ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

رئیس اداره بهزیستی شهرستان میبد اعلام کرد: شیوع #کرونا در این شهر #همسرآزاری و اقدام به خودکشی را افزایش داده است

محسن فلاح، رئیس اداره بهزیستی شهرستان میبد استان یزد اعلام کرد: شیوع کرونا در این شهر همسرآزاری (خشونت خانگی) را ۲۰ درصد افزایش داده و تعداد موارد اقدام به خودکشی را ۱۰ درصد بالا برده است. فلاح در گفت‌وگو با خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) گفت: آمارهای سه ماهه نخست سال ۹۹ نشان از آن دارد که زنان و دختران بیشترین ضربه ناشی از بحران‌ها و آسیب‌های اجتماعی مانند طلاق را متحمل شده‌اند. به گفته او بحران کرونا به اختلافات خانوادگی، همسرآزاری، کودک‌آزاری، خودکشی، فرار از منزل، سالمندآزاری، فقر مالی و همچنین «اختلال هویت جنسی» دامن زده است. رئیس اداره بهزیستی میبد گفت: در دوران شیوع کرونا «به خاطر نبود مهارت‌های زندگی» استرس و افسردگی در میان زوج‌هایی که ساعات طولانی‌تری را در کنار هم سپری می‌کردند، بعضاً موجب افزایش اختلافات زناشویی و کاهش دامنه تحمل زوجین شده و افزایش کشمکش‌های خانوادگی، طلاق‌های عاطفی را به طلاق‌های قانونی تبدیل کرده است. نهادهای مسئول در ایران از دادن آمارهای کشوری درباره خودکشی و همچنین خشونت خانگی خودداری می‌کنند اما آمارهای پراکنده حاکی از آن است که شیوع کرونا به بی‌پناهی نگران‌کننده زنان و دختران دربرابر خشونت خانگی دامن زده است.

رئیس شورای شهر تهران: تهران دست کم ۲۹ هزار ساختمان «ناایمن» دارد

محسن هاشمی، رئیس شورای اسلامی شهر تهران یکشنبه ۱۵ تیر در جلسه این شورا اعلام کرد در تهران دست کم ۳۳ هزار ساختمان «ناایمن» وجود دارد. او گفت: «بعد از حادثه پلاسکو ۳۳ هزار ساختمان ناایمن در تهران شناسایی شده است اما ما به تنهایی امکان مقابله با این ساختمان ها را نداریم و مقرر شد تا با همکاری دستگاه قضایی این مشکل رفع شود». محسن هاشمی به این‌که دستگاه قضایی چگونه به غیرایمن بودن ساختمان‌ها رسیدگی کرده است، اشاره نکرد و تنها گفت: از آن زمان تاکنون فقط ۲۰۰ ساختمان ایمن شده و ۳هزار ساختمان در مسیر ایمن سازی قرار دارند. ۲۹ هزار ساختمان اما «هنوز هیچ اقدامی انجام نداده‌اند». رئیس شورای شهر تهران به آتش‌سوزی هفته گذشته در کلینیک سینا اطهر تهران اشاره کرد و گفت: «چهار دستگاه وزارت بهداشت، شهرداری، وزارت کار و مالک در وقوع این حادثه مسئولیت داشته‌اند و باید پاسخگو باشند». پیش از او زهرا نژادبهرام، عضو هیأت رئیسه شورای شهر تهران روز ۱۲ تیر گفته بود حدود ۳۵۰ ساختمان ناایمن با خطر ریسک بالا در سطح این شهر وجود دارد و باید به وضعیت آن‌ها رسیدگی شود. سه‌شنبه ۱۰ تیر آتش‌سوزی و انفجار در کلینیک درمانی سینا اطهر در شمال تهران به مرگ ۱۹ نفر از بیماران و کادر درمان کلینیک منجر شد. مقام‌های رسمی شهرداری و پلیس کمتر از یک ‌روز پس از این آتش‌سوزی، «نشت گاز از کپسول‌های اکسیژن» را علت اولیه حادثه اعلام کردند.طبق اعلام حمید هداوند، جانشین فرماندهی انتظامی پلیس تهران، تا روز یکشنبه ۱۵ تیر ۱۰ مرد و دو زن در رابطه با حادثه آتش‌سوزی کلینیک سینا در تهران دستگیر شده‌اند اما ارتباط این دستگیری‌ها با مسئله ایمنی ساختمان این کلینیک مشخص نیست.

رئیس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهرداری تهران: غربالگری در تهران به دلیل کمبود #کیت_پی‌سی‌آر کامل متوقف شده است

رضا کرمی محمدی رئیس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهرداری تهران، یکشنبه پانزدهم تیر از «توقف کامل» طرح غربالگری برای پیشگیری از انتقال کرونا خبر داد. او به خبرگزاری دولتی کار ایران (ایلنا)، گفت که کمبود امکانات و کیت پی‌سی‌آر دلیل توقف طرح غربالگری اعلام شده است. به گفته کرمی محمدی، مراکز عمومی و دولتی در شرایطی با کمبود کیت روبرو هستند که «در آزمایشگاه‌های خصوصی این کیت وجود دارد». او در باره احتمال تعطیلی برخی اماکن عمومی هم گفت که این موضوع در حیطه اختیارات شهرداری نیست و «اگر ستاد ملی کرونا تصمیم به بستن مجدد مکانی بگیرد، شهرداری درباره آن اقدام می‌کند».