ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

دبیرکل #جبهه_پایداری در انتقاد از تعلل #وزارت_بهداشت در بازگشایی مساجد در نقاط قرمز و زرد ایران: مسئولان باید به بندگی جمعی مردم اهمیت دهند

همه‌گیری کرونا در ایران کسب و کار کاسبان دین را از رونق انداخته است. دبیرکل جبهه پایداری با انتقاد از تعلل وزارت بهداشت در بازگشایی مساجد در نقاط قرمز و زرد کشور گفت: «سلامتی‌مان مهم است، اما امیدواریم که مسئولان نسبت به بندگی جمعی مردم اهمیت بدهند.» کیانوش جهانپور، سخنگوی وزارت بهداشت ظهر چهارشنبه ۱۷ اردیبهشت اعلام کرد که تعداد مبتلایان به کووید ۱۹ در ایران از مرز صد هزار نفر گذشت. به گفته رئیس اداره مبارزه با بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تاکنون کمتر از نیم درصد ایرانیان به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند، بنابراین موضوع ایمنی گله‌ای در کشور مطرح نیست. سخنگوی وزارت بهداشت نیز احتمال داد که پیک دوم و سوم کشور در راه باشد. کیانوش جهانپور گفت اگر اقتصاد ایران قدرت تحمل آن را داشت، کشور می‌بایست یک سال تعطیل می‌شد. در استان خوزستان از هم‌اکنون تعداد مبتلایان رو به افزایش است.

شمار مبتلایان به #کرونا در ایران از مرز ۱۰۰ هزار نفر گذشت

کیانوش جهانپور، سخنگوی وزارت بهداشت ظهر چهارشنبه ۱۷ اردیبهشت آخرین آمار رسمی در مورد شیوع ویروس جدید کرونا در ایران را اعلام کرد. بر این اساس در ۲۴ ساعت گذشته، با جان باختن ۷۸ نفر از بیماران مبتلا به کووید ۱۹، مجموع درگذشتگان در اثر این بیماری به ۶۳۴۰ نفر رسید. همچنین از ظهر روز گذشته تا ظهر امروز ۱۶۸۰ مورد جدید ابتلا به کووید ۱۹ در کشور شناسایی شد و شمار مبتلایان به این بیماری در کشور به ۱۰۱۶۵۰ نفر افزایش یافت. جهانپور گفت تاکنون ۸۱۵۸۷ نفر از بیماران کووید ۱۹ در کشور بهبود یافته‌اند. ۲۷۳۵ نفر از بیماران در وضعیت شدید این بیماری قرار دارند.

سه راکت کاتیوشا به اطراف فرودگاه #بغداد اصابت کرد

واحد اطلاع‌رسانی امنیتی عراق اعلام کرد که سه راکت به اطراف فرودگاه بین‌المللی بغداد اصابت کرد. در اطلاعیه این واحد آمده است که راکت‌ها در نخستین ساعت صبح چهارشنبه ۱۷ اردیبهشت / ۶ مه شلیک شدند. به‌گفته واحد اطلاع‌رسانی امنیتی عراق، نیروهای امنیتی این کشور محل شلیک کاتیوشاها را در منطقه بکریه در غرب بغداد شناسایی کرده‌اند. بنا بر این اطلاعیه این حمله خسارتی در بر نداشته است. حمله راکتی به فرودگاه بغداد در حالی صورت می‌گیرد که ساعاتی بعد نشست رأی اعتماد به کابینه مصطفی الکاظمی، نخست‌وزیر جدید عراق برگزار خواهد شد.

ادارات و بانک‌های ‌#خوزستان‌ ‌به‌علت گرد و خاک تعطیل شدند

مدیرکل مدیریت بحران استان خوزستان گفت: تمام ادارات، بانک‌ها و دستگاه‌های اجرایی سطح خوزستان به‌جز مراکز امدادی، چهارشنبه ۱۷ اردیبهشت ۹۹ از ساعت ۱۱ به بعد تعطیل می‌شوند. کیامرث حاجی‌زاده در گفت‌وگو با تسنیم گفت هواشناسی پیش‌بینی کرده که بعد از ظهر چهارشنبه توده‌ای از گردوخاک از ‌عراق‌ به‌ استان خوزستان برسد. شامگاه گذشته (سه شنبه) توفانی با سرعت دست‌کم ۷۶ کیلومتر بر ساعت همراه با گردوخاک شهرهای آبادان و خرمشهر را در نوردید و سبب تشدید آلودگی هوا، کاهش شعاع دید به ۱۰۰ متر و قطع برق در مناطقی از این دو شهر شد.

آمار جدید #وزارت_بهداشت از #کرونا در ایران: درگذشتگان ۶۴۱۸ نفر، مبتلایان ۱۰۱۶۵۰ نفر

وزارت بهداشت جمهوری اسلامی ظهر چهارشنبه ۱۷ اردیبهشت آخرین آمار رسمی در مورد شیوع ویروس جدید کرونا در ایران را اعلام کرد. بر این اساس در ۲۴ ساعت گذشته، با جان باختن ۷۸ نفر از بیماران مبتلا به کرونا، مجموع درگذشتگان بر اثر این بیماری به ۶۴۱۸ نفر رسید. همچنین از ظهر دیروز (سه‌شنبه) تا ظهر امروز (چهارشنبه)، ۱۶۸۰ مورد جدید ابتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد و شمار مبتلایان به این بیماری در کشور به ۱۰۱۶۵۰ نفر افزایش یافت. وزارت بهداشت گفته است که تاکنون ۸۱۵۸۷ نفر از بیماران کووید۱۹ در کشور بهبود یافته‌اند. ۲۷۳۵ نفر از بیماران در وضعیت شدید این بیماری قرار دارند.

بازار #بورس قرمزپوش شد: تحریک بازار جواب نداد و بورس باز هم دچار سکته شد

در ابتدای معاملات چهارشنبه ۱۷ اردیبهشت، شاخص کل بورس اوراق بهادار در ادامه اصلاح قیمت‌های بازار، با افت ۱۴ هزار و ۶۷۲ واحدی به رقم ۹۶۵ هزار و ۸۹۹ رسید. شاخص کل (هم وزن) با افت ۳ هزار و ۶۸۶ واحدی به عدد ۳۰۶ هزار و ۶۹۰، شاخص کل قیمت با افت ۳ هزار و ۹۰۲ واحدی به عدد ۲۵۶ هزار و ۹۳۷ رسید. نمادهای صنایع پتروشیمی خلیج فارس، فولاد مبارکه اصفهان و ملی صنایع مس بیشترین تاثیر را در افت شاخص داشت. در بازار فرابورس نیز شاخص با افت ۹۰ واحدی به عدد ۱۱ هزار و ۷۴ واحد رسید. روز گذشته بازگشایی نماد شستا اگرچه موجب تحریک بازار شد اما نتوانست روند صعودی شاخص را حفظ کند. دولت برای تامین بودجه خود در نقش بازاریاب و بازارگردان ظاهر شده است. برنامه دولت این است که عرضه سهام دولتی را برای حفظ جذابیت بازار تا پایان سال ادامه دهد اما هر لحظه می‌توان انتظار داشت شرایط بین‌المللی و داخلی بر محرک‌های دولتی غلبه و بورس را از عرش به فرش برساند. روز گذشته مصطفی کواکبیان، نماینده مجلس به مردم هشدار داده بود که از فروش دارایی‌های خود برای سرمایه‌گذاری در بورس خودداری کنند.

#حوثی‌ها از یک مورد ابتلا به #کرونا در شمال یمن خبر دادند

حوثی‌های یمن اعلام کردند که ابتلای قطعی یک نفر به بیماری کووید ۱۹ در شمال یمن شناسایی و ثبت شده است: یک شهروند سومالیایی که جنازه او در هتلی در صنعا یافت شد. دولت یمن در جنوب تاکنون ابتلای ۹ نفر به کووید ۱۹ را تایید کرده است. یمن یکی از فقیرترین کشورهای جنگ‌زده جهان نخستین بار ۱۰ آوریل/ فروردین سال جاری شیوع کرونا در این کشور را تایید کرد. تاکنون ۲۱ مورد ابتلای قطعی به کووید ۱۹ در عدن شناسایی شده و ۳ نفر هم در اثر ابتلای به این بیماری جان خود را از دست داده‌اند.

رئیس پلیس #تبریز: هفت مبتلا به #ویروس_کرونا که فراری شده بودند، به بیمارستان تحویل داده شدند

پس از انتشار فیلم فرار چند نفر از بیماران مبتلا به کرونا از #بیمارستان_رازی_تبریز در شبکه‌های اجتماعی، رئیس پلیس این شهر روز چهارشنبه ۱۷ اردیبهشت‌ اعلام کرد ماموران کلانتری ۲۰ این شهر با همکاری یگان‌های امدادی و فوریت‌های پلیسی ۱۱۰، در کمترین زمان ممکن هر هفت بیمار را دستگیر کرده و به بیمارستان تحویل داده‌اند. به نوشته خبرگزاری رکنا، #فرهنگ_نوروزی در ادامه گفت که این هفت نفر «خود معرف» و «غیرخطرناک» هستند که با استفاده از غفلت نگهبانان از بیمارستان خارج و به محل سکونت خود در تبریز مراجعه کرده‌اند. این مقام انتظامی توضیحی درباره چگونگی تقسیم‌بندی بیماران مبتلا به #کرونا به خطرناک و غیر خطرناک نداد. در هفته‌های گذشته نیز اخباری مبنی بر فرار بیماران مبتلا به کرونا در شهرستان‌های سبزوار، خواف، گناوه و کاشان در شبکه‌های اجتماعی و خبرگزاری‌ها منتشر شده بود. در یک مورد از آنها، علی افکار، مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان مرزی خواف اواخر اسفند ماه اعلام کرد یک بیمار کووید۱۹ در بیمارستان ۲۲ بهمن این شهر با شکستن در بخش مربوط به بیماران مبتلا به این بیماری، از این بیمارستان گریخته است. او گفت که بر پایه رصدهای صورت گرفته از سوی پلیس خراسان، این بیمار به منزلش نرفته و از حوزه شهرستان خواف خارج شده است.

دبیرکل #سازمان_ملل: #معلولان از امکانات مساوی برای پیشگیری از ابتلا و درمان کرونا برخوردار نیستند

آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل چهارشنبه ۶ مه/ ۱۷ اردیبهشت در یک پیام ویدیویی اعلام کرد که معلولان در جهان از امکانات برابر برای پیشگیری از ابتلا به بیماری کووید ۱۹ و درمان آن بهره‌مند نیستند. گوترش در بخشی از این پیام هشدار داد همه‌گیری ویروس کرونا جدید به نابرابری و تبعیض دامن می‌زند. یکی از جلوه‌های آن هم این است که معلولان که تاکنون در معرض خشونت و سوءاستفاده بوده‌اند، از امکانات برابر برای پیشگیری از ابتلا به ویروس و درمان بیماری کووید ۱۹ برخوردار نیستند. دبیرکل سازمان ملل گفت: «ما نمی‌توانیم بگذاریم این وضع ادامه پیدا کند. باید به تبعیض علیه معلولان خاتمه دهیم و دسترسی آن‌ها به امکانات درمان را فراهم کنیم.»