ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

دومین فرد مبتلا به #کرونای_جهش_یافته در تهران شناسایی شد

حسین قاسمی، دبیر کمیته امنیتی، اجتماعی ستاد ملی کرونا از ابتلای فرد دیگری به کرونای جهش یافته در ایران خبر داد. بر همین اساس او یک پزشک در کردستان است که به بریتانیا سفر کرده و به ایران برگشته بود. به گفته قاسمی آزمایش‌ کرونای او منفی شد، ولی اسکن‌های ریه نشان می‌داد که او در حین اقامت در بریتانیا به کووید- ۱۹ مبتلا بوده است. سعید نمکی، وزیر بهداشت روز گذشته از شناسایی اولین فرد مبتلا به ویروس کرونای جهش‌یافته در ایران خبر داده بود. او نیز ظاهراً از بریتانیا به ایران سفر کرده بود و بلافاصله طبق نظر پزشکانی که او را شناسایی کرده بودند خود را قرنطینه کرد، او هیچ ملاقاتی با افراد و اقوام نزدیک خود نداشته است، اما برای اطمینان بیشتر از نزدیکان او هم تست کرونا گرفته شد که پاسخ آن منفی بود، اکنون او در بیمارستان تحت درمان است.

نگرانی نماینده #مجلس_یازدهم از ورود ۱۵۰ هزار #واکسن_کرونا از شرکت فایزر: می‌خواهند روی مردم ایران تست کنند

زهره الهیان، عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در نامه‌ای به حسن روحانی، رئیس‌جمهوری اسلامی ایران نسبت به استفاده از واکسن فایزر در ایران هشدار داده و درباره دلیل ورود و انتقال این واکسن به کشور از حسن روحانی توضیح خواسته است. در این نامه که ۱۷ دی در خبرگزاری‌های داخلی منتشر شده است، نماینده تهران در مجلس یازدهم مدعی شده است که انتشار خبر ورود و توزیع واکسن از شرکت‌ فایزر آمریکایی نگرانی‌ها و سؤالاتی جدی را در افکار عمومی ایران پدید آورده است. او در این نامه گفته است که «این واکسن هنوز در مرحله آزمایش انسانی است بسیاری از عوارض و مسائل مربوط به ایمنی آن مشخص نشده است.» در ادامه زهره الهیان گفته است که ورود واکسن فایزر به کشور «از طریقی غیر از وزارت بهداشت (اهدایی خیرین! و از طریق هلال احمر) آن هم به‌اندازه تزریق برای ۷۵ هزار نفر چه آورده‌ای برای کشور می‌تواند داشته باشد، درحالی که در شرایط فعلی نیاز کشور ۱۲۰ میلیون دوز واکسن است؟ آیا این کار جز این معنی به ذهن متبادر می‌کند که شرکت قصد دارد این دارو را بر روی مردم ایران آزمایش کند؟» این ادعا در حالی از سوی این نماینده مجلس شورای اسلامی مطرح می‌شود که این واکسن سه فاز مطالعات انسانی را با موفقیت طی کرده و مجوز مصرف اورژانسی سازمان بهداشت جهانی را بدست آورده است. او در بخش دیگری از نامه خود نوشته که از آنجا که «حداقل ۷ شرکت در زمینه تولید واکسن در کشور فعال هستند که یکی از این شرکت‌ها به مرحله تولید انسانی هم رسیده است، آیا بهتر نیست به‌جای القای نیاز به واکسن خارجی در اذهان عموم مردم به حمایت همه‌جانبه از این شرکت‌ها بپردازیم ؟» این درحالی است که انجمن ایمونولوژی و آلرژی ایران شنبه ۱۳ دی در بیانیه‌ای هشدار داده بود که هر گونه تأخیر در خرید واکسن کرونا «خسارت‌های جبران‌ناپذیر» به کشور وارد می‌کند.

نامه #احمدی‌نژاد به روحانی: جلوی #جنگ را بگیرید

محمود احمدی‌نژاد، رئیس دولت‌های نهم و دهم در نامه‌ای خطاب به روحانی و با اتکا به گزارش‌های متعارفی که در رسانه‌ها منتشر شده از رئیس جمهوری اسلامی خواست برای پیشگیری از وقوع جنگ تلاش کند. احمدی‌نژاد در بخشی از این نامه کوتاه نوشت: «از مجموع تحولات، موضع‌گیری‌ها و اخبار منتشره در رسانه‌های مختلف جهان چنین استنباط می‌شود که وقوع یک جنگ مخرب جدید در منطقه حساس خاورمیانه و خلیج فارس برنامه‌ریزی شده و در مسیر اجرای قریب الوقوع قرار گرفته است. اینجانب از جنابعالی به عنوان رییس جمهور اسلامی ایران انتظار دارد که همه مساعی خود را در این جهت مبذول فرمایید.» با توقیف یک فروند نفت‌کش کره جنوبی تنش در خلیج فارس و تنگه هرمز مجدداً بالا گرفته است. همزمان در اجلاس شورای همکاری خلیج فارس، بر اساس توافق العلا، عربستان سعودی و قطر نیز اختلافاتشان را کنار گذاشتند. محمد بن سلمان، ولیعهد سعودی در سخنانی از ضرورت همبستگی بین کشورهای خلیج فارس برای مقابله با نفوذ ایران در خاورمیانه و برنامه هسته‌ای جمهوری اسلامی خبر داد.

آمریکا معافیت عراق از تحریم‌های ایران را سه ماه تمدید کرد

یک مقام عراقی که نام او اعلام نشده در مصاحبه با خبرگزاری فرانسه اعلام کرد که پس از «مذاکرات طولانی» ایالات متحده برای سه ماه دیگر به این کشور اجازه داد تا به رغم تحریم‌های واشنگتن علیه تهران، گاز ایران را وارد کند. معافیت‌های جدید مصادف است با آغاز به کار دولت جو بایدن، رئیس جمهوری منتخب آمریکا که ۲۰ ژانویه / یکم بهمن در کاخ سفید مستقر می‌شود. تهران خواهان دریافت بهای گاز صادراتی خود به عراق شده که حدود ۶ میلیارد دلار است و اخیراً به خاطر عقب افتادن این وام، صادرات انرژی به عراق را کاهش داده است. واشنگتن به دولت عراق اجازه پرداخت دلار به تهران را نمی‌دهد. در سفر وزیر نیرو به بغداد این توافق حاصل شد که عراق بخشی از بدهی خود به ایران را برای تهیه واکسن کرونا پرداخت کند. این تراکنش مالی از کانال مالی سوئیس، زیر نظر وزارت خزانه‌داری آمریکا میسر است.