ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

محمود_صادقی، نماینده اصلاح‌طلب #مجلس: فقط به #پروانه_سلحشوری و #غلامرضا_حیدری معترض شده‌اند. نماینده اصول‌گرایان که همه را به خیانت متهم کرده مصون مانده

۲۰ نماینده مجلس شورای اسلامی با امضای نامه‌ای خطاب به هیات نظارت بر رفتار نمایندگان، با انتقاد از اظهارات پروانه سلحشوری و غلامرضا حیدری دو نماینده تهران در نطق میان دستور، اظهارات این نمایندگان را موجب تشویش اذهان عمومی نسبت به ارکان نظام خواندند و خواستار بررسی پرونده این افراد در قوه قضاییه شدند. محمود صادقی، نماینده اصلاح‌طلب مجلس شورای اسلامی با انتشار پیامی در توییتر گفته است که هاجر چنارانی نماینده اصول‌گرای نیشابور نیز مسئولان را به خیانت متهم کرده اما کسی معترض او نشده است. هاجرانی گفته بود:«ایران جنگ‌زده، طاعون‌زده، سیل‌زده یا ورشکسته نیست. بلکه خیانت‌زده است. جمعی خیانت می‌کنند و خائن هستند. ایران سرفراز و سربلند از رفتار و کردار برخی از مسئولان جمهوری اسلامی به تنگ آمده است.» پروانه سلحشوری در نطق سالیانه‌اش که ۱۳ شهریور از تریبون مجلس ایراد کرد، از رهبر جمهوری اسلامی خواست که در زمینه سیاست خارجی، نحوه اداره صدا و سیما، نظارت استصوابی شورای نگهبان برای انتخابات مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان با برگزاری همه‌پرسی به آرای مردم مراجعه کند. غلامرضا حیدری، یکی دیگر از اعضای فراکسیون امید مجلس، نیز در نطق روز دوشنبه خود خواستار مراجعه به آرای عمومی «برای حل برخی معضلات داخلی و خارجی» شده بود. کیهان، رسانه ولی فقیه این دو را به «لجن‌پراکنی» متهم کرده.

#پیام_درفشان و #فرخ_فروزان، دو #وکیل_دادگستری با تودیع #وثیقه آزاد شدند

#ابوذر_نصراللهی، #وکیل_مدافع #آرش_کیخسروی از انتقال موکلش به #زندان_اوین خبر داده و گفته است #پیام_درفشان و #فرخ_فروزان، دو وکیل دیگر با تودیع #وثیقه آزاد شده‌اند. خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) روز پنج‌شنبه ۱۵ شهریور از قول ابوذر نصراللهی نوشته است: «دستور آزادی پیام درفشان با قرار وثیقه ۱۱۰ میلیون تومانی و فرخ فروزان با قرار وثیقه ۱۲۰ میلیون امضا شد و این دو وکیل از نظر قضایی در حال حاضر آزاد هستند.» او درباره آرش کیخسروی هم گفته است: «موکلم روز گذشته از زندان فشافویه به زندان اوین منتقل شده است.» فرخ فروزان و پیام درفشان دو وکیل پرونده‌های مدافعان حقوق بشر در ایران روز نهم شهریور در منزل آرش کیخسروی، همکار زندانی‌شان، در کرج بازداشت شدند. آرش کیخسروی و #قاسم_شعله‌سعدی، دو وکیل دادگستری روز ۲۷ مرداد به دنبال حضور در تجمع اعتراض به نظارت استصوابی و قرارداد دریای خزر در مقابل #مجلس شورای اسلامی بازداشت شدند. به دنبال این بازداشت‌ها، سازمان #دیده‌بان_حقوق_بشر در بیانیه‌ای به شدت گرفتن سرکوب‌ها در ایران در روزهای گذشته اعتراض کرد و با اشاره به دستگیری دست‌کم پنج وکیل و فعال مدنی در ایران، از این موضوع انتقاد کرد. این سازمان ناظر حقوق بشری همچنین #جمهوری_اسلامی را به تلاش برای سرکوب و خاموش کردن صداهای اعتراض و مخالفت مسالمت‌آمیز متهم کرد: «جمهوری اسلامی سرکوب مدافعان حقوق بشر و مدافعان حقوق زنان در ایران را تشدید کرده است.» در بیانیه دیده‌بان #حقوق_بشر که روز چهارشنبه ۱۴ شهریور/ پنجم سپتامبر منتشر شده، به بازداشت شماری از وکیلان و مدافعان حقوق بشر از جمله #رضا_خندان، همسر #نسرین_ستوده، وکیل برجسته و مدافع حقوق بشر اشاره و از آنان به عنوان کسانی یاد شده که تنها به دلیل بیان مسالمت‌جویانه نظرات‌شان بازداشت شده‌اند.

اعتراض سازمان #دیده‌بان_حقوق_بشر به شدت گرفتن سرکوب فعالان مدنی در #ایران

سازمان #دیده‌بان_حقوق_بشر به شدت گرفتن سرکوب‌ها در ایران در روزهای گذشته اعتراض کرده و با اشاره به بازداشت دست‌کم پنج وکیل و فعال مدنی در ایران، از این موضوع انتقاد کرده است. این سازمان ناظر حقوق بشری همچنین #جمهوری_اسلامی را به تلاش برای سرکوب و خاموش کردن صداهای اعتراض و مخالفت مسالمت‌آمیز متهم کرده است: «جمهوری اسلامی سرکوب مدافعان حقوق بشر و مدافعان حقوق زنان در ایران را تشدید کرده است.» در بیانیه دیده‌بان #حقوق_بشر که روز چهارشنبه ۱۴ شهریور/ پنجم سپتامبر منتشر شده، به بازداشت شماری از وکیلان و مدافعان حقوق بشر از جمله #رضا_خندان، همسر #نسرین_ستوده، وکیل برجسته و مدافع حقوق بشر اشاره و از آنان به عنوان کسانی یاد شده که تنها به دلیل بیان مسالمت‌جویانه نظرات‌شان بازداشت شده‌اند. #فرخ_فروزان و #پیام_درفشان دو وکیل پرونده‌های مدافعان حقوق بشر در ایران نیز روز نهم شهریور در منزل #آرش_کیخسروی، همکار زندانی‌شان، در کرج بازداشت شدند. منبعی که خواسته تا نامش فاش نشود به دیده‌بان حقوق بشر گفته مأموران وزارت اطلاعات پیش‌تر منتظر درفشان و فروزان بوده‌اند تا به محض پیاده شدن آنها از ماشین (برای دیدار با خانواده همکار زندانی‌شان)، این دو وکیل را بازداشت کنند. هدی عمید و نجمه واحدی نیز دو فعال حقوق زنان بازداشت شده در روزهای اخیر هستند که کارگاه‌هایی آموزشی در رابطه با #حقوق_زنان و #حق_برابر_در_ازدواج برگزار می‌کردند.

علی احسان #ظفری، رییس هیات مدیره #اتحادیه_لبنی_ایران هشدار داد که به دلیل گرانی به زودی #لبنیات از سبد مصرف خانوارهای ایرانی خارج می‌شود

علی احسان ظفری، رییس هیات مدیره اتحادیه لبنی ایران درباره خروج لبنیات از سبد مصرف خانوارها هشدار داد و گفت: گرانی فرآورده‌های لبنی ناشی از افزایش ۲ تا ۱۰ برابری قیمت مواد اولیه و هزینه‌های تمام شده تولید در ۲ ماه گذشته است. به گفته این مقام مسئول «با نوسان نرخ ارز، قیمت مواد اولیه فرآورده‌های لبنی افزایش چشمگیری یافته. به طور مثال قیمت یک بطری دوغ از ۲۳۰ تومان به یک هزار تومان، پاکت تتراپک از ۹۵ تومان به حدود ۳۰۰ تومان و مواد اولیه و ملزومات ضدعفونی دستگاه‌های تولیدی به بیش از ۱۰ برابر قبل رسیده است.» رییس هیات مدیره اتحادیه لبنی ایران همچنین از افزایش ۱۰۰ درصدی قیمت شیرخام برای صنایع لبنی خبر داده است.

دیوان عالی #هند #هم‌جنسگرایی در این کشور را قانونی اعلام کرد

دیوان عالی هند در حکمی که پنجشنبه ۶ سپتامبر صادر کرد، اعلام کرد که هم‌جنسگرایی در هند آزاد است. تا پیش از این بر اساس قانونی (پاراگراف ۳۷۷) که در دوران استعمار تصویب شده بود، هم‌جنسگرایی در هند یک عمل «غیر طبیعی و لذا غیرقانونی» به شمار می‌آمد و مجازات‌هایی تا حتی ۱۰ سال زندان داشت. دیوان عالی هند اعلام کرده که هرگونه تبعیض جنسی به معنای نقض حقوق اولیه انسان‌هاست. در این حکم آمده است که از عرف و اخلاق نباید برای نقض حقوق انسان‌ها سوءاستفاده کرد. صدها نفر از فعالان ال جی بی تی در آستانه صدور این حکم، مقابل دیوان عالی تجمع کرده بودند. در سریلانکا، پاکستان و بنگلادش هم فعالان ال جی بی تی در تلاش‌اند که قوانین منع هم‌جنسگرایی به جای مانده از دوران استعمار لغو شود.

پوتین در تهران با خامنه‌ای هم دیدار خواهد کرد

بنابر اعلام یوری اوشاکوف، مشاور رئیس جمهوری روسیه، ولادیمیر پوتین در حاشیه نشست سه‌جانبه سران روسیه، ایران و ترکیه در تهران در روز جمعه ۷سپتامبر / ۱۶ شهریور، با سیدعلی خامنه‌ای، رهبر ج.ا. هم مذاکره جداگانه‌ای خواهد داشت. خبرگزاری روسی تاس در مورد سفر پوتین به تهران گزارش کرده است که رئیس جمهوری روسیه در روز ۷ سپتامبر مذاکرات دوجانبه‌ای با رجب طیب اردوغان، رئیس جمهوری ترکیه، حسن روحانی، رئیس جمهوری ایران و آیت الله علی خامنه‌ای خواهد داشت. مذاکرات دوجانبه در جنب دیدار رئیسان جمهوری روسیه، ترکیه و ایران در چارچوب کنفرانسی در مورد سوریه خواهد بود. یوری یوشاکوف، مشاور رئیس جمهوری روسیه، به خبرنگاران گفته است که مضمون مذاکرات دوجانبه هم اوضاع سوریه و هم موضوع‌های مورد علاقه دیگر خواهد بود.

#کیهان، رسانه ولی فقیه در پاسخ به نطق #پروانه_سلحشوری و #غلامرضا_حیدری: هر لجنی که از دهانشان بیرون آمد به چهره نظام پاشیدند

پروانه سلحشوری در نطق سالیانه‌اش که ۱۳ شهریور از تریبون مجلس ایراد کرد، از رهبر جمهوری اسلامی خواست که در زمینه سیاست خارجی، نحوه اداره صدا و سیما، نظارت استصوابی شورای نگهبان برای انتخابات مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان با برگزاری همه‌پرسی به آرای مردم مراجعه کند. سلحشوری علاوه بر این خواهان بازگشت نظامیان به پادگان‌ها و رفع حصر شده بود. کیهان، رسانه ولی فقیه نوشته است: «دو تن از وکیل‌الدوله‌های فراکسیون امید در نطق‌های پیش از دستور مجلس به بهانه مشکلات اقتصادی، هر لجنی که از دهانشان بیرون آمده بود را به چهره نظام و رزمندگان اسلام پاشیده‌اند.» علاوه بر سلحشوری، غلامرضا حیدری، یکی دیگر از اعضای فراکسیون امید مجلس، نیز در نطق روز دوشنبه خود خواستار مراجعه به آرای عمومی «برای حل برخی معضلات داخلی و خارجی» شده بود. نماینده تهران گفته بود سیاست خارجی جمهوری اسلامی از ابتدا «با نگاهی منفی با دنیا مواجه شد.» رسانه ولی فقیه نوشته «با اینکه نظارت استصوابی بود، این اجق وجق‌ها وارد مجلس شدند، اگر نبود چه می‌شد؟ اگر صنایع موشکی نبود این‌ها به عنوان برده به شیوخ عیاش آل سعود فروخته می‌شدند.»

#بهروز_کمالوندی، سخنگوی #سازمان_انرژی_اتمی: در صورت خروج طرف مقابل از #برجام جمهوری اسلامی سطح پیشرفته‌تری از فعالیت‌های هسته‌ای خود را آغاز می‌کند

بهروز کمالوندی، سخنگوی سازمان انرژی اتمی در گفت‌وگو با خبرگزاری صدا و سیما اعلام کرده که در صورت خروج طرف مقابل از برجام جمهوری اسلامی سطح پیشرفته‌تری از فعالیت‌های هسته‌ای خود را آغاز می‌کند. کمالوندی گفته است: «در شرایطی هستیم که به مراتب پیشرفته‌تر از زمان پذیرش برجام قرار داریم و هیچ‌گاه در صورت خروج طرف مقابل از برجام به سطح گذشته فعالیت‌های هسته‌ای باز نخواهیم گشت.» ۸ شهریور آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در دومین گزارش فصلی خود پایبندی ایران به توافق هسته‌ای را تأیید کرد. محمد جواد ظریف، وزیر خارجه جمهوری اسلامی ایران در واکنش به گزارش آژانس در پیامی در توییتر گفته بود باقی ماندن در برجام تنها گزینه پیش روی ایران نیست.

در حمله موشکی #حوثی‌ها به #نجران ۲۶ نفر از جمله چند کودک مجروح شدند

در حمله موشکی حوثی‌ها به نجران ۲۶ نفر از جمله چند کودک مجروح شدند. ائتلاف عربی به رهبری عربستان سعودی اعلام کرده سامانه دفاع موشکی عربستان، موشک حوثی‌ها را بر فراز شهر نجران رهگیری و منهدم کرد اما در اثر اصابت قطعات موشک‌ها عده‌ای از جمله دو کودک زخمی شدند. ائتلاف به رهبری عربستان می‌گوید این ۱۸۵مین حمله موشکی حوثی‌ها از سال ۲۰۱۵ به این سو، یعنی از زمان حمله ائتلاف برای بازگرداندن قدرت به عبد ربه منصور هادی است. تلویزیون المسیره، وابسته به شبه‌نظامیان حوثی مدعی شده هدف از حمله موشکی اخیر اردوگاه گارد سلطنتی عربستان در مرز دو کشور بود. مذاکرات صلح یمن که از پایان سال ۲۰۱۵ متوقف شده بود سرانجام پنج‌شنبه ۶ سپتامبر / ۱۵ شهریور در ژنو از سر گرفته می‌شود. سازمان ملل متحد در تلاش است به بدترین بحران انسانی کنونی در جهان و جنگ داخلی ناشی از خصومت میان ریاض و تهران پایان دهد.