ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

در حمله #طالبان به ولایت #فراه #افغانستان ده‌ها نفر از سربازان مرزی و نیروهای طالبان کشته شدند

دادالله قانع عضو شوراى ولایتی فراه اعلام کرد که در حمله طالبان به یک پاسگاه مرزی در پشتکوه، ۲۰ سرباز مرزی افغانستان و ۱۵ نفر از نیروهای مسلح طالبان کشته شدند. این حمله ساعت ۱۱ شب گذشته، دوشنبه ۵ نوامبر / ۱۴ آبان رخ داد و تا ساعت ۲ بامداد سه‌شنبه ادامه داشت. به‌گفته دادالله قانع طالبان شماری از نیروهای مرزی را هم دستگیر کرده‌اند. قارى یوسف احمدى سخنگوى طالبان گفته است که در این حمله، ۲۰ تن از نیروهاى دولتی کشته و ۵ نفر دستگیر شده‌اند و سلاح و مهمات بسیاری به دست طالبان افتاده است.

افرادی که در تجمع حمایت از #هاشم_خواستار در مشهد بازداشت شده بودند آزاد شدند

تمامی افرادی که روز گذشته دوشنبه ۱۴ آبان در تجمع حمایت از هاشم خواستار، معلم دربند، مقابل بیمارستان ابن‌سینای مشهد بازداشت شده بودند ساعاتی پس از انتقال به مقر پلیس امنیت این شهر، آزاد شدند. هرانا ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران شمار بازداشت‌شدگان را ۱۲ نفر برآورد کرده بود که صدیقه مالکی‌فرد، همسر و جاهد و احمد خواستار دو فرزند هاشم خواستار نیز در این تجمع بودند و بازداشت شدند. یک منبع آگاه به هرانا گفته است در مقر پلیس امنیت با حضور مأموران وزارت اطلاعات «ابتدا از افراد خواستند که تعهدنامه‌هایی را امضا کنند که بازداشت‌شدگان از انجام آن سر باز زدند، مأموران اطلاعات با همسر آقای خواستار مذاکره کردند و در نهایت با وعده این‌که تا فردا وضعیت آقای خواستار روشن خواهد شد همه ۱۲ تن را آزاد کردند.» هاشم خواستار معلم بازنشسته در مشهد اول آبان امسال به دست ماموران امنیتی ربوده شد. به دنبال پیگیری‌های خانواده او، نهادهای امنیتی پس از چند روز اعلام کردند که خواستار را در بخش بیماران روانی بیمارستان ابن سینا بستری کرده‌اند. همسر خواستار هرگونه بیماری جسمی و روحی او را تکذیب کرده است.

جایزه برای رمانی درباره حمله تروریستی به دفتر نشریه طنز #شارلی_ابدو در #فرانسه

جایزه ادبی «فمینا» از جوایز معتبر ادبیات در فرانسه به فیلیپ لانسون، روزنامه‌نگار و نویسنده به‌خاطر نوشتن رمان «پاره» (تکه - Le Lambeau) تعلق گرفت. داستان این رمان به ماجرای حمله تروریست‌های اسلامگرا به دفتر نشریه طنز «شارلی ابدو» در تاریخ ۷ ژانویه ۲۰۱۵ در پاریس مربوط می‌شود که در جریان آن ۱۲ نفر از اعضای هیئت تحریریه این نشریه کشته شدند. فیلیپ لانسون ۵۵ ساله خود یکی از جان به‌در بردگان این رویداد بود که در جریان این حمله به‌شدت زخمی شد. او در این رمان از لحظات وحشت در این حمله و سپس زندگی پس از زخمی شدنش نوشته است. رمان «پاره» را انتشارات معتبر «گالیمار» منتشر کرده است. جایزه ادبی «فمینا» از سال ۱۹۰۴ اهدا می‌شود و هیئت انتخاب آن همه زن هستند. نشریه طنز «شارلی ابدو» از سال ۱۹۷۰ منتشر می‌شود و همچنان به انتشار خود ادامه می‌دهد.

زمین لرزه ۴,۴ ریشتری #تازه‌آباد کرمانشاه را لرزاند

زمین لرزه‌ای به قدرت ۴,۴ ریشتر، بامداد سه‌شنبه ۱۵ آبان «تازه‌آباد» کرمانشاه را به لرزه درآورد. این زلزله ساعت دو و هشت دقیقه بامداد در عمق هشت کیلومتری زمین رخ داد. نزدیک‌ترین مکان به کانون زمین‌لرزه شهر تازه‌آباد تابع شهرستان ثلاث‌باباجانی با فاصله ۲۰ کیلومتری از مرکز زلزله بوده است. محمد‌امین عزیزی، مدیر روابط عمومی جمعیت هلال احمر استان کرمانشاه اعلام کرده که پنج تیم ارزیاب به منطقه اعزام شدند. رسانه‌های داخلی گزارش داده‌اند که اهالی تازه‌آباد که وحشت‌زده شده بودند در کوچه و خیابان، زیر باران شب را به صبح رساندند. اهالی تازه‌آباد که در زلزله‌های قبلی خانه‌هایشان را از دست داده‌اند در چادر و کانکس زندگی می‌کنند. در زلزله آبان خانه‌هایی که در اثر زلزله‌های پیشین خسارت دیده بودند غیر قابل سکونت شدند.

#ژاپن واردات #نفت خام از #ایران را از سر می‌گیرد

هیروشیگه سه‌کو، وزیر بازرگانی ژاپن اعلام کرد که ژاپن آماده از سرگیری واردات نفت خام از ایران است. سه‌‌‌کو در جمع خبرنگاران گفت توکیو و واشنگتن درباره واردات نفت خام از ایران با یکدیگر در گفت‌وگو می‌مانند. هیروشیگه سه‌کو بدون آنکه درباره میزان واردات نفت خام از ایران اطلاعاتی به دست دهد، گفته است: «البته تصمیم نهایی با شرکت‌های خصوصی در ژاپن است، اما فعلاً تصمیم بر این است که این شرکت‌ها واردات نفت خام ایران را از سر گیرند. وزیر بازرگانی ژاپن از تائید یا رد این موضوع که آیا ژاپن واردات نفت از ایران را پس از معافیت‌های ۱۸۰ روزه فعلی به صفر خواهد رساند، خودداری کرده‌ و گفته این موضوع به گفت‌وگوهای توکیو با واشنگتن بستگی دارد.

نماینده #قم در مجلس: لیست #تحریم‌ها چگونه به دست آمریکا رسید؟

احمد امیرآبادی فراهانی، نماینده قم در مجلس شورای اسلامی با اشاره به آغاز دور دوم تحریم‌های آمریکا علیه ایران، در پیامی در توئیتر نوشته است:«تقریباً همه افراد و مجموعه‌های فعال در دور زدن تحریم‌های قبلی در آن دیده می‌شود. این اطلاعات از کجا به دست دشمن رسیده؟» امیرآبادی فراهانی از سازمان‌های اطلاعاتی و امنیتی جمهوری اسلامی خواسته این موضوع را بررسی کنند.

#سازمان_ملل: تحریم‌های آمریکا علیه ایران یکجانبه است

استفان دوجاریک، سخنگوی دبیرکل سازمان ملل در یک نشست خبری بعد از اعمال دور دوم تحریم‌های آمریکا علیه ایران اعلام کرد: تحریم‌های آمریکا علیه ایران یکجانبه است. سخنگوی آنتونیو گوترش گفت: موضع دبیرکل سازمان ملل در رابطه با توافق هسته‌ای تغییر نیافته و او قبل از این موضعش را اعلام کرده بود. آنتونیو گوترش، دبیر کل سازمان ملل پیش از این اعلام کرده بود که توافق هسته‌ای برای ثبات و صلح در خاورمیانه اهمیت دارد.

ولیعهد سعودی ۷ پروژه استراتژیک از جمله احداث اولین #رآکتور_هسته‌ای #عربستان را افتتاح کرد

ولیعهد عربستان شامگاه دوشنبه ۶ نوامبر/ ۱۵ آبان در مراسم کلنگ‌زنی ۷ پروژه استراتژیک از جمله نخستین رآکتور هسته‌ای سعودی‌ها را افتتاح کرد. محمد بن سلمان در جریان بازدید از شهرک علوم و تکنولوژی ملک عبدالعزیز کلنگ این هفت پروژه در زمینه‌های انرژی تجدیدپذیر، انرژی اتمی، ژن‌شناسی پزشکی، تصفیه و شیرین‌سازی آب، صنعت هواپیماسازی را به زمین زد. به گزارش خبرگزاری رسمی عربستان سعودی این پروژه‌ها شامل سه پروژه بزرگ از جمله احداث اولین رآکتور هسته‌ای، مرکز توسعه بدنه هواپیماها در فرودگاه بین‌المللی ملک خالد و نیز پروژه‌هایی در زمینه شیرین‌سازی آب، ژن‌شناسی پزشکی، انرژی تجدیدپذیر و اتمی است. کابینه عربستان در ژوئیه ۲۰۱۷ پروژه ویژه توسعه بخش انرژی هسته‌ای را با هدف رهایی از تکیه بر انرژی نفت در چارچوب اصلاحات مربوط به سند چشم‌انداز ۲۰۳۰ محمد بن سلمان در سال ۲۰۱۵ تصویب کرده بود. ابتدا قرار بود ۱۶ راکتور هسته‌ای تأسیس شود اما عربستان به دو راکتور رضایت داد.