ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

#مکرون وارد #لبنان شد

امانوئل مکرون، رئیس جمهوری فرانسه پنج‌شنبه ۱۶ مرداد / ۶ اوت، دو روز پس از آتش‌سوزی و انفجار مهیب در بیروت، وارد پایتخت لبنان شد. او حامل پیام حمایت فرانسه از لبنان بود و از مسئولان دولتی لبنان خواست تا اصلاحات لازم را انجام دهند تا کشور از بحران اقتصادی خارج شود. مکرون دقایقی پس از ورود به بیروت و پس از استقبال میشل عون، رئیس جمهوری لبنان اعلام كرد كه امیدوار است همکاری کشورهای اروپایی و به‌شکل گسترده‌تر کشورهای جهان در کمک به لبنان سازماندهی شود. فراتر از موضوع فاجعه روز سه‌شنبه، امانوئل مکرون قصد دارد با حاکمان سیاسی لبنان که «مسئولیت تاریخی» در قبال بحران «سیاسی، اخلاقی، اقتصادی و مالی» دارد، گفت‌وگو کند. مکرون هشدار داد: «اگر اصلاحات انجام نشود لبنان همچنان در مشکلات غرق خواهد شد.» بعد از ظهر سه‌شنبه ۱۴ مرداد / ۴ اوت، ابتدا یک آتش‌سوزی و سپس یک انفجار مهیب در انبار نیترات آمونیم بندر بیروت رخ داد. به‌گفته وزارت بهداشت لبنان، تا صبح پنج‌شنبه ۱۳۵ نفر کشته و بیش از ۵ هزار نفر مجروح شده‌اند. نیمی از شهر ویران شده است و ۳۰۰ هزار نفر نیز بی‌خانمان شده‌اند.

در صرافی‌های بانکی #دلار ۵۰۰ تومان گران شد

دلار به کانال ۲۳ هزار تومان بازگشت. خبرگزاری کار ایران (ایلنا) گزارش داد که صرافی‌های بانکی از صبح امروز، پنج‌شنبه ۱۶ مرداد، قیمت دلار را برای فروش به مردم ۲۳ هزار تومان اعلام کرده‌اند که نسبت به روز گذشته ۵۰۰ تومان افزایش داشته است. این صرافی‌ها دلار را از مردم با قیمت ۲۲ هزار تومان خریداری می‌کنند. قیمت فروش یورو نیز روز پنج‌شنبه در صرافی‌های بانک‌ها، ۲۶ هزار و ۷۵۰ تومان اعلام شده است. این در حالی است که صرافی‌های بانکی اغلب نرخ‌هایی پایین‌تر از بازار اعمال می‌کنند. صرافی‌های بانکی با استفاده از منابع بانکی همیشه امکان خرید ارز مورد نیاز خود به قیمتی پایین‌تر از قیمت فروش را دارند. در بازار ارز ایران سه مدل صرافی از جمله صرافی بانکی، صرافی غیربانکی و صرافی‌های غیرمجاز (دلالان) وجود دارد. ۵ صرافی بانکی در خیابان فردوسی روز پنج‌شنبه با داشتن کارت ملی، کارت شتاب و شماره همراه به نام متقاضی از ساعت ۱۰ تا ۱۵ تا ۲۰۰۰ دلار آمریکا به متقاضیان واجد شرایط عرضه می‌کنند.

دومین #کنکور سراسری کشور در شرایط همه‌گیری #کرونا با حضور حدود ۷۰۰ هزار داوطلب آغاز شد

دومین کنکور سراسری کشور در شرایطی که همه‌گیری ویروس کرونا بالا گرفته است، از ساعت ۸ صبح پنجشنبه ۱۶ مرداد در مقطع کارشناسی ارشد کلید خورد. در این نوبت از کنکور، ۳۲۱ هزار و ۵۰۴ داوطلب در ۳۳ رشته امتحانی در حال رقابت هستند و به یک معنا در خطر ابتلا به کووید -۱۹ قرار دارند. ترکیب جنسیتی داوطلبان کنکور کارشناسی ارشد با احتساب متقاضیان رشته‌های شناور، شامل ۳۴۴ هزار و ۵۵۸ نفر زن و ۳۴۹ هزار و ۸۵۹ نفر مرد است. فاطمه زرین آمیزی روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: نتیجه اولیه آزمون کارشناسی ارشد دهه دوم شهریور به صورت کارنامه از طریق سایت سازمان سنجش آموزش کشور منتشر می‌شود. سخنگوی سازمان سنجش آموزش کشور پنجشنبه ۱۶ مرداد در مصاحبه با ایرنا گفت: «نتیجه اولیه آزمون کارشناسی ارشد دهه دوم شهریور به صورت کارنامه از طریق سایت سازمان سنجش آموزش کشور منتشر می‌شود.» فاطمه زرین آمیزی، ظرفیت پذیرش در کنکور کارشناسی ارشد را ۱۵۷ هزار نفر اعلام کرد که در مقایسه با سال گذشته ۱۳ هزار نفر کاهش داشت.

جسد #قاضی_منصوری در #مشهد به خاک سپرده شد

حسین یزدانی، خواهرزاده غلامرضا منصوری در صفحه اینستاگرامش از خاکسپاری دایی خود در مشهد خبر داد. جسد غلامرضا منصوری، قاضی تحت تعقیب که در هتلی در رومانی پیدا شده بود، به ایران انتقال یافت و هفته گذشته در اختیار پزشکی قانونی قرار گرفت. دفن جسد به معنای آن است که تحقیقات پزشکی قانونی درباره علت قتل به پایان رسیده و گزارش آن به قوه قضائیه ارسال شده است. در آن زمان برادر قاضی منصوری تردیدهایی در مورد صحت جسد مطرح کرده بود. نتایج اولیه کالبدشکافی جسد غلامرضا منصوری در بخارست نشان می‌دهد که مرگ قاضی متواری و متهم به اخذ رشوه در پرونده اکبر طبری توام با خشونت و شتابزدگی بوده و در اثر برخورد با جسم سخت اتفاق افتاده است. برخی فعالان حقوق بشری تلاش کرده بودند شواهد علیه قاضی منصوری را برای ارائه به دادگاه و دستگیری او در خارج از ایران جمع‌آوری کنند. دادخواست برای دستگیری و محاکمه منصوری در آلمان را بیش از ۶۰۰۰ نفر امضا کرده ‌بودند. سازمان گزارش‌گران بدون مرز هم اعلام کرده بود که علیه بازپرس سابق قوه قضاییه جمهوری اسلامی، به دلیل سرکوب و زندانی کردن روزنامه‌نگاران در ایران، شکایتی تسلیم دادستانی فدرال آلمان کرده است.