ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

وزیر کشور ایران: ۷۳۰ هزار #مهاجر_افغانستانی «جمع‌آوری شدند»

عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور جمهوری اسلامی گفت که این نهاد ۷۳۰ هزار #مهاجر_افغانستانی را «جمع‌آوری کرده است». او در باره وضعیت این #مهاجران پس از این اقدام توضیحی نداد اما گفت که «هزینه حمل و نقل، خورد و خوراک و پوشاک آنها بسیار بالا است». از سخنان او که در جمع سازمان‌های مردم نهاد بیان شد، پیداست که این مهاجران به اردوگاه‌ها منتقل و از آنجا به افغانستان بازگردانده شده‌اند. رحمانی فضلی گفت که «هر کدام از این اقدامات سه تا پنج روز طول می‌کشد». برخورد با مهاجران افغانستانی و پاکستانی در ایران طی ماه‌های گذشته خشن‌تر شده شده است. هفته گذشته محل سکونت مهاجران پاکستانی در شهرری تهران شبانه تخریب شد. پیشتر نیز مهاجران افغانستانی ساکن قم با حمله «لباس شخصی»ها روبرو شده بودند. دولت ایران مهاجران افغانستانی را یکی از عوامل افزایش نرخ بیکاری اعلام و همزمان از خروج دواطلبانه کارگران افغانستانی پس از سقوط ارزش ریال در مناطق مرزی جلوگیری می‌کند.

چهار #کارگر در #مرند به دلیل فرویختن دیوار کشته شدند

وحید شادی‌نیا سخنگوی اورژانس آذربایجان شرقی به خبرگزاری رسمی ایران، ایرنا، گفت که چهار #کارگر بر اثر فروریختن یک سیلوی گندم در محور مرند- جلفا واقع در آذربایجان‌شرقی زیر آوار مدفون شده‌اند. به گفته او این حادثه ظهر روز دوشنبه ۱۵ مرداد رخ داد و ماموران آتش‌نشانی توانسته‌اند جسد یکی از فوت شدگان را از زیر خاک بیرون بکشند اما هنوز جسد سه کارگر دیگر پیدا نشده است.

بی‌اطلاعی مسئولان از سرنوشت #کودکان گمشده: فرمانداری شهرری گم شدن ۶ #کودک_مهاجر در پی تخریب محل سکونت #بلوچ‌های_پاکستانی را «تکذیب کرد»

با گذشت پنج روز از تخریب خانه #مهاجران_پاکستانی در منطقه #قوچ_حصار شهرری هنوز اطلاعی از سرنوشت شش کودک گمشده در دست نیست. خبرگزاری دولتی کار ایران،ایلنا، به نقل از یکی از #مهاجران ساکن در این منطقه گزارش کرده که در آن روز ماموران با چاقو وسایل ساکنان را پاره کردند و اجازه ندادند که مهاجران وسایل‌شان را از داخل کپرها بیرون بیاورند. او گفته که در آن روز هفت تن از کودکان گم شده‌اند، یک تن از آنها که بزرگ‌تر بوده بازگشته اما از سرنوشت دیگر کودکان خبری در دست نیست. مدیر روابط‌عمومی فرمانداری شهر ری هم در واکنش به این اظهارات گفته که «هیچ کودکی در آن روز گم نشده و و هیچ سازمانی نیز گمشدن این کودکان را تایید نکرده است.» ماموران شهرداری و پلیس جمهوری اسلامی هفته گذشته شبانه محل سکونت مهاجران پاکستانی در شهرری تهران را تحت عنوان «جمع‌آوری اتباع غیرمجاز» تخریب کردند. ساکنان این منطقه به روزنامه قانون گفته‌اند که ماموران در آن شب «اموال و وجوه نقد آن‌ها» را هم به تارج بردند.

#اسرائیل اعلام کرد که توافق آتش‌بس احتمالی با #حماس در #غزه محدود خواهد بود

مقامات حماس امیدوار بودند که با میانجیگری مصر، آتش‌بس با اسرائیل در غزه برقرار شود و بعد از ۱۱ سال حصر اقتصادی نوار غزه، تعدیل گردد و سازمان ملل متحد بتواند برنامه بازسازی غزه را از سر گیرد. به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس یوآو گالانت، وزیر مسکن دولت اسرائیل دوشنبه ۶ اوت در حاشیه برگزاری نشست هیأت دولت نتیانیاهو اعلام کرد که توافق احتمالی آتش‌بس با حماس محدود خواهد بود. این وزیر اسرائیلی در گفت وگو با رادیو ارتش اسرائیل گفته است که در نشست کابینه امنیتی نتانیاهو آتش‌بس با حماس به بحث گذاشته شده و اعضای هیأت دولت به این نتیجه رسیده‌اند که توافق احتمالی با حماس محدود باید باشد. خبرگزاری آسوشیتدپرس می‌نویسد تفاوتی که از درک آتش‌بس بین حماس و اسرائیل وجود دارد، دستیابی به آتش‌بس را نامحتمل می‌کند. از اواخر مارس سال جاری در نوار غزه، در مرز با اسرائیل درگیری‌هایی بین معترضان فلسطینی و سربازان اسرائیلی گزارش شده است.

کمیسیون عالی مستقل انتخابات #عراق بازشماری آرا را به پایان رساند

کمیسیون عالی مستقل انتخابات عراق اعلام کرد که بازشماری آرای انتخابات پارلمانی در این کشور به پایان رسیده است. تنها تعرفه‌های انتخاباتی شرق بغداد که در انباری در پایتخت عراق در اثر حریق از بین رفته بودند، بازشماری نشده‌اند. کمیسیون عالی مستقل انتخابات عراق اعلام نکرده که بازشماری آرا چه تأثیری در نتیجه انتخابات پارلمانی این کشور گذاشته است. همچنین اعلام نشده که نتایج بازشماری تعرفه‌های انتخاباتی در چه زمانی منتشر خواهد شد. در انتخابات پارلمانی عراق ائتلاف سائرون به رهبری مقتدی صدر با به دست آوردن ۴۵ کرسی پیروز شد. ائتلاف حیدر عبادی که از حمایت شیعیان طرفدار ایران برخوردار بود ۴۲ کرسی پارلمان را به دست آورد.

هر هفته حداقل ۵ تا ۶ تن در #خوزستان #خودکشی می‌کنند

رضا رفیعی مدیرکل فوریت‌های پزشکی #خوزستان گفته که آمار #خودکشی در این استان طی چند ماه گذشته افزایش یافته است. به گفته او در طول هفته حداقل ۵ تا ۶ مورد خودکشی در خوزستان رخ می‌دهد. او این اظهارات را پس از اعلام خبر درگذشت یک جوان ۲۰ ساله به دلیل خودکشی بیان کرد. به گفته رفیعی این فرد ساعت ۳:۳۰ دوشنبه ۱۵ مرداد در منطقه راه‌آهن اهواز با ریختن بنزین بر روی خود اقدام به #خودسوزی کرد. نام این فرد هنوز افشاء نشده است. پیش از این نیز خبرگزاری‌های دولتی ایران از خودکشی یک کودک ۱۲ ساله در آبادان خبر داده بودند. این کودک پس از آن خودکشی کرد که متوجه شد مادرش به دلیل #فقر مالی دوچرخه‌اش را فروخته است. ۱۳ مرداد نیز رسانه‌ها گزارش کردند یک مرد ۴۳ ساله در هفت‌گل خوزستان با دار زدن خود، خودکشی کرده است. خوزستان یکی از برخوردارترین استان‌های ایران به لحاظ منابع نفتی و درآمدی است اما چهره فقر در این استان نیز خشن گزارش می‌شود. نرخ بیکاری در برخی از شهرهای خوزستان بیش از ۵۰ درصد گزارش شده است.

دو #مدیر_دولتی در #قزوین به اتهام #فساد_مالی بازداشت شدند

در ادامه بازداشت مدیران دولتی به اتهام #فساد_مالی، دادستان #قزوین از بازداشت مدیرکل سابق تربیت‌بدنی این استان و معاون او خبر داد. صادقی نیارکی گفته «این افراد وجوهی که برای مصرف خاص در نظر گرفته شده بود بین خود تقسیم کرده بودند.» او نام این دو تن را فاش نکرده اما رسانه‌های محلی از محمد مشهدی‌آقایی به عنوان یکی از افراد بازداشت شده نام می‌برند. مشهدی آقایی برای یک دوره نیز در فدراسیون کشتی ایران مشغول به فعالیت بود. او پیشتر نیز در تربیت بدنی سپاه پاسداران مسئولیت داشت. بازداشت مدیران دولتی به اتهام فساد مالی پس از بحران ارزی و افشای اسامی دریافت‌کنندگان #ارز به نرخ دولتی شدت گرفته است. شامگاه یکشنبه ۱۴ مرداد معاون ارزی بانک مرکزی بازداشت شد. سخنگوی قوه قضائیه گفته که علاوه بر او سه مدیر و کارمند ارشد دولتی دیگر نیز دستگیر شده‌اند. پیشتر نیز ۳۰ تن از کارکنان وزارت صنعت،معدن و تجارت به اتهام مشارکت در تخلف ثبت واردات خودرو دستگیر شدند. در همین رابطه رئیس سازمان توسعه و تجارت نیز بازداشت شده است. تعدادی از نمایندگان مجلس خواستار بازداشت ولی‌الله سیف رئیس کل سابق بانک مرکزی شده‌اند.

ایرنا: امید ایران برای تنش‌زدایی با #عربستان_سعودی، با روی کار آمدن #عمران_‌خان در پاکستان

خبرگزاری دولتی جمهوری اسلامی (ایرنا) در تفسیری از امیدواری ایران برای بهبود روابط خود با عربستان سعودی نوشته و گفته است با پیروزی حزب عمران‌خان در انتخابات پاکستان این امیدواری بیشتر شده است. ایرنا نوشته است: «به‌تازگی عمران‌خان رهبر حزب پیروز انتخابات سراسری پاکستان که به احتمال زیاد در آینده‌ای نزدیک بر صندلی نخست‌وزیری این کشور تکیه خواهد زد، از آمادگی خود برای حل اختلافات ایران و عربستان خبر داده است که به باور ناظران میانجی‌گری اسلام‌آباد با توجه به روابط حسنه با تهران و ریاض، ممکن است مثمرثمر واقع شود.» عمران خان، ستاره سابق کریکت پاکستان و رهبر حزب اپوزیسیون تحریک انصاف، در انتخابات سراسری روز چهارشنبه ۲۵ ژوئیه پیروز شد. ایرنا همچنین از اعزام تیم کنسولی ۱۰ نفره ایران برای انجام امور کنسولی حج به عربستان سعودی و تعیین سوئیس به‌عنوان حافظ منافع ایران در عربستان سعودی و گشایش احتمالی دفتر آن، به‌عنوان علائم دیگر این خوش‌بینی یاد کرده است. قرار است محمد علی ‌بک، رئیس اداره عمان و یمن وزارت امور خارجه ایران سرپرستی دفتر حفاظت منافع ایران در جده را برعهده گیرد. روابط دیپلماتیک میان ایران و عربستان سعودی پس از اعدام شیخ نمر باقرالنمر، روحانی شیعه در عربستان سعودی و در پی آن حمله به ساختمان‌های دیپلماتیک عربستان سعودی در تهران و مشهد در سال ۱۳۹۴ موجب شد که در دی ماه همان سال ریاض به کلی روابط خود با تهران را قطع کند. از آن زمان تیرگی روابط دو کشور از جمله با خروج آمریکا از برجام و حمایت عربستان سعودی از این اقدام عمیق‌تر شده است.

فاطمه ذوالقدر: #ازدواج_کودکان زیر ۱۳سال ممنوع می‌شود

«فاطمه ذوالقدر» نماینده مجلس ایران گفته: «طرح #کودک_همسری که بر اساس آن ازدواج زیر ۱۳ سال نیز ممنوع می شود، بعد از تعطیلات یک هفته ای در دستور کار نمایندگان قرار می‌گیرد.» بر اساس طرحی که فراکسیون زنان مجلس تهیه کرده است، سن ازدواج پسران ۱۸ سال و دختران ۱۶ سال تعیین می شود و ازدواج بین ۱۳ تا ۱۵سال تنها با شرایطی همچون اذن پدر و مصلحت دادگاه امکان پذیر خواهد بود. عضو فراکسیون زنان مجلس دهم گفته: «امروز جمعی از کودکان در سنین ۹ تا ۱۳ سال از سوی خانواده‌های خود مجبور به ازدواج می‌شوند که مشکلات زیادی برای آنان ایجاد می‌کند.

پس از چند سال جنگ، پیمان تقسیم قدرت در #سودان_جنوبی امضا شد

طرف‌های درگیری در #سودان_جنوبی پس از چند سال درگیری‌های نظامی داخلی در این کشور توافقنامه‌ای برای تقسیم قدرت امضا کردند. در دیداری بین سالوا کاییر، رئیس‌جمهوری سودان جنوبی و مخالف و معاون سابق او، ریک ماچار و گروه‌های شورشی در کشور همسایه سودان، این پیمان امضا شد. کاییر در تلویزیون اعلام کرد که ماچار در دولت انتقالی معاون رئیس‌جمهوری خواهد بود. علاوه بر این، چهار معاون رئيس‌جمهوری وجود خواهد داشت. کابینه دولت نیز از ۳۵ وزیر تشکیل خواهد شد و نمایندگان مجلس ۵۵۰ نفر خواهند بود. همچنین، مسائل اقتصادی و حقوق بشری در یک جلسه پیگیری در کنیا مورد بحث قرار خواهند گرفت. هر دو طرف همپنین خود را متعهد به آتش‌بس کردند. این پیمان صلح به جنگی پایان می‌دهد که چهار میلیون آواره داشته است، یعنی چیزی حدود یک سوم جمعیت سودان جنوبی. ده‌ها هزار نفر نیز در این درگیری‌ها کشته شدند. سودان جنوبی در سال ۲۰۱۱ از سودان جدا شد. در سال ۲۰۱۳ درگیری‌هایی بین طرفداران کاییر از قبیله دینکا و ماچار از قبیله نویر رخ داد. در ماه اوت ۲۰۱۵ این دو با میاجی‌گری‌های کشورهای دیگر توافقنامه صلح را امضا کردند که در آن تقسیم قدرت در نظر گرفته شده بود. در سال ۲۰۱۶ درگیری‌های نظامی بین این دو گروه از سر گرفته شد. کاییر ماچار را به اقدام کودتایی متهم کرد و ماچار مجبور به ترک کشور شد. در پایان ماه ژوئن گذشته دو طرف در خارطوم بر سر آتش‌بس مداوم، آزادی زندانیان سیاسی و گشایش راه‌هایی برای ارسال کمک‌های انسانی، به توافق رسیدند. به علت خشونت‌ها و آوارگی‌ها، کشاورزی در بسیاری از نقاط سودان جنوبی متوقف شده است. حدود پنج میلیون نفر به کمک غذایی نیاز دارند. براساس برآورد سازمان ملل در سال ۲۰۱۸ انتظار می‌رود که ۱،۱ میلیون نفر دچار سوء تغذیه حاد شوند.

وزیر نفت #عراق اعلام کرد که این کشور تولید نفت خام خود را به ۷,۵ میلیون بشکه در روز می‌رساند

به گزارش خبرگزاری رویترز به نقل از روزنامه الصباح جبار اللعیبی وزیر نفت عراق پیش‌بینی کرده که بازار نفت به زودی به ثبات می‌رسد. عراق در نظر دارد که تولید نفت خام خود را تا سال ۲۰۲۳ به ۷,۵ میلیون بشکه در روز افزایش دهد. به گفته وزیر نفت عراق از این میزان ۶ میلیون بشکه نفت به خارج از عراق صادر خواهد شد. با آغاز دور دوم تحریم‌های ایالات متحده آمریکا از نوامبر/ آبان سال جاری، تولید نفت خام ایران به ۷۰۰ هزار بشکه در روز کاهش می‌یابد. به این ترتیب عراق و عربستان سعودی بازار نفت ایران را در اختیار می‌گیرند.

شهرداری #مریوان به دلیل مخالفت اهالی یک روستا با دفن زباله در محل سکونتشان، زباله‌های شهر را در یک پارکینگ جمع‌آوری می‌کند. بوی #زباله شهر را فراگرفته

خبرگزاری رسمی جمهوری اسلامی گزارش داده که از سه روز قبل تاکنون به دلیل مخالفت اهالی روستای عصرآباد با دفن زباله در محل سکونتشان، زباله‌ها را در یک پارکینگ جمع می‌کند. بوی زباله شهر را فراگرفته است. فرمانداری مریوان قول تأمین امنیت انتقال و دفن این زباله‌ها را داده اما شهرداری هنوز اقدامی برای جمع‌آوری و دفن زباله‌های شهری در این سه روز نکرده است. بهار سال گذشته اهالی روستای عصرآباد به دلیل مخالفتشان با دفن زباله‌های شهر در جوار این روستا با مأموران شهرداری مریوان درگیر شده بودند.

در اثر خشکسالی تولید #پسته در #کرمان ۷۰ درصد و در #رفسنجان ۸۵ الی ۹۰ درصد کاهش یافت

در سال‌های اخیر با افزایش خشکسالی و کم‌آبی در ایران از جمله در استان کرمان، تولید پسته در استان کرمان دست‌کم ۷۰ درصد و در رفسنجان ۸۵ الی ۹۰ درصد کاهش سافته است. رئیس صنف پسته فروشان رفسنجان اعلام کرده که در سال جاری پسته‌ای برای صادرات در کار نیست و به این ترتیب بیش از یک میلیون شغل در فصل برداشت و ضبط پسته در خطر قرار گرفته است. احمد جوادی به خبرگزاری مهر گفته است اغلب باغ‌های پسته رفسنجان به دلیل خشکسالی بی‌محصول‌اند. کیفیت پسته نیز افت کرده و اغلب پسته‌ها پوک از کار درآمده‌اند. نوسانات دلار نیز سبب شده که پسته‌ای که از سال گذشته در انبارها موجود بوده با قیمت کنونی دلار به بازار عرضه می‌شود و به همین جهت حتی آجیل‌فروشان هم کمتر سراغی از پسته می‌گیرند. کشاورزان در بازپرداخت بدهی‌های خود به خاطر تهیه سم و کود درمانده‌اند.

نماینده #ولی_فقیه در #سپاه پاسداران در نامه به سه مرجع تقلید از آمادگی #بسیج و #سپاه برای نقش‌آفرینی در #اقتصاد از طریق سرکوب و اعدام خبر داد

عبدالله حاجی صادقی نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران در پیامی به مکارم شیرازی، نوری همدانی و صافی گلپایگانی، سه مرجع تقلید شیعه در ایران، ضمن اعلام آمادگی سپاه و بسیج برای نقش‌آفرینی در عرصه اقتصاد کشور و مقابله با «توطئه‌های دشمنان»، از مواضع سه مرجع تقلید یاد شده در زمینه اصلاح امور با تکیه بر «اقتصاد مقاومتی» و نیز برخورد قاطع و سریع با «مفسدان و غارتگران» قدردانی کرد. در روزهای گذشته برخی از ائمه جمعه گفته بودند برای حل مشکلات اقتصادی ایران به «صادق خلخالی» دیگری نیاز است. نامه نماینده خامنه‌ای در سپاه پاسداران به مراجع تقلید همزمان با عملیات «بازار باز» بانک مرکزی ایران برای مقابله با دور اول تحریم‌های آمریکا علیه ایران در سپاه نیوز منتشر شده است.

دست‌کم ۱۴۲ نفر در اثر #زلزله ۷ ریشتری #اندونزی جان خود را از دست دادند. تعداد کشته‌شدگان رو به افزایش است

زلزله‌ای به بزرگی ۷ ریشتر در ۱۸ کیلومتری جزیره لومبوک و در عمق ۱۵ کیلومتری زمین جزایر توریستی لومبوک، بالی و جاوا را لرزاند. مسئولان اندونزی تعداد کشته‌شدگان در جزیره لومبوک – کانون زلزله – را حدود ۹۰ نفر تخمین زده بودند. اما بعد از اعزام تیم‌های امدادگر به محل مشخص شد که تعداد کشته‌شدگان بیش از این مقدار است. کشته‌شدگان در اغلب مواقع در اثر ریزش آوار جان خود را از دست داده‌اند. در اثر این زمین‌لرزه صدها نفر هم مجروح شده‌اند اما تعداد دقیق مصدومان هنوز مشخص نیست. علاوه بر این یک سونامی هم در محل زلزله به ثبت رسیده. خبرگزاری‌ها گزارش داده‌اند که هزاران گردشگر سراسیمه هتل‌ها و اقامت‌گاه‌های خود را ترک کرده و به خیابان‌ها ریختند. جزیره لومبوک در استان نوسا تنگارای اندونزی بیش از سه میلیون نفر جمعیت دارد.

جنگنده‌های ارتش #سوریه مواضع #داعش در جنوب #سوریه را بمباران کردند. #ارتش_آزاد_سوریه در این عملیات مشارکت دارد

خبرگزاری رویترز به نقل از دیده‌بان حقوق بشر سوریه که در لندن مستقر است گزارش داده که شامگاه یکشنبه ۱۴ مرداد/ ۵ اوت جنگنده‌های ارتش سوریه حملات هوایی خود علیه مواضع داعش در روستاهای اطراف سویدا در جنوب سوریه را آغاز کردند. دیده‌بان حقوق بشر سوریه می‌گوید بمباران‌ها همچنان در روز دوشنبه هم ادامه پیدا کرده‌اند و ارتش سوریه موفق شده به طرف شمال و شمال شرقی سویدا پیشروی کند. خبرهای تأیید نشده‌ای از مشارکت «ارتش آزاد سوریه» و یگان‌های مدافع خلق کرد در این عملیات منتشر شده است.

در ششمین روز از دور جدید #اعتراضات، مردم #کازرون با شعارهایی ضد گرانی و تورم در میدان اصلی شهر تجمع اعتراضی برگزار کردند

در ششمین روز از دور جدید اعتراضات مردمی علیه گرانی و ناکارآمدی مسئولان جمهوری اسلامی، شامگاه یکشنبه ۱۴ مرداد گروهی از مردم کازرون به خیابان‌ها آمدند. از ویدیوهایی که در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده چنین برمی‌آید که معترضان در میدان شهدای کازرون شعارهایی علیه مسئولان سر داده بودند که نیروی انتظامی در صدد برآمد آن‌ها را متفرق کند. معترضان یا شعار «بی‌شرف، بی‌شرف» به مقابله با نیروی انتظامی برخاستند. «گرونی، تورم، بلای جون مردم» از دیگر شعارهای معترضان کازرونی بود

مایک #پمپئو، وزیر خارجه #آمریکا: #کاخ_سفید جزئیات دور اول #تحریم‌های_بانکی و ارزی علیه #ایران را در طول روز دوشنبه ۱۵ مرداد اعلام خواهد کرد

دور اول تحریم‌های ایالات متحده آمریکا علیه جمهوری اسلامی صبح دوشنبه ۱۵ مرداد/ ۱۶ اوت از ساعت ۴ بامداد به وقت گرینویچ آغاز شد. به گزارش خبرگزاری رویترز، مایک پمپئو وزیر خارجه آمریکا در جمع گروهی از خبرنگاران که با او از کره جنوبی به آمریکا بازگشته بودند گفت کاخ سفید جزئیات تحریم‌ها علیه ایران را در طول روز جاری (دوشنبه) اعلام خواهد کرد. پمپئو گفت: «اعمال این تحریم‌ها بخش مهمی از تلاش ما برای خاتمه دادن به فعالیت‌های مخرب ایران در خاورمیانه را شامل می‌شود.» دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا در ماه مه/ اردیبهشت برخلاف میل و اراده اتحادیه اروپا از برجام خارج شد. دور اول تحریم‌ها، ارزی و بانکی و دور بعدی نفتی است.