ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

کشف یک باند بزرگ #جعل_مدارک_دانشگاهی در سطح ایران

روابط عمومی #دانشگاه_آزاد اسلامی اعلام کرد که مرکز حراست این دانشگاه با همکاری سازمان اطلاعات سپاه پاسداران، نیروی انتظامی و قوه قضائیه یک باند جعل مدارک دانشگاهی و پایه در سطح کشور را کشف و خنثی کرد. روابط عمومی دانشگاه آزاد گفته است که «کل شبکه عاملان و مرتبطان شناسایی و تعدادی از متهمان به همراه کلیه ادوات مجرمانه دستگیر و دفاتر متخلف پلمپ شد». بنا به اطلاعیه روابط عمومی دانشگاه آزاد «جاعلان از سال ۱۳۸۵ به صورت حرفه‌ای و شبکه‌ای در سطح کشور فعالیت داشته و با راه‌اندازی دفاتر متعدد در استان‌های مختلف و راه‌اندازی سایت‌های جعلی استعلام مدارک دانشگاهی نسبت به صدور مدارک جعلی مهم و بسیار زیاد در مقاطع تحصیلی مختلف در قبال دریافت هزینه تا ۱۰۰ میلیون تومان (برای هر مدرک) اعم از مدارک تحصیلی جعلی و دیگر مدارک مختلف و متعدد جعلی مربوط به ادارات و مراکز و بانک‌ها و سازمان‌ها برای استفاده در داخل و خارج کشور اقدام نموده‌اند و از این طریق نسبت به تحصیل اموال نامشروع بسیار هنگفت اقدام و با اموال بادآورده در کشورهای خارجی سرمایه‌گذاری داشته‌اند». جعل مدارک دانشگاهی، فروش پایان‌نامه و تقلب علمی در ایران به امری معمول و یکی از معضلات دانشگاه‌های ایران تبدیل شده است. بسیاری از پژوهشگران و مدیران دولتی نیز در این سال‌ها به سرقت علمی متهم شده‌اند. بسیاری از مؤسسات فروش پایان‌نامه سفارش ترجمه و تألیف کتاب را نیز می‌پذیرند و طبق گزارش‌ها مدیران سازمان‌ها و اساتید دانشگاه بیش از بقیه به این مؤسسات رجوع می‌کنند. بیکاری فارغ‌التحصیلان دانشگاه‌ها نیز باعث شده تا بسیاری از آن‌ها در نبود قانون روشنی برای ممنوعیت سرقت علمی، از آن به‌عنوان یک منبع درآمد استفاده کنند.

دست ندادن #دختر_جودوکار ایرانی در بازی‌های جهانی کارگری جنجال‌برانگیز شد

در جریان مسابقات جودوی رقابت‌های کارگران جهان در شهر تورتوسا اسپانیا، آزیتا شکاری جودوکار تیم زنان کارگران ایران برای دریافت مدال خود از دست دادن با مسئول فنی مسابقات پرهیز کرد. این اقدام او موجب شد تا مسئول فنی که مردی سالمند بود اعلام کند که مدال به نماینده ایران تعلق نمی‌گیرد. برخی رسانه‌های ایران نوشته‌اند که مسئول فنی مسابقات به‌عنوان اعتراض در مراسم توزیع مدال چند وزن شرکت نکرد. براساس قوانین اسلامی، ورزشکاران، هنرمندان و نمایندگان ایران در مجامع جهانی اجازه ندارند با جنس مخالف خود دست بدهند یا روبوسی کنند. به‌گفته رسانه‌های ایران پس از این موضوع ورزشکاران، رئیس فدراسیون و کادر فنی تیم جمهوری اسلامی در اعتراض به این موضوع قصد ترک سالن را داشتند که با توضیحات مسئولان برگزارکننده، نمایندگان ایران برای دریافت مدال بازگشتند. جواد رمضی، رئیس فدراسیون کارگری نیز پس از این رویداد از اقدام آزیتا شکاری تقدیر و از او حمایت کرد.

#ولایتی: آمریکا و اروپا در #برجام نه‌تنها به تعهد خود عمل نکردند، بلکه توقعاتشان را بالا بردند

علی‌اکبر ولایتی، مشاور رهبر جمهوری اسلامی در امور بین‌المللی در مصاحبه‌ای درباره برجام و تعهدات ایران به آن، گفته است که طرف مقابل در توافق هسته‌ای ـ به‌جز روسیه و چین ـ «نه‌تنها به تعهد خودشان عمل نکرده‌اند، بلکه مقدار زیادی هم توقعاتشان را بالا برده‌اند». ولایتی افزود کشورهای غربی «روی این خواسته‌ غیرقانونی و غیرمشروع تکیه کرده‌اند که ما برای دفاع از خودمان منتظر باشیم که اروپایی‌ها چه نسخه‌ای صادر می‌کنند تا ما سیستم دفاعی خودمان را مطابق همان پیش ببریم و یا مثلاً برای حضور ما در منطقه و همکاری با کشورهای همسایه و منطقه‌ برای ما تکلیف تعیین کنند». او از نفوذ جمهوری اسلامی در منطقه به‌ویژه در «یمن، لبنان، سوریه، عراق و افغانستان» دفاع کرد و گفت این نفوذ «برای آن‌ها سنگین و آزاردهنده است». مشاور رهبر جمهوری اسلامی ضمن تأیید سخنان حسن روحانی، رئیس جمهوری ایران مبنی بر ادامه کاهش تعهدات ایران به برجام از ۱۶ تیر با افزایش ذخایر اورانیوم و راه‌اندازی تأسیسات اراک، افزود «همه‌ جناح‌های داخلی» جمهوری اسلامی در این موارد توافق نظر دارند و «علت اجماع کنونی این است که همه به این نتیجه رسیده‌اند که وجه مشترک آمریکا و نوچه‌هایش در اروپا و مزدورانش در منطقه، دشمنی با جمهوری اسلامی است». ولایتی حساب روسیه و چین را به‌دلیل مواضعشان در دفاع از جمهوری اسلامی جدا کرد و گفت: «مواضع روسیه و چین با چهار کشور دیگر عضو برجام متفاوت است [آن‌ها] با ما روابط دوستانه و رو به افزایش دارند».

تیم ملی #کشتی_فرنگی نوجوانان ایران قهرمان آسیا شد

تیم ملی کشتی فرنگی نوجوانان ایران در رقابت‌های آسیایی که روزهای پنج‌شنبه و جمعه ۱۳ و ۱۴ تیرماه در شهر نورسلط کشور قزاقستان برگزار شد، با کسب چهار مدال طلا قهرمان آسیا شد. در روز نخست این مسابقات امیررضا ده‌بزرگی در وزن ۴۸ کیلوگرم، سعید اسماعیلی در وزن ۵۱ کیلوگرم و سعید کریمی‌زاده در وزن ۹۲ کیلوگرم به مدال طلا دست یافتند. در رقابت‌های امروز جمعه ۱۴ تیر نیز حجت رضایی در وزن ۶۵ کیلوگرم طلا گرفت. دانیال سهرابی در وزن ۶۰ کیلوگرم و رضا ساکی در وزن ۷۱ کیلوگرم دو مدال نقره به‌دست آوردند و شاهرخ میکائیلی‌زاده نیز در وزن ۱۱۰ کیلوگرم برنز گرفت. بدین ترتیب تیم ملی کشتی فرنگی نوجوانان ایران با کسب ۱۸۱ امتیاز قهرمان آسیا شد. قزاقستان با ۱۷۵ امتیاز در جایگاه دوم ایستاد.

امام جمعه تهران: کافی است نیروگاه اتمی #اسرائیل را با موشک بزنیم

محمدعلی موحدی کرمانی امام جمعه موقت تهران در نماز جمعه ۱۴ تیر گفت: «ایران اگر بخواهد به اسرائیل حمله کند کافیست نیروگاه اتمی دیمونا را با موشک مورد اصابت قرار بدهد و همین کار باعث خواهد شد که این رژیمی که ۲۰۰ کلاهک دارد چندین بار سرزمین خود را شخم زده ببیند». دیمونا نام یکی از شهرهای جنوبی اسرائیل است که ۳۴۰۰۰ نفر جمعیت دارد. مرکز تحقیقات هسته‌ای نِگِو که در ایران و کشورهای عربی به آن نیروگاه اتمی دیمونا می‌گویند در ۱۰ کیلومتری جنوب این شهر قرار دارد. موحدی کرمانی همچنین با اشاره به تنش‌های بین ایران و آمریکا گفت «اقتدار ایران توأم با انسانیت و اقتدار آمریکا همراه با وحشی‌گری است». او گفت مقام‌های آمریکا پس از سرنگون کردن پهپاد این کشور توسط ایران، به این دلیل دستور حمله به ایران را صادر نکردند که «در لحظات آخر آغاز حمله به ایران ناگهان جنازه سربازان آمریکایی را در برابر چشمانشان دیده و از دستور حمله صرف نظر کردند».

سال گذشته #دستمزد_زنان در بخش #کشاورزی تنها یک‌دوم دستمزد مردان بود

بررسی انجام شده بر جدول‌های آماری وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی نشان می‌دهد در سال گذشته مزد زنان در بخش کشاورزی بطور متوسط ۵۴ درصد مزد مردان بوده است. بنا بر گزارشی که فصل تجارت منتشر کرده، زمستان سال گذشته یک مرد کارگر بیل‌زن با میانگین ۷۷ هزار و ۴۳ تومان و یک زن میوه‌چین با میانگین ۴۱ هزار و ۹۸۸ تومان بالاترین مزد روزانه را در بخش کشاورزی دریافت کرده‌اند که مزد زن روزانه ۳۵ هزار تومان و به عبارت دیگر ۴۶ درصد از مزد مردان کمتر بوده است. بررسی نشان می‌دهد مزد زنان و مردان در مناطق مختلف با هم تفاوت داشته است. طبق این بررسی کمترین مزد مردان کارگر در بخش میوه‌چینی و معادل ۵۷ هزار و ۳۳۳ تومان بوده است. کمترین مزد زنان کارگر مربوط به زنان نشاکار بوده است که ۳۹ هزار و ۹۱۱ تومان دستمزد گرفته‌اند. برابری دستمزدی زن و مرد یکی از مطالبات جنبش دفاع از حقوق زنان در نقاط مختلف جهان است.

#بولسونارو: در امور مربوط به #محیط_زیست #برزیل دخالت نکنید

ژائیر بولسونارو رئیس جمهوری برزیل انتقادهای اروپا به برزیل در مورد تعهدات این کشور به محیط زیست را رد کرد و گفت رهبران خارجی به‌لحاظ تاریخی بر تصمیماتی که مانع از پیشرفت برزیل شده‌اند تأثیر گذاشته‌اند. رئیس جمهوری راست‌گرای افراطی گفت دو بار بر فراز اروپا پرواز کرده حتی «یک کیلومترمربع جنگل» ندیده است. بولسونارو افزود: «آن‌ها اجازه ندارند درباره مسائل محیط زیستی با ما بحث کنند». اظهارات ژائیر بولسونارو دو روز پس از آن بیان می‌شود که امانوئل مکرون، رئیس جمهوری فرانسه تهدید کرد که اگر برزیل از پیمان اقلیمی پاریس خارج شود توافق مبادلات آزاد تجاری بین بازار مشترک کشورهای آمریکای جنوبی (مرکوسور) و اتحادیه اروپا را تحریم خواهد کرد. وزیر محیط زیست فرانسه نیز گفته بود که برزیل باید به تعهدات خود برای حفاظت از جنگل‌های آمازون احترام بگذارد.

جنگل‌های #هیرکانی در #یونسکو ثبت جهانی شد

پس از ثبت کویر لوت به‌عنوان میراث طبیعی در سازمان آموزشی، علمی و فرهنگی ملل متحد (یونسکو)، چهل و سومین اجلاس این سازمان، جنگل‌های هیرکانی را به‌عنوان دومین میراث طبیعی ایران در فهرست میراث جهانی قرار داد. جنگل‌های هیرکانی به مساحت ۵۵۰۰۰ کیلومترمربع در حاشیه جنوبی و جنوب غربی دریای خزر و در دو کشورِ ایران و جمهوری آذربایجان قرار دارد. این جنگل از منطقه هیرکان جمهوری آذربایجان آغاز و تا استان گلستان در ایران امتداد می‌یابد و قدمتی ۴۰ میلیون ساله دارد. نماینده اتحادیه بین‌المللی حفاظت از طبیعت (IUCN) در اجلاس یونسکو اطلاعاتی درباره جنگل‌های هیرکانی و تاریخچه آن و پوشش گیاهی و گونه‌های جانوری آن ارائه داد و درباره تهدیدهایی همچون قطع غیرقانونی درختان و شکار غیرقانونی که این زیست‌بوم با آن روبه‌روست، سخن گفت. نماینده جمهوری آذربایجان این منطقه را متعلق به دو کشور دانست و اظهار تأسف کرد که نتوانسته‌اند این پرونده را به‌شکل مشترک با ایران ارائه دهند. او درخواست داد که نام آذربایجان نیز در این ثبت لحاظ شود. محمدحسن طالبیان معاون سازمان میراث فرهنگی نیز اظهار امیدواری کرد که جمهوری آذربایجان هم به این پرونده ملحق شود. در سال ۱۳۸۵ جمهوری آذربایجان درخواست ثبت جهانی جنگل‌های هیرکانی را به یونسکو ارائه کرد اما کارشناسان این سازمان اعلام کردند که به دلیل این‌که سهم جمهوری آذربایجان تنها ۲۰ هزار هکتار در مقابل سهم ۲ میلیون هکتاری ایران از این جنگل است، ثبت جهانی این اثر به تنهایی به نام آذربایجان ممکن نیست. ثبت مشترک جنگل‌های هیرکانی نیز به دلیل اختلاف‌های دو طرف عملی نشد. از آن‌جا که ثبت اسامی کشورهای دارای آثار تاریخی و طبیعی مشترک به ترتیب حروف الفباست، ایران مخالف ثبت نام آذربایجان پیش از نام ایران در سند این اثر بود و می‌گفت سهم آذربایجان از این جنگل اندک است و نباید نام این کشور در ابتدا بیاید.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس می‌گوید تنها ۵ درصد #کالاهای_قاچاق کشف می‌شود

علی‌اکبر کریمی عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در یک برنامه تلویزیونی اعلام کرد که ۹۵ درصد از مجموع کالاهای قاچاق در کشور توزیع و تنها پنج درصد آن کشف می‌شود. کریمی گفت: «برآورد قاچاق کالا به کشور در سال ۹۶ - ۲۵ میلیارد دلار بود و ادعای کاهش این میزان به ۱۲ و نیم میلیارد دلار قابل قبول نیست». به‌گفته او در ۱۱ ماه از سال ۹۶ جلسات ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز تشکیل نشد. در دی ماه سال گذشته سردار علی مؤیدی، دبیر ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز پذیرفت که گروهی از آقازاده‌ها به کار قاچاق کالا در ایران مشغول‌اند. حسن روحانی، رئیس‌ جمهوری اسلامی ایران نیز پیش از این گفته بود که یک نهاد فاسد در قاچاق کالای سازمان یافته به ایران فعالیت می‌کند.

خبرگزاری مهر: #نفتکش توقیف‌شده حامل نفت ایران به مقصد #سوریه، روسی است

خبرگزاری مهر جمعه ۱۴ تیر ادعا کرد که سوپرتانکر توقیف‌شده «گریس ١» که حامل نفت خام ایران به سوریه بود به یک شرکت روسی به نام russian titan shipping line تعلق دارد که در امارات ثبت شده است. روز گذشته خبرگزاری رویترز از توقیف نفتکش «گریس ١» در تنگه جبل‌الطارق توسط نیروی دریایی پادشاهی بریتانیا خبر داد. سرپرست وزارت خارجه اسپانیا اعلام کرد که احتمالاً نفت‌کش «گریس ١» با پرچم پاناما در آب‌های سرزمینی این کشور بنا به درخواست آمریکا توقیف شده است. بر اساس بارنامه این نفتکش، «گریس ١» ابتدا در بندری در عراق پهلو گرفته، و بعد از بارگیری مقداری گازوئیل، به بندر عسلویه رفته و در آنجا نفت خام بار زده که از شمال آفریقا و با عبور از تنگه جبل‌الطارق محموله خود را در بندر بانیاس سوریه تخلیه کند. رویترز ادعا کرده بود که «گریس ١» در تملک یک شرکت سنگاپوری است. این نخستین بار است که یک نفتکش حامل نفت ایران در آب‌های اتحادیه اروپا توقیف می‌شود. در آوریل/ فروردین سال جاری دولت مصر عبور نفتکش‌های حامل نفت ایران به مقصد سوریه را از کانال سوئز متوقف کرده بود. شامگاه گذشته (پنجشنبه) وزارت خارجه ایران، سفیر بریتانیا را برای پاسخگویی احضار کرد. سخنگوی وزارت خارجه ایران گفت توقیف نفتکش «گریس ١» یک «اقدام فراسرزمینی» و یک «بدعت عجیب» و برخلاف سیاست‌های اتحادیه اروپا در قبال ایران است و به تنش‌ها دامن می‌زند.

#ترکیه در آستانه تحویل‌گیری سامانه پدافند موشکی «#اس-۴۰۰» ساخت روسیه

به گزارش خبرگزاری رویترز، سامانه پدافند موشکی «اس-۴۰۰» ساخت روسیه یکشنبه ۷ژوئیه/ ۱۶تیر به آنکارا تحویل داده می‌شود. دسامبر ۲۰۱۷ ترکیه اعلام کرد قرارداد خرید دو فروند سامانه اس-۴۰۰ از روسیه را به ارزش دو میلیارد دلار نهایی کرده است. بر اساس مفاد قرارداد، ۴۵ درصد هزینه را ترکیه به صورت نقد می‌پردازد و ۵۵ درصد آن را به اقساط. این معامله تسلیحاتی به لیر ترکیه انجام شد و نه با دلار آمریکا. دو هواپیمای ترابری روسیه از پایگاهی که نام و محل آن افشا نشده، اولین محموله از سامانه اس-۴۰۰ را بارگیری و به ترکیه ارسال می‌کنند. یک تیم مهندسی روس دوشنبه آینده برای نظارت بر نصب و راه‌اندازی این سامانه وارد ترکیه می‌شود. دولت ترامپ هشدار داده که با ورود اولین محموله اس-۴۰۰ ترکیه را تحت تحریم اقتصادی قرار می‌دهد. وزارت خارجه آمریکا همچنین هشدار داده است که اگر ترکیه قرارداد تسلیحاتی با روسیه را لغو نکند، این کشور از برنامه تولید مشترک چنگنده‌های اف-۳۵ کنار گذاشته می‌شود. ترکیه بر اساس قراردادی به ارزش حدود ۱۱ میلیارد دلار، ۱۰۰ فروند جنگنده اف-۳۵ را از شرکت آمریکایی «لاکهید مارتین» خریده است. رجب طیب اردوغان در حاشیه برگزاری اجلاس جی ۲۰ در اوساکای ژاپن با ترامپ دیدار و درباره اس -۴۰۰ با رئیس جمهوری آمریکا گفت‌وگو کرد.