ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

آیت‌الله #سیستانی می‌گوید #عراق مخالف تبدیل شدن به ایستگاهی برای آزار رساندن به کشورهای دیگر است

آیت‌الله #علی_سیستانی مرجع دینی شیعه در عراق در واکنش به سخنان دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا گفت عراق با تبدیل به ایستگاهی برای آزار رساندن هر کشوری دیگر مخالف است. او افزود عراق به داشتن روابط حسنه و برابر با تمام کشورها و دیگر دولت‌های دوستدار صلح بر اساس منافع مشترک بدون دخالت در امور داخلی‌اش و بدون این‌که خدشه‌ای به استقلال و حاکمیتش وارد شود، چشم دوخته است. دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا یکشنبه ۳ فوریه / ۱۴ بهمن در مصاحبه با شبکه تلویزیونی «سی‌بی‌اس» حضور نظامیان آمریکا در عراق را «برای این‌که بتواند ایران را زیرنظر داشته باشد»، مهم دانست و گفت برای همین در نظر ندارد که پایگاه‌های نظامی ایجاد شده در عراق را برچیند. ترامپ ایران را «یک مشکل واقعی» خواند اما در پاسخ به این پرسش که آیا قصد دارد از پایگاه‌های نظامی برای حمله به ایران استفاده کند، گفت: «نه، می‌خواهد ایران را زیرنظر داشته باشد».

اداره آب‌و‌فاضلاب: #دشت_ورامین در حال #فرونشست است اما مصرف بی‌رویه آب ادامه دارد

هشدارها درباره #فرونشست_زمین در استان تهران، به‌ویژه در جنوب آن ادامه دارد. علیرضا کارگری،‌ رئیس شرکت آب و فاضلاب جنوب شرق استان تهران چهارشنبه ۱۷ بهمن در نشستی خبری اعلام کرد که «اُفت شدید سفره‌های آب‌ زیرزمینی در دشت ورامین خطر بزرگی را برای این منطقه به همراه دارد و زمین‌های این منطقه در حال فرونشست است.» یکی از دلایل کاهش آب‌های زیرزمینی مصرف بی‌رویه آب است. کارگری در این رابطه گفت که «هر نفر در شبانه روز به صورت استاندارد می‌تواند ۱۵۰ لیتر استفاده کند اما این رقم در منطقه جنوب شرق استان به ۱۸۰ لیتر تبدیل شده است.» فرونشست تنها جنوب شرق پایتخت ایران را تهدید نمی‌کند. بر اساس گزارشی که آذر ماه در نشریه «نیچر» منتشر شد، حدود ۱۰ درصد مرکز تهران و همچنین شمار زیادی از روستاهای همسایه واقع در شمال غربی آن دچار پدیده فرونشست زمین هستند. سازمان نقشه‌برداری نیز دی‌ماه نرخ فرونشست را در شهرهای شهریار و اسلام‌شهر ــ به ترتیب غرب و جنوب غرب استان تهران ــ سالانه ۲۲ ـ ۲۳ سانتیمتر اعلام کرد. پیش از آن نیز مقام‌های وزارت مسکن و شهرسازی گفته بودند زمین در تهران سالانه ۳۶ سانتی‌متر نشست می‌کند. با این آمارها تهران رکورددار فرونشست زمین در دنیاست.

کنگره #ونزوئلا اعلام کرد همین که #مادورو برکنار شود در مدت یک سال انتخابات برگزار می‌شود

کنگره #ونزوئلا که در دست اپوزیسیون این کشور است، اعلام کرد که با برکناری نیکلاس مادورو، رئیس جمهوری این کشور از قدرت در مدت یک سال انتخابات جدید برگزار می‌کنند. کنگره ونزوئلا جدول زمانی ۳۰ روزه قانونی برای جایگزینی رئیس‌جمهوری را تمدید کرد. این کنگره گفته است ابتدا شاخه‌های اصلی مثل کمیسیون انتخاباتی که در کنترل دولت است، باید اصلاح شود. دیوسدادو کابیو، از رهبران حزب سوسیالیست ونزوئلا نیز ضمن متهم کردن اپوزیسیون به گرفتن دستور از آمریکا، از برگزاری انتخابات پارلمانی سخن گفته است. چنین انتخاباتی می‌تواند پارلمان تحت اختیار اپوزیسیون را به نهاد مدافع نیکلاس مادورو تبدیل کند.

#ترامپ گفت برای دومین بار با رهبر #کره_شمالی در #ویتنام دیدار خواهد کرد

دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا و کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی به‌زودی برای دومین بار در ویتنام دیدار خواهند کرد. ترامپ در گزارش سالانه خود به کنگره آمریکا این خبر را داد و افزود دیدار آن‌ها در روزهای ۲۷ و ۲۸ فوریه / ۷ و ۸ اسفند خواهد بود. او افزود: «آمریکا به تلاش‌ برای برقراری صلح در شبه‌جزیره کره ادامه می‌دهد.» پیش از این، مایک پمپئو، وزیر امور خارجه آمریکا از امکان برگزاری نشست دوم بین ترامپ و کیم جونگ اون در آغاز سال جاری میلادی خبر داده بود. نخستین دیدار ترامپ و کیم جونگ اون در ماه ژوئن سال گذشته میلادی (خردادماه سال جاری) در سنگاپور برگزار شد. از آن زمان مذاکرات متعددی برای کاهش مسابقه تسلیحاتی در شبه‌جزیره کره از جمله میان کره شمالی و کره جنوبی برگزار شده است.

#سازمان_سنجش ایران اسامی ۲۸۱ رشته بدون آزمون را اعلام می‌کند

بر اساس قانون سنجش و پذیرش، متقاضیان تحصیل در دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی ایران به دو صورت آزمونی و سوابق تحصیلی می‌توانند رشته خود را انتخاب کنند. به موجب این قانون، شامگاه چهارشنبه ۱۷ بهمن اسامی ۲۸۱ رشته محل بر اساس سوابق تحصیلی در سایت سازمان سنجش آموزش کشور منتشر می‌شود. رشته‌های دانشگاه آزاد در داخل این مجموعه قرار ندارند. ظرفیت پذیرش بر اساس سوابق تحصیلی دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزشی عالی ۵۵۰ نفر است و داوطلبان از ۲۰ اسفند ۹۷ تا ۶ شهریور ۹۸ می‌توانند برای پذیرش در رشته‌های مورد علاقه خود ثبت نام کنند. این گروه از داوطلبان نیازی به ثبت نام در کنکور ندارند.

#ظریف: #آمریکا از دیکتاتورها، قصاب‌ها و تندروها در #خاورمیانه حمایت می‌کند

محمد جواد ظریف، وزیر خارجه ایران ساعتی بعد از سخنرانی سالانه رئیس‌جمهور آمریکا در کنگره این کشور با انتشار پیامی در توئیتر گفت: «دونالد ترامپ باز هم در سخنرانی سالیانه ۲۰۱۹ خود (در کنگره آمریکا) علیه ما اتهام‌هایی مطرح کرد، دشمنی آمریکا سبب شده که این کشور از دیکتاتورها، قصاب‌ها و تندروهایی که فقط خرابی در منطقه ما ایجاد کرده‌اند، حمایت کند.» دونالد ترامپ چهارشنبه ۱۷ بهمن در بخشی از سخنرانی سالانه رئیس‌جمهوری آمریکا در کنگره، جمهوری اسلامی را «دولت اصلی حامی تروریسم» و «یک رژیم رادیکال» و «یک دیکتاتوری فاسد» نامید و گفت برای آنکه اجازه ندهد ایران به «سلاح هسته‌ای» دست یابد، از توافق اتمی «فاجعه‌بار» با تهران خارج شد.

#کی‌روش سرمربی تیم ملی #کلمبیا می‌شود

کارلوس کی‌روش، سرمربی سابق تیم ملی ایران از دو روز آینده رسماً سرمربیگری تیم ملی کلمبیا را به عهده می‌گیرد. سرمربی ۶۵ ساله که هدایت تیم ملی ایران در جام ملت‌های آسیا ۲۰۱۹ را بر عهده داشت در مرحله نیمه‌نهایی با شکست مقابل ژاپن از این رقابت‌ها کنار رفت. کی‌روش بعد از کناره‌گیری از سرمربی‌گری تیم ملی ایران اعلام کرده بود که قطر همه هزینه‌های تیم ملی ایران در جام ملت‌های آسیا را پرداخته است. تیم ملی کلمبیا از ۴ سپتامبر ۲۰۱۸ بدون سرمربی است و چهار بازی دوستانه‌اش را در اواخر سال ۲۰۱۸ تحت هدایت آرتورو ریس (سرمربی زیر ۲۰ سال کلمبیا) انجام داد.

‌‌‌سرعت وزش باد در #زابل به ۱۰۴ کیلومتر بر ساعت رسید

‌‌محمود دیانتی، رئیس شبکه پایش هواشناسی سیستان و بلوچستان گفت: با افزایش شدت جریانات و بادهای سرد شمالی در شمال استان، صبح چهارشنبه ۱۷ بهمن سرعت وزش باد در زابل به ۱۰۴ کیلومتر بر ساعت رسید و غلظت ذرات معلق در هوای این شهر را به میزان ۸ برابر حد مجاز افزایش داد. این تندباد کیفیت هوای پنج شهرستان شمالی استان سیستان و بلوچستان را هم تحت تأثیر قرار داد و موجب کاهش دید افقی در این نواحی شد. وزش بادهای شمالی موجب سرما و افت دما نیز می‌شود. وزش باد شدید همراه با گردوخاک و کاهش دید افقی تا پنجشنبه هفته جاری در شمال، مرز شرقی و بخش‌های غربی استان سیستان و بلوچستان ادامه دارد. انتظار می‌رود که زاهدان و برخی نواحی نیمه شمالی استان سیستان و بلوچستان درگیر با سرما و یخبندان شبانه شود.