ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

#جواد_لعل_محمدی فعال صنفی #معلمان و از امضا کنندگان #درخواست_استعفای_خامنه‌ای به ۹ سال حبس محکوم شد

جواد لعل محمدی، فعال صنفی و عضو کانون صنفی معلمان و از امضاکنندگان نامه درخواست استعفای رهبر جمهوری اسلامی به ۹ سال حبس محکوم شد. او روز سه‌شنبه ۱۵ بهمن‌ماه، در پی احضار تلفنی به اداره اطلاعات مشهد مجدد بازداشت شده است. روز دوشنبه ۱۴ بهمن نیز عبدالرسول مرتضوی، دیگر امضاکننده نامه بار دیگر توسط نیروهای امنیتی بازداشت شد. لعل محمدی در تماس کوتاهی با خانواده خود پس از بازداشت از ابلاغ شفاهی حکم ۹ سال حبس خود خبر داده است. در اواسط مردادماه امسال نامه‌ای با امضای ۱۴ تن از کنشگران مدنی مبنی بر استعفای علی خامنه‌ای منتشر شد. با انتشار این نامه شماری از امضاکنندگان بازداشت و برخی دیگر نیز تحت فشار قرار گرفتند. افزون بر جواد لعل محمدی و عبدالرسول مرتضوی هم‌اکنون محمد نوری‌زاد، هاشم خواستار، محمدحسین سپهری و فاطمه سپهری از امضاکنندگان این بیانیه در بازداشت به‌سر می‌برند و شماری نیز با قرار وثیقه آزاد شده‌اند. دادگاه انقلاب مشهد روز شنبه ۱۲ بهمن‌ماه جاری هاشم خواستار، محمد نوری‌زاد، محمدحسین سپهری و فاطمه سپهری از امضاکنندگان نامه‌ به خامنه‌ای را به همراه عبدالرسول مرتضوی، هاشم رجایی، غلامعلی حسین‌پور گنابادی و مرتضی قاسمی از حامیان نامه در مجموع به ۷۲ سال زندان، ۶ سال تبعید و ۶ سال ممنوعیت خروج از کشور محکوم کرد. هنوز دادگاه رسیدگی به اتهام توهین به رهبری این افراد برگزار نشده است. برخی از متهمان غیابی محاکمه و محکوم شدند. در ادامه این نامه، نامه دیگری با محتوای مشابه تحت عنوان ۱۴ فعال مدنی زن منتشر شد. آبان‌ماه امسال نرگس منصوری، فعال مدنی و از امضا کنندگان بیانیه ۱۴ فعال مدنی زن نیز توسط شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب تهران به ریاست ایمان افشاری به اتهام «اجتماع و تبانی علیه امنیت ملی» به ۵ سال حبس تعزیری و به اتهام «تبلیغ علیه نظام» به یک سال حبس تعزیری محکوم شد.

یک‌هزار و ۳۰۰ #کلاس_درس در #خوزستان سنگی و ۸۰ کلاس خطرساز هستند

علی قربانی مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس خوزستان گفت: «تعداد کل مدارس سنگی استان حدود یک‌هزار و ۳۰۰ کلاس درس است که حدود ۸۰ کلاس جزء کلاس‌های تخریبی و خطرساز هستند». به‌گفته او شماری از مدارس تخریبی و خطرساز استان مدارس سنگی در مناطق عشایری و روستایی هستند. این مناطق هم صعب العبورند و هم کمبود برق و آب دارند و هزینه ساخت مدرسه بسیار بالاست. او گفت قرار شده تا به‌روش‌های نوین و مصالح سبک و آسان برای حمل و نقل ۸۰ کلاس درس تا پیش از مهر ماه سال آینده ساخته شود.

مشاور وزیر بهداشت:‌ سالانه ۴۵۰ هزار #سقط_جنین در ایران انجام می‌شود

محمدباقر لاریجانی، مشاور وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، پنج‌شنبه ۱۷ بهمن در هفتمین کنگره اخلاق پزشکی ایران در دانشگاه علوم پزشکی مازندران گفت: «سالانه بیش از ۴۵۰ هزار سقط جنین قانونی و غیرقانونی در کشور انجام می‌شود که بحث بسیار مهمی است و تمهیداتی در کشور باید اندیشیده شود که سقط جنین آسان تلقی نشود.» محمدباقر لاریجانی با دفاع از سیاست‌های حکومتی در قبال سقط جنین گفت: «جمهوری اسلامی ایران تنها کشور اسلامی در جهان است که توانست این چالش را در چارچوب نگاه‌های اسلامی، به خصوص برای سقط جنین پیش از سه ماهگی برای جلوگیری از زجر جنین تا حدودی حل کند.» از سوی دیگر عباس مسجدی‌آرانی، رئیس سازمان پزشکی قانونی در همین زمینه گفت بر اساس آمار غیررسمی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، سالانه حداقل حدود ۱۲۵ هزار سقط جنین غیرقانونی در کشور انجام می‌شود. مسجدی‌آرانی این تعداد سقط جنین در سال را «زنگ خطری جدی برای نظام سلامت» خواند که باید برای آن چاره‌اندیشی شود. در ایران بر طبق قانون سقط جنین ممنوع است، زنان از این حق محروم‌ هستند، و سقط جنین از همان مراحل اولیه استقرار نطفه، قابل مجازات است و ضوابط آن د‌‌ر مواد‌‌ ۴۸۷ تا ۴۹۳ قانون مجازات اسلامی و همچنین د‌‌ر مواد‌‌ ۶۲۳ و ۶۲۴ قانون مجازات اسلامی پیش‌بینی شد‌‌ه است. این جرم‌انگاری در شرایطی است که در قانون فعلی هیچ تعریفی از سقط جنین وجود ندارد. سقط جنین در ایران تنها در شرایطی که «سقطِ درمانی» نامیده می‌شود، مجاز است. به گفته فعالان زنان، غیرقانونی بودن سقط جنین باعث غیرامن بودن این فرآیند برای زنان شده است.

ماموران امنیتی منزل احسان بداغی، خبرنگار پارلمانی را تفتیش کردند

ماموران امنیتی با حضور در منزل احسان بداغی،‌ روزنامه‌نگار،‌ خانه او را تفتیش و برخی وسایل شخصی‌اش را ضبط کردند. علی مجهتدزاده، وکیل دادگستری، در توییتی نوشت ماموران سازمان اطلاعات سپاه پاسداران صبح روز پنجشنبه با ورود به منزل احسان بداغی، موبايل و لپ‌تاپ او و همسرش شبنم نظامی را ضبط کرده‌اند. بداغی روزنامه‌نگار بخش پارلمانی روزنامه ایران است. او در آذر سال جاری هم بازداشت شده بود. در ۱۰ روز گذشته ماموران سازمان اطلاعات سپاه پاسداران به منزل چهار روزنامه‌نگار دیگر حمله کرده و تلفن همراه،‌ تبلیت،‌ کامپیوتر و تعدادی دیگر از وسایل شخصی آن‌ها را ضبط کرده‌‌اند. صبح پنجشنبه ابراهیم رئیسی، رئیس قوه قضائیه هشدار داد که هر کس در سلامت انتخابات تردید کند، در «جبهه دشمن» قرار دارد.

حوادث کاری منجر به مرگ در استان #لرستان ۴۱ درصد افزایش یافته است

حوادث کار در استان #لرستان در ۹ ماه ابتدایی سال جاری افزایش یافته است. #حوادث_کار_منجر_به_مرگ در این دوره ۴۱ درصد و حوادثی که منجر به مصدومیت کارگران شده ۲۳ درصد افزایش نشان می‌دهد. سقوط از بلندی بیشترین عامل مرگ ناشی از #حوادث_کار بوده است. خبرگزاری مهر روز پنجشنبه ۱۷ بهمن در این رابطه به نقل از حمید رضا نظیفی، مدیر کل پزشکی قانونی لرستان نوشت: «در ۹ ماهه سال جاری در لرستان ۱۷ نفر در حوادث کار جان باختند، این رقم در مقایسه با مدت مشابه سال قبل ۴۱. ۶ درصد افزایش یافته است.» به گفته‌ی نظیفی، در همین بازه زمانی ۵۹۵ مصدوم حوادث کار به مراکز پزشکی قانونی استان مراجعه کردند که از این تعداد ۵۷۹ نفر مرد و ۱۶ نفر زن بوده‌اند. آمار مصدومان نیز به نسبت مدت مشابه سال قبل ۲۳ درصد افزایش داشته است. آمار حوادث ناشی از کار منجر به مرگ در سطح کشوری نیز افزایش یافته است. به گزارش پزشکی قانونی در شش ماه اول سال ۹۸ تعداد ۸۹۸ تن در اثر حوادث ناشی از کار جان باخته‌اند که به نسبت مدت مشابه سال قبل هفت و نیم درصد افزایش یافته است. آمار دولتی تنها بیانگر گوشه‌ای از حوادث ناشی از کار است که به مصدومیت و یا مرگ کارگران منجر می‌شود.

دیده‌بان حقوق بشر سوریه: در حمله اسرائیل به حومه دمشق ۱۲ عضو گروه‌های شبه نظامی تحت حمایت ایران کشته شدند

شبکه الحدث به نقل از دیده‌بان حقوق بشر سوریه اعلام کرد که در حمله بامداد پنجشنبه ژانویه/ ۱۷ بهمن اسرائیل به مواضع ارتش سوریه و شبه‌نظامیان ایران در حومه دمشق، ۱۲ عضو گروه‌های شبه نظامی تحت حمایت جمهوری اسلامی کشته شدند. خبرگزاری رویترز به‌ نقل از «دیدبان حقوق بشر سوریه» مستقر در لندن گزارش داد که بامداد پنجشنبه ۶ ژانویه/ ۱۷ بهمن چندین موشک مواضع نیروهای دولتی سوریه و شبه‌نظامیان ایران در نزدیکی دمشق را هدف قرار داده‌ است. به گزارش خبرگزاری سانا پدافند هوایی سوریه فعال شد و برخی از موشک‌ها را رهگیری و منهدم کرد. اوایل دی سال جاری نیز اسرائیل با چهار راکت مواضع سپاه قدس در حومه دمشق را هدف قرار داد. گفته شده بود که در آن حمله یکی از فرماندهان ارشد سپاه کشته شده است.

کرک داگلاس، بازیگر دوران طلایی هالیوود درگذشت

کرک داگلاس، یکی از ستاره‌های دوران طلایی هالیوود چهارشنبه ۵ ژانویه/ ۱۶ بهمن در ۱۰۳ سالگی درگذشت. مایکل داگلاس با انتشار نوشته‌ای در اینستاگرام درگذشت پدرش را تأیید کرد. مایکل داگلاس نوشت: «او برای جهانیان یک بازیگر افسانه‌ای در دوران طلایی سینما بود.» کرک داگلاس ۹ دسامبر ۲۰۱۹، تولد ۱۰۳ سالگی خود را با عنوان «امروز ۱۰۳» جشن گرفته بود. «اسپارتاکوس» نخستین تجربه داگلاس در مقام تهیه‌کنندگی بود. او در این فیلم به یادماندنی که در تاریخ سینمای جهان ثبت شده است، با آوردن نام دالتون ترامبو در تیتراژ فیلم، لیست سیاه مک‌کارتی را نقض کرد. بازی خود او در این فیلم هم بسیار مورد توجه قرار گرفت و او را در ردیف هفدهمین ستاره سینمای جهان قرار داد. کرک داگلاس سه بار نامزد دریافت جایزه اسکار شده بود تا اینکه سرانجام در سال ۱۹۹۶ جایزه اسکار افتخاری را استیون اسپیلبرگ به او تقدیم کرد.

رضا نجفی، معاون اول دادستان تهران: توهین، افترا، تهدید و مزاحمت موضوع یک سوم پرونده‌های قضایی است

رضا نجفی، معاون اول دادستان تهران اعلام کرد در آذر سال جاری حدود ۳۸ هزار پرونده به دادسرا‌های تهران وارد شده که از آن میان چهار هزار و ۴۶۴ پرونده به شورای حل اختلاف ارجاع شده است. به گفته معاون دادستان حدود یک سوم پرونده‌های قضایی درباره جرائم قابل گذشت توهین، تهدید، افترا و مزاحمت است. در سال‌های گذشته به سبب تغییر سبک زندگی و بحران‌های معیشتی و اقتصادی و افزایش نرخ بیکاری خشونت‌های رفتاری و کلامی در جامعه ایران افزایش یافته است.

دادستانی تهران: ۱۲ مدعی نفوذ در شورای نگهبان دستگیر شدند، آنها نفوذ نداشتند

به گزارش اعتماد آن‌لاین دادستانی تهران اعلام کرد که ۱۲ نفر که ادعا می‌کردند در شورای نگهبان نفوذ دارند اما نفوذ نداشتند و با این‌حال برای تأیید صلاحیت نمایندگان رد صلاحیت‌شده از آنان درخواست مبالغ کلان کرده بودند بازداشت شدند. چند ساعت قبل از اعلام این خبر، احمد جنتی، دبیر شورای نگهبان صبح چهارشنبه ۱۶ بهمن در طی سخنانی که در جلسه این شورا ایراد کرد گفت نباید با اظهارات ناصحیح سلامت انتخابات را مخدوش کرد. منظور جنتی از اظهارات ناصحیح، اعتراض اصلاح‌طلبان به رد فله‌ای صلاحیت‌ها و افشاگری‌های اخیر درباره فروش صلاحیت کاندیداها در هتل هویزه تهران با واسطه‌گری «عوامل درونی و بیرونی» مرتبط با شورای نگهبان است. اکبر اعلمی، نماینده مجلس ششم و محمود صادقی، نماینده رد صلاحیت شده مجلس، از واسطه‌گری دلالان برای فروش صلاحیت کاندیداها در ازای مبالغ کلان و میلیاردی پرده برداشتند. دادستانی تهران ادعا می‌کند که این افراد کلاهبردارانی بیش نبودند و از ساده‌لوحی نمایندگانی که به دام آن‌ها افتاده‌اند اظهار شگفتی کرده است. اکبر اعلمی و محمود صادقی وعده داده بودند که جزئیات فروش صلاحیت‌ها را به زودی اعلام می‌کنند که قوه قضائیه پیش‌دستی کرد و وارد عمل شد.

اسرائیل مجدداً به مواضع نیروهای دولتی سوریه و شبه‌نظامیان ایران در حومه دمشق حمله کرد

خبرگزاری رویترز به‌ نقل از «دیدبان حقوق بشر سوریه» مستقر در لندن گزارش داد که بامداد پنجشنبه ۶ ژانویه/ ۱۷ بهمن چندین موشک مواضع نیروهای دولتی سوریه و شبه‌نظامیان ایران در نزدیکی دمشق را هدف قرار داده‌ است. به گزارش خبرگزاری سانا پدافند هوایی سوریه فعال شد و برخی از موشک‌ها را رهگیری و منهدم کرد. سانا می‌نویسد ارتش اسرائیل این حمله موشکی را انجام داد. اوایل دی سال جاری نیز اسرائیل با چهار راکت مواضع سپاه قدس در حومه دمشق را هدف قرار داد. گفته شده بود که در آن حمله یکی از فرماندهان ارشد سپاه کشته شده است. سه هفته بعد ( ۱۴ ژانویه/ ۲۴ دی) چنگنده‌های اسرائیلی به پایگاه نظامی تی‌فور ( T4) سپاه قدس در نزدیکی حمص در غرب سوریه حمله کردند. در این حمله خساراتی به زیرساخت‌های پایگاه وارد شد. دیده‌بان حقوق بشر سوریه گزارش داده بود که نیروهای سپاه قدس پایگاه خود در البوکمال را ترک کردند و در باغ‌های میوه اطراف فرات پناه گرفتند.

پایان استیضاح: ترامپ تبرئه شد

با رأی مجلس سنای آمریکا، دونالد ترامپ‌ همچنان در کاخ سفید مستقر خواهد ماند. در دو مورد اتهامی رأی‌گیری شد. در قضیه سوءاستفاده از قدرت بر پایه ماجرای اوکراین ۴۸ سناتور علیه او و ۵۲ سناتور به نفع رأی دادند. در قضیه کارشکنی در برابر کنگره، ۴۷ نفر او را مقصر دانستند، ۵۳ سناتور اتهام را رد کردند.