ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

سازمان نظام پزشکی ایران درباره عواقب بازگشایی حضوری مدارس هشدار داد

محمدرضا ظفرقندی، رییس کل #سازمان_نظام_پزشکی ایران، در نامه‌ای به محسن حاجی میرزایی، وزیر آموزش و پرورش درباره عواقب تصمیم #بازگشایی_مدارس به شکل حضوری هشدار داده و «به طور جد» خواستار بازنگری در این تصمیم و تلاش بیشتر برای استفاده از آموزش مجازی شد. در این نامه که شنبه ۱۵ شهریور منتشر شده، آمده است که دستور وزارت آموزش و پرورش برای بازگشایی حضوری مدارس در همه سطوح، «برخلاف مطالب و بخشنامه‌های قبلی» است و تنها در فاصله سه روز مانده به شروع سال تحصیلی موجب «تعجب و نگرانی شدید خانواده‌ها و جامعه پزشکی کشور» شده است. رییس نظام پزشکی ایران تاکید کرد که «همه استان‌های کشور» از نظر شیوع ویروس کرونا «در شرایط قرمز و هشدار» قرار دارند. او بخشنامه اخیر معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش به مدارس کشور را «از جهات متعدد غیرعلمی و دارای تناقض» خوانده است. ظفرقندی به حاجی میرزایی نوشته: «اکثر موارد تسری بیماری در دوره بدون علامت (کمون) است و لذا عدم حضور دانش‌آموزان در ایام علامت دار حلال مشکل انتقال بیماری نیست.» پیش‌تر عباس آقازاده، رئیس مجمع عمومی سازمان نظام پزشکی با بازگشایی مدارس مخالفت کرده و در نامه‌ای به ستاد ملی مبارزه با کرونا نوشته بود: «از مسئولان ستاد ملی مبارزه با کرونا، جداً تقاضا می‌کنیم ضمن اعمال قاطعیت در اجرای فرامین بهداشتی و پروتکل‌های ملی مبارزه با کرونا، از احتمال بازگشایی حضوری مدارس در همه مقاطع تحصیلی و در کلیه استان‌ها و مناطق کشور، اکیداً جلوگیری بفرمایند.»

اعتراض #معلمان_بازنشسته ۹۸ به پرداخت نشدن پاداش پایان خدمتشان

جمعی از بازنشستگان فرهنگی به تأخیرهای پیاپی در پرداخت پاداش پایان خدمت خود معترض شده‌اند. خبرگزاری دولتی کار ایران (ایلنا) از تماس این بازنشستگان با این خبرگزاری خبر داده و نوشته است معلمان بازنشسته سال ۹۸ می‌گویند در همین چند ماه سپری شده از سال جدید، ارزش معوقات مزدیشان به شدت پایین آمده است: «ابتدا وعده دادند اردیبهشت پرداخت می‌کنند، بعد گفتند تیر، در نهایت نیمه اول شهریور؛ اما حالا که در نیمه شهریور هستیم باز می‌گویند تا آخر شهریور پرداخت می‌کنیم. با توجه به تورم حاکم بر اقتصاد، قدرت خرید معوقات مزدی ما هر روز کاهش می‌یابد.» این بازنشستگان امیدوارند تا پایان شهریور بتوانند پاداش پایان خدمت خود را دریافت کنند. آنان گفته‌اند هر یک روز تأخیر برایشان که همه امیدشان به دریافت پاداش پایان خدمت است، بسیار سخت و دشوار است. علی الهیار ترکمن، معاون برنامه‌ریزی و توسعه منابع وزارت آموزش و پرورش پیش از این جزییات پرداخت پاداش پایان خدمت فرهنگیان را اعلام کرده و گفته بود: «به استناد تبصره ماده ۲۱ ضوابط اجرایی قانون برنامه بودجه مقرر بود پاداش‌ها از محل فروش اموال منقول و غیرمنقول انجام شود که ما مخالف بودیم و با پیگیری‌ها در حال تأمین از محل‌های دیگر است.» به گفته الهیار ترکمن سه هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان اعتبار نقدی در اختیار آموزش و پرورش قرار گرفته و برای سه هزار و ۷۰۰ میلیارد دیگر در حال رایزنی هستند تا پاداش‌ها را یک‌جا تا آخر شهریور تسویه کنند.

#بهنام_موسیوند وارد ششمین روز از اعتصاب غذای خود شد

بهنام موسیوند فعال مدنی و زندانی سیاسی از روز دوشنبه ۱۰ شهریور در اعتراض به انتقال خود از زندان اوین به یکی از سلول‌های انفرادی بند امن زندان رجایی شهر کرج، دست به #اعتصاب_غذا زده است. مسئولان زندان اوین، این زندانی سیاسی را به بهانه انتقال به بیمارستان از زندان اوین خارج کرده‌اند. به‌نوشته خبرگزاری هرانا، ارگان مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران و به‌نقل از یک منبع مطلع، حال عمومی بهنام موسیوند مناسب توصیف شده است. این منبع مطلع گفته: «بهنام موسیوند به دلیل مشکل روده که از پیش داشته از زمان آغاز اعتصاب خود از ناحیه روده درد می‌کشد. از روز دوشنبه و همزمان با اعتصاب غذایش مسئولان زندان به صورت روزانه تست فشار خون از او می‌گیرند. از طرفی در حالی که پس از انتقالش به زندان رجایی شهر از وی تست کرونا (بزاق و مخاط بینی) گرفته شده و به او گفته بودند ظرف سه روز آینده جواب آن مشخص خواهد شد، تاکنون جواب تست را به او ارائه نکرده‌اند.» موسیوند در شهریورماه ۹۸ از سوی شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب تهران به ریاست محمد مقیسه بابت اتهام «اجتماع و تبانی به قصد اقدام علیه امنیت کشور» به پنج سال حبس تعزیری و بابت اتهام «فعالیت تبلیغی علیه نظام» به یک سال حبس تعزیری محکوم شد. این حکم در مرحله تجدیدنظر توسط شعبه ۳۶ دادگاه تجدیدنظر استان تهران عینا تایید شد. او از تاریخ ۲۵ خردادماه امسال برای تحمل دوران محکومیت خود به زندان منتقل شده بود. این زندانی سیاسی، پیش‌تر و در تاریخ ۱۲ بهمن‌ماه ۱۳۹۶، در یک عملیات سراسری نیروهای امنیتی در شهرهای مختلف ایران به‌همراه چندین فعال مدنی دیگر بازداشت و به بند ۲۰۹ زندان اوین منتقل شد.

وزارت امور خارجه ایران: سفر #وزیر_امور_خارجه_سوئیس به ایران ارتباطی با #روابط_ایران_و_آمریکا ندارد

ایگناسیو کاسیس، وزیر امور خارجه سوئیس قرار است امروز شنبه ۱۵ شهریور/پنج سپتامبر وارد تهران شود. سعید خطیب زاده، سخنگوی وزارت امور خارجه ایران گفته است سفر وزیر امور خارجه سوئیس به ایران ارتباطی با روابط ایران و آمریکا ندارد.او ابتدا به اصفهان می‌رود و از روز یک‌شنبه مذاکراتش با مقام‌های ایرانی آغاز می‌شود. خطیب زاده در مورد گزارش‌ها درباره تماس‌ وزیر امور خارجه آمریکا با وزیر امور خارجه سوئیس پیش از سفر به ایران تأکید کرده این سفر از قبل برنامه‌ریزی شده بود و همزمان با یکصدمین سالگرد روابط دو کشور انجام می‌شود. ایگناسیو کاسیس با حسن روحانی، محمدجواد ظریف و چند مقام دیگر دیدار خواهد کرد. گفته شده محور اصلی مذاکرات، به جز روابط دو کشور، کانال مالی سوئیس خواهد بود. دولت سوئیس حافظ منافع آمریکا در ایران است.