ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

عضو هیأت رئیسه #مجلس: معلوم نیست #افزایش_قیمت‌ها تا کجا ادامه خواهد داشت

سیدناصر موسوی لارگانی، عضو هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی گفت: «در شرایط کنونی روند افزایش قیمت‌ها و تورم سرسام‌آور است و این مسئله موجب شده که سفره مردم روز به روز کوچک‌تر شود. متأسفانه مشخص نیست که این افزایش قیمت‌ها و گرانی‌ها تا کجا ادامه خواهد داشت.» به گفته این عضو کمیسیون اقتصادی مجلس «در ماه‌های پیش برخی مسئولان و مدیران دلیل افزایش قیمت‌ها را عدم انتخاب وزیر صمت (صنعت، معدن و تجارت) اعلام می‌کردند، حال همان افراد باید پاسخ بدهند که با وجود انتخاب وزیر در یک ماه اخیر، چرا گرانی‌ها ادامه داشته است. در شرایط فعلی شاهدیم که قیمت هر کیلو ماست سه هزار تومان افزایش یافته است.» این نماینده چهار دوره مجلس همچنین گفت: «مافیای واردات در چند ماه اخیر، قیمت نهاده‌های دامی و کشاورزی را با نیرنگ‌های خاص و برنامه‌ریزی افزایش داده‌اند و این مسئله در قیمت نهایی فرآورده‌های لبنی نیز اثر گذاشته است. مافیا برای گران کردن نهاده‌ها دستور می‌دهند که کشتی‌ها در مسیر متوقف شده و در اسکله‌ها پهلوگیری نکنند تا روند تأمین و توزیع نهاده در داخل دچار مشکل شود.» موسوی لارگانی توضیحی درباره اینکه این «مافیا» از چه کسانی تشکیل شده است، نداد. او گفت: «مردم در گذشته می‌گفتند که ما برای رفع گرسنگی حداقل نان و ماست می خوریم؛ اما امروز محرومان همین نان و ماست را نیز نمی‌توانند بخورند». موسوی لارگانی از دولت خواست تا پاسخ بدهد که «چرا بر بازارهای معیشتی مردم نظارت نمی‌کند و اقدامی برای رفع این مشکلات نمی‌کند.» او در پایان مدعی شد که دولت نه تنها تلاش نکرده بلکه با تلاش مجلس برای تدوین و تصویب طرح تأمین کالاهای اساسی نیز مخالفت می‌کند.

امانوئل #مکرون: فرانسه علیه اسلام نمی‌جنگد

امانوئل مکرون، رئیس جمهوری فرانسه اعلام کرد که کشورش در «مبارزه با اسلام» نیست. مکرون در یادداشتی در روزنامه بریتانیایی فایننشال تایمز نوشت مبارزه در کشور او علیه جدایی‌طلبی اسلامی، دشمنی با روشنگری، تعصب و افراط‌گرایی خشن است و هرگز علیه هیچ مذهبی نیست. یادداشت مکرون در فایننشال تایمز در پاسخ به مقاله‌ای بود که در وب‌سایت این روزنامه منتشر شد، اما بعد از روی سایت حذف شد. در این مقاله رئیس جمهوری فرانسه متهم شده بود که مسلمانان فرانسه را برای استفاده‌های انتخاباتی به حاشیه می‌راند و محدود می‌کند. مکرون پس از قتل ساموئل پاتی معلم فرانسوی در پاریس، از برخورد شدید با افراطیون اسلام‌گرا خبر داده بود. او همچنین از آزادی مطبوعات و حق چاپ کاریکاتورهای پیامبر اسلام دفاع کرده بود. اظهارات مکرون اعتراض برخی از کشورهای مسلمان را در پی داشت. هم‌زمان در شهر نیس فرانسه، اسلام‌گرایان تندرو دست به یک حمله تروریستی دیگر زدند.

تعدادی از نمایندگان مجلس با ارائه طرحی خواستار اصلاح قانون حمایت از کودکان و نوجوانان بی‌سرپرست و بدسرپرست شدند

تعدادی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی با ارائه طرحی خواستار اصلاح ماده ۲۲ قانون «حمایت از کودکان و نوجوانان بی‌سرپرست و بدسرپرست» شدند. هنگامی که سرپرست یا زوجین سرپرست، حکم سرپرستی کودک یا نوجوانی را از دادگاه دریافت می‌کنند، طبق تبصره یک ماده ۲۲، سوابق هویت و نسبت واقعی کودک توسط اداره ثبت احوال در پرونده حفظ می‌شود، اما بر اساس طرح ارائه شده نمایندگان مجلس «دیگر نیازی نیست در شناسنامه جدیدی که برای کودک صادر می‌شود مفاد حکم دادگاه و نوشتن نام و نام خانوادگی والدین واقعی در صورت مشخص بودن در بخش توضیحات درج شود و همان محفوظ ماندن مشخصات در پرونده کفایت می‌کند.» به گفته نمایندگان مجلس در حال حاضر حکم ماده ۲۲ نارضایتی‌های زیادی برای سرپرست و زوجین سرپرست ایجاد کرده است. این در حالی است که طبق حکم ماده ۱۴ قانون پیشین حمایت از کودکان بدون سرپرست، درج این مشخصات در شناسنامه کودکان الزامی نبود. نمایندگان مجلس با استناد به اینکه اضافه شدن این بخش در قانون جدید، بدون آن‌که هیچ ضرورتی داشته باشد، سبب نارضایتی بسیاری از والدین شده است، این طرح با امضای ۲۵ تن از نمایندگان مجلس یازدهم اعلام وصول و برای بررسی به کمیسیون‌های قضائی و حقوقی و بهداشت و درمان فرستاده شد.

زمین‌لرزه‌ای به بزرگی ۴,۱ ریشتر مرز استان‌های هرمزگان و فارس، حوالی #اشکنان را لرزاند

به گزارش خبرگزاری فارس، حدود ساعت هفت و نیم صبح پنجشنبه ۱۵ آبان زمین‌لرزه‌ای به بزرگی ۴,۱ ریشتر مرز استان‌های هرمزگان و فارس - حوالی اشکنان را لرزاند. این زمبن‌لرزه در عمق ۲۱ کیلومتری زمین رخ داده است. نزدیک‌ترین شهرها ۱۴ کیلومتری اشکنان (فارس) ۱۶ کیلومتری اهل (فارس) ۱۷ کیلومتری بندرمقام (هرمزگان) و نزدیکترین مراکز استان ۲۷۱ کیلومتری بندرعباس و ۲۹۴ کیلومتری شیراز بوده است. مقامات مسئول استانداری فرس هشدار داده‌اند مه ممکن است این زمین‌لرزه، پس‌لرزه‌هایی هم در پی داشته باشد.