ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

تسنیم: افزایش ۱۰۰ درصدی واردات کالا از روسیه به ایران

خبرگزاری تسنیم به نقل از باشگاه خبرنگاران پویا نوشت در نیمه نخست امسال واردات از ترکیه و امارات به ایران ۳۰ درصد کاهش یافته. اما در مقابل واردات از کشور روسیه با رقم ۶۳۳ میلیون دلار نسبت به مدت مشابه سال قبل با افزایش ۱۰۰ درصدی روبرو بوده. بنابر این گزارش چین همچنان بزرگترین کشور صادرکننده کالا به ایران است. این خبر با بررسی آمارهای تجارت خارجی ایران در شش ماه نخست اعلام شده است. بنابر آمار شش ماهه نخست امسال، چین، امارات، کره جنوبی، هند، آلمان، ترکیه، سوئیس، فرانسه، روسیه و هلند، به ترتیب بیشترین میزان واردات را به ایران دارند.

افزایش آمار #خودکشی منجر به مرگ در ایلام با قرص برنج و شلیک به سر

زهرا همتی، مدیرکل اداره بهزیستی ایلام می‌گوید «چهار استان ایلام، کرمانشاه، لرستان و کهکیلویه و بویراحمد در کشور به لحاظ اقدام به خودکشی رتبه بالاتری نسبت به استان‌های دیگر دارند... و همیشه در اولویت یک تا چهار اقدام به خودکشی ایران هستند». خبرگزاری کار ایران(ایلنا) به نقل از زهرا همتی نوشت بیشترین آمار خودکشی در این استان‌ها بین زنان رایج است و بیشتر ین رده سنی نیز مربوط به گروه سنی ۱۵ تا ۴۰ سال است. آمارگیری در بین سال‌های ۷۶ تا ۹۶ نشان می‌دهد ۷۰ درصد خودکشی‌ها مربوط به زنان و ۳۰ درصد در میان مردان است. اما این آمار تغییر کرده و اکنون به گفته این مقام استانی، «از سال گذشته تا کنون اختلاف آماری زنان و مردان تنها یک تا دو درصد بوده و مرد و زن تقریبا مساوی خودکشی می‌کنند». او درباره شیوه خودکشی‌ها نیز گفته بیشتر آمار خودکشی منجر به مرگ با قرص برنج و سپس اسلحه و شلیک به سر است. به گفته زهرا همتی، «تقریباً می‌شود گفت تمامی عطاری‌ها در ایلام قرص برنج دارند که یکی از کارهای ما محدودیت دسترسی افراد به این داروهاست». او اضافه کرد نسبت به خودکشی واکنش منفی وجود ندارد و «متاسفانه در ادبیات بسیاری از خانواده‌ها استفاده از کلمه خودکشی هیچ قبحی نداشته و رایج است به طور مثال مادری که از دست فرزندش عصبانی می‌شود اولین چیزی که به او می‌گوید اینکه الان از دست تو خودم را می‌کشم به عبارتی گفتن این حرف خیلی سخت نیست».

مادر #ترنم، دختر چهارساله قائم‌شهری اتهام #کودک‌آزاری منجر به قتل را پذیرفت

مرگ #ترنم،‌ یک دختر چهارساله بامداد پنج‌شنبه ۱۲ مهر در بیمارستان ولی عصر شهرستان #قائم‌شهر بر اثر شدت جراحت‌های ناشی از #کودک‌آزاری تأیید شد. رسانه‌های ایران در مورد این حادثه گزارش‌های متفاوتی منتشر کرده‌اند. روزنامه «شرق» از اعزام پلیس به منزل پدر و مادر او و مشاهده پیکر بی‌جان ترنم که آثار ضرب‌و‌شتم و کبودی حاصل بر آن به چشم می‌خورد،‌ خبر داده است. بر اساس این گزارش،‌ نیروی انتظامی شهرستان قائم‌شهر گفته که والدین کودک به اتهام کودک‌آزاری بازداشت شده‌اند. روزنامه «ایران» اما می‌نویسد که مادر ترنم و مرد جوانی بامداد پنج‌شنبه او را به بیمارستان رساندند اما دیگر دیر شده بود. پزشکی قانونی استان مازندران از بررسی علت مرگ این کودک و کالبدشکافی او خبر داده است. علی عباسی مدیر کل پزشکی قانونی استان مازندران درباره بررسی علت مرگ ترنم به «ایران» گفته است:‌ «وضعیت ظاهری بدن این کودک بسیار بد بود و نشانه‌های کتک زدن‌های پی‌در‌پی روی اندام این بچه دیده می‌شد.» مادر ترنم نیز پس از اطلاع‌رسانی بیمارستان به پلیس ۱۱۰ درباره مرگ مشکوک یک کودک، در جریان بازجویی‌ها گفته است که مدتی پیش از همسر خود طلاق گرفته و سپس با مرد دیگری که با او دستگیر شده،‌ رابطه داشته است. او اتهام ضرب‌و‌شتم فرزند خردسالش را خود برعهده گرفته اما تصمیم‌گیری درباره صحت این اعتراف به ۱۵ مهر،‌ پس از اعلام نظر قطعی پزشکی قانونی موکول شده است.

ستاد مبارزه با مواد مخدر: مجموع مصرف‌کنندگان مواد مخدر در ایران به حدود ۴ میلیون نفر می‌رسد

پرویز افشار، سخنگوی ستاد مبارزه با مواد مخدر می‌گوید «تعداد افرادی که در این کشور تجربه مصرف مواد مخدر به شکل تفننی یا مستمر دارند، به علاوه معتادان نیازمند درمان، در مجموع حدود ۴ میلیون نفر است». او گفته این آمار افرادی که در عمرشان حتی یک بار مواد مصرف کرده‌اند را هم شامل می‌شود. او گفته در سال ۹۶، ۲ میلیون و ۸۰۸ هزار نفر مصرف کننده مستمر مواد مخدر در ایران وجود داشته است. بنابر این گزارش، در آمار مصرف کنندگان مستمر، کسانی که به طور مستمر حشیش، گل و ماری‌جوآنا نیز استفاده می‌کردند هم لحاظ شده است.

همه‌پرسی #رومانی درباره تعریف #ازدواج در قانون اساسی: #دگرباشان از حق تأهل محروم می‌شوند؟

شهروندان #رومانی شنبه و یکشنبه، ششم و هفتم اکتبر (۱۴-۱۵ مهر) به پای صندوق‌های رأی می‌روند تا درباره تعریف «ازدواج» به عنوان پیوند بین زن و مرد در قانون اساسی تصمیم‌گیری کنند. این تعریف ازدواج بین دو هم‌جنس را به لحاظ قانون اساسی در رومانی ناممکن خواهد کرد. گروه‌های حقوق‌بشری نسبت به افزایش خشونت علیه #دگرباشان_جنسی و نیز عدم اطمینان از سلامت انتخابات هشدار داده‌اند. طرح افزودن تعریف ازدواج به عنوان پیوند زن و مرد را گروهی به نام «ائتلاف حمایت از خانواده» برای جلوگیری از اعطای #حق_تأهل به #هم‌جنس‌گرایان پیشنهاد کرد. رومانی اکنون نیز ازدواج یا پارتنربودن دو هم‌جنس را به رسمیت نمی‌شناسد اما این کشور ۲۰۰۱ از رابطه هم‌جنس‌گرایانه جرم‌زدایی کرد. این همه‌پرسی برای معتبربودن نیاز به حضور ۳۰ درصد از رأی‌دهندگان، یعنی پنج میلیون تن پای صندوق‌های رأی دارد. دولت رومانی چند روز پیش از این برگزاری این همه‌پرسی،‌ قوانین نظارت برای مقابله با تخلف‌های انتخاباتی را آسان‌تر کرد. رومانی رده ۲۵ ام را در میان ۲۸ کشور اتحادیه اروپا از نظر رفع تبعیض و مبارزه با نفرت‌پراکنی علیه دگرباشان جنسی دارد.

#برت_کاوانا،‌ قاضی متهم به #آزار_جنسی در آستانه ورود به #دیوان_عالی_آمریکا

#برت_کاوانا،‌ نامزد #جمهوری‌خواهان برای تصدی کرسی خالی عالی‌ترین دادگاه ایالات متحده در آستانه ورود به #دیوان_عالی قرار دارد. ۵۰ سناتور جمهوری‌خواه و یک سناتور دموکرات جمعه پنجم اکتبر / ۱۳ مهر رأی به پایان بحث درباره نامزدی او دادند. لیسا مرکاوسکی تنها سناتور جمهوری‌خواهی بود که به کاوانا رأی منفی داد. بدین‌ترتیب به نظر می‌رسد قاضی کاوانا علی‌رغم متهم‌شدن به آزار جنسی از سوی سه زن،‌ از جمله کریسیتن بلازی فورد، استاد روان‌شناسی، از رأی کافی برای رسیدن به کرسی خالی دیوان عالی در رأی‌گیری شنبه برخوردار باشد. او نخستین قاضی دیوان عالی پس از ۱۸۸۱ است که با تنها یک رأی بیشتر از نیمی از آراء سنای صدنفره آمریکا به این نهاد راه می‌یابد. روند تأیید صلاحیت او را آزمونی برای میزان پذیرش جنبش زنان علیه آزار جنسی (#MeToo) در میان سیاستمداران آمریکایی توصیف کرده بودند. مخالفان بسیاری در برابر سنا نسبت به نامزدی کاوانا اعتراض کردند و صدها تن از آنها دستگیر شدند. در ۱۹۹۱ نیز قاضی کلارنس توماس پس از متهم‌شدن به آزار جنسی از سوی آنیتا اف. هیل، یک استاد حقوق برای تکیه بر کرسی دیوان عالی آمریکا به تأیید سنا رسید. او نیز نامزد جمهوری‌خواهان بود.

#وزیر_دارایی_فرانسه: #تحریم‌های_آمریکا علیه ایران فرصتی برای استقلال نهادهای مالی اروپا است

#برونو_لومر، وزیر دارایی فرانسه جمعه پنجم اکتبر / ۱۳ مهر در کنفرانسی در اسلواکی بار دیگر از #تحریم‌های_آمریکا علیه ایران و خروج یکجانبه واشنگتن از توافق هسته‌ای قدرت‌های ۱+۵ با تهران (#برجام) انتقاد کرد. او مقابله اروپا با تحریم‌های ثانوی آمریکا را اما فرصتی برای استقلال مالی این اتحادیه دانست:‌ «نتیجه بحران ایران فرصتی برای اروپا خواهد بود تا نهادهای مالی مستقل خودش را داشته باشد و بنابراین بتوانیم با هرکس که می‌خواهیم تجارت کنیم. قرار نیست واشنگتن تصمیم بگیرد آیا ما مجاز به تجارت با ایران هستیم یا خیر.» او قبلاً گفته بود شرکت‌های فرانسوی نمی‌توانند به همکاری خود با ایران ادامه دهند زیرا در اروپا نهاد مالی مستقلی که از منافع آن‌ها حمایت کند وجود ندارد. آلمان،‌ فرانسه و بریتانیا، از دیگر امضاکنندگان برجام خواهان حفظ آن هستند. تهران نیز باقی‌ماندن در برجام را مشروط به موفقیت تلاش‌های #اتحادیه_اروپا برای تضمین بهره‌مندشدن ایران از مزایای مالی این توافق و مقابله با تحریم شرکت‌های اروپایی در حال مراوده با ایران کرده است. محمدجواد ظریف، وزیر خارجه ایران هفته پیش گفت که توافق نفتی با اتحادیه اروپا نزدیک است و نسبت به بی‌اثرشدن دور جدید تحریم‌های ایالات متحده ابراز امیدواری کرد. این تحریم‌ها از چهارم نوامبر / ۱۳ آبان اجرایی می‌شوند و صنعت نفت ایران را هدف قرار می‌دهند. واشنگتن گفته که نیت‌اش به صفر رساندن صادرات #نفت ایران است.