نوروزتان پیروز

ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

در پی شکایت #اطلاعات_سپاه #اصفهان، #حسین_جنتی، غزل‌سرای ورامینی که در محفل خامنه‌ای هم شعر خوانده بود بازداشت شد

کاربران شبکه‌های اجتماعی از بازداشت حسین جنتی، شاعر ایرانی اهل ورامین خبر داده‌اند. بر اساس این گزارش‌ها حسین جنتی، پس از جلسه شعرخوانی در دانشگاه اصفهان و در پی شکایت اطلاعات سپاه استان، یکشنبه ۱۲ خرداد در ورامین بازداشت شد و با دستور قاضی به اصفهان منتقل شد. از اتهامات او تبلیغ علیه نظام است. حسین جنتی در سال ۱۳۸۹ شعری هم در محفل خامنه‌ای با شاعران خوانده بود با این سطرها: خواجه در رویای خود از پای‌بست خانه می‌گوید/ ناگهان صدها ترک از نقش ایوان می‌رود بالا. این کلمات را رهبر جمهوری اسلامی ظاهراً خوش آمده بود. برخی کاربران که در شعرخوانی حسین جنتی در اصفهان شرکت داشتند ادعا می‌کنند که اطلاعات سپاه او را به خاطر قرائت شعری بازداشت کرده که با این سطرها می‌آغازد: ایرانیا، در این شب بی‌در چگونه‌ای از ظالمی به ظالم دیگر/ چگو‌نه‌ای ای خسته از تعفن شاهان سلطه‌ور. رهبر جمهوری اسلامی در نخستین سخنرانی سال ۹۷ خود در حرم رضوی گفته بود: «هیچ کس بخاطر این‌که نظرش مخالف نظر حکومت است مورد تعقیب و فشار قرار نمی‌گیرد. هر کس چنین ادعایی کند دروغ گفته است و بنا هم نیست کسی متعرض اینها شود.»

وزیر نیرو می‌گوید# مخازن_آب ایران ۱۵ میلیارد مترمکعب بیشتر از پارسال آب دارند

رضا اردکانیان وزیر نیرو ایران چهارشنبه ۱۵ خرداد در مشهد گفت: «بر اثر باران‌های بهاری امسال مخازن آب کشور ۱۵ میلیارد مترمکعب بیشتر از پارسال آب دارند». به‌گفته اردکانیان، ورودی آب به دریاچه ارومیه نیز افزایش داشته و سطح این دریاچه نسبت به پارسال حدود ۸۹۰ کیلومتر مربع توسعه یافته و تراز آب آن هم ۱۱۰ سانتیمتر افزایش داشته است. او گفت «امسال از نظر منابع آب سال خوبی داریم» و در همین حال افزود «نمی‌توان به‌طور قطع گفت وارد ترسالی شده‌ایم». وزیر نیرو ایران می‌گوید بارندگی در سال زراعی جاری نسبت به متوسط بلندمدت ۵۰ ساله حدود ۴۳ درصد و نسبت به پارسال نیز تاکنون ۱۰۳ درصد افزایش داشته است. علیرضا عرب بافرانی، مدیر حفاظت و بهره‌برداری از منابع آب استان قم ۱۹ اردیبهشت گفته بود: «بیلان منفی سفره‌های زیرزمینی چند دهه گذشته که باعث ممنوعه و بحرانی شدن دشت‌ها شده است با بارندگی‌های خوب اخیر به کلی جبران نخواهد شد.»

نشست مشترک #آمریکا #روسیه و #اسرائیل درباره ایران برگزار می‌شود

شبکه العربیه نزدیک به عربستان سعودی به‌نقل از یک مقام بلندپایه آمریکایی که نام او منتشر نشده گفته است که آمریکا، روسیه و اسرائیل اواخر ماه ژوئن جاری جلسه‌ مشترکی در سطح مشاوران امنیت ملی برای بحث درباره اوضاع سوریه و «تهدیدهای ایران در خاورمیانه»، برگزار خواهند کرد. این مقام مسئول آمریکایی مشارکت روسیه در این جلسه را نشان‌دهنده روی باز این کشور برای بحث درباره حضور ایران در سوریه دانست. به‌گفته این مقام آگاه، در این جلسه، چالش‌ها در منطقه، هماهنگی برای جلوگیری از درگیری نظامی سه طرف و پایان دادن به حضور ایران در منطقه به بحث گذاشته خواهد شد.

#روحانی: ایران تمایلی به درگیری با دیگر کشورها ندارد

حسن روحانی، رئیس جمهوری ایران چهارشنبه ۱۵ خرداد در گفت‌وگوی تلفنی با شیخ تمیم بن حمد آل ثانی امیر قطر گفت: «ایران به دنبال تقویت امنیت در منطقه است و تمایلی به درگیری با دیگر کشورها ندارد». او در همین حال افزود «اما اگر اقدام نابخردانه‌ای آغاز شود، پاسخ قاطع و پشیمان کننده‌ای خواهیم داد». روحانی همچنین گفته است که مسایل و مشکلات منطقه راه حل نظامی ندارند. حسن روحانی از مواضع دولت قطر در نشست شورای همکاری خلیج فارس و اتحادیه عرب نیز استقبال کرد. قطر با انتقاد از لحن تند بیانیه‌های پایانی نشست‌های اخیر شورای همکاری خلیج فارس و اتحادیه عرب در مکه علیه ایران با این بیانیه‌ها مخالفت کرد. شیخ محمد عبدالرحمن آل ثانی، وزیر امور خارجه قطر به شبکه الجزیره گفت: «این بیانیه‌ها ایران را محکوم کرده‌اند ولی از یک سیاست میانه‌روانه برای مذاکره با ایران صحبتی نشده است.»

نماینده #ولی‌_فقیه در استان قزوین: گرایش مردم و جوانان به دین هر روز بیشتر می‌شود

آیت‌الله عبدالکریم عابدینی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه قزوین در مراسم نماز عید فطر گفت: «هر سال گرایش مردم و جوانان نسبت به دین و حضور و نشاطشان در فضاهای دینی در قیاس با گذشته بیشتر می‌شود». او افزود: «امروز اگر نگاهی به تحولات جهان داشته باشیم می‌توانیم عظمت مسلمانان و ذلت و عقب‌نشینی دشمنان را به وضوح ببینیم». حکومت جمهوری اسلامی ایران در عمر بیش از چهار دهه‌ای خود تلاش کرده است اقتصاد، فرهنگ، سیاست و حتی علم و دانش را «اسلامی» کند با این حال همواره گزارش‌هایی از افزایش «دین‌گریزی» در میان ایرانیان منتشر شده است. دین‌گریزی جوانان در این مدت دغدغه‌ رهبران حکومتی و دینی در ایران بوده است. آیت‌الله محمدتقی مصباح یزدی، عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه و از روحانیان پرنفوذ در دی‌ماه سال گذشته ریشه همه مشکلات جامعه را فراموش شدن دین دانسته بود.