ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

#پیمان_میرزاده شهروند ارومیه به دو سال زندان محکوم شد

پیمان میرزاده ، شهروند اهل ارومیه از سوی شعبه یک دادگاه انقلاب ارومیه به دو سال حبس تعزیری محکوم شد. به گزارش هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، او دوم اسفندماه توسط مأموران اداره اطلاعات ارومیه بازداشت شده بود و روز شنبه گذشته در حالی که به او گفته شد برای تودیع قرار و آزادی به دادگاه می‌رود، در آن‌جا مورد محاکمه قرار گرفت. به‌گفته یک منبع آگاه، به خانواده‌ میرزاده اطلاع داده بودند وثیقه لازم را تهیه کنند تا با تودیع قرار وثیقه تا پایان مراحل دادرسی به‌صورت موقت آزاد شود اما قاضی دادگاه با این امر مخالفت کرد و به‌شکلی غیرمعمول در همان زمان او را به اتهام «همکاری با گروه‌های مخالف نظام» محاکمه کرد. پیمان میرزاده پس از برگزاری دادگاه به زندان ارومیه منتقل شد و روز دوشنبه ۱۳ اسفند در زندان به او ابلاغ شد که به دو سال زندان محکوم شده است.

سید #محمد_خاتمی: یأس در جامعه در حال افزایش است، آرای اصلاح‌طلبان روانه سبد براندازان می‌شود

به گزارش «کلمه» سید محمد خاتمی چهارشنبه ۱۵ اسفند در دیدار با اعضای فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی هشدار داد که مردم از اصلاح‌طلبان مأیوس شده‌‌اند اما به جای آنکه به سمت اصول‌گرایان بغلتند، آرای آنان به سبد براندازان سرریز شده است. رئیس جمهوری دوران اصلاحات درباره سرخوردگی مردم از انتخابات در جمهوری اسلامی گفت: «امروز من از سوی مردم با این سوال مواجهم که ما را کشاندید پای صندوق رای، یک مورد نشان دهید که در راستای اصلاحات واقعی باشد. آیا قوه قضاییه و نحوه برخوردها بهتر شد یا بخش خصوصی سالم می‌تواند در عرصه حضور داشته باشد؟ آیا رویکردهایی که ما را در تنگناهای بزرگ خارجی قرار داد، اصلاح شد یا در برابر رویکردهای سالم مقاومت شد تا مردم نتیجه امتیازی که به دست آمده را احساس نکنند؟» خاتمی در ادامه سخنانش درباره «سرخوردگی و یأس» گفت: «دیگر خیلی سخت است که به مردم بگوییم بیایید رأی بدهید. آیا فکر می‌کنید در دور آینده انتخابات به حرف من و شما مردم پای صندوق‌ها خواهند آمد؟ بعید می‌دانم مگر اینکه در یک سال آینده تحولی رخ دهد. متأسفانه با خواست جریان‌های داخلی یأس در جامعه ما در حال افزایش است و ریزش از اصلاح‌طلبان به سبد جریان‌های رقیب اصلاحات نمی‌رود، بلکه به سبد براندازان روانه می‌شود.»

#محمود_صادقی، نماینده مجلس: #کناره‌گیری_دولت در بهار ۹۸ بازی سیاسی است

محمود صادقی، نماینده اصلاح‌طلب مجلس شورای اسلامی چهارشنبه ۱۵ اسفند در گفت‌وگو با خبرگزاری خانه ملت گفت: «کناره‌گیری دولت در بهار ۹۸ بازی سیاسی رقبای دولت است. این شیوه مخالفان دولت است تا دست و پای دولت را ببندد. البته ضعف‌هایی هم دولت داشته و دارد اما این افراد با سوءاستفاده از ضعف‌های دولت فضای کشور را ملتهب کرده‌اند.» سه‌شنبه ۱۴ اسفند، گروهی از طلبه‌های قم در مدرسه فیضیه حسن روحانی را به خیانت متهم کردند. در بیانیه پایانی تجمع‌، طلبه‌ها پیشنهاد دادند که در کاروانی کفن‌پوش عازم تهران شوند با این هدف که اجازه ندهند به «امام خامنه‌ای» در بحث FAFT جام زهر را بنوشانند. روحانی چهارشنبه ۱۵ اسفند در سخنانی در لاهیجان گفت خامنه‌ای فرماندهی در جنگ اقتصادی را به او و دولت سپرده، او نیز آمادگی خود را اعلام کرده است. محمود صادقی در گفت‌وگو با خانه ملت از رئیس جمهوری اسلامی خواست «به مردم نزدیک‌تر شود و مشکلات را شفاف مطرح کند.»

دستیار وزیر خارجه ایران در مسکو: در تلاش‌ایم با #روسیه به موضع مشترکی در قبال #ونزوئلا برسیم

محسن بهاروند، دستیار وزیر خارجه و مدیرکل آمریکای وزارت خارجه ایران چهارشنبه ۶ مارس/ ۱۵ اسفند با باریسنکو گئورگی یوگنیوویچ، مدیرکل آمریکای شمالی و آلکساندر شتینین، مدیرکل آمریکای جنوبی وزارت خارجه روسیه درباره تحولات ونزوئلا دیدار و گفت‌وگو کرد. بهاروند در جمع خبرنگاران گفت: «دولت ونزوئلا پیشنهادی برای مخالفان خودش دارد که پیشنهاد معقولی است و فکر می‌کنیم اپوزیسیون باید به این پیشنهاد تن دهد و آن این است که با دولت ونزوئلا گفت‌وگوی سیاسی داشته باشند. نه اینکه دیگران دخالت کنند.» تهران در تلاش است با مسکو به موضعی مشترک در قبال تحولات ونزوئلا دست یابد. محمد جواد ظریف، وزیر خارجه ایران دو روز قبل گفته بود هدف از سفر بهاروند به مسکو هم‌افزایی با روسیه در زمینه مقابله با دخالت‌های آمریکا در ونزوئلا در سطح بین‌المللی است.

صدها نفر از ستیزه‌جویان #داعش و خانواده‌هایشان در شرق #سوریه تسلیم شدند

به گزارش خبرگزاری رویترز صدها نفر از ستیزه‌جویان داعش و خانواده‌هایشان در باغوز در استان دیرالزور در شرق سوریه تسلیم شده‌اند. نیروهای دموکراتیک سوریه اعلام کرده‌‌اند که از دوشنبه ۴ مارس (۱۳ اسفند) تا چهارشنبه ۶ مارس (۱۵ اسفند) در مجموع ۲۰۰۰ نفر از داعشی‌ها و خانواده‌هایشان تسلیم شده‌اند. دیده‌بان حقوق بشر سوریه گزارش داده که نیروهای دموکراتیک سوریه به زودی پیروزی بر داعش و پایان خلافت اسلامی در عراق و سوریه را اعلام می‌کنند. سخنگوی نیروهای دموکراتیک سوریه اما به خبرگزاری رویترز گفته است ما از گذشته درس عبرت گرفتیم و در اعلام پیروزی محتاط هستیم.

#آلمان منع صدور #سلاح به #عربستان سعودی را تمدید کرد

هایکو ماس، وزیر خارجه آلمان چهارشنبه ۶ مارس/ ۱۵ اسفند در جمع خبرنگاران در برلین اعلام کرد که دولت آلمان منع صدور سلاح به عربستان سعودی را تا پایان ماه مارس تمدید کرد. به گزارش خبرگزاری رویترز ماس گفت: «ما در دولت تصمیم گرفتیم منع صدور سلاح به عربستان را با توجه به تحولات یمن تا آخر ماه مارس ۲۰۱۹ تمدید کنیم.» مهلت منع صدور سلاح به عربستان ۳ مارس به پایان رسیده بود. فرانسه و بریتانیا در تولید سلاح‌های پیشرفته از قطعات ساخت آلمان استفاده می‌کنند. صدور اینگونه سلاح‌ها به یمن هم جایز نیست. به همین سبب کارخانه‌های تولید سلاح و بریتانیا نتوانسته‌اند به همه تعهدات خود عمل کنند. جرمی هانت، وزیر خارجه بریتانیا ۲۰ فوریه در سفر به برلین از دولت آلمان خواسته بود که در قوانین مربوط به منع فروش سلاح و تجهیزات نظامی به عربستان سعودی معافیت‌هایی قائل شود. وزیر خارجه آلمان در این‌باره سکوت کرده است.

#رضا_خندان می‌گوید حکم همسرش #نسرین_ستوده برای پرونده دوم با هفت اتهام، صادر شده است

رضا خندان، همسر نسرین ستوده وکیل زندانی، براساس شنیده‌هایشان به کمپین حقوق بشر در ایران گفته که حکم همسرش برای پرونده دوم صادر شده اما هنوز به نسرین ستوده در زندان اوین ابلاغ نشده است. او در این پرونده با هفت اتهام مواجه است. به‌گفته رضا خندان تنها یک جلسه دادگاه به شکل «غیابی» برای هفت اتهام نسرین ستوده در ۹ دی‌ماه سال جاری برگزار شده و گفته می‌شود که «حکم در حال تایپ شدن است». نسرین ستوده در اعتراض به غیرقانونی بودن روند دادگاه‌های انقلاب در این جلسه دادگاه شرکت نکرد و از ابتدای بازداشت در اعتراض به قانون انتخاب وکلای مورد تأیید قوه قضائیه، برای خود وکیلی نیز انتخاب نکرده است، در نتیجه دادگاه بدون حضور متهم و وکیلش برگزار شد. نسرین ستوده در این پرونده جدید متهم به «اجتماع و تبانی علیه امنیت ملی»، «فعالیت تبلیغی علیه نظام»، «عضویت مؤثر در گروهک غیرقانونی و ضدامنیتی کانون مدافعان حقوق بشر لگام و شورای ملی صلح»، «تشویق مردم به فساد و فحشا و فراهم آوردن موجبات آن»، «ظاهر شدن بدون حجاب شرعی در محل شعبه بازپرسی»، «اخلال در نظم و آسایش عمومی»، «نشر اکاذیب به قصد تشویش اذهان عمومی» است. او در تاریخ ۲۳ خرداد ۹۷ در منزلش بازداشت و روانه زندان اوین شد. بعدتر به او گفته شد دلیل بازداشتش گذراندن حکم پنج سال حبس برای پرونده‌‌ای است که غیابی برایش حکم صادر شده است. نسرین ستوده به این حکم غیابی در زمان بازداشت اعتراض کرده و اکنون پرونده در دادگاه تجدیدنظر و در انتظار حکم قطعی است. او در این پرونده متهم به «اختفا جاسوس» است. نسرین ستوده پیش از این سه سال در زندان بوده است. سازمان عفو بین‌الملل سه‌شنبه ۱۴ اسفند، در نامه‌ای خطاب به ابراهیم رئیسی، رئیس جدید قوه قضائیه خواهان آزادی نسرین ستوده شد.

#پاکستان فعالیت گروه #جیش‌_العدل را ممنوع کرد

شبکه العالم، وابسته به ایران اعلام کرد که دایره مبارزه با تروریسم پاکستان موسوم به (NACTA) فهرست ۶۸ گروه‌ غیرقانونی در این کشور را منتشر کرد که نام گروه جیش‌العدل نیز در میان آن‌ها دیده می‌شود. بنا به این گزارش، افزون بر جیش‌العدل نام بسیاری از گروه‌های تروریستی ضد شیعه از جمله سپاه صحابه، لشکر جهنگوی همچنین گروه اهل سنت و الجماعت نیز در این فهرست دیده می‌شود. گروه جیش‌العدل به‌تازگی در روز ۲۴ بهمن به اتوبوس پرسنل شیفت سپاه پاسداران در جاده خاش به زاهدان حمله کرد و دست‌کم ۲۰ نفر از آن‌ها را کشت. مقامات ایرانی پس از این حمله بارها دولت پاکستان را به کم‌کاری در مبارزه با گروه‌های تروریستی متهم کردند. محمدعلی جعفری، فرمانده کل سپاه پاسداران در واکنش به حمله گروه جیش‌العدل به اتوبوس حامل نیروهای سپاه پاسداران گفته بود: «در صورتی که پاکستان به مسئولیت‌های خود در مبارزه با تروریست‌ها عمل نکند، جمهوری اسلامی ایران به مجازات گروه‌های سازمان یافته توسط سرویس‌های جاسوسی منطقه و فرامنطقه ای خواهد پرداخت.»

ادعای فرمانده سپاه: فقط ۱۰ درصد از جمعیت ایران زیر خط فقر قرار دارند

سرلشکر محمد علی جعفری، فرمانده کل سپاه پاسداران در مراسم اهدای هزار جهیزیه که چهارشنبه ۱۵ اسفند در شیراز برگزار شد گفت: «نیمی از جمعیت ایران اسلامی قبل از پیروزی انقلاب زیر خط فقر قرار داشت، اما امروز این آمار به ۱۰ درصد رسیده است.» فرمانده سپاه ادعا کرد که این آمار را بانک جهانی اعلام کرده است. مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی در گزارش «خط فقر ایران در سال ۱۳۹۵ و مروری بر روش محاسبه آن» که در آذر سال جاری منتشر شد، اعلام کرد که به زودی تعداد فقیران مطلق در ایران افزایش می‌یابد. در این گزارش گفته شده: «با توجه به روند فزاینده شاخص عمومی قیمت‌ها، در حالی که پیش‌بینی می‌شود تا پایان سال ۱۳۹۷ نرخ تورم نقطه به نقطه به حدود ۴۰ تا ۵۰ درصد برسد، خط فقر در ماه‌های آینده مجدداً افزایش خواهد یافت و پیش‌بینی می‌شود خانوارهای بیشتری به زیر خط فقر بروند.» در این گزارش خط فقر خوراکی بر پایه مصرف سرانه حداقل ۲۱۰۰ کالری در روز محاسبه شده است.

همزمان با بهبود روابط #تهران و #پاریس، #کیهان شریعتمداری خواهان اخراج یک دیپلمات فرانسوی شد

روزنامه کیهان به مدیریت حسین شریعتمداری، همزمان با بهبود روابط دیپلماتیک پاریس با تهران از وزارت خارجه ایران خواست که در پاسخ به اخراج یک دیپلمات ایرانی در مهر سال جاری در پی حادثه بمب‌گذاری ناموفق در گردهمایی مجاهدین خلق در پاریس، یک دیپلمات فرانسوی را از ایران اخراج کند. همزمان فیلیپ تیه‌بو به عنوان سفیر فرانسه در ایران منصوب شده است. او در هفته‌های آینده فعالیت خود را در تهران آغاز خواهد کرد. اواخر سال گذشته فرانسه از معرفی سفیر تازه این کشور در ایران خودداری کرد و به درخواست ایران برای معرفی سفیری تازه در فرانسه هم پاسخ نداد. فرانسه وزارت اطلاعات ایران را به طراحی بمب‌گذاری در گردهمایی سازمان مجاهدین خلق که سال گذشته در فرانسه برگزار شده بود متهم کرده بود. قرار است بهرام قاسمی هم سفیر ایران در فرانسه شود.

فیلیپ تیه‌بو به عنوان #سفیر_فرانسه در #ایران منصوب شد

فیلیپ تیه‌بو به عنوان سفیر فرانسه در ایران منصوب شد. او در هفته‌های آینده فعالیت خود را در تهران آغاز خواهد کرد. اواخر سال گذشته فرانسه از معرفی سفیر تازه این کشور در ایران خودداری کرد و به درخواست ایران برای معرفی سفیری تازه در فرانسه هم پاسخ نداد. فرانسه وزارت اطلاعات ایران را به طراحی بمب‌گذاری در گردهمایی سازمان مجاهدین خلق که سال گذشته در فرانسه برگزار شده بود متهم کرده بود. سه‌شنبه ۱۴ اسفند بهرام قاسمی اعلام کرد که سخنگویی وزارت خارجه ایران را ترک می‌کند. قاسمی گفته است به زودی بعد از طی مراحل تشریفاتی و انجام پروتکل‌های رایج اداری به عنوان سفیر جمهوری اسلامی ایران عازم پاریس خواهد شد و مسئولیت سفارت ایران در فرانسه را به عهده خواهد گرفت.

رئیس دادگاه‌های انقلاب اسلامی تهران: اگر ما انقلاب را یاری نکنیم، #حشدالشعبی عراقی، #فاطمیون افغانی، #زینبیون پاکستانی و #حوثی‌های یمنی خواهند آمد و انقلاب را یاری خواهند کرد

حجت الاسلام موسی غضنفرآبادی، رئیس دادگاه‌های انقلاب اسلامی تهران با حضور در جمع طلاب مدرسه علمیه قم که با موضوع «گزارش وضعیت پرونده‌های کلان اقتصادی و امنیتی» برگزار شد گفت: «اگر ما انقلاب را یاری نکنیم، حشدالشعبی عراقی، فاطمیون افغانی، زینبیون پاکستانی و حوثی‌های یمنی خواهند آمد و انقلاب را یاری خواهند کرد.» رئیس دادگاه‌های انقلاب تهران از طلبه‌ها خواست بر فضای مجازی تسلط پیدا کنند. روز گذشته گروهی از طلبه‌های معترض مدرسه فیضیه قم حسن روحانی، رئیس جمهوری اسلامی را به خیانت متهم کردند و در بیانیه پایانی تجمع‌شان پیشنهاد دادند که در کاروانی کفن‌پوش عازم تهران شوند با این هدف که اجازه ندهند به «امام خامنه‌ای» در بحث FAFT جام زهر را بنوشانند.

#مکارم_شیرازی: برخی افراد کم‌اطلاع به #شورای_عالی_حوزه اهانت کرده‌اند، این کار به معنای توهین به رهبر انقلاب است

ناصر مکارم شیرازی، مرجع تقلید شیعه چهارشنبه ۱۵ اسفند در درس خارج فقه خود در مسجد اعظم قم گفت: «شنیده شده است که در بعضی از جلسات، برخی از افراد کم اطلاع یا بی‌اطلاع به شورای عالی حوزه اهانت کردند. شورای عالی حوزه منتخب مراجع و رهبری است. اگر کسی به آنها اهانتی کرده و مطلب خلافی بگوید، به مراجع و رهبر بزرگوار انقلاب توهین کرده، چراکه ایشان حضور تمام اعضا را امضا کرده است.» مکارم شیرازی سپس درباره جایگزینی مدیران سالخورده با جوانان که در ایران تحت عنوان «جوانگرایی» تبلیغ شده و دامن برخی از امامان جمعه برخی شهرها را هم گرفته است، گفت: «معنای جوانگرایی را خیلی‌ها نمی‌دانند. جوانگرایی به این معنا نیست که پست کلیدی را به جوان بی‌تجربه یا کم‌تجربه بدهیم. منظور این است که اول مدیریت‌های کوچک‌تر را به جوانان داده تا تجربه پیدا کنند و در ادامه برای مدیریت‌های بالاتر آماده شوند.» مکارم شیرازی سخنانش را در فضیلت و ضرورت سکوت برای پرهیز از گناه به پایان برد: «برخی از علمای اخلاق بیان کرده‌اند که ۲۰ گناه با زبان انجام می‌شود اما ما در مطالعاتی که داشتیم به ۳۰ گناه رسیده‌ایم که با زبان انجام می‌شود.»

دفتر #محیط_زیست #سازمان_ملل خواهان آزادی فعالان بازداشت‌شده #میراث_پارسیان شد

#دفتر_محیط_زیست_سازمان_ملل سه‌شنبه ۱۴ اسفند / پنج مارس در بیانیه‌ای خطاب به مقام‌های ایرانی خواهان آزادی اعضای بازداشت‌شده موسسه «#حیات_وحش_میراث_پارسیان» شد. #سازمان_ملل در بیانیه‌اش نوشته که «نگرانی عمیق»‌ از ادامه بازداشت این افراد را به مقام‌های ایرانی انتقال داده و «اطلاعات دریافتی اخیر مبنی بر اینکه برخی بازداشت‌شدگان شاید به مشاوره حقوقی و وکیل دسترسی کافی نداشته باشند، بسیار آزاردهنده است». اوایل بهمن ۹۶ این فعالان محیط زیست – هومن جوکار، امیرحسین خالقی، سام رجبی، طاهر قدیریان، نیلوفر بیانی، سپیده کاشانی، مراد طاهباز و کاووس سیدامامی- بازداشت شدند. دو هفته بعد مسئولان قضایی اعلام کردند که کاووس سیدامامی در زندان خودکشی کرده است. اما خانواده و وکیل او خواستار بررسی بیشتر علت مرگش شدند. این فعالان محیط زیست در زمینه حفظ حیات وحش ایران مشغول کار بودند. چندی پیش اتهام آنها افساد فی‌الارض و جاسوسی از مراکز نظامی اعلام شد. وکیلان آنها در دادگاه تعیینی بودند و اجازه دسترسی آنها به وکیل خودشان را ندادند. چهارمین جلسه محاکمه هشت فعال محیط زیستی صبح چهارشنبه ۲۴ بهمن پشت درهای بسته و به شکل غیر علنی در شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب به ریاست قاضی صلواتی برگزار شد.