ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

به‌دلیل شیوع #آنفلوآنزا مدارس #سیستان_و_بلوچستان چهار روز تعطیل شد

حمیدرضا رخشانی، مدیرکل آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان پنج‌شنبه ۱۴ آذر اعلام کرد که با موافقت استاندار مدارس این استان با توجه به شیوع آنفلوآنزا از امروز (پنج‌شنبه) تا روز یکشنبه هفته آینده تعطیل است. رخشانی گفت: «در چند روز اخیر شاهد شیوع آنفلوآنزا در سیستان و بلوچستان بودیم به‌طوری‌که تعداد زیادی از افراد با علائم این بیماری روانه بیمارستان‌ها شدند». محمد هاشمی‌شهری، رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی زاهدان گفته است که بیش‌از ۱۵۰ نفر بیمار مبتلا به آنفلوآنزا و سرماخوردگی هم‌اینک در سه بیمارستان زاهدان بستری شده‌اند. به‌گفته او تاکنون پنج نفر براثر شدت علائم بیماری آنفلوآنزا جان خود را از دست داده‌اند. علیرضا رئیسی، معاون بهداشت وزیر بهداشت دوشنبه ۱۱ آذر اعلام کرد که تاکنون در اثر طغیان آنفولانزا در ایران ۴۰۰۰ نفر در اثر ابتلا به این بیماری بستری شده‌اند. از چهار هفته قبل تاکنون بیماری آنفولانزا در ایران زودتر از موعد شیوع پیدا کرده و فراگیری آن در حدی است که می‌توان از بروز یک اپیدمی صحبت کرد.

#مسیح_علی‌نژاد از رهبر جمهوری اسلامی، #قوه_قضائیه و #سپاه به دادگاه فدرال آمریکا شکایت کرد

مسیح علی‌نژاد، فعال حقوق زنان گفته از #علی_خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی، قوه قضائیه و سپاه پاسداران ایران به دلیل «ربودن و گروگان گرفتن» برادرش علیرضا علی‌نژاد و «شکنجه روانی خانواده خود» به دادگاه فدرال آمریکا شکایت کرده است.مسیح علی‌نژاد گفته که تنها جرم علیرضا این است که برادر اوست. مسیح علی‌نژاد، که کمپین‌های آزادی‌های یواشکی و چهارشنبه‌های سفید را راه انداخته است، در شکایت خود نوشته که نیروهای امنیتی ایران سایر اعضای خانواده از جمله مادرش را تحت فشار گذاشته‌اند که دخترش را محکوم کند و خواسته‌اند تا او را وادار به اعترافات دروغین علیه فرزندان خود کنند. علیرضا علی‌نژاد از ۲۳ سپتامبر بازداشت شده و در زندان اوین است. خانواده او در این مدت فقط دو بار او را ملاقات کرده‌اند و از ۷ نوامبر هیچ ملاقاتی با خانواده خود نداشته است.

#نانسی_پلوسی، رییس‌ مجلس نمایندگان آمریکا دستور داد طرح استیضاح ترامپ آماده شود

نانسی پلوسی رئیس مجلس نمایندگان آمریکا پنجشنبه ۵ دسامبر/ ۱۴ آذر رسماً اعلام کرد که دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا استیضاح می‌شود. پلوسی گفت تخلفات ترامپ محرز شده و اقدامات ترامپ امنیت ملی آمریکا را در معرض تهدید قرار داده است. این تحولات، پس از انتشار گزارش ۳۰۰ صفحه‌ای تحقیقات استیضاح رئیس جمهوری توسط نمایندگان دموکرات کنگره آمریکا اتفاق افتاد. بر اساس این گزارش دونالد ترامپ از یک دولت خارجی (در این‌مورد جمهوری اوکراین) درخواست کرده در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا به نفع او مداخله کند. بر این اساس کمیته اطلاعاتی کنگره، ترامپ را متهم کرده است که مشروعیت انتخابات ریاست جمهوری را به چالش کشیده و از آن گذشته امنیت ملی آمریکا را به خطر انداخته است. نمایندگان دموکرات کنگره در این گزارش علاوه بر این، رئیس جمهوری آمریکا را به ارعاب شاهدان و مانع‌تراشی در مسیر استیضاح متهم کردند. سخنگوی کاخ سفید در واکنش به سخنان پلوسی درباره استیضاح ترامپ گفت پلوسی و سایر دموکرات‌ها باید برای این کار شرمنده باشند.

سایت #کلمه نزدیک به #میرحسین_موسوی: در #اعتراضات_آبان_۹۸ فقط در سه استان #آذربایجان_غربی، #کرمانشاه و #کردستان دست‌کم ۱۴۰ نفر کشته شدند

سایت کلمه نزدیک به میر حسین موسوی اعلام کرد که در جریان اعتراضات آبان ۹۸ فقط در سه استان آذربایجان غربی، کرمانشاه و کردستان دست‌کم ۱۴۰ نفر کشته شده‌اند. بر همین اساس در اثر تیراندازی مستقیم نیروهای امنیتی و نظامی و همینطور نیروهای لباس شخصی ۷۰ نفر در استان کرمانشاه، ۴۰ نفر در مریوان در استان کردستان و ۲۵ نفر در جوانرود در استان کرمانشاه و ۵ نفر در بوکان در آذربایجان غربی کشته شدند. ابعاد کشتار هنوز مشخص نیست. سازمان عفو بین‌الملل در گزارش اخیر خود از کشته شدن دست‌کم ۲۰۸ نفر در جریان اعتراضات خبر داده است. شورای عالی امنیت ملی چهارشنبه ۱۳ آذر در گزارشی که به رهبر جمهوری اسلامی تسلیم کرد، تأیید کرد که عده‌ای از شهروندان، بدون «هیچگونه نقشی در اعتراضات» جان خود را از دست داده‌اند. خامنه‌ای خواهان تفکیک کشته‌شدگان به سه گروه شد: آن‌ها که هیچ نقشی در اعتراضات نداشتند و با این حال کشته شدند، آن‌ها که در اعتراضات حضور داشتند و آن‌ها که «اقدام مجرمانه» انجام داده‌اند.

#کانون_نویسندگان_ایران برای حفظ جان اعضا، در پی تهدید #وزارت_اطلاعات مراسم یادمان #محمد_جعفر_پوینده و #محمد_مختاری را لغو کرد

روابط عمومی کانون نویسندگان ایران با انتشار اطلاعیه‌ای اعلام کرد وزارت اطلاعات با چند نفر از اعضای هیأت دبیران کانون تماس گرفته و هشدار داده که چنانچه مراسم یادمان محمد جعفر پوینده و محمد مختاری برگزار شود، با شدت و خشونت برخورد می‌کند. کانون نویسندگان در این اطلاعیه نوشت که «برای حفظ جان اعضای خود و سایر دوستداران پوینده و مختاری مراسم یادمان این قربانیان قتل‌های زنجیره‌ای را ناگزیر لغو می‌کند.» قرار بود این مراسم جمعه ۱۵ آذر بر مزار محمد جعفر پوینده و محمد مختاری برگزار شود. کانون نویسندگان پیش از این با انتشار بیانیه‌ای با اشاره به کشتار معترضان در اعتراضات آبان ۹۸ به ویژه در شهریار و در ماهشهر، نوشته بود در سالگرد قتل مختاری و پینده «صدای دادخواهی خود را بالاتر می‌برد و اعلام می‌کند که تا محاکمه و مجازات آمران و عانلان قتل‌های سیاسی زنجیره‌ای از پای نخواهد نشست.» ۲۱ سال پیش محمد مختاری، نویسنده، شاعر و عضو هیئت دبیران کانون نویسندگان ایران، و چند روز بعد از او نیز محمدجعفر پوینده، مترجم و از فعال‌ترین اعضای کانون نویسندگان ایران ناپدید شدند و پس از مدتی جسدشان پیدا شد.

در حاشیه اجلاس #اوپک وزیر انرژی #روسیه خواهان ادامه همکاری با #عربستان_سعودی شد

در حالی‌که اجلاس دو روزه اعضای سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) امروز پنج‌شنبه ۱۴ آذر / ۵ دسامبر در وین آغاز به‌کار کرد، الکساندر نوواک، وزارت انرژی روسیه در حاشیه این اجلاس، در دیدار با عبدالعزیز بن سلمان، وزیر انرژی عربستان سعودی اعلام کرد که دو کشور باید به همکاری خود ادامه دهند. اوپک و متحدانش برای تصمیم‌گیری در مورد چگونگی حمایت از بازارهای انرژی نشست جدید را برگزار می‌کنند. منابع نزدیک به اوپک و همپیمانانش گفته‌اند که اعضای این سازمان نفتی و متحدانش به رهبری روسیه برای کاهش بیشتر عرضه نفت به‌منظور حمایت از قیمت نفت خام به هم نزدیک می‌شوند. پیش از این ثامر الغضبان، وزیر نفت عراق گفته بود که اوپک و متحدانش از کاهش تولید ۴۰۰ هزار بشکه‌ای دیگر برای رساندن سطح تولید نفت تا ۱,۶ میلیون بشکه در روز حمایت می‌کنند.