نوروزتان پیروز

ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

وزارت آموزش و پرورش: گورستان‌گردی کودکان پیشنهاد خوبی است، دانش‌آموزان با دستاوردهای جمهوری اسلامی آشنا می‌شوند

اسماعیل بحری‌زاده، قائم‌مقام معاون وزیر آموزش و پرورش در سازمان دانش‌آموزی روز پنجشنبه ۱۶ دی‌ماه گفت که گورستان اصلی پایتخت ایران یعنی «بهشت‌زهرا» نقش مهمی در «تاریخ انقلاب در تمام صحنه و عرصه‌های مهم‌اش» داشته و «از این رو وظیفه ما این است تا دانش آموزان برای حفظ ارزش‌های انقلاب، با بهایی که صرف شده تا این انقلاب به وجود بیاید، آشنا شوند.» پیشنهاد گورستان گردی دانش‌آموزان را هفته گذشته علیرضا زاکانی، شهردار تهران مطرح کرده بود. او از وزارت آموزش‌وپرورش خواسته بود با سازمان بهشت‌زهرا که از زیر‌مجموعه‌های شهرداری تهران است همکاری کنند و این گورستان را به «قرارگاه فرهنگی بزرگ کشوری» تبدیل کنند. حال قائم‌مقام آموزش و پرورش در سازمان دانش‌آموزی از این پیشنهاد استقبال کرده و گفته است که «برنامه مذکور نیز می‌تواند یک موقعیت تربیتی فراروی دانش آموزان باشد تا بتوانند با آرمان‌ها و ارزش‌های نظام مقدس جمهوری اسلامی آشنا شوند.» اسماعیل بحری‌زاده‌ گفت: «نگاه سند تحول بنیادین (آمووزش و پرورش) به تربیت تمام‌ساحتی است که یکی از ساحت‌های مهم آن ساحت اعتقادی- اخلاقی و تربیت سیاسی- اجتماعی است. در واقع بهشت زهرا و به طور خاص گلزار شهدا می‌تواند به عنوان بخشی از تاریخ انقلاب، در ساحت های تربیت اعتقادی، سیاسی و اجتماعی بطور قابل توجهی اثرگذار باشد. ولی نحوه مواجهه با فراهم کردن زمینه برای حضور دانش آموزان در این محیط بسیار مهم است.»

آمریکا حضور نظامی خود در عربستان را تقویت می‌کند

گروهی از تفنگداران دریایی آمریکا در بحبوحه افزایش تنش‌ها با ایران در پایگاه هوایی شاهزاده سلطان عربستان سعودی مستقر شدند. در اواخر دسامبر نیز آمریکا تعدادی هواپیمای شناسایی و جنگی اف-ای ۱۸ هورنت در این پایگاه نظامی سعودی مستقر کرد. آمریکا گفته بود که حضور این جنگنده‌ها برای تقویت فرماندهی مرکزی آمریکا در خاورمیانه یا سنتکام است. ایالات متحده در اوایل سال ۲۰۲۱ جت‌های جنگنده اف ۱۸ دیگری در همین پایگاه هوایی مستقر کرده بود. آمریکا می‌گوید افزایش حضور نظامی این کشور در عربستان سعودی برای خنثی کردن تهدیدهای نیروهای بی ثبات کننده در منطقه، به ویژه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران انجام می‌شود. حمله موشکی و پهپادی به تاسیسات نفتی عربستان در سپتامبر ۲۰۱۹ که برای مدت کوتاهی تولید نفت این کشور را متوقف کرد یکی از دلایل تقویت حضور نظامی آمریکا در عربستان اعلام شده است. مقامات آمریکایی و سعودی می گویند ایران در حمله به تاسیسات نفتی آرامکو نقش داشته است، در مقابل تهران این ادعا را رد می‌کند. در این حمله از پهپادها و موشک‌های کروز استفاده شد که به طور همزمان به بقیق و خریص در شرق عربستان سعودی اصابت کرد. در ژانویه ۲۰۲۱، ارتش آمریکا اعلام کرد که به دلیل افزایش تنش‌ها با ایران، در حال بررسی استفاده از یک بندر در دریای سرخ و دو فرودگاه جدید در عربستان سعودی است. این احتمال وجود دارد که از هواپیماهای جدید برای افزایش گشت‌زنی نیروهای سنتکام در دریای سرخ و خلیج فارس استفاده شود.