ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

وضعیت یزد به دلیل شیوع کرونا اضطراری شد، ستاد پیشگیری استان از مردم خواست به یزد سفر نکنند

ستاد استانی پیشگیری و مقابله با کرونا در استان یزد جمعه ۱۶ اسفند در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: به دلیل وضعیت بحرانی استان یزد به سبب شیوع کرونا ویروس جدید و نگرانی مدیران استان از تشدید این وضعیت، استان یزد با اعلام شرایط اضطراری از پذیرایی، ‌اسکان و اقامت مسافران معذور است. بر این اساس، همه اماکن تاریخی، موزه‌ها و اماکن گردشی تعطیل هستند. مراکز اقامتی، هتل‌ها، مهمانسراها، مهمانپذیرها و کمپ‌های گردشگری نیز از پذیرش مسافران معذور هستند و امکان اقامت در بوم‌گردی‌های سنتی و خانه‌های مسافر هم مقدور نیست. ستاد استانی پیشگیری و مقابله با کرونا استان یزد در اداه این اطلاعیه اعلام کرد در مبادی ورودی استان تیم‌های بهداشتی و غربالگری مستقر شده‌اند و از ورود مسافرانی که کوچک‌ترین علائم بیماری کویید ۱۹ را داشته باشند جلوگیری می‌کنند. پلیس راه مامور ایجاد محدودیت جهت جلوگیری از ورود مسافران به یزد شده است. بر اساس گزارش خبرگزاری صدا و سیما تا جمعه ۱۶ اسفند ۵۷ مورد قطعی ابتلا به کووید ۱۹ در استان یزد به ثبت رسیده است.

برای جلوگیری از شیوع بیشتر کرونا تمامی ورودی‌های استان قزوین بسته شد

برای جلوگیری از شیوع بیشتر ویروس کرونا، ورود خوردروها با پلاک غیربومی به استان ‌قزوین ممنوع شد. هدایت‌الله جمالی‌پور استاندار قزوین جمعه ۱۶ اسفند در جمع خبرنگاران گفت: «هم‌اکنون جلسه مشترک ستاد مقابله با ویروس کرونا و شورای تامین به منظور جلوگیری از شیوع بیشتر ویروس کرونا در استان در حال برگزاری است که در این جلسه تصمیم گرفته شد از ورود خوردروها با پلاک غیربومی به استان‌قزوین تا اطلاع بعدی ممنوع جلوگیری شود.» وسایل نقلیه‌ای که تردد آنها در محورهای استان ضرورت دارد، می‌توانند از قزوین عبور کنند. وسایل نقلیه سوخت‌رسانی و کامیون‌های حامل مواد غذایی می‌توانند وارد قزوین شوند. بر اساس آماری که وزارت بهداشت در روز جمعه ۱۶ اسفند از مبتلایان به کووید ۱۹ در ایران منتشر کرد، در قزوین ۱۷۶ مورد ابتلای قطعی به ثبت رسیده است.

سه #کارگر و یک #کودک_کار در تهران و کرج بر اثر #حادثه_کار مصدوم شدند

در دو حادثه جداگانه در کرج و تهران دو #کارگر ۱۷ و ۴۲ ساله زیر آوار ماندند و دو کارگر جوان در اثر آتش‌سوزی #مصدوم شدند. پنجشنبه ۱۵ اسفند در بلوار کامیون‌داران کرج، کارگرانی که در حال گودبرداری در عمق زمین بودند در اثر ریزش خاک زیر آوار ماندند. خبرگزاری کار ایران (ایلنا) جمعه ۱۶ اسفند به نقل از محمد یساولی، رییس آتش‌نشانی کرج نوشت کارگران به اورژانس استان البرز منتقل شده‌اند. حادثه آتش‌سوزی خیابان مولوی تهران در یک خانه قدیمی واقع در حد فاصل میدان قیام و چهارراه مولوی روی داده است. این محل به انبار لوازم پلاستیکی و پارچه تبدیل شده بود. سایت «حادثه ۲۴» پنجشنبه ۱۵ اسفند به نقل از جلال ملکی، سخنگوی آتش‌نشانی تهران نوشت که محل این حادثه انباشته از لوازم پلاستیکی بوده و همچنین بالکن نیز مملو از اجناس بوده است. دو کارگر جوان در این حادثه دچار سوختگی شده و به بیمارستان منتقل شدند. روزانه ده‌ها حادثه کار در ایران روی می‌دهد که تعدادی از آن‌ها به مرگ کارگران می‌انجامد. سازمان پزشکی قانونی هفته گذشته اعلام کرد در ۹ ماه اول امسال، ۱۳۶۳ کارگر در اثر حوادث ناشی از کار جان خود را از دست داده‌اند.

انفجار در نزدیکی سفارت آمریکا در تونس

به گزارش خبرگزاری آلمان جمعه ۶ مارس/ ۱۶ اسفند در حمله انتحاری به سفارت آمریکا در پایتخت تونس دو نفر کشته و پنج نفر زخمی شدند. وزارت کشور تونس اعلام کرد: دو بمب‌گذار انتحاری خود را در مقابل ساختمان سفارت آمریکا در تونس منفجر کردند. در این حمله انتحاری پنج پلیس محافظ سفارتخانه آمریکا مجروح و دو عامل انتحاری هم کشته شدند. شاهدان عینی به رسانه‌های محلی گفتند مهاجمان با یک موتورسیکلت به در ورودی سفارت آمریکا در تونس نزدیک شدند. سفارت آمریکا در تونس بارها هدف حملات انتحاری بوده و تحت تدابیر امنیتی شدید قرار دارد.

نماینده مجلس: تلنبار شدن اجساد در قم و درماندگی مردم ‎رشت گواه ناکارآمدی‌های مسئولان است. نایب رئیس کمیسیون بهداشت مجلس خواهان قرنطینه گیلان شد

نماینده نقده در مجلس شورای اسلامی خواهان قرنطینه قم و رشت به عنوان دو کانون شیوع کرونا در ایران شد. عبدالکریم حسین‌زاده با انتشار پیامی در توییتر نوشت: «‌تلنبار شدن اجساد در قم و درماندگی مردم ‎رشت گواه ناکارآمدی‌ اطلاع‌رسانی و هشدار به موقع ‎کروناست. شهرها را که ‎قرنطینه نکردید، حالا که در پیک زمان شیوع هستیم دست‌کم قرنطینه خانگی در قم و رشت را الزامی کنید تا در تعداد کشته‌شدگان رکورددار جهانی نشده‌ایم.» بر اساس آمار رسمی وزارت بهداشت تا جمعه ۱۶ اسفند ۵۲۳ مورد قطعی ابتدا به کرونا در استان قم ثبت شده است. بر همین اساس در استان گیلان ۴۲۴ مورد قطعی ابتلا وجود دارد. محمدحسین قربانی نایب رئیس کمیسیون بهداشت مجلس درباره وضعیت استان گیلان گفت: «در یک جمله بگویم وضعیت گیلان خوب نیست و اقدامات دولت و وزارت بهداشت نیز کافی نیست و کمبودها نیز بسیار زیاد است. کمبودها وحشتناک است.» قربانی یادآوری کرد که آمارها بر اساس یک پروتکل اعلام می‌شود و کانال خروجی آمار هم قرارگاه مبارزه با کرونا است. از صبح جمعه مجراهای ورودی و خروجی به استان گیلان تحت کنترل قرار گرفته. نایب رئیس کمیسیون بهداشت مجلس اعلام کرد که این اقدامات کافی نیست و استان گیلان می‌بایست کاملاً قرنطینه شود.

وزارت بهداشت: تعداد مبتلایان به کرونا در کشور به ۴۷۴۷ نفر رسید، ۱۲۴ نفر در اثر ابتلا به کووید ۱۹ جان خود را از دست دادند

وزارت بهداشت اعلام کرد که تعداد مبتلایان به کروناویروس جدید در ایران تا جمعه ۱۶ اسفند به ۴۷۴۷ نفر افزایش یافته است. همچنین مجموع قربانیان ویروس کرونا در کشور به ۱۲۴ نفر رسید. کیانوش جهانپور، رییس مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت بهداشت درباره آخرین وضعیت شیوع کرونا در ایران گفت: «از ظهر دیروز تا امروز، هزار و ۲۳۴ بیمار جدید مبتلا به کووید ۱۹ در کشور شناسایی شد و در مجموع تعداد این بیماران در کشور به ۴ هزار ۷۴۷ نفر رسید. متاسفانه در ۲۴ ساعت گذشته، ۱۷ بیمار مبتلا به کووید ۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان‌باختگان بر اثر این بیماری به ۱۲۴ نفر رسید. تعداد بهبود یافتگان بر اثر این بیماری در کشور به بیش از ۹۱۳ نفر رسید و در طول این مدت، بیش از ۱۵ هزار و ۹۸۱ مورد مشکوک در بیمارستان‌ها بستری شده‌اند.» جهانپور موارد ابتلای قطعی به کرونا در استان تهران را ۱۴۱۳ نفر اعلام کرد. در استان‌های گیلان و قم و اصفهان که کانون شیوع کرونا به شمار می‌آیند به ترتیب: ۴۲۴، ۵۲۳ و ۳۸۸ نفر به کویید ۱۹مبتلا شده‌اند. در استان مرکزی ۲۲۸ مورد ابتلا به ثبت رسیده است. در خراسان رضوی، یکی دیگر از مراکز تشیع در ایران بر اساس آمار وزارت بهداشت ۸۹ مورد ابتلای قطعی به کرونا به ثبت رسیده.

#جاده_چالوس هم به دلیل شیوع #کرونا بسته شد

سرهنگ رضا گودرزی رئیس پلیس راه البرز از بسته شدن جاده کرج- چالوس خبر داد و گفت: «این اقدام به دلیل پیشگیری از گسترش کرونا صورت گرفته است». به‌گفته گودرزی این انسداد تا اطلاع ثانوی ادامه دارد. رئیس پلیس راه استان البرز افزود: «رانندگان به هیچ عنوان اصرار به تردد در این مسیر نداشته باشند چرا که اجازه تردد به هیچ وسیله نقلیه‌ای داده نمی‌شود». از شامگاه پنج‌شنبه ۱۵ اسفند نیز ورودی‌های استان از سمت غرب، در رامسر از سمت گیلان به روی مسافران بسته شد.

#فلاحت_‌پیشه: شیوع #کرونا در ایران و چین یک حمله بیوتروریسمی است

حشمت‌الله فلاحت‌پیشه عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی درباره شیوع کروناویروس گفت: «کرونا عامل بیماری عادی نیست بلکه بیوتروریسمی است که در کشورهای ایران و چین توزیع شده است و نباید این موضوع را نادیده گرفت». او راه مقابله با «بیوتروریسم» را خروج از حوزه پدافند غیرعامل و مقابله با آن به صورت جداگانه دانست. فلاحت‌پیشه در این‌باره گفت: «از امروز تا سال ۲۰۳۰ دنیا با انواع مختلف بیوتروریسم مواجه خواهد شد باید سازمانی مستقل با اختیارات ویژه شکل بگیرد و ما همچون پدافند موشکی، پدافند بیوتروریسم داشته باشیم». روز گذشته پنج‌شنبه ۱۵ اسفند نیز حسین سلامی، فرمانده کل سپاه پاسداران گفته بود ویروس کرونا «ممکن است محصول تهاجم بیولوژیکی آمریکا باشد که در ابتدا به چین و سپس به ایران و سایر نقاط دنیا شیوع پیدا کرده». فرمانده سپاه به آمریکا هشدار داد و گفت: «آمریکا بداند که اگر این کار را انجام داده به اهلش برخواهد گشت و اگر هم کار آمریکا نباشد باز این ویروس مهار خواهد شد».

مصرف آب در ایران به سبب وحشت از ابتلا به کرونا بالا رفت، نگرانی از کمبود

وحشت از ابتلا به کرونا در کنار کمبود مواد ضد عفونی‌کننده سبب افزایش مصرف آب در ایران شد. به گزارش تسنیم مصرف آب در تهران ۱۶ درصد و در کرمان و کرمانشاه حتی ۴۰ درصد افزایش یافته است. در سایر شهرهای ایران نیز مصرف آب جهش داشته است. قاسم تقی‌زاده خامسی، معاون وزیر نیرو در امور آب و آبفا جمعه ۱۶ اسفند در مصاحبه با تسنیم گفت: «بارندگی‌های اخیر حجم ذخایر آب کشور را افزایش داده و به نقطه مطلوب رسانده است اما ظرفیت تصفیه‌خانه‌های آب در شهرها محدود است و در زمان حاضر در برخی شهرها تا ۴۰ درصد با رشد مصرف آب مواجه‌ایم.» معاون وزیر نیرو در ادامه این مصاحبه بر ضرورت شست‌و شوی مداوم دست‌ها (قاعده ۲۰۲۰: ۲۰ بار شست‌وشوی دست با آب و صابون، هر بار ۲۰ ثانیه برای پیشگیری از ابتلا به کروناویروس) تأکید کرد اما در همان حال از مردم خواست که با توجه به خانه‌تکانی در این ایام، به مصرف آب توجه داشته باشند تا آب مورد نیاز در دسترس همه ایرانیان در اقصی نقاط کشور باشد.

استان قزوین با کمبود دارو و اقلام بهداشتی برای درمان بیماران مبتلا به کرونا مواجه شد، مسئولان توصیه کردند مردم در خانه بمانند

وضع در استان قزوین به دلیل همجواری با استان‌های قم، تهران و گیلان که از کانون‌های اصلی شیوع کرونا در ایران به شمار می‌آیند بحرانی است. به گزارش خبرگزاری کار ایران (ایلنا) بیمارستان‌های قزوین با کمبود امکانات و تجهیزات مواجه شده‌اند. سیده حمیده زرآبادی نماینده قزوین، البرز، آبیک در مجلس شورای اسلامی هنگام بازدید از بیمارستان‌های استان گفت: «پیگیر کمبودهای درمانی و بهداشتی استان قزوین هستیم تا این موارد را رفع کنیم. به مردم توصیه می‌کنیم بیشتر مراقب خود باشند و این بیماری را جدی بگیرند. شلوغی خیابان‌ها و تجمعات نشان می‌دهد مردم به این بیماری بی‌توجه هستند.» پیمان نامدار سرپرست دانشگاه علوم پزشکی قزوین هم گفت: «انتظار می‌رود پیک این بیماری در دو هفته آینده در استان اتفاق بیفتد. به شهروندان توصیه می‌کنیم یک هفته تا ۱۰ روز خود را قرنطینه خانگی کنند و جز موارد ضروری از خانه خارج نشوند و خرید شب عید را به زمان دیگری موکول کنند.» شهرداری قزوین در یک اقدام کم‌سابقه برای اعلام هشدار به شهروندان همه مجسمه‌های شهر را ماسک‌دار کرد.

با شیوع کرونا، تنکابن با کمبود امکانات درمانی روبرو شد

سید امیر حسینی جو فرماندار ویژه تنکابن شامگاه پنجشنبه ۱۵ اسفند در مصاحبه با خبرگزاری مهر اعلام کرد تا قبل از شیوع کرونا در استان مازندران، شهرستان تنکابن اصولاً با کمبود سرانه درمان و تجهیزات درگیر بود. اکنون این درگیری شدت پیدا کرده است. فرماندار ویژه تنکابن گفت با شیوع کرونا در مازندران «در این شرایط ویژه» کمبود امکانات، پزشک و تجهیزات «به مراتب تشدید شده و جوابگوی نیازهای مردم این شهرستان نیست.» حسینی‌جو در ادامه این مصاحبه گفت: «با توجه به این کمبودها، بیشتر بیماران این شهرستان در طول سال به مراکز استان‌های دیگر و یا پایتخت اعزام می‌شوند و اگر هموطنان از دیگر نقاط کشور به مازندران و غرب آن سفر کنند، با مخاطره جدی از لحاظ شرایط درمانی مواجه خواهند شد.» نماینده عالی دولت در تنکابن از عموم ایرانیان درخواست کرد تا برای حفظ جان خود و خانواده‌شان تا عادی شدن شرایط در کشور به تنکابن سفر نکنند. فرماندار ویژه تنکابن از اهالی این شهر هم خواست که فقط به هنگام ضرورت از خانه خارج شوند. در پی سفر استاندار مازندران به رامسر در هماهنگی با فرمانداران تنکابن و عباس‌آباد ورودی شهرستان رامسر از سمت گیلان بسته شد. از سمت رامسر، تنکابن هیچ مسافری حق تردد ندارد.

به سبب شیوع کرونا راه‌های ورود به رامسر بسته شد

در پی گسترش وشیوع کرونا و اعلام وضعیت زرد در مازندران، از شامگاه پنجشنبه ۱۵ اسفند ورودی‌های استان از سمت غرب، در رامسر از سمت گیلان به روی مسافران بسته شد. محمد آزاد فرماندار رامسر در مصاحبه با خبرگزاری مهر با اعلام این خبر گفت: «تا اطلاع ثانوی از ورود هرگونه مسافر به شهرستان رامسر جلوگیری خواهد شد. از مردم سراسر کشور می‌خواهیم به شهرستان رامسر سفر نکنند چرا که از ورود آنان در ورودی شهرستان جلوگیری خواهد شد.»

آمار مبتلایان به ویروس کرونا در شرق استان سمنان رو به افزایش است

رضا چمن، رئیس دانشکده علوم پزشکی شاهرود شامگاه پنجشنبه ۱۵ اسفند در مصاحبه با خبرگزاری رسمی جمهوری اسلامی (ایرنا) گفت: تاکنون ۲۱۰ نفر با علائم شبه کرونا بستری شده و بیش از ۳۸۰ بیمار با علایم عفونت‌های حاد تنفسی مراجعه سرپایی داشته‌اند. رضا چمن یادآوری کرد که بیش از ۸۰ درصد موارد ابتلا به کووید ۱۹ خفیف بوده و بهبود می‌یابند و نیاز به مراجعه ندارند. رییس دانشگاه علوم پزشکی شاهرود گفت: «تعداد ۳۳ نمونه آزمایشگاهی مثبت گزارش شده که از این تعداد ۱۸ نفر با بهبودی کامل از بیمارستان ترخیص شده، ۱۱ نفر بستری و تحت مراقبت هستند و ۴ نفر از سالمندان بیمار که بیماری‌های مزمن زمینه‌ای همچون دیابت، ریوی و قلبی عروقی داشته‌اند فوت کردند.» آمار وزارت بهداشت درباره مبتلایان به کووید ۱۹ در ایران با گزارش‌های دانشکده‌های علوم پزشکی استان‌ها اندکی تفاوت دارد.