فعال سياسی و فرهنگی #عرب در شهر #سوسنگرد، ۲۲ خرداد ۹۶ توسط اداره اطلاعات هنگام بازگشت از روستای مالچیه بازداشت شد. نهادهای امنیتی و قضایی ایران طی یک‌سال گذشته از سرنوشت او اظهار بی‌اطلاعی کردند. او پیش از این نیز در سال ۱۳۹۳ بازداشت و زندانی شده بود.

سازمان آموزش بین‌الملل در بیانیه‌ای بازداشت #محمد_حبیبی #معلم_زندانی را محکوم کرد

دیوید ادواردز، دبیر کل آموزش و پرورش سازمان آموزش بین‌الملل با انتقاد از ادامه بازداشت حبیبی، فعال صنفی و عضو هیئت مدیره کانون صنفی معلمان استان تهران، در نامه‌ای به حسن روحانی رئیس جمهوری ایران خواستار آزادی این معلم زندانی شده است. محمد حبیبی که در جریان تجمع معلمان مقابل سازمان برنامه و بودجه در تهران بازداشت و به زندان تهران بزرگ منتقل شده بود، همچنان در بند قرنطینه دو این زندان نگهداری می‌شود و علیرغم نیاز به خدمات درمانی، از اعزام او به بیمارستان جلوگیری می‌شود. محمد حبیبی پیش‌تر نیز در تاریخ ۱۲ اسفندماه سال گذشته، توسط نیروهای امنیتی در محل کار خود بازداشت و به زندان اوین منتقل شده بود و پس از گذشت ۴۴ روز در ۲۶ فروردین ۹۷ با تودیع وثیقه ۲۵۰ میلیون تومانی تا زمان برگزاری دادگاه آزاد شد.

مدیرعامل هما: انتظار داریم هشت فروند هواپیمای ای‌تی‌آر و سه فروند #ایرباس تا پایان سال ۲۰۱۸ تحویل شود

#فرزانه_شرفبافی مدیرعامل هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران درباره تحویل هواپیماهای جدید به ایران‌ایر پس از خروج آمریکا از برجام گفت: «انتظار داریم تا پایان سال جاری میلادی هشت فروند هواپیمای ای‌تی‌آر و سه فروند #ایرباس تحویل ایران‌ایر شود.» پیش از آغاز تحریم‌های جدید آمریکا علیه ایران، #فخریه_کاشان مشاور وزیر راه و شهرسازی در امور قراردادهای بین‌المللی ایران از توافق کمپانی ای‌تی‌آر با ایران‌ایر برای تحویل هواپیما به این شرکت خبر داده بود. او گفته بود مکاتباتی نیز با دو شرکت ایرباس و #بویینگ انجام شده، اما جزئیاتی از این مکاتبات منتشر نشد. ساعاتی پس از خروج آمریکا از برجام مدیرعامل هما گفته بود در مدت دو هفته قراردادهای خرید هواپیمای ایرباس و بویینگ بررسی و بعد نظر ایران درباره خرید هواپیما اعلام می‌شود. دو هفته گذشت و خبری از این موضوع نشد.

نمایشگاه #لوور_در_تهران ۵۰ روز دیگر تمدید شد اما در #مشهد برگزار نمی‌شود

در حالی‌که محمدرضا کارگر، مدیرکل موزه‌ها و اموال منقول تاریخی گفته بود نمایشگاه #لوور_در_تهران تمدید نمی‌شود، محمدحسن طالبیان، معاون سازمان میراث فرهنگی اعلام کرد که این نمایشگاه در موزه ملی ایران تا ۸ مرداد / ۳۰ ژوئیه امسال تمدید می‌شود. طالبیان دلیل این تمدید را استقبال کم‌نظیر بازدیدکنندگان دانست. تمدید نمایشگاه «لوور در تهران» با توافق رسمی ژاک لوک مارتینز، رئیس کل موزه لوور انجام گرفته است. با این حال پس از پایان مدت‌زمان مشخص شده، آثار این نمایشگاه در موزه خراسان بزرگ در مشهد به‌نمایش گذاشته نخواهد شد. دلیل این موضوع نیز «عدم همراهی مؤسسات بیمه‌ای» عنوان شده است. نمایشگاه «لوور در تهران» قرار بود از ۵ مارس (۱۴ اسفند ۱۳۹۶) تا ۸ ژوئن (۱۸ خرداد ۱۳۹۷) در موزه ملی ایران برپا شود و بعد به مشهد برود. این نخستین نمایشگاه آثار تاریخی #موزه_لوور در ایران است. در این نمایشگاه ۵۶ اثر جهانی از بخش‌های مختلف موزه لوور به نمایش گذاشته شده تا از این طریق مردم ایران با این موزه آشنا شوند. نمایشگاه «لوور در تهران» تاریخچه مجموعه موزه‌های لوور، از زمان تأسیس آن در سال ۱۷۹۳ تا تاریخ معاصر را نشان می‌دهد.

کشته و زخمی شدن ۵ عضو یک خانواده در یک روستای استان #کرمانشاه بر اثر انفجار گلوله توپ بازمانده از دوران #جنگ_ایران_و_عراق

انفجار گلوله توپ جنگی باقی مانده از دوران جنگ هشت ساله ایران و عراق در اطراف شهرستان ثلاث باباجانی استان کرمانشاه موجب جان باختن یک نفر و مصدوم شدن چهار نفر از اعضای یک خانواده شد. به‌گفته اکبر آزادی، مدیر روابط عمومی مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی استان کرمانشاه، این رویداد ساعت ۲۲ و ۳۰ دقیقه دوشنبه ۱۴ خرداد در روستای مرزی شیخ صالح رخ داد. پنج عضو خانواده با یافتن این توپ جنگی در زمین اقدام به دست‌کاری آن می‌کنند که موجب انفجار توپ می‌شود. یکی از اعضای خانواده پیش از رسیدن به بیمارستان فوت می‌کند، دو مصدوم به بیمارستان جوانرود منتقل و دو نفر دیگر به‌صورت سرپایی مداوا شدند.

شمار #پناهجویان در #اتحادیه_اروپا نسبت به سال گذشته ۲۰ درصد کاهش یافته است

بر اساس آمار تازه‌ای که بروکسل ارائه کرده، از ماه ژانویه سال جاری میلادی تا پایان ماه آوریل حدود ۱۷۶ هزار #پناهجو برای نخستین بار درخواست #پناهندگی در کشورهای عضو #اتحادیه_اروپا را پُر کرده‌اند. این میزان در مقایسه با بازه زمانی مشابه در سال ۲۰۱۷ حدود ۲۰ درصد کمتر بوده است. بیشتر پناهجویانی که درخواست پناهندگی داده‌اند از کشورهای #سوریه #عراق و #افغانستان هستند. امروز، سه‌شنبه ۵ ژوئن / ۱۵ مرداد وزیران کشور اتحادیه اروپا در لوکزامبورگ درباره سیاست پناهندگی این اتحادیه گفت‌وگو خواهند کرد. به دلیل اختلاف بر سر توزیع #پناهندگان در چند کشور عضو اتحادیه اروپا، بحث در این‌باره به سختی پیش می‌رود.

اعلام نام #جاوید_رحمان به عنوان گزارشگر بعدی ویژه #حقوق_بشر #سازمان_ملل در امور #ایران

رییس شورا‌ی #حقوق_بشر #سازمان_ملل، #جاوید_رحمان، استاد حقوق دانشگاه برونول لندن و فعال حقوق بشر پاکستانی-بریتانیایی را به عنوان #گزارشگر_ویژه بعدی وضعیت حقوق بشر در #ایران معرفی کرد. #حسن_نایب‌هاشم، مدافع حقوق بشر مقیم اتریش با اعلام این خبر در کانال تلگرامی خود نوشته است که یک ماه دیگر و در روز ۱۵ تیر ماه، در آخرین روز سی و هشتمین اجلاس شورای حقوق بشر سازمان ملل در ژنو، با موافقت شورا این انتخاب قطعی خواهد شد. جاوید رحمان از میان ۱۴ نفری که برای این سمت نامزد شده بودند انتخاب شده است. به گفته نایب هاشم گروه مشورتی از میان ۱۴ کاندیدا ۶ نفر را برای مصاحبه دعوت کرده که یکی از آنها سیما سمر، فعال برجسته حقوق بشر افغانستان بوده است: «رئیس شورا حسب انتظار نفر اول را از میان سه نفر به شورا معرفی کرده و اگر اتفاق خارق‌العاده‌ای نیفتد، جاوید رحمان، گزارشگر بعدی ویژه حقوق بشر سازمان ملل در امور ایران خواهد بود.» آقای جاوید رحمان به دنبال تمدید ماموریت گزارشگر ویژه سازمان ملل در امور ایران، جانشین #عاصمه_جهانگیر، گزارشگر پیشین خواهد شد که روز ۲۲ بهمن سال ۹۶ به دنبال سکته قلبی در شهر لاهور پاکستان درگذشت. او به عنوان گزارشگر ویژه حقوق بشر سازمان ملل در ایران جایگزین #احمد_شهید شده بود.