ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

وزارت صحت عامه #افغانستان: ۱۰ میلیون نفر در کشور به #کرونا مبتلا شده‌اند

احمدجواد عثمانی، سرپرست وزارت صحت عامه افغانستان چهارشنبه ۱۵ مرداد، در یک نشست خبری اعلام کرد ۳۱,۵ درصد از شهروندان افغانستان به کووید- ۱۹ مبتلا شده‌اند. طبق یافته‌های وزارت صحت عامه افغانستان، شمار تخمینی مبتلایان به کووید- ۱۹ در این کشور به ۱۰ میلیون نفر می‌رسد. به گفته سرپرست وزارت صحت عامه افغانستان میزان ابتلا به کووید- ۱۹ در مناطق مختلف کشور متفاوت بوده است. در گزارش وزارت صحت عامه افغانستان ۳۴ ولایت این کشور به ۹ منطقه تقسیم شده است. بر این اساس ۵۳ درصد کل ساکنان کابل به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند. این رقم در منطقه شرق به ۴۲,۳ درصد، در مرکز به ۳۶,۳ درصد، در ولایت‌‌های غربی به ۳۴,۱ درصد، در ولایت‌های شمال‌شرقی به ۳۲,۴ درصد می‌رسد. کم‌ترین میزان ابتلا به کووید-۱۹ در ولایت‌های دایکندی و غور به ثبت رسیده است. یافته‌های وزارت صخت عامه افغانستان نشان می‌دهد که ۲۱ درصد ساکنان این دو ولایت به ویروس کرونا آلوده شده‌اند.

در جهان هر ۱۵ ثانیه یک نفر بر اثر #کرونا می‌میرد

مرگ‌ومیر ناشی از ویروس جدید کرونا در جهان به بیش از ۷۰۰ هزار نفر در روز چهارشنبه ۱۵ مرداد / ۵ اوت رسید. رویترز براساس داده‌های دو هفته اخیر نوشته است که تقریباً ۵ هزار و ۹۰۰ نفر در هر ۲۴ ساعت از بیماری کووید-۱۹ می‌میرند. این معادل ۲۴۷ نفر در ساعت یا یک نفر در هر ۱۵ ثانیه است. آمریکا، برزیل، هند و مکزیک بیشتر فوتی‌ها در جهان را دارند. حتی در کورهایی که به نظر می‌رسد ویروس کووید-۱۹ را محدود کرده‌اند، به‌تازگی موارد جدید رکورد‌های ابتلا در یک روز مشاهده شده است که نشان می‌دهد مبارزه با کووید-۱۹ از مرحله پایانی آن بسیار دور است. استرالیا، ژاپن، هنگ‌کنگ، بولیوی، سودان، اتیوپی، بلغارستان، بلژیک، ازبکستان و اسرائیل همگی اخیراً با رکورد افزایش ابتلا روبه‌رو بوده‌اند.

نامه #روحانی برای معرفی #حسین_مدرس_خیابانی وزیر پیشنهادی صمت در مجلس اعلام وصول شد

روح‌الله متفکر آزاد عضو هیئت رئیسه مجلس، نامه حسن روحانی، رئیس جمهوری اسلامی در معرفی حسین مدرس خیابانی به‌عنوان وزیر پیشنهادی صنعت، معدن و تجارت (صمت) را در جلسه علنی چهارشنبه ۱۵ مرداد مجلس اعلام وصول کرد. محمدباقر قالیباف، رئیس مجلس پس از اعلام وصول این نامه گفت: «کمیسیون صمت و سایر کمیسیون‌های مرتبط روز یکشنبه هفته آینده بررسی برنامه‌های وزیر پیشنهادی را در دستور قرار دهند تا ما بتوانیم در روز چهارشنبه آن را در دستور کار قرار دهیم.» بدین ترتیب رأی اعتماد وزیر پیشنهادی چهارشنبه ۲۲ مردادماه در مجلس برگزار خواهد شد. حسن روحانی ۲۲ اردیبهشت سال جاری رضا رحمانی، وزیر صمت را برکنار و طی حکمی حسین مدرس خیابانی را سرپرست این وزارتخانه کرد. رحمانی در نامه‌ای سرگشاده خطاب به روحانی برکناری خود را با انگیزه‌های سیاسی دانست و از نقش محمود واعظی، رئیس دفتر اودر این‌باره خبر داد. رسانه‌های ایران دلیل برکناری رحمانی را بی‌ثباتی در بازار خودرو و مشکلات اقتصادی عنوان کردند. حسین مدرس خیابانی پیش از این سال‌ها در وزارت بازرگانی در مسئولیت‌هایی چون قائم‌مقام معاونت بازرگانی داخلی فعالیت کرده است. او همچنین به‌عنوان مدیرکل برنامه‌ریزی وزارت بازرگانی، مدیرکل تأمین و توزیع کالا، مدیرکل دفتر تنظیم بازار، هیأت مدیره شرکت بازرگانی دولتی ایران کار کرده و نزدیک به ۱۰ سال نیز مدیرعامل و عضو هیأت مدیره چند واحد تولیدی و صنعتی از جمله شرکت‌های سیمان زنجان، سیمان فیروزکوه، مجتمع فولاد خراسان، موتورسازان (تراکتورسازی ایران)، سیمان مازندران، سیمان غرب و شرکت توسعه صادرات بوده است.

انفجار بمب صوتی در #زاهدان، چهار مامور انتظامی مجروح شدند

قرارگاه قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی چهارشنبه ۱۵ مرداد با انتشار اطلاعیه‌ای اعلام کرد: «ساعت ۲۶ دقیقه بامداد امروز یک بمب صوتی در منطقه زیبا شهر زاهدان در اطراف یک خودروی انتظامی منفجر و موجب خسارت به یک دستگاه خودرو شد.» بر این اساس در این حادثه چهار نفر از پرسنل ناجا مجروح شدند و به یک دستگاه خودرو انتظامی هم خسارت وارد شد. معاونت امنیتی انتظامی سیستان و بلوچستان اعلام کرد فردی با ۱۱۰ تماس گرفت که در شهرک کارگاهی زاهدان حادثه‌ای اتفاق افتاده است. ماموران در محل حادثه حاضر شدند که در همان هنگام یک بمب صوتی اطراف خودروی ماموران منفجر شد. تماس تلفنی صحنه‌سازی بود. قرارگاه قدس سپاه پاسداران، تأمین امنیت سیستان و بلوچستان را به عهده دارد.

در انفجارهای مهیب #بیروت دست‌کم ۱۰۰ نفر کشته و بیش از ۴ هزار نفر مجروح شدند. ۸۵ درصد از غلات مورد نیاز مردم از بین رفت

محمد فهمی، وزیر کشور لبنان صبح چهارشنبه ۵ اوت/۱۵ مرداد در مصاحبه با تلویزیون لبنان اعلام کرد که بررسی‌های اولیه نشان می‌دهد بیش از ۲۷۰۰ تن نیترات آمونیوم سبب انفجارهای مهیت بندر بیروت شده است. این مواد منفجره در سال ۲۰۱۴ از یک کشتی باری مصادره شده و از آن زمان تاکنون در انباری در بندر بیروت نگهداری می‌شد. بعد از ظهر سه‌شنبه ظاهرا ابتدا انباری در بندر بیروت دچار حریق شد و حریق به انبار مواد منفجره سرایت کرد. شدت انفجار کل شهر را تحت تاثیر قرار داد. محله مسیحی‌نشین اشرفیه بیشترین صدمه را متحمل شد. در محله تفریحی جمایزه ساختمان‌های بلندمرتبه در اثر موج انفجار فروریختند. به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس دست‌کم یکصد نفر تاکنون کشته شده و چهار هزار نفر هم مجروح شده‌‌اند. تعداد کشته‌شدگان و مجروحان اما ممکن است افزایش یابد. ۸۵ درصد از غلات مورد نیاز مردم در سیلوهای بندر بیروت نگهداری می‌شد. غلات هم از دست رفت. رائول نعمه، وزیر تجارت لبنان اعلام کرد آنچه که از غلات در سیلوهای بندر بیروت باقی مانده به مواد شیمایی آلوده شده و قابل استفاده نیست و با این حال به اندازه کافی غلات در سایر سیلوهای کشور وجود دارد. نعمه خاطرنشان کرد که دولت غلات مورد نیاز را از کشورهای دیگر وارد می‌کند.