ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

وزارت کشور ایران ایجاد یک #استان_جدید به نام #پانزده_خرداد را بررسی می‌کند

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی گفته که طرح ایجاد یک استان جدید به نام ۱۵ خرداد که همزمان است با رهبر شدن #علی_خامنه‌ای در جمهوری اسلامی و تظاهرات ۱۵ خرداد ۱۳۴۲ قم، در وزارت کشور ایران بررسی می‌شود. به‌ گفته نقوی حسینی این استان در #دشت_ورامین و از شهرهای #قرچک، #ورامین و #پیشوا تشکیل خواهد شد و علاوه بر این نماینده #گرمسار هم در نامه‌ای به مجلس خواستار الحاق این شهرستان به استان در حال ایجاد ۱۵ خرداد شده است. او در همایش عقیدتی_سیاسی #بسیج از آنها خواسته که هشیار باشند چرا که«دشمن نظام در‌ حال برنامه‌ریزی‌ بر روی نیروهای #بسیجی و ایثارگران است و قصد دارد این نیروها را برای #تحصن به مقابل مجلس بکشاند تا در مخالفت با نظام #تظاهرات کند».

بیانیه انتخاباتی #اردوغان: عملیات تازه در سوریه، تلاش مجدد برای پیوستن به اتحادیه اروپا

رجب طیب اردوغان، رئیس جمهوری ترکیه اعلام کرد این کشور قصد دارد به دنبال دو عملیات قبلی، عملیات تازه‎ای را در امتداد مرز خود با سوریه کلید بزند. او گفته « حلقه فشار بر سازمان‌های تروریستی را تنگ‌تر خواهیم کرد و به دو عملیات «سپر فرات» و «شاخه زیتون»، عملیات تازه‌ای را اضافه خواهیم کرد». او این برنامه تازه را در  جمع هزاران نفر از حامیانش در استانبول و در جریان اعلام مانیفست انتخاباتی خود اعلام کرد. انتخابات پارلمانی و ریاست جمهوری ترکیه تا دو ماه دیگر برگزار خواهد شد. اردوغان در این سخنرانی بار دیگر از تلاش ۱۸ ساله ترکیه برای پیوستن به اتحادیه اروپا گفت و اعلام کرد این کشور هرگز از هدفش برای پیوستن به این اتحادیه دست نکشیده است. از سال ۲۰۱۶، مذاکرات ترکیه با اتحادیه اروپا به دنبال مخالفت آلمان و فرانسه و همچنین مسئله قبرس با مشکل مواجه شده است.

#دادستان_تهران می‌گوید: ۱۶ زن به دلیل همکاری با #داعش در ایران محاکمه و به زندان محکوم شدند

#جعفری_دولت‌آبادی #دادستان_تهران گفته: #دادگاه_انقلاب تهران ۱۶ #زن را به دلیل همکاری با #داعش به #حبس و #مجازات تکمیلی محکوم کرد. جزئیات بیشتری در باره هویت این ۱۶ زن منتشر نشده اما جعفری دولت‌آبادی گفته است: این زنان برای حمایت از #داعش به #سوریه رفته بودند و برای اقدامات تروریستی آموزش دیده و عملیاتی نیز داشته‌اند، در بازگشت به ایران دستگیر شدند. به گفته او این افراد از داعش دستمزد گرفته و علاوه بر زندان به پرداخت سیصد میلیون تومان وجوه دریافتی از این گروه محکوم شدند. مقام‌های قضایی ایران هفته گذشته هم اعلام کردند محاکمه گروهی که سال گذشته به مجلس شورای اسلامی و مقبره خمینی حمله کردند آغاز شده است. این افراد نیز به همکاری با داعش متهم شدند. هویت این افراد نیز فاش نشده و در باره واقعی بودن اتهام آنان تردیدهایی از سوی فعالان #حقوق_بشر مطرح شده است.

نتایج یک پژوهش: جمعیت ایران در سال ۱۴۳۰ بیش از ۱۰۱ میلیون نفر خواهد بود

آخرین پژوهش‌‌های آماری نشان می‌دهد ایران در سال ۱۴۳۰ نزدیک به ۱۰۱ میلیون نفر جمعیت دارد. خبرگزاری مهر در گزارشی نوشت این پژوهش با استفاده از روش متداول «ترکیبی پیش‌بینی جمعیت» انجام گرفته و در آن مجموعه عوامل مؤثر بر تغییر و تحولات جمعیت یعنی باروری، مرگ و میر، مهاجرت و ترکیب سنی و جنسی جمعیت لحاظ شده است. بر اساس این پیش‎بینی، جمعیت ایران در سال ۱۴۳۰ در کمترین سطح به ۹۵,۳ میلیون نفر و در بیشترین سطح به ۱۱۲,۵ میلیون نفر می‌رسد. با این حال متوسط رشد سالانه جمعیت ایران رو به کاهش است و گمان می‌رود در دهه‌های آینده به کمتر از یک درصد برسد. رهبر ایران، آیت‌الله علی خامنه‌ای مخالف سیاست‌های کنترل جمعیت است.

#علیرضا_جهانبخش در پایان فصل ۲۰۱۷/۲۰۱۸ با زدن ۲۱ گل «آقای گل» لیگ #فوتبال هلند شد

در پایان فصل ۲۰۱۷/۲۰۱۸ لیگ فوتبال هلند، علیرضا جهانبخش بازیکن تیم ملی فوتبال ایران و باشگاه آ زد آلکمار هلند، موفق شد با زدن ۲۱ گل عنوان آقای گلی این رقابت‌ها را به خود اختصاص دهد. جهانبخش اولین آقای گل از قاره آسیا در تاریخ لیگ‌های معتبر فوتبال اروپا است. در آخرین هفته لیگ فوتبال هلند تیم آلکمار با کسب پیروزی ٦-٠ مقابل تیم زوله، با ٧١ امتیاز در جایگاه سوم لیگ هلند قرار گرفت و فصل آینده در مرحله پلی آف لیگ اروپا حاضر خواهد بود. جهانبخش در این دیدار هتریک کرد. علیرضا جهانبخش با زدن ۲۱ گل و دادن ۱۲ پاس گل، به چهارمین بازیکن تاریخ باشگاه آلکمار تبدیل شد که در لیگ هلند، آقای گل می‌شود. در این فصل باشگاه فوتبال آیندهوون به مقام اول و قهرمانی رسید و آژاکس آمستردام دوم شد.

#علم‌الهدی نماینده #خامنه‌ای در #خراسان_رضوی به استقبال #روحانی نرفت،روحانی در مشهد سخنرانی نمی‌کند

#حسن_روحانی به #خراسان_رضوی رفت. #احمد_علم‌الهدی #امام_جمعه #مشهد و #ابراهیم_رئیسی #تولیت_آستان_قدس به استقبال او نرفتند. رئیس دولت هم در #مشهد سخنرانی نکرد. اول به #سبزوار رفت و گفت: خروج از برجام موجب پشیمانی تاریخی امریکا می‌شود. در سبزوار از او خواستند که به وعده‌هایش عمل کند. پاسخ روحانی هم تشکر از #سپاه ، #نیروهای_مسلح و #خامنه‌ای بود. در #نیشابور هم گفت: بعضی‌ها از #اینترنت پرسرعت خیلی خوشش نمی‌آید.آنها می‌گویند سرعت اینترنت بسیار کند باشد طوری که برای دسترسی به یک سایت وقت زیادی صرف شود. #روحانی یک روز قبل #محمود_واعظی رئیس دفترش را به مشهد فرستاد تا با نمایندگان خامنه‌ای گفت‌وگو کند. او با علم‌الهدی دیدار و هدف از این اقدام را بهره‌گیری از نقطه نظرات نماینده ولی‌فقیه برای بهتر برگزار شدن سفر روحانی اعلام کرد. به گفته واعظی روحانی بعد از سخنرانی در سبزوار و نیشابور جلسه شورای عالی اداری #خراسان_رضوی را تشکیل می‌دهد.

نرخ #دلار در بازار آزاد ایران به آستانه ۷۰۰۰ تومان رسید،سکه بازهم گران شد

دولت جمهوری اسلامی #نرخ_دلار را در ۴۲۰۰ تومان اعلام کرده اما بازار ارز از این دستور تبعیت نمی‌کنند. کاربران شبکه اجتماعی توئیتر یکشنبه ۱۶ اردیبهشت نوشتند: #نرخ_دلار در بازار آزاد به ۷۰۰۰ تومان نزدیک شده است. بانک مرکزی اما همچنان نرخ دلار را ۴۲۰۰ تومان اعلام کرد. سکه هم باردیگر ۲۳ هزار تومان گران شد و به ۲ میلیون و ۷۵ هزار و ۵۰۰ تومان رسید. شاهدان عینی می‌گویند: صرافی‌ها از خرید و فروش دلار در تهران و دیگر شهرها خودداری می‌کنند. صبح امروز وزیر امور اقتصادی ایران برای توضیح در باره وضعیت بازار ارز به مجلس رفته بود. مشروح گزارش را به زودی در #زمانه بخوانید.

۱۰۰ #کارگر از ۲۵۰ کارگر #واگن سازی_کوثر اخراج شدند

مصطفی اباذری رئیس اداره کار #شهر_رضا در استان اصفهان اخراج ۱۰۰ #کارگر شرکت #واگن‌سازی_کوثر را تائید کرد. این کارخانه پیش از این ۲۵۰ کارگر داشت که ۱۰۰ تن از آنان طی روزهای گذشته به بهانه عدم تولید #تعدیل یا همان #اخراج شدند. اباذری گفته که مدیران شرکت به دلیل عدم پایبندی شرکت راه‌آهن جمهوری اسلامی به تعهداتش ممکن است ۱۵۰ کارگر دیگر را هم اخراج کنند. واگن‌سازی کوثر یکی از سهامداران و مالکان عمده شرکت #هپکو_اراک بود که اعتراض‌های گسترده کارگرانش در سال گذشته با خشونت #سرکوب شد.

علی مطهری خواستار اعلام علنی صدور #حکم_حکومتی #خامنه‌ای و #تذکر_قانون_اساسی رئیس دولت به #قوه_قضائیه در باره #فیلترینگ_تلگرام شد

علی مطهری نماینده تهران در مجلس شورای اسلامی از #فیلترینگ_تلگرام دفاع کرد و تنها گفت: بهتر بود از مسیر قانونی انجام شود و نه توسط قوه قضائیه. او گفته: اگر رهبر جمهوری اسلامی #حکم_حکومتی به فیلتر تلگرام داده لازم است با ذکر دلایل اعلام شود. مطهری از #روحانی خواسته که در این باره به #قوه_قضائیه تذکر قانون اساسی بدهد. او همچنین از نهادهای موازی اطلاعاتی انتقاد و به کنایه پیشنهاد کرد: #حسین_طائب رئیس سازمان #اطلاعات_سپاه به عنوان #وزیر_اطلاعات معرفی و یا وظایف اطلاعات سپاه مانند گذشته به امور داخلی #سپاه و گروه‌های مخالف مسلح منحصر شود.

یک نماینده مجلس شورای اسلامی می‌گوید: حکم #رفع_حصر #زهرا_رهنورد به او ابلاغ شده است

کانال پیام‌رسان اینترنتی تلگرام روزآروز به نقل از قاسم میرزایی نیکو نماینده مجلس گزارش کرد: حکم #رفع_حصر #زهرا_رهنورد که از بهمن ۱۳۸۹ به همراه #میرحسین_موسوی و #مهدی_کروبی در #حصر_خانگی است، به او ابلاغ شده است. یک‌روز قبل نیز منابع خبری گزارش کردند: فرزندان موسوی و رهنورد اجازه یافتند شب‌ها را در کنار والدین خود بگذرانند.