ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

پلیس امنیت ۱۱ #کارگر #نیشکر_هفت‌تپه که قرار بود دوشنبه با اعضای کمیسیون اجتماعی مجلس دیدار کنند، را در عوارضی خرم‌آباد دستگیر کرد

به گزارش سندیکای کارگران نیشکر هفت‌تپه ماموران امنیتی یکشنبه ۱۴ مهر، ۱۱ تن از کارگران این شرکت را که قرار بود فردا (دوشنبه ۱۵ مهر) با اعضای کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی دیدار کنند، را بازداشت کردند. این کارگران در محل اخذ عوارض جاده خرم‌آباد دستگیر شدند. محمد خنیفر، امید آزادی، مهدی داوودی، جوادی کهنگی، ابراهیم عباسی منجزی، حسن جوادی کهنگی از جمله کارگرانی هستند که در محل عوارضی خرم‌آباد دستگیر شده‌اند. نام سایر کارگران بازداشت شده تا به حال فاش نشده است.سندیکای کارگران نیشکر هفت‌تپه ظهر امروز نیز از بازداشت یوسف بهمنی، ایمان خضری و محمود خدایی خبر داده بود. با این حساب شمار کارگران بازداشت شده نیشکر هفت‌تپه در یک روز به ۱۴ تن رسید. https://www.radiozamaneh.com/468024

مدیرعامل شرکت پشتیبانی امور دام به اتهام «اخلال در نظام اقتصادی» بازداشت شد

خبرگزاری تسنیم، وابسته به سپاه پاسداران یکشنبه ۱۴ مهر از بازداشت مدیرعامل شرکت پشتیبانی امور دام به اتهام «اخلال در نظام اقتصادی» خبر داد. در گزارش تسنیم نام این مدیرعامل اعلام نشده است اما حمید ورناصری این سمت را برعهده داشته است. جزئیات اتهامات او مشخص نیست اما به نوشته تسنیم این دستگیری در ادامه تشکیل پرونده برای تعدادی از «کارمندان جهاد کشاورزی تهران» به اتهام «اخلال در نظام توزیع مایحتاج عمومی(گوشت قرمز)» و محاکمه آن‌ها، انجام شده است. تسنیم از حمیدرضا خلیلی جانشین رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان تهران، علیرضا جهیزی کارمند و رئیس اداره تنظیم بازار سازمان جهاد کشاورزی استان تهران، علی رنجبر کرمانی کارمند حراست و بازرس اداره تنظیم بازار سازمان جهاد کشاورزی استان تهران، مرتضی عسگری مدیرعامل تعاونی مصرف بنیاد مستضعفان استان تهران، علی سعیدی مباشر توزیع تنظیم بازار شرکت مهام تدبیر آسیا و حسین خلیلی کارگزار تنظیم بازار، به عنوان متهمان این پرونده نام برده است.

بیژن زنگنه:‌ از هر روشی برای #فروش_نفت استفاده می‌کنیم

بیژن زنگنه، وزیر نفت جمهوری اسلامی یکشنبه ۱۴ مهر/۶ اکتبر در مصاحبه با خبرگزاری روسی اسپوتنیک اعلام کرد با وجود تحریم‌های یکجانبه آمریکا، ایران به فروش نفت خود ادامه می‌دهد و از هر روشی برای صادرات نفت خود استفاده می‌کند. زنگنه که برای شرکت در سومین مجمع بین‌المللی انرژی‌ویک روسیه و همچنین شرکت در بیست‌ویکمین نشست وزارتی مجمع کشورهای صادرکننده گاز (جی‌یی‌سی‌اف) به مسکو سفر کرده است صادرات نفت را «حق مشروع» ایران خواند و گفت: «ما بهترین تلاش خود را برای صادرات نفت به کار می‌گیریم و تسلیم نمی‌شویم». او همچنین خبر از ساخت یک پایانه جدید نفتی داد و گفت: «برای فروش نفت بدون عبور از تنگه هرمز در حال ساخت یک پایانه نفتی جدید در منطقه مکران در نزدیکی شهر جاسک هستیم، همچنین در حال ساخت یک خط لوله با ظرفیت انتقال روزانه یک میلیون بشکه نفت خام برای ارسال نفت به این پایانه هستیم. این پروژه تا سال ۲۰۲۱ میلادی تکمیل و افتتاح شود». وزیر نفت درآمد ایران از محصولات پتروشیمی را ۱۸ میلیارد دلار اعلام کرد و گفت: «برنامه داریم که این رقم در دو سال آینده به ۲۵ میلیارد دلار و پس از ۶ سال به ۳۷ میلیارد دلار برسد». دولت آمریکا با اعمال تحریم‌های شدید نفتی و مالی فشار زیادی را بر صادرات نفت ایران و درآمدهای نفتی جمهوری اسلامی وارد کرده است. بر اساس گزارش خبرگزاری رویترز تولید نفت خام در ایران با کاهش چشمگیر به ۳۰۰ هزار بشکه در روز رسیده است.

خبرگزاری رسمی دولت ایران بازداشت #یولیا_یوزیک روزنامه نگار روسیه‌ای در ایران را تائید کرد

خبرگزاری رسمی دولت جمهوری اسلامی (ایرنا)یکشنبه ۱۴ مهر بازداشت یولیا یوزیک، روزنامه‌نگار روسیه‌ای در تهران را تائید کرد اما مدعی شد که او « به خاطر روزنامه‌نگار بودن خود بازداشت نشده است». براساس این گزارش، یوزیک با دعوتنامه خصوصی « به تهران سفر می‌کند و به محض ورود، گذرنامه او در فرودگاه امام خمینی ضبط می‌شود و ۵ روز بعد یعنی در ۲ ماه اکتبر او بازداشت می‌شود». خبرنگار «ایرنا» در ادامه مدعی شد: « این خانم شهروند روسیه، اقدام و رفتار غیر قانونی داشته است و پس از تحقیقات مقدماتی آزاد خواهد شد». براساس این گزارش، این موضوع پیش از این نیز توسط سفیر ایران در مسکو بیان شده است. سفارت روسیه در ایران دو روز قبل (۱۲ مهر) بازداشت یولیا یوزیک را تأیید کرد و آندره گاننکو، وابسته مطبوعاتی سفارت روسیه در ایران گفت دیپلمات‌های روس در تلاش‌اند تا جزئیات این ماجرا روشن کنند. برخی منابع خبری دلیل احتمالی بازداشت این روزنامه‌نگار را «جاسوسی برای اسرائیل» عنوان کردند. رئیس اتحادیه روزنامه‌نگاران روسیه هم گفته بود: «شاید بازداشت او در رابطه با وجود روادیدهای اسرائیل در گذرنامه‌اش باشد که قابل درک است در ایران نسبت به این مطلب چگونه برخورد می‌کنند. کم مانده او را به داشتن ارتباط با سازمان اطلاعات اسرائیل متهم کنند.»

طغیان رودخانه‌ها و وقوع #سیل در جنوب استان سیستان و بلوچستان: ۹ مسیر ارتباطی مسدود شدند

به گزارش خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا)، عبدالرحمن شهنوازی مدیر کل دفتر مدیریت بحران استانداری سیستان و بلوچستان از بارندگی‌های شدید و طغیان رودخانه‌های محلی در این استان و بسته شدن ۹ راه ارتباطی در جنوب سیستان و بلوچستان خبر داد. به گفته او این مسیرها شامل راه ارتباطی جلگه چاه هاشم به چاه اسحاق،جلگه چاه هاشم دلگان به ایرانشهر، مهرستان به سرباز، مهرستان به هیدوچ، مهرستان به ایرانشهر، مهرستان به ایرندگان، خاش به سوران و سوران به پسکوه، خاش به سنگان و پسکوه به خاش می‌شود. فرماندار خاش نیز طغیان رودخانه‌ها، جاری شدن سیل و به‌دنبال آن مسدود شدن چند راه ارتباطی در این شهرستان را تایید کرد. فرماندار شهرستان قصرقند نیز یکشنبه ۱۴ مهر اعلام کرد براثر بارندگی‌های فصلی و طغیان رودخانه راه ارتباطی ۴۰ روستای این شهرستان که از بستر رودخانه کاجو می گذرد بسته شده است. استان سیستان و بلوچستان در بهار امسال نیز با طغیان رودخانه‌ها و وقوع سیل مواجه بود و مردم این استان خسارات زیادی را متحمل شدند.

وزیر آموزش و پرورش در دیدار با «فراکسیون ولایی» مجلس خبر داد: کمبود ۱۰۸ هزار #معلم در سراسر ایران

حمیدرضا حاجی‌بابایی رئیس فراکسیون «نمایندگان ولایی» مجلس شورای اسلامی صبح یکشنبه ۱۴ مهر به سایت خبری «خانه ملت» گفت که محسن حاجی‌میرزایی، وزیر آموزش و پرورش در جمع اعضای این فراکسیون گفته است؛ آموزش و پرورش ۱۰۸ هزار معلم کمبود دارد. وزارت آموزش و پرورش ایران پیش از این اعلام کرده است که کمبود معلم را تنها با استفاده از «خرید خدمت» از بخش خصوصی جبران می‌کند. با این حال به گفته حاجی بابایی، وزیر آموزش و پرورش در این جلسه، تقویت مدارس دولتی را یکی از برنامه‌های خود اعلام کرده است. او جزئیات بیشتری در باره این برنامه ارائه نکرد. تاخیر در پرداخت پاداش معلمان، معلمان حق تدریسی، طرح رتبه‌بندی معلمان و وضعیت آموزشگاه‌های خصوصی از دیگر محورهای این جلسه بود که به گفته رئیس فراکسیون ولایی، وزیر آموزش و پرورش در باره آن توضیحی ارائه نکرد و تنها گفته است: پاداش پایان خدمت فرهنگیان تا پایان سال ۱۳۹۷ پرداخت شده است. حاجی‌بابایی گفت که این فراکسیون پرداخت پاداش فرهنگیان و اجرای نظام رتبه‌بندی معلمان را تا پایان سال پیگیری می‌کند.

دبیر کانون عالی انجمن‌ صنفی کارگران: بیش از ۶ میلیون #کارگر بدون #بیمه در کارگاه‌های زیرزمینی ایران اشتغال دارند

هادی ابوی دبیرکل کانون عالی انجمن‌های صنفی کارگران ایران(از تشکل‌های کارگری وابسته به خانه کارگر) از اشتغال نزدیک به شش میلیون کارگر بدون بیمه در کارگاه‌های زیرزمینی خبر داد. او یکشنبه ۱۴ مهر به خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) گفت که بیشتر این کارگران در کارگاه‌های قطعه‌سازی، آموزشگاه‌ها و کارگاه‌های تولیدی زیرزمینی کار می‌کنند، درآمد دارند اما فاقد بیمه هستند. به گفته او خیلی از آنها یا از ترس بیکار شدن یا عدم آگاهی و اطلاع از حقوق خود برای پیگیری وضعیت بیمه مراجعه نمی‌کنند چون معیشت کارگر و اداره کردن خانواده در شرایط امروز بیشتر اهمیت دارد و کارگر دنبال لیست بیمه نمی‌رود. ابوی از دولت خواست تسهیلاتی برای بیمه این گروه از کارگران در نظر بگیرد و نرخ بیمه آنان را کاهش دهد. یک روز قبل (۱۳ مهر) حمید حاجی‌اسماعیلی کارشناس روابط کار شمار کارگران فاقد بیمه در ایران را حدود سه میلیون تا سه میلیون و پانصد هزار تن برآورد کرده بود.