ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

یگان ویژه مانع ادامه حرکت کشاورزان معترض شرق اصفهان به سمت تهران شد

نیروهای گارد ویژه حرکت گروهی از کشاورزان شرق اصفهان را که قصد دارند با تراکتورهای خود به تهران بروند سد کردند. کشاورزان پس از پیمودن ۱۰۰ کیلومتر در نزدیکی یک روستای مرزی اصفهان توقف کرده‌اند. ویدئویی از تجمع روز دوشنبه ۱۷ بهمن کشاورزان در مرز خروجی اصفهان منتشر شده است. در این ویدئو یکی از کشاورزان می‌گوید به‌خاطر زاینده‌رود و «کوتاه کردن دست دزد» از آن، تصمیم گرفتند با تراکتورهایشان به تهران بروند. او گفت می‌خواهند به تهران بروند تا یک بار برای همیشه دست مافیا را از زاینده‌رود کوتاه کنند. حالا رسیده‌اند به ورودی اصفهان «ولی مثل همیشه مأمورانشان را فرستاده‌اند جلو و اجازه رد شدن نمی دهند». کشاورزان شرق اصفهان به عدم تخصیص حق آبه معترضند و می‌گویند در نتیجه نبود آب قادر به کشاورزی و تأمین معیشت خود نیستند. آن‌ها در هفته‌های اخیر بارها با خواست توجه به مطالباتشان در شهر اصفهان راهپیمایی و تجمع کرده‌اند.

دو کارگر چاه‌کن در یزد حین انجام کار جانشان را از دست دادند

روزهای مرگ‌بار برای کارگران ادامه دارد. این‌بار خبرگزاری دولتی کار ایران (ایلنا) از جان باختن دو کارگر چاه‌کن در روستای سانیچ از توابع تفت در استان یزد خبر داده است. هویت هیچ یک از کارگران جان‌باخته هنوز اعلام نشده است. بنا بر روایت ایلنا این دو کارگر مشغول حفر چاه در یک واحد مسکونی روستایی بودند که دچار حادثه شدند. ابتدا یکی از کارگران که به درون چاه رفته بود، دچار گازگرفتگی شد و سپس کارگر دوم برای کمک به همکارش به داخل چاه رفت و او نیز به دلیل گازگرفتگی خفه شد. نهادهای حکومتی ایران ادعا می‌کنند حوادث کاری مرگ‌بار در سال جاری کاهش چشمگیری داشته است اما تنها در سه ماه اخیر ده‌ها کارگر سلامت یا جانشان را بر اثر حوادث کاری از دست داده‌اند. کارگران ساختمانی بالاترین نرخ حوادث کاری مرگ‌بار را دارند و به گفته مسئولان دولتی نیمی از حوادث کاری در بخش ساختمان رخ می‌دهد. وزارت تعاون، کار و رفاه مدعی است در سال ۱۴۰۰ کمتر از ۸۰۰ کارگر در بیش از ۱۳ هزار حادثه کاری جانشان را از دست داده‌اند. سازمان پزشکی قانونی اما در سال ۱۴۰۰ بیش از ۲۸ هزار حادثه کاری را ثبت کرده است.

سازمان هواشناسی کشور نسبت به احتمال وقوع سیل در ۲۷ استان ایران هشدار داد

سازمان هواشناسی ایران با صدور هشدار نارنجی‌رنگ از تقویت سامانه بارشی، بارش برف یا باران، رخداد مه، کاهش دید، در نواحی با اقلیم گرم رگبار و رعدو برق و وزش باد شدید و در مناطق سردسیر، ارتفاعات و دامنه‌ها بارش برف سنگین، وقوع بهمن و کولاک برف خبر داد. بر اساس اعلام سازمان هواشناسی، این وضعیت جوی در روز دوشنبه ۱۷ بهمن در نیمه جنوبی آذربایجان غربی، نیمه‌غربی کردستان، شمال فارس، ایلام، شمال و شرق خوزستان، چهارمحال و بختیاری، جنوب اصفهان و کهگیلویه و بویراحمد و روز سه‌شنبه ۱۸ بهمن در نیمه جنوبی آذربایجان غربی، نیمه غربی کردستان، کرمانشاه، نیمه شمالی فارس، کهگیلویه و بویراحمد، چهارمحال و بختیاری و شمال شرق خوزستان مورد انتظار است.سازمان هواشناسی همچنین با صدور هشدار زردرنگ نسبت به نفوذ سامانه بارشی، بارش باران، در نواحی با اقلیم گرم رگبار و رعدو برق و وزش باد شدید و در نواحی مرتفع و سردسیر بارش برف و احتمال کولاک برف، رخداد مه، کاهش دید هشدار داد. این مخاطرات در روز دوشنبه ۱۷ بهمن در آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، کردستان، خوزستان، شمال بوشهر، لرستان، اردبیل و کرمانشاه،روز سه‌شنبه ۱۸ بهمن در آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، زنجان، اردبیل، تهران، البرز، مرکزی، قزوین، خراسان جنوبی، جنوب خراسان رضوی، بوشهر، نیمه شمالی کرمان، فارس، لرستان و کردستان، روز چهارشنبه ۱۹ بهمن اردبیل، آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، گلستان، مازندران، گیلان، خراسان شمالی، خراسان رضوی، سمنان، قم، مرکزی، تهران، البرز، قزوین، زنجان، کردستان، کرمانشاه، لرستان، ایلام، خوزستان و همدان و روز پنج‌شنبه ۲۰ بهمن در آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، اردبیل، مازندران، گیلان، گلستان، خراسان رضوی، خراسان شمالی، نیمه شمالی خراسان جنوبی، سمنان، اصفهان، زنجان، همدان، مرکزی، قم، قزوین، البرز، تهران، لرستان، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، ایلام، شمال و شرق خوزستان، کرمانشاه دور از انتظار نخواهد بود.

احضار، تفهیم اتهام و پلمب مطب یک پزشک در کاشمر به دلیل دفاع پزشک از بیمارش در برابر تعرض کلامی «آمر به معروف و ناهی از منکر»

دادستان عمومی و انقلاب مرکز خراسان رضوی، از احضار، تفهیم اتهام و پلمب مطب یک پزشک در کاشمر به دلیل درگیری او با یک «آمر به معروف» خبر داد. چندی پیش دخالت یک زن در نحوه پوشش زنی دیگر در مطب این پزشک، منجر به درگیری کلامی پزشک با «آمر به معروف» شده بود. به گزارش خبرگزاری فارس، محمدحسین درودی، دادستان عمومی و انقلاب خراسان رضوی گفت: «در پی انتشار تصاویری در فضای مجازی مبنی بر اظهارات توهین‌آمیز یک پزشک نسبت به یک بانوی محجبه و روحانیت در شهرستان کاشمر، دستورات لازم خطاب به دادستان عمومی و انقلاب کاشمر صادر شد.» او در ادامه افزود: «در این راستا پرونده قضایی تشکیل، پزشک هتاک احضار و پس از تفهیم اتهام، قرار قانونی لازم صادر و مطب این پزشک پلمب شد.» به گفته دادستان عمومی و انقلاب خراسان رضوی این پزشک در حال حاضر از انجام فعالیت‌های پزشکی منع شده ‌و تحقیقات و اقدامات قانونی در این زمینه ادامه دارد.